Entertainment alle pijlers

Carnaval

27-02-2019 12:34 277 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal.

Mijn eerste topic op het viva forum.
Wat vinden jullie nou eigenlijk van carnaval ? Ik vind het persoonlijk een fake pruts feest.

Ik heb altijd het idee dat het alleen maar om het los gaan gaat. Als in zuipen en vreemdgaan. Of zie ik dat nou helemaal verkeerd ? Wat is jullie ervaring/ mening over dit 'feest' ?
De optocht is begonnen maar get regent hier verdorie nog steeds. Ik denk dat we het staartje ervan gaan mee pikken.
De optocht hoef ik niet te zien. Ik heb het goed voor elkaar. De overbuurman brengt mij zo weg en ik mag hem bellen als ik opgehaald wil worden. Nu hoef ik gelukkig niet met mijn fiets door de regen. Ik laat me voor het cafe afzetten en heb verder geen last meer van het weer.
Blondie456 schreef:
03-03-2019 14:22
De optocht hoef ik niet te zien. Ik heb het goed voor elkaar. De overbuurman brengt mij zo weg en ik mag hem bellen als ik opgehaald wil worden. Nu hoef ik gelukkig niet met mijn fiets door de regen. Ik laat me voor het cafe afzetten en heb verder geen last meer van het weer.

Jij boft maar met zo'n buurman,veel plezier
Geinig, mijn eerste Brabantse carnaval (kom zelf uit het midden van het land, waar er ook wel carnaval gevierd wordt) en de optocht hier was veeeeel ‘liever’ dan wat ik gewend was. Geen schreeuwende dronken zuipende groepen jongeren op karren met keiharde muziek, maar gezellige groepen met karren met muziek die zeker niet te hard stond. Niemand dronken of met bier op de kar. Minder ‘house’ muziek maar meer gezellige muziek.
Lente19251003 schreef:
03-03-2019 17:06
Geinig, mijn eerste Brabantse carnaval (kom zelf uit het midden van het land, waar er ook wel carnaval gevierd wordt) en de optocht hier was veeeeel ‘liever’ dan wat ik gewend was. Geen schreeuwende dronken zuipende groepen jongeren op karren met keiharde muziek, maar gezellige groepen met karren met muziek die zeker niet te hard stond. Niemand dronken of met bier op de kar. Minder ‘house’ muziek maar meer gezellige muziek.
Voor zover ik weet is alcohol hier verboden tijdens de optocht. Was vroeger wel anders. Maar als de stemming er goed in zit, kan het ook onder te veel alcohol. Herinner me ineens dat jaren geleden, toen ik nog carnaval vierde, we richting de markt gingen en buren tegen kwamen. later hoorde ik dat die buren vonden dat ik toch al wel veel gedronken moest hebben. Op dat moment moest mijn avond nog beginnen, en indrinken was er toen nog niet, dus ik was zo nuchter als een kalf. Maar wel meezingen met de liedjes die je in de cafés hoorde
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
made@kate schreef:
02-03-2019 08:52
Zo dan. Ieder cafe dat een sticker op zijn deur plakt met verzin een willekeurige religie/bevolkingsgroep/minderheidsvrije zone kan binnen no-time een enkeltje rechter verwachten (en terecht) maar met carnaval mag alles, dus ook mensen uitsluiten op basis van hun woonplaats.
Echt te triest voor woorden dit.
Wat een dom volk :no:
Frankly my dear, I don"t give a damn
rascalles schreef:
03-03-2019 05:42
Ik kreeg zo n ontzettend sneu gevoel van die vrouw met die twee kindjes uit Haarlem met die bollen wol op dr hoofd. Wat een trieste vertoning. En die kindjes erbij met zo n hoofd van : waar de fuck zijn we beland?!
Dat vond ik dus ook, maar dat mocht ik van de Vivadames niet vinden.
Het was juist stoer! ( :bonk: )
Baankje1 schreef:
03-03-2019 11:25
Hoe zit het dan bij de jeugdprins ,betalen de ouders dan alles?
Jeugdprins is nog een kind, die hoeft geen rondjes te geven, en is zelf al blij met een flesje chocomelk of cola of wat dan ook. Dus dat is allemaal veel minder duur
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
calvijn1 schreef:
03-03-2019 18:08
Echt te triest voor woorden dit.
Wat een dom volk :no:
Dat was een storm in een glas water en is uiteindelijk uiteraard ook niet gebeurd https://www.nrc.nl/nieuws/2010/02/11/ro ... 14-a269101
nlies schreef:
03-03-2019 18:14
Jeugdprins is nog een kind, die hoeft geen rondjes te geven, en is zelf al blij met een flesje chocomelk of cola of wat dan ook. Dus dat is allemaal veel minder duur
Hier is fris even duur als bier ;-)
En hier wordt dus voor de jeugd het meeste vanuit de vereniging betaald. Ook leggen de ouders een bedrag bij, maar dat is lang niet zoveel als bij de volwassenen. De jeugdraad heeft minder "verplichte" dingen die ze moeten bijwonen, en rond half 12 is het voor hun ook wel afgelopen.
Ik heb die aflevering nao zuuje bekeken, net of er stukken in de aflevering zaten die ik al eerder gezien had. Die vrouw uit Haarlem wel creatief met die bollen op haar hoofd. En dat het dan nog zo blijft zitten. Ook dapper om zich er weer tussen te te mengen. Ze kende er wel mensen dat scheelt.
Die man vond ik heel ontroerend zingen waarvan de vrouw Ria was overleden.
Was leuke aflevering
Superhuisvrouw schreef:
03-03-2019 22:04
Ik heb die aflevering nao zuuje bekeken, net of er stukken in de aflevering zaten die ik al eerder gezien had. Die vrouw uit Haarlem wel creatief met die bollen op haar hoofd. En dat het dan nog zo blijft zitten. Ook dapper om zich er weer tussen te te mengen. Ze kende er wel mensen dat scheelt.
Die man vond ik heel ontroerend zingen waarvan de vrouw Ria was overleden.
Was leuke aflevering
Aflevering? Het is een documentaire
alkemade schreef:
03-03-2019 02:49
Je ontzegt jezelf dus de lol omdat 1 of andere sukkel het niet snapte?
Ik ontzeg me geen lol, want ik vind er geen hol meer aan door die gebeurtenis.
Wij zijn naar de optocht in Heerlen gegaan. 211 deelnemende groepen. We hebben het de volledige 5 uur volgehouden.
calvijn1 schreef:
03-03-2019 23:23
Aflevering? Het is een documentaire
Boejuh
Hier een brabander! Stond vandaag met 40 weken en 5 dagen zwanger toch nog bij de optocht..... dat is wat ik er van vind. 😁
Ik heb die aflevering niet helemaal uit gekeken want het ging over die nikshebende gastt die daar tegenwoordig bij RTL late night zit. Dat is wel het verschil denk ik tussen Limburg. Brabandes hechten niet zo veel waarde om de prins en zijn gedoe en gaan liever hun eigen gang.
Dag 1 overleefd. Het weer was uiteindelijk prima hier in het zuiden. Niet te koud. De hele middag en avond buiten kunnen staan.
Was echt gezellig
liubi schreef:
03-03-2019 23:26
Wij zijn naar de optocht in Heerlen gegaan. 211 deelnemende groepen. We hebben het de volledige 5 uur volgehouden.
Wow! Dat is een flinke optocht. Hier is het gelukkig niet zo groot. Denk dat er gisteren 40 groepen waren.
Tegen de tijd dat wij naar de optocht gingen was het droog en we hebben hem uiteindelijk toch helemaal gezien. Daarna naar de feesttent bij onze stamkroeg gegaan waar het gezellig was. Om 22.30 waren we thuis.
Vandaag dagje relaxen, de pakken uitwassen en morgen weer aan het werk.
Ik heb gisteren toch nog wat carnaval meegepikt. Een collega speelde in een kroegje, ben er met een vriendin wezen kijken. Er was steeds een wisselende act en dat werd ingeluid met een terugkerend deuntje. Heel erg leuk en heel gezellig! Daarna nog een stukje optocht meegepikt in een andere stad. Was om 10 uur s' ochtends de deur uit gegaan en was om 5 uur s' middags weer thuis, kon meteen aanschuiven voor het avondeten. :) Man had de kids meegenomen naar de optocht in het dorp en die hadden zich ook goed vermaakt.

Vandaag met de kinderen lekker weer thuis, geen activiteiten verder.

Heb de docu ook gekeken. Vond het zo ontroerend dat ze de serpentines op die kist van die lieve man legden... :-( Moet mooi zijn voor zijn zoon dat het zo is vormgegeven in de docu, wat een troost om dat terug te kunnen kijken ieder jaar. :rose:
Ik blijf vandaag thuis. Ik heb de hele nacht over lopen geven. Wij hebben gisteren bij de Chinees gegeten en ik zag net op onze App dat 6 van de 11 mensen ziek zijn geworden.
Ah dat is rot Blondie! Beterschap. Bij mij viel de friet gisteren ook niet goed. Mijn maag is ook wat van streek nu.
Gisteren de intocht bekeken. Helaas wel wat regen maar het viel mee. En in de loop van de middag werd het droog en gelukkig niet te koud. Weer viel dus best mee!
En ik heb de nieuwe prins gezien, even wennen aan een nieuw gezicht (al kende ik hem al wel vanuit zijn ‘normale’ functie) maar dat komt wel goed.

Net even spannend geweest of de optocht hier vandaag door gaat ivm de wind maar er is zojuist groen licht gegeven!
Hopelijk houdt het dan ook precies op tijd op met regenen en kan ik vandaag wel aan de schmink :proud:
:rofl:
Ik heb wel eens ergens gezeten waar de Prins en het gevolg opeens binnen kwamen.
Op een werkplek en iedereen baalde. "Ga je werken om er niet bij te hoeven zijn... Kwamen ze naar je toe."

Ook de ouderen in tehuizen vonden het niet zo leuk, geloof ik.
"Ze mochten zeker nergens binnen. Komen ze hier naar toe..."

In een café: "En toen werd het toch nog ongezellig..."

De pakken en de hoeden zijn zeker niet goedkoop, maar per dorp kan dat verschillen. Er was hier ooit een Prins aan de deur die zelf de feestgidsen kwam rond brengen. Dat waren nog tijden. Kwam de politie ook nog alcoholtesten afnemen om te kijken of de praalwagens wel nuchtere bestuurders had.
Dit jaar heb ik er helemaal niets van gezien. Wel op TV en daar heb ik van genoten.
De leukste kostuums werden als een soort van modeshow getoond. Erg leuk gedaan. Dat was echt in de geest van Carnaval.

O ja: deze KING OF LION - Sex on fire was een veel gedraaid nummer. De muziek heb ik wel gehoord en het was geen "hoempa hoempa" maar wel veel modern en dansbaar en swingend. https://www.youtube.com/watch?time_cont ... F0HhrwIwp0

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven