Entertainment alle pijlers

Dagje Groningen

22-02-2013 11:22 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal!

Ik ga morgen met mn vriend een dagje naar groningen.

We slapen in een hotel in de buurt, en het avondeten gebeurd ook ergens anders.

Wel willen we heel graag naar Groningen (stad) toe omdat we daar allebei nog nooit zijn geweest.

Heeft iemand tip (op het groninger museum en martinitoren na) waar we heen kunnen gaan? Binnen heeft de voorkeur, omdat het niet zo warm is!

Alvast bedankt!!

Het mag trouwens van alles zijn.. van kaarsen maken tot een galerie bekijken tot een bierfiets huren! (om te laten zien dat we voor alles in zijn ;))
Daar zijn al meerdere topics over geweest, je kunt je hier vast wel inlezen.

Ik raad je in elk geval de route Folkingestraat, Stoeldraaierstraat, Oude Kijk in 't Jatstraat, Zwanestraat aan.

Veel unieke winkels. De Herestraat kun je overslaan, daar zitten de grote ketens die je overal vindt.

Veel plezier toegewenst !

Dreamer in "Groningen!!!"

Groningen!?

Groningen
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Groningen is een ontzettend leuke en gezellige stad! De "standaard" attracties als musea e.d. vind ik niet zo spectaculair maar de sfeer in de stad, de café's, etc. is op zichzelf al erg leuk. M.a.w. vooral uitgaan, het is op de meeste plekken ontzettend gezellig, en Het Pakhuis (eetcafé) is leuk. Studentenstad dus

Veel plezier!
Universiteitsmuseum vind ik ook een aanrader. Leuker eigenlijk dan het Groninger. Maar dat ligt aan je smaak natuurlijk.
Sja, ik ben gek op het Scheepvaartmuseum, maar het Stripmuseum is ook leuk.

IN elk geval is de Folkingestraat altijd een aanrader, vind ik.
Later is nu
Haha, en ik houd dan weer van het Grafisch Museum! Is vaak ook iets te doen, extra leuk. (En het Natuurmuseum mis ik nog steeds... Maar ja, dat is dus niet meer te bezoeken.)

Leuke plekken (anders dan de Schouwburg en Oosterpoort die wel goed bekend zijn) om 's avonds nog een voorstelling te kijken en waar vaak ook nog redelijk last-minute kaarten te krijgen zijn, zijn het Grand Theatre, Kruithuis, NNT/de Machinefabriek, Prinsentheater.
En als je s'nachts nog wilt doorgaan,kun je tot 04.00 nog in Vera terecht op de Global Warming Party

http://www.vera-groningen ... l-feat-schattenspiel-live
Hey Lord,don't ask me questions
Wat een goeie tips al!

Is er een grafisch museum in Groningen ja? Want dat zou perfect bij ons passen ;)

Folkingestraat heb ik meteen opgeschreven als een To-Do!
Ik zou het Groninger museum overslaan, zonde van je tijd als je er maar een dag bent.

Folkingestraat, Zwanestraat en Oude Kijk in 't Jat zou ik je zeker aanraden. En als het lekker weer is natuurlijk even bij de 3 gezusters op de Grote Markt op het terras gaan zitten en mensen kijken.

Het Grafisch Museum zit aan de achterkant van het station en is zeker leuk!
Kneuterig maar wel relaxt: een toer met de rondvaarboot, zit tegen het hoofdstation. Veel plezier!
Tip: trek warme kleren aan en ga tóch lekker door de stad lopen. Groningen heeft prachtige oude straten/ panden, grachten en havens (Noorderhaven, Oosterhaven, Hoge der A). Heel beloopbaar en heel erg de moeite waard.
En voor de avonduren vind ik biertjes drinken bij de Pintelier altijd erg leuk( 100 bieren ) en daarna naar jazzcafe de Spieghel voor live-muziek of naar het Pakhuis/Soestdijk. Of een filmpje pakken bij Forum Images. Je kunt je tot diep in de nacht vermaken in Groningen, mijn vriend was laatst om 7u pas thuis haha. Veel plezier!!!
TO, heb je een smartphone? Er is namelijk een hele leuke app om Groningen te ontdekken; Routes Groningen. De Hofjeswandeling is erg leuk, maar meer voor in de lente/zomer. Maar er staat ook een leuke architectuur en kunstwandeling in.

En zoals genoemd, trek lekker warme kleren aan en loop door de stad, Groningen is zo mooi!
quote:souso schreef op 22 februari 2013 @ 11:53:

Ik zou het Groninger museum overslaan, zonde van je tijd als je er maar een dag bent.

Folkingestraat, Zwanestraat en Oude Kijk in 't Jat zou ik je zeker aanraden. En als het lekker weer is natuurlijk even bij de 3 gezusters op de Grote Markt op het terras gaan zitten en mensen kijken.

Het Grafisch Museum zit aan de achterkant van het station en is zeker leuk!Nu op het terras,
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:Eindeloos schreef op 22 februari 2013 @ 12:57:

[...]

Nu op het terras, zat er net nog ;)
Hoewel buiten, het Pepergasthuis is echt prachtig!

De Prinsentuin is ook mooi, al zal daar nu niet heel veel bloeien ben ik bang, toch staat er nu veel groen en is er een bijzondere zonnewijzer te zien.
Groninger Museum is alleen leuk als er een tentoonstelling is die je écht wilt zien. "Urban Gothic" vond Snoezekind nog een beetje leuk, voor de rest vond hij er niets aan, terwijl hij er zo graag naartoe wilde.

Het universiteitsmuseum en het stripmuseum zijn zijn favorieten. Het scheepvaartmuseum is ook leuk. Het Grafisch Museum ben ik nooit geweest.

Koffiedrinken met een lekker stuk taart doe je het beste bij NOVO in de Stoeldraaierstraat, een werkproject voor "speciale mensen". Heerlijk gebak, elke dag vers gemaakt door de medewerkers.
Het universiteitsmuseum staat nu bovenaan mijn lijst, die is hier in Utrecht ook heel erg leuk!

Verder gaan we dan lekker door de straatjes slenteren met inderdaad een dikke trui onder de jas aan

Bedankt voor alle leuke tips!!!
quote:Snoesje666 schreef op 22 februari 2013 @ 13:45:

Groninger Museum is alleen leuk als er een tentoonstelling is die je écht wilt zien. "Urban Gothic" vond Snoezekind nog een beetje leuk, voor de rest vond hij er niets aan, terwijl hij er zo graag naartoe wilde.

Het universiteitsmuseum en het stripmuseum zijn zijn favorieten. Het scheepvaartmuseum is ook leuk. Het Grafisch Museum ben ik nooit geweest.

Koffiedrinken met een lekker stuk taart doe je het beste bij NOVO in de Stoeldraaierstraat, een werkproject voor "speciale mensen". Heerlijk gebak, elke dag vers gemaakt door de medewerkers.Maar misschien heeft TO wel andere interesses dan Snoezekind Kan ik mij zo voorstellen. Mijn kinderen vonden het Groninger Museum ook niet zoveel aan, indertijd. Ik wel.
Later is nu
Scheepvaartmuseum vonden ik en mijn kinderen nogal tegenvallen. De Martinitoren ("matinitoor'n" of "olle grieze" ) is wel erg indrukwekkend om te beklimmen en te beseffen dat ze in vroeger tijden al zoiets konden maken. Doe wel een extra dikke trui onder je jas want bovenin tocht het gigantisch!
Zondag lunchen bij Hoornsemeer bij Kaap Hoorn! Misschien idee als je weer op weg naar huis gaat ter afsluiting!
quote:Dreamer schreef op 22 februari 2013 @ 14:00:

[...]

Maar misschien heeft TO wel andere interesses dan Snoezekind Kan ik mij zo voorstellen. Mijn kinderen vonden het Groninger Museum ook niet zoveel aan, indertijd. Ik wel.

Ik denk dat hij in de zomervakantie gaat vragen of we nog even naar Parijs gaan, hij wil nu de rest van het Louvre bekijken. Afgelopen zomer deed hij de Mona Lisa en 30 zalen Egypte. Toen was hij er wel even klaar mee.

Stuk goedkoper ook nog, daar in Parijs. Volwassenen een tientje, kinderen tot 18 jaar gratis.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven