Dagje Groningen
vrijdag 22 februari 2013 om 11:22
Hallo allemaal!
Ik ga morgen met mn vriend een dagje naar groningen.
We slapen in een hotel in de buurt, en het avondeten gebeurd ook ergens anders.
Wel willen we heel graag naar Groningen (stad) toe omdat we daar allebei nog nooit zijn geweest.
Heeft iemand tip (op het groninger museum en martinitoren na) waar we heen kunnen gaan? Binnen heeft de voorkeur, omdat het niet zo warm is!
Alvast bedankt!!
Het mag trouwens van alles zijn.. van kaarsen maken tot een galerie bekijken tot een bierfiets huren! (om te laten zien dat we voor alles in zijn
)
Ik ga morgen met mn vriend een dagje naar groningen.
We slapen in een hotel in de buurt, en het avondeten gebeurd ook ergens anders.
Wel willen we heel graag naar Groningen (stad) toe omdat we daar allebei nog nooit zijn geweest.
Heeft iemand tip (op het groninger museum en martinitoren na) waar we heen kunnen gaan? Binnen heeft de voorkeur, omdat het niet zo warm is!
Alvast bedankt!!
Het mag trouwens van alles zijn.. van kaarsen maken tot een galerie bekijken tot een bierfiets huren! (om te laten zien dat we voor alles in zijn
vrijdag 22 februari 2013 om 11:26
Daar zijn al meerdere topics over geweest, je kunt je hier vast wel inlezen.
Ik raad je in elk geval de route Folkingestraat, Stoeldraaierstraat, Oude Kijk in 't Jatstraat, Zwanestraat aan.
Veel unieke winkels. De Herestraat kun je overslaan, daar zitten de grote ketens die je overal vindt.
Veel plezier toegewenst !
Dreamer in "Groningen!!!"
Groningen!?
Groningen
Ik raad je in elk geval de route Folkingestraat, Stoeldraaierstraat, Oude Kijk in 't Jatstraat, Zwanestraat aan.
Veel unieke winkels. De Herestraat kun je overslaan, daar zitten de grote ketens die je overal vindt.
Veel plezier toegewenst !
Dreamer in "Groningen!!!"
Groningen!?
Groningen
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
vrijdag 22 februari 2013 om 11:27
Groningen is een ontzettend leuke en gezellige stad! De "standaard" attracties als musea e.d. vind ik niet zo spectaculair maar de sfeer in de stad, de café's, etc. is op zichzelf al erg leuk. M.a.w. vooral uitgaan, het is op de meeste plekken ontzettend gezellig, en Het Pakhuis (eetcafé) is leuk. Studentenstad dus
Veel plezier!
Veel plezier!
vrijdag 22 februari 2013 om 11:43
Haha, en ik houd dan weer van het Grafisch Museum! Is vaak ook iets te doen, extra leuk. (En het Natuurmuseum mis ik nog steeds... Maar ja, dat is dus niet meer te bezoeken.)
Leuke plekken (anders dan de Schouwburg en Oosterpoort die wel goed bekend zijn) om 's avonds nog een voorstelling te kijken en waar vaak ook nog redelijk last-minute kaarten te krijgen zijn, zijn het Grand Theatre, Kruithuis, NNT/de Machinefabriek, Prinsentheater.
Leuke plekken (anders dan de Schouwburg en Oosterpoort die wel goed bekend zijn) om 's avonds nog een voorstelling te kijken en waar vaak ook nog redelijk last-minute kaarten te krijgen zijn, zijn het Grand Theatre, Kruithuis, NNT/de Machinefabriek, Prinsentheater.
vrijdag 22 februari 2013 om 11:45
En als je s'nachts nog wilt doorgaan,kun je tot 04.00 nog in Vera terecht op de Global Warming Party
http://www.vera-groningen ... l-feat-schattenspiel-live
http://www.vera-groningen ... l-feat-schattenspiel-live
Hey Lord,don't ask me questions
vrijdag 22 februari 2013 om 11:53
Ik zou het Groninger museum overslaan, zonde van je tijd als je er maar een dag bent.
Folkingestraat, Zwanestraat en Oude Kijk in 't Jat zou ik je zeker aanraden. En als het lekker weer is natuurlijk even bij de 3 gezusters op de Grote Markt op het terras gaan zitten en mensen kijken.
Het Grafisch Museum zit aan de achterkant van het station en is zeker leuk!
Folkingestraat, Zwanestraat en Oude Kijk in 't Jat zou ik je zeker aanraden. En als het lekker weer is natuurlijk even bij de 3 gezusters op de Grote Markt op het terras gaan zitten en mensen kijken.
Het Grafisch Museum zit aan de achterkant van het station en is zeker leuk!
vrijdag 22 februari 2013 om 12:23
En voor de avonduren vind ik biertjes drinken bij de Pintelier altijd erg leuk( 100 bieren ) en daarna naar jazzcafe de Spieghel voor live-muziek of naar het Pakhuis/Soestdijk. Of een filmpje pakken bij Forum Images. Je kunt je tot diep in de nacht vermaken in Groningen, mijn vriend was laatst om 7u pas thuis haha. Veel plezier!!!
vrijdag 22 februari 2013 om 12:51
TO, heb je een smartphone? Er is namelijk een hele leuke app om Groningen te ontdekken; Routes Groningen. De Hofjeswandeling is erg leuk, maar meer voor in de lente/zomer. Maar er staat ook een leuke architectuur en kunstwandeling in.
En zoals genoemd, trek lekker warme kleren aan en loop door de stad, Groningen is zo mooi!
En zoals genoemd, trek lekker warme kleren aan en loop door de stad, Groningen is zo mooi!
vrijdag 22 februari 2013 om 12:57
quote:souso schreef op 22 februari 2013 @ 11:53:
Ik zou het Groninger museum overslaan, zonde van je tijd als je er maar een dag bent.
Het Grafisch Museum zit aan de achterkant van het station en is zeker leuk!Nu op het terras,
Het Grafisch Museum zit aan de achterkant van het station en is zeker leuk!Nu op het terras,
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
vrijdag 22 februari 2013 om 13:45
Groninger Museum is alleen leuk als er een tentoonstelling is die je écht wilt zien. "Urban Gothic" vond Snoezekind nog een beetje leuk, voor de rest vond hij er niets aan, terwijl hij er zo graag naartoe wilde.
Het universiteitsmuseum en het stripmuseum zijn zijn favorieten. Het scheepvaartmuseum is ook leuk. Het Grafisch Museum ben ik nooit geweest.
Koffiedrinken met een lekker stuk taart doe je het beste bij NOVO in de Stoeldraaierstraat, een werkproject voor "speciale mensen". Heerlijk gebak, elke dag vers gemaakt door de medewerkers.
Het universiteitsmuseum en het stripmuseum zijn zijn favorieten. Het scheepvaartmuseum is ook leuk. Het Grafisch Museum ben ik nooit geweest.
Koffiedrinken met een lekker stuk taart doe je het beste bij NOVO in de Stoeldraaierstraat, een werkproject voor "speciale mensen". Heerlijk gebak, elke dag vers gemaakt door de medewerkers.
vrijdag 22 februari 2013 om 14:00
quote:Snoesje666 schreef op 22 februari 2013 @ 13:45:
Groninger Museum is alleen leuk als er een tentoonstelling is die je écht wilt zien. "Urban Gothic" vond Snoezekind nog een beetje leuk, voor de rest vond hij er niets aan, terwijl hij er zo graag naartoe wilde.
Koffiedrinken met een lekker stuk taart doe je het beste bij NOVO in de Stoeldraaierstraat, een werkproject voor "speciale mensen". Heerlijk gebak, elke dag vers gemaakt door de medewerkers.Maar misschien heeft TO wel andere interesses dan Snoezekind Kan ik mij zo voorstellen. Mijn kinderen vonden het Groninger Museum ook niet zoveel aan, indertijd. Ik wel.
Koffiedrinken met een lekker stuk taart doe je het beste bij NOVO in de Stoeldraaierstraat, een werkproject voor "speciale mensen". Heerlijk gebak, elke dag vers gemaakt door de medewerkers.Maar misschien heeft TO wel andere interesses dan Snoezekind Kan ik mij zo voorstellen. Mijn kinderen vonden het Groninger Museum ook niet zoveel aan, indertijd. Ik wel.
Later is nu
vrijdag 22 februari 2013 om 14:06
vrijdag 22 februari 2013 om 22:36
quote:Dreamer schreef op 22 februari 2013 @ 14:00:
[...]
Maar misschien heeft TO wel andere interesses dan Snoezekind Kan ik mij zo voorstellen. Mijn kinderen vonden het Groninger Museum ook niet zoveel aan, indertijd. Ik wel.
Ik denk dat hij in de zomervakantie gaat vragen of we nog even naar Parijs gaan, hij wil nu de rest van het Louvre bekijken. Afgelopen zomer deed hij de Mona Lisa en 30 zalen Egypte. Toen was hij er wel even klaar mee.
Stuk goedkoper ook nog, daar in Parijs. Volwassenen een tientje, kinderen tot 18 jaar gratis.
[...]
Maar misschien heeft TO wel andere interesses dan Snoezekind Kan ik mij zo voorstellen. Mijn kinderen vonden het Groninger Museum ook niet zoveel aan, indertijd. Ik wel.
Ik denk dat hij in de zomervakantie gaat vragen of we nog even naar Parijs gaan, hij wil nu de rest van het Louvre bekijken. Afgelopen zomer deed hij de Mona Lisa en 30 zalen Egypte. Toen was hij er wel even klaar mee.
Stuk goedkoper ook nog, daar in Parijs. Volwassenen een tientje, kinderen tot 18 jaar gratis.