Entertainment alle pijlers

De Luizenmoeder

14-01-2018 20:51 2533 berichten
Alle reacties Link kopieren
Iemand gezien? Een aaneenschakeling van gênante momenten over de manier waarop ouders met elkaar onderling omgaan, hoe de juf weer met de ouders om gaat... Echt hilarisch! Goede serie! Ga ik volgen!

Papadag vond ik ook heel leuk maar dat is nu klaar helaas. Dat komt voorlopig niet meer.
Het is toch niet nieuw dat de maker van een serie of film een bepaalde boodschap wil overbrengen? In de jaren 90 kreeg de serie Opassen! ook subsidie van het ministerie van VROM om de Nederlander op te voeden op het gebied van het milieu. Milieu was toen een belangrijk thema net zo goed als de Luizenmoeder over verdraagzaamheid gaat wat nu een belangrijk thema is. In het ergste geval levert het op dat mensen beter voor het milieu zorgen of verdraagzamer naar elkaar worden, hoe erg is die "opvoeding" dan?
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
Geen idee wat er nou weer over gezegd is want het staat onder de negeer, maar ik snap het hele probleem inderdaad niet.
Noesa schreef:
14-02-2018 00:58
Ja geen idee. Ze maken dit soort produkties van overheidsgeld (oftewel ons belastinggeld). Wie denkt dat daar niks tegenover moet staan is naïef.
Ja precies. Als we nou in een ontwikkeld westerse wereld zouden wonen dan heb je die angst niet. Maar we wonen verdorie in China.
popita schreef:
12-02-2018 16:17
Of anders wel van de adoratie van Nancy. Echt, wat ziet ze in die man?
Goeie vraag en WIE is haar eigen man en WHOO of HOE?
Pumps_italiaans schreef:
14-02-2018 11:50
Goeie vraag en WIE is haar eigen man en WHOO of HOE?
Zul je net zien dat dat juist een enorm lekker ding is!
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Noesa schreef:
13-02-2018 23:49
Wie na de laatste uitzending nog steeds niet doorheeft dat de NPO een (staatsgesubsieerd) opvoedmedium is, heeft echt stront in zijn ogen.
Niet dat het niet vermakelijk is, ik kijk ook iedere week. Maar ik snap serieus niet dat er mensen zijn die niet zien dat de NPO aan kijkersopvoeding doet. Ze krijgen bakken met subsidie van de regering om dit te maken.
Nou wat een onthulling. Ik dacht dat de npo van ing was.
Noesa schreef:
14-02-2018 00:58
Ja geen idee. Ze maken dit soort produkties van overheidsgeld (oftewel ons belastinggeld). Wie denkt dat daar niks tegenover moet staan is naïef.
Dan vraag ik me af wat de curling quiz ons dan moet leren!? o_o

Alle programma’s op NPO worden door publiek geld gemaakt.
Tessa44- schreef:
14-02-2018 12:10

Dat Frans Bauer echt een stuk beter te behappen is als hij niet zingt.
MwTheelepel schreef:
14-02-2018 07:18
Het is toch niet nieuw dat de maker van een serie of film een bepaalde boodschap wil overbrengen? In de jaren 90 kreeg de serie Opassen! ook subsidie van het ministerie van VROM om de Nederlander op te voeden op het gebied van het milieu. Milieu was toen een belangrijk thema net zo goed als de Luizenmoeder over verdraagzaamheid gaat wat nu een belangrijk thema is. In het ergste geval levert het op dat mensen beter voor het milieu zorgen of verdraagzamer naar elkaar worden, hoe erg is die "opvoeding" dan?
Verdraagzaamheid? De luizenmoeder gaat over de overdreven doorgeschoten maatschappij. :) en hopelijk een spiegel voor mensen.
Lotte35 schreef:
14-02-2018 12:30
Dat Frans Bauer echt een stuk beter te behappen is als hij niet zingt.
:rofl:
Tessa44- schreef:
14-02-2018 12:10

Alle programma’s op NPO worden door publiek geld gemaakt.
Het is natuurlijk ook veel beter als programma's gesponsord worden door Unilever en we leren dat Knorr Wereldgerechten gezond zijn.
Noesa schreef:
Wie na de laatste uitzending nog steeds niet doorheeft dat de NPO een (staatsgesubsieerd) opvoedmedium is, heeft echt stront in zijn ogen.
Niet dat het niet vermakelijk is, ik kijk ook iedere week. Maar ik snap serieus niet dat er mensen zijn die niet zien dat de NPO aan kijkersopvoeding doet. Ze krijgen bakken met subsidie van de regering om dit te maken.
Shit, ben ik dan al gehersenspoeld? Welke opvoedvraag kwam aan bod dan?
Joostisandersgeaard2 schreef:
14-02-2018 13:19
Shit, ben ik dan al gehersenspoeld? Welke opvoedvraag kwam aan bod dan?
Kweenie. Ik zag juist behoorlijke kritiek op politiek-correct gedoe.
Maar het kan zijn dat ik de subliminale boodschappen niet opgemerkt heb, wat uiteraard de bedoeling is daarvan.
Noesa schreef:

De doelstelling van de NPO is informatie en niet opvoeding al kan dat natuurlijk in een enkel geval best hand in hand gaan.
En om er niet een soort BBC van te maken maar wat "luchtiger" zit er ook vermaak in, Flikken Maastricht, Penoza, Smeris etc. hebben weinig met informatie / opvoeding te maken.

Voordeel van populaire series bij de NPO is de reclame inkomsten die het weer mogelijk maakt dure documentaires te maken.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
O, jezus hou op zeg, dacht ik te kijken hoe de aflevering was lees ik een hoop geneuzel over staatstv etc..
Hoe verpest je een leuke serie, door zo een discussie te gaan voeren.
Bah
Inderdaad, wat een gezeik. En het Nederlandse volk mag best wat beter opgevoed worden, doe dus maar meer van dit soort series. Is hard nodig zelfs.

Het zou inderdaad leuk zijn als Nancy getrouwd blijkt te zijn met een enorm lekkere kerel :mrgreen:
8102 schreef:
15-02-2018 08:33
O, jezus hou op zeg, dacht ik te kijken hoe de aflevering was lees ik een hoop geneuzel over staatstv etc..
Hoe verpest je een leuke serie, door zo een discussie te gaan voeren.
Bah

Mee eens, wat een baggertopic wordt dit.
Lotte35 schreef:
15-02-2018 10:26
Mee eens, wat een baggertopic wordt dit.
Precies dit.
Zo zuur ja.
Ik scrol door alle blabla heen, tot zondag! :biggrin:
Niemand is onmisbaar
Damselindistress schreef:
15-01-2018 18:34
Ik vond het net wat te hysterisch. Volgende week even afwachten.
En ja ik ben ook een moeder die in de or zit, luizen pluist en graag bij activiteiten ondersteunt. Gewoon omdat ik het leuk vind. Behalve het luizen pluisen dan.
Dan weet je nu hoe er tegen je aan wordt gekeken.. ;)
Draadstaal is een op Engelse comedy lijkende serie.
Maar dat zijn sketches. Dit is een serie met serieuze (als uit het leven gegrepen) karakters. Nou ja, karakters die zichzelf erg serieus nemen IRL.

TV kantine doet het met BN'ers, Bitterzoet en (ook met Jennifer Hoffman) deze.
Vlooien i.p.v. luizen. Ach ja. :-D
bojoti schreef:
15-02-2018 15:05
Ik scrol door alle blabla heen, tot zondag! :biggrin:

Benieuwd hoe het met de lentekriebels van Nancy zit :)

Misschien doet ze het wel even voor met Ant0on, net als in The meaning of life.
Noesa schreef:
Wat interesseert mij dat nou? Wat iemand eerder zei, Van Kooten en de Bie, Jiskefet, eerder waren er programma's die de maatschappij op de hak namen. Want dat is wat er ook in de Luizenmoeder gebeurt. Mensen worden op de hak genomen. Meestal gebeurt dat door middel van sketches uit programma's als Koefnoen, Nieuw dier (of wat Dennis van de Ven en Jeroen van de Koningsbrugge vaak doen). Nu beelden ze het uit in de perikelen rond een school. Ouders zijn een gemakkelijk doelwit, want zij kunnen vaak niet relativeren als het om hun kinderen gaat.

Ik wil gewoon lachen.
En nee, ik voel me nergens aangesproken.
iones wijzigde dit bericht op 15-02-2018 16:57
2.00% gewijzigd
pipootje schreef:
14-02-2018 12:59
Verdraagzaamheid? De luizenmoeder gaat over de overdreven doorgeschoten maatschappij. :) en hopelijk een spiegel voor mensen.
Precies. Meer is het niet. En ik vind het lachen.
Ik kijk graag naar heel spannende programma's als Scandinavische of Engelse thrillers/detectiveseries, en ik kijk graag naar dingen die mij aan het lachen maken.
Dit was het nieuws vind ik ook heel leuk om naar te kijken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven