De Luizenmoeder
zondag 14 januari 2018 om 20:51
woensdag 14 februari 2018 om 07:18
Het is toch niet nieuw dat de maker van een serie of film een bepaalde boodschap wil overbrengen? In de jaren 90 kreeg de serie Opassen! ook subsidie van het ministerie van VROM om de Nederlander op te voeden op het gebied van het milieu. Milieu was toen een belangrijk thema net zo goed als de Luizenmoeder over verdraagzaamheid gaat wat nu een belangrijk thema is. In het ergste geval levert het op dat mensen beter voor het milieu zorgen of verdraagzamer naar elkaar worden, hoe erg is die "opvoeding" dan?
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
woensdag 14 februari 2018 om 10:12
Ja precies. Als we nou in een ontwikkeld westerse wereld zouden wonen dan heb je die angst niet. Maar we wonen verdorie in China.
woensdag 14 februari 2018 om 11:51
Zul je net zien dat dat juist een enorm lekker ding is!
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
woensdag 14 februari 2018 om 12:09
Nou wat een onthulling. Ik dacht dat de npo van ing was.Noesa schreef: ↑13-02-2018 23:49Wie na de laatste uitzending nog steeds niet doorheeft dat de NPO een (staatsgesubsieerd) opvoedmedium is, heeft echt stront in zijn ogen.
Niet dat het niet vermakelijk is, ik kijk ook iedere week. Maar ik snap serieus niet dat er mensen zijn die niet zien dat de NPO aan kijkersopvoeding doet. Ze krijgen bakken met subsidie van de regering om dit te maken.
woensdag 14 februari 2018 om 12:10
woensdag 14 februari 2018 om 12:59
Verdraagzaamheid? De luizenmoeder gaat over de overdreven doorgeschoten maatschappij.MwTheelepel schreef: ↑14-02-2018 07:18Het is toch niet nieuw dat de maker van een serie of film een bepaalde boodschap wil overbrengen? In de jaren 90 kreeg de serie Opassen! ook subsidie van het ministerie van VROM om de Nederlander op te voeden op het gebied van het milieu. Milieu was toen een belangrijk thema net zo goed als de Luizenmoeder over verdraagzaamheid gaat wat nu een belangrijk thema is. In het ergste geval levert het op dat mensen beter voor het milieu zorgen of verdraagzamer naar elkaar worden, hoe erg is die "opvoeding" dan?
woensdag 14 februari 2018 om 13:04
woensdag 14 februari 2018 om 13:19
Shit, ben ik dan al gehersenspoeld? Welke opvoedvraag kwam aan bod dan?Noesa schreef: ↑13-02-2018 23:49Wie na de laatste uitzending nog steeds niet doorheeft dat de NPO een (staatsgesubsieerd) opvoedmedium is, heeft echt stront in zijn ogen.
Niet dat het niet vermakelijk is, ik kijk ook iedere week. Maar ik snap serieus niet dat er mensen zijn die niet zien dat de NPO aan kijkersopvoeding doet. Ze krijgen bakken met subsidie van de regering om dit te maken.
woensdag 14 februari 2018 om 13:25
Kweenie. Ik zag juist behoorlijke kritiek op politiek-correct gedoe.Joostisandersgeaard2 schreef: ↑14-02-2018 13:19Shit, ben ik dan al gehersenspoeld? Welke opvoedvraag kwam aan bod dan?
Maar het kan zijn dat ik de subliminale boodschappen niet opgemerkt heb, wat uiteraard de bedoeling is daarvan.
donderdag 15 februari 2018 om 08:02
Noesa schreef: ↑13-02-2018 23:49Wie na de laatste uitzending nog steeds niet doorheeft dat de NPO een (staatsgesubsieerd) opvoedmedium is, heeft echt stront in zijn ogen.
De doelstelling van de NPO is informatie en niet opvoeding al kan dat natuurlijk in een enkel geval best hand in hand gaan.
En om er niet een soort BBC van te maken maar wat "luchtiger" zit er ook vermaak in, Flikken Maastricht, Penoza, Smeris etc. hebben weinig met informatie / opvoeding te maken.
Voordeel van populaire series bij de NPO is de reclame inkomsten die het weer mogelijk maakt dure documentaires te maken.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
donderdag 15 februari 2018 om 08:51
donderdag 15 februari 2018 om 15:11
Dan weet je nu hoe er tegen je aan wordt gekeken..Damselindistress schreef: ↑15-01-2018 18:34Ik vond het net wat te hysterisch. Volgende week even afwachten.
En ja ik ben ook een moeder die in de or zit, luizen pluist en graag bij activiteiten ondersteunt. Gewoon omdat ik het leuk vind. Behalve het luizen pluisen dan.
donderdag 15 februari 2018 om 16:04
Draadstaal is een op Engelse comedy lijkende serie.
Maar dat zijn sketches. Dit is een serie met serieuze (als uit het leven gegrepen) karakters. Nou ja, karakters die zichzelf erg serieus nemen IRL.
TV kantine doet het met BN'ers, Bitterzoet en (ook met Jennifer Hoffman) deze.
Vlooien i.p.v. luizen. Ach ja.
Maar dat zijn sketches. Dit is een serie met serieuze (als uit het leven gegrepen) karakters. Nou ja, karakters die zichzelf erg serieus nemen IRL.
TV kantine doet het met BN'ers, Bitterzoet en (ook met Jennifer Hoffman) deze.
Vlooien i.p.v. luizen. Ach ja.
donderdag 15 februari 2018 om 16:54
Wat interesseert mij dat nou? Wat iemand eerder zei, Van Kooten en de Bie, Jiskefet, eerder waren er programma's die de maatschappij op de hak namen. Want dat is wat er ook in de Luizenmoeder gebeurt. Mensen worden op de hak genomen. Meestal gebeurt dat door middel van sketches uit programma's als Koefnoen, Nieuw dier (of wat Dennis van de Ven en Jeroen van de Koningsbrugge vaak doen). Nu beelden ze het uit in de perikelen rond een school. Ouders zijn een gemakkelijk doelwit, want zij kunnen vaak niet relativeren als het om hun kinderen gaat.Noesa schreef: ↑13-02-2018 23:49Wie na de laatste uitzending nog steeds niet doorheeft dat de NPO een (staatsgesubsieerd) opvoedmedium is, heeft echt stront in zijn ogen.
Ik wil gewoon lachen.
En nee, ik voel me nergens aangesproken.
iones wijzigde dit bericht op 15-02-2018 16:57
2.00% gewijzigd
donderdag 15 februari 2018 om 16:56
Precies. Meer is het niet. En ik vind het lachen.
Ik kijk graag naar heel spannende programma's als Scandinavische of Engelse thrillers/detectiveseries, en ik kijk graag naar dingen die mij aan het lachen maken.
Dit was het nieuws vind ik ook heel leuk om naar te kijken.