De Luizenmoeder
zondag 14 januari 2018 om 20:51
maandag 12 februari 2018 om 09:21
Ik vind die directeur zo enorm zijig dat ik moeite ermee heb om er naar te kijken. Via programma gemist het laatste deel gekeken en op een gegeven moment echt de scenes met de directeur vooruit "gespoeld".
Voor de rest vond ik er maar weinig aan, behalve dan die Turkse moeder die kan nog wel eens leuk uit de hoek komen met haar bitchy collega moeder op het schoolplein.
Voor de rest vond ik er maar weinig aan, behalve dan die Turkse moeder die kan nog wel eens leuk uit de hoek komen met haar bitchy collega moeder op het schoolplein.
maandag 12 februari 2018 om 09:34
Ik dacht juf Ank en Volkert
maandag 12 februari 2018 om 09:38
Ik vond het best grappig, die Anton die staat te vertellen dat winterklaas voor iedereen is en dan heel trots zegt "en alles is wit!"
En dan die donkere vader die geen ijsbeer mag zijn.. Zo bizar dat je het gewoon niet kan verzinnen dus is het helaas gebaseerd op de realiteit. Er is ooit een relletje geweest omdat donkere mensen geen roetveeg piet mochten zijn want dan leken ze te veel op zwarte piet. De realiteit is soms gekker dan fictie.
Die minions die opduiken vond ik ook grappig. Die meneer van de koepel is blijkbaar net zo een incompetente zak als Anton dat hij even vergeet mede te delen dat zp is ingeruild voor minions..
Op de school van mijn kinderen moesten surprises ook eerder gebracht worden zodat er zo nodig nog iets aan gedaan kon worden. Dat was helaas nodig omdat sommige anders elk jaar met een doos met nog natte verf en krantensnippers aankwamen en dat een grabbelton noemde..
Die minions die opduiken vond ik ook grappig. Die meneer van de koepel is blijkbaar net zo een incompetente zak als Anton dat hij even vergeet mede te delen dat zp is ingeruild voor minions..
Op de school van mijn kinderen moesten surprises ook eerder gebracht worden zodat er zo nodig nog iets aan gedaan kon worden. Dat was helaas nodig omdat sommige anders elk jaar met een doos met nog natte verf en krantensnippers aankwamen en dat een grabbelton noemde..
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
maandag 12 februari 2018 om 09:45
Zo dat lucht lekker op he.Tine68 schreef: ↑11-02-2018 00:0410 x niets De Luizenmoeder, heb wel alle afleveringen gezien maar ben er eigenlijk helemaal klaar mee. Mijn moeder was zo'n type á la juf Ank en het heeft mij jaren therapie gekost om van dit jeugdtrauma af te komen. Ik kan slecht tegen mensen die iedereen in hokjes plaatsen en vooroordelen hebben, reageer hier vrijwel allergisch op. Ik kan me helemaal identificeren met Hannah, zo ongemakkelijk dat ik het in iedere vezel van mijn lichaam voel en ervaar als oud zeer, blèh. Ongetwijfeld ben ik een overgevoelige muts, maar wat een ander daarvan vindt dat boeit me niet. Iedereen mag zijn mening geven.
Natuurlijk besef ik dat het allemaal erg over de top is en uiteraard goed geacteerd, maar het is helemaal niet mijn ding, vréselijk !! Ik kan er ook echt niet om lachen, doet eerder pijn vanbinnen. Mijn humor is toch wel van een ander kaliber. Prima als anderen zich kunnen vermaken met deze serie, maar na 4 afleveringen "geprobeerd" te hebben met kijken omdat iedereen wegloopt met deze serie, ben ik er persoonlijk wel helemaal klaar mee![]()
![]()
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
maandag 12 februari 2018 om 09:55
Maar ook die 2 moeders die vochten om die surprises ( dat kasteel) waar juf Ank ertussen moest komen...kijk mekaar eens aan, en zeg eens sorry.
Dat was ook met een knipoog/sneer naar ouders die op de loer staan of hun kind ook grote surprise krijgt , want hun bloedje heeft er uren in gestoken dus zij moet er precies zo een terug krijgen, en zo niet dan is er ruzie.
Dat was ook met een knipoog/sneer naar ouders die op de loer staan of hun kind ook grote surprise krijgt , want hun bloedje heeft er uren in gestoken dus zij moet er precies zo een terug krijgen, en zo niet dan is er ruzie.
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
maandag 12 februari 2018 om 10:00
Heel eerlijk gezegd heb ik dit soort toestanden nog nooit meegemaakt tijdens de lagere schoolperiode van mijn dochter. Gelukkig.
Het zou voor mij wel herkenbaar zijn als de Luizenmoeder een aflevering zou wijden aan ouders die hun kinderen met de auto naar school brengen zodra er maar een druppeltje regen valt en zo een complete file veroorzaken in een woonwijk
Het zou voor mij wel herkenbaar zijn als de Luizenmoeder een aflevering zou wijden aan ouders die hun kinderen met de auto naar school brengen zodra er maar een druppeltje regen valt en zo een complete file veroorzaken in een woonwijk
maandag 12 februari 2018 om 11:10
Moeder Ursula hebben wij op school! Met Sinterklaas liep haar kind met een soortgelijk kasteel/ paleis compleet met lichtjes in de toren het schoolplein op terwijl alle cadeaus eigenlijk in een neutrale vuilniszak moesten worden gebracht om anonimiteit te waarborgen. Maar goed, ongeveer hetzelfde tafereel volgde: moeder klaagde dat sommigen hun best niet hadden gedaan en haar kind (en echtgenoot) juist wél. Zo oneerlijk vond ze het
En dit 6 jaar lang.
En dit 6 jaar lang.
maandag 12 februari 2018 om 13:48
O ja, dat infantiele toontje van onderwijzers tegen ouders is superherkenbaar! Ik vond dat toch zo ongelofelijk irritant toen mijn kind nog op de basisschool zat. Een soort beroepsdeformatie lijkt het, waarbij men geen onderscheid meer kan maken tussen onder en boven de twaalf.
zorroo wijzigde dit bericht op 12-02-2018 13:49
Reden: ff logisch denken
Reden: ff logisch denken
1.00% gewijzigd
“Als ondertussen de geest die liefde is ons allen maar leidt en beschermt. Dat is zo belangrijk.” Jeroen van Merwijk
maandag 12 februari 2018 om 14:00
Zo erg .zie je overal. Als de scholen aan of uit gaan. Haal ik geen boodschappen .Bobby-Pin schreef: ↑12-02-2018 10:00Heel eerlijk gezegd heb ik dit soort toestanden nog nooit meegemaakt tijdens de lagere schoolperiode van mijn dochter. Gelukkig.
Het zou voor mij wel herkenbaar zijn als de Luizenmoeder een aflevering zou wijden aan ouders die hun kinderen met de auto naar school brengen zodra er maar een druppeltje regen valt en zo een complete file veroorzaken in een woonwijk![]()
pas als alles in de klas of thuis zitten is de kust weer veilig.
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
maandag 12 februari 2018 om 14:35
haha precies dit! As we speak zit ik hier ff tijd te doden omdat ik eigenlijk om boodschappen moet maar om half 3 de scholen uit gaan...
maandag 12 februari 2018 om 14:36
Ja, ik vind Juf Ank ook prima. Samen met Helma en die laatste die dan toch nog over de schreef gaat door over haar Sinterdwaas en Sinterbaas ervaringen uit te wijden. Sinterblaas ervaringen?
Ach, ik heb ook ooit een half opgeblazen ballon gekregen voor een ballonnenwedstrijd. In de groep werd dat leuk opgelost door alle ballonnen als één grote klit weg te laten vliegen.
Dat nog niet droog zijn van surprises. Ik kan daar verschimmelde mandarijnen aan toevoegen. Daar zat een heel weekeinde tussen inleveren en uitdelen.
Ja, dat gestechel over die surprises komt voor en dan is er die lieve juffrouw Ank die het verlossende oordeel uitspreekt.
Volkert die haar een heks noemt, maar zelf ook nog met een verrassing gaat komen. Ik verheug meer op. Een andere Volkert is bijna advocaat. Alsof dat zulke lekkertjes zijn.
Zonder de rol van Anton is er niets te tonen. Hij maakt het zichtbaar.
Volkert is de arrogante witte Pierrot. Die de clown aanzet tot domme dingen.
Lees maar: https://nl.wikipedia.org/wiki/Pierrot
Ach, ik heb ook ooit een half opgeblazen ballon gekregen voor een ballonnenwedstrijd. In de groep werd dat leuk opgelost door alle ballonnen als één grote klit weg te laten vliegen.
Dat nog niet droog zijn van surprises. Ik kan daar verschimmelde mandarijnen aan toevoegen. Daar zat een heel weekeinde tussen inleveren en uitdelen.
Ja, dat gestechel over die surprises komt voor en dan is er die lieve juffrouw Ank die het verlossende oordeel uitspreekt.
Volkert die haar een heks noemt, maar zelf ook nog met een verrassing gaat komen. Ik verheug meer op. Een andere Volkert is bijna advocaat. Alsof dat zulke lekkertjes zijn.
Zonder de rol van Anton is er niets te tonen. Hij maakt het zichtbaar.
Volkert is de arrogante witte Pierrot. Die de clown aanzet tot domme dingen.
Lees maar: https://nl.wikipedia.org/wiki/Pierrot
anoniem_64f4bc1c8e92f wijzigde dit bericht op 12-02-2018 14:38
Reden: Vroeger heette het klas, maar dat was geen klasse. Het moest groep worden. WHAT"S IN A NAME? ":)"
Reden: Vroeger heette het klas, maar dat was geen klasse. Het moest groep worden. WHAT"S IN A NAME? ":)"
0.00% gewijzigd
maandag 12 februari 2018 om 14:42
maandag 12 februari 2018 om 14:51
maandag 12 februari 2018 om 16:00
Zelfkastijding in dit geval geloof ik
Frankly my dear, I don"t give a damn
maandag 12 februari 2018 om 16:01
Mischien in de hoop dat het leuker wordt.....ik vind het dus steeds vermakelijker worden. Volkert met z'n breezer, frustraties van Helma. Die twee zijn inmiddels favoriet bij mij. Dus ik ben toch blij dat ik ben blijven kijken.
maandag 12 februari 2018 om 16:17
Of anders wel van de adoratie van Nancy. Echt, wat ziet ze in die man?attribuutje schreef: ↑12-02-2018 16:14Net op uitzending gemist zitten kijken, goede aflevering. Maar iemand hiervoor schreef het ook al, ik krijg van die directeur ook kromme tenen hoor.
maandag 12 februari 2018 om 16:19
dat snap ik, maar als je bij afl 1 al zulke slechte jeugdherinneringen krijgt dat het pijn doet, dan kap je toch meteen.