Entertainment alle pijlers

De Mol (Vlaanderen)

06-02-2017 10:45 1585 berichten
Hoe mooi ook gefilmd, de Nederlandse 'Wie is de Mol' heeft voor mij aan charme ingeboet sinds de deelnemers 'bekende Nederlanders' zijn. Het Vlaamse origineel is net wat rauwer en puurder.

2016: seizoen 4 was een pareltje (aflevering 1, 2 , 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9)
2017: seizoen 5 start op maandag 6 februari 2017 op VIER. Alleen voor Vlamingen live te kijken. Voor Nederlanders wordt hier de link naar YouTube gepost. Elf kandidaten gaan samen met presentator Gilles naar Zuid-Afrika: Annelies, Bertrand, Bouba, Davey, Eline, Hans, Jessica, Jolien, Marzena, Robin en Sam.

2018: seizoen 6 is gestart op zondag 25 maart. Op VIER.BE kunnen de afleveringen terug worden gekeken. Ook is daar de nazit te vinden: Café de Mol.

Wie kijkt er ook?
moderatorviva wijzigde dit bericht op 13-03-2023 16:17
Reden: titel geupdatet
15.68% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Vind ik ook, is wel vaker daar he die plottwisten.
Dat vind ik juist leuk, die afhankelijkheids-aspecten in de spellen. Leuker dan de eendimensionale in NL.

Vond Gilles er wel wat magertjes uit zien in z’n gezicht…?
Ik vind de plottwisten op zich juist leuk, maar zo in het begin dat er dan ineens al meteen kandidaten afvallen voor de echte start vind ik inderdaad ook wel sneu voor die kandidaten.
Ze doen dat wel vaker in België. Ik herinner me nog een doolhof-strijd waar meteen kandidaten afvielen voordat ze het vliegtuig in gingen en in een ander jaar een spel in de auto in de hangar. Wie te laat uit zijn auto kwam, keerde direct huiswaarts.

Zeker sneu, maar ik vind het wel spannend als kijker.
Gryla schreef:
04-04-2026 16:57

Dat viel me ook op. En zijn uitspraak lijkt ook anders, meer alsof hij met de kaken op elkaar praat. Maar waarschijnlijker is dat ik me dat inbeeld.

Deze aflevering vond ik de strandopdracht leuk. Dat onnozele van ingegraven zitten in combinatie met de actie. Dat kunnen ze in België sowieso goed, humor er in verwerken.

De laatste opdracht vond ik niet leuk. Dat tegen elkaar uitspelen en zo. Niet mijn ding.
Loop met je gezicht in de zon, dan valt de schaduw achter je.
Gryla schreef:
04-04-2026 16:57
Dat vind ik juist leuk, die afhankelijkheids-aspecten in de spellen. Leuker dan de eendimensionale in NL.

Gilles is afgelopen jaar vader geworden, zal niet de eerste nieuwbakken ouder zijn die er vermoeider uit ziet :proud:

Ik vond de eerste aflevering echt fantastisch, deze was wat meer 'gewoon de Mol'. Ook wel prima, je kunt niet altijd pieken.
Wat toch een toffe serie! Zo origineel die opdrachten en prachtig en grappig in beeld gebracht ook.
I :heart: it
Loop met je gezicht in de zon, dan valt de schaduw achter je.
Vind ik ook! De Mol is al bekend in België, wij hebben op Go-play gekeken. Wilde niet spoileren. Echt 100x leuker dan de NL versie. :cheer:
Gryla schreef:
16-05-2026 09:40
Vind ik ook! De Mol is al bekend in België, wij hebben op Go-play gekeken. Wilde niet spoileren. Echt 100x leuker dan de NL versie. :cheer:
Huh? De finale is morgen pas in België.
Ow… ben ik dan zo mis :bonk:
Sorry, we hebben België en NL door elkaar gekeken, ben de kluts kwijt blijkbaar..

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven