De Olympische Spelen!
vrijdag 8 augustus 2008 om 17:19
En, wie heeft de opening gezien?? Heb het grotendeels gevolgd, behalve de intocht van alle ploegen (beetje erg langdradig). Maar een zeeeeeer spectaculaire opening en af en toe een kippevel momentje
Ga jij de Olympische Spelen volgen? Wat is je favoriete onderdeel? Wie zijn de leukste sporters?
Ben er zelf nog niet helemaal overuit. Vind het turnen en zwemmen (de verschillende variaties: schoonspringen, afstanden zwemmen, turntoestellen en op de mat etc) het leukst om te kijken. Dus wie weet zie ik daar nog wat van. Ga er niet speicaal voor zitten.
Ga jij de Olympische Spelen volgen? Wat is je favoriete onderdeel? Wie zijn de leukste sporters?
Ben er zelf nog niet helemaal overuit. Vind het turnen en zwemmen (de verschillende variaties: schoonspringen, afstanden zwemmen, turntoestellen en op de mat etc) het leukst om te kijken. Dus wie weet zie ik daar nog wat van. Ga er niet speicaal voor zitten.
zaterdag 15 februari 2014 om 16:22
quote:wee_owl schreef op 15 februari 2014 @ 16:21:
[...]
Dat komt Al een stuk genuanceerder over dan wat je net zei. Hier ben ik het wel mee eensDat is precies wat ik net zei. (en Rintje ook). Zilver voelt als verliezen. Echter, mensen op dit niveau zijn zo sportief ingesteld mentaal, dat ze echt wel gaan waarderen dat ze Zilver hebben.
[...]
Dat komt Al een stuk genuanceerder over dan wat je net zei. Hier ben ik het wel mee eensDat is precies wat ik net zei. (en Rintje ook). Zilver voelt als verliezen. Echter, mensen op dit niveau zijn zo sportief ingesteld mentaal, dat ze echt wel gaan waarderen dat ze Zilver hebben.
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
zaterdag 15 februari 2014 om 16:29
Zolang Verwij rustig dat strakke schaatspekske van zijn bezwete lichaam af blijft pellen zit ik sowieso heel blij op de bank.
Maar goed ik vind het wel sneu. Ik heb echt zitten gillen naar het beeldscherm maar het mocht niet baten. Ik zou ook niet meteen blij kunnen zijn met zilver. Brons is iets heel anders want geen plek of brons is een makkelijke keuze. Zilver komt niet boven brons, zilver komt onder goud. Das een heel ander verhaal.
Maar goed ik vind het wel sneu. Ik heb echt zitten gillen naar het beeldscherm maar het mocht niet baten. Ik zou ook niet meteen blij kunnen zijn met zilver. Brons is iets heel anders want geen plek of brons is een makkelijke keuze. Zilver komt niet boven brons, zilver komt onder goud. Das een heel ander verhaal.
zaterdag 15 februari 2014 om 16:32
Had mijn enorm nuchtere (schaatsliefhebbende) pa aan de telefoon en die zei;"tja, het is heel simpel, die ander ging gewoon harder en dus de kampioen. Duizendsten of niet, dan had ie nog een tandje harder moeten gaan. Als ie dat niet kon, is hij een terechte winnaar van het Zilver"
zaterdag 15 februari 2014 om 16:35
zaterdag 15 februari 2014 om 19:23
Een team begint halverwege de ene lange kant, andere team halverwege de andere lange kant. Ze schaatsen dezelfde afstand. Het team dat dat het snelste doet wint. Als een team heel snel is, kunnen ze het andere team op de rug kijken. Wel een leuk onderdeel vind ik, volgens mij nog niet zo heel oud
Enfin, er staan dus telkens twee teams van vier man op de baan. De beste gaat door naar de volgende ronde.
Enfin, er staan dus telkens twee teams van vier man op de baan. De beste gaat door naar de volgende ronde.
zaterdag 15 februari 2014 om 21:18
zaterdag 15 februari 2014 om 21:19
zaterdag 15 februari 2014 om 23:21
quote:adorabull schreef op 15 februari 2014 @ 20:08:
Klopt Stora, ze staan alle vier (8 in totaal want twee teams) tegelijkertijd op het ijs.
Bij shorttracken heb je de relay. Dat is wel een estafette vorm 6 schaatsers, ieder land 3
Klopt Stora, ze staan alle vier (8 in totaal want twee teams) tegelijkertijd op het ijs.
Bij shorttracken heb je de relay. Dat is wel een estafette vorm 6 schaatsers, ieder land 3
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best