De W van...
vrijdag 19 april 2013 om 11:38
Waardeloos,
Walgelijk,
Week-in-de-knieën,
Waanzinnig,
etc.
Het Koningsriedeltje
Nog erger dan ik had kunnen vermoeden. En ik moet zeggen dat ik die John Ewbank wel hoger had ingeschat. Hij heeft voor Marco toch best wat succesvolle riedeltjes geschreven.
Walgelijk,
Week-in-de-knieën,
Waanzinnig,
etc.
Het Koningsriedeltje
Nog erger dan ik had kunnen vermoeden. En ik moet zeggen dat ik die John Ewbank wel hoger had ingeschat. Hij heeft voor Marco toch best wat succesvolle riedeltjes geschreven.
"Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end."
zondag 21 april 2013 om 00:14
zondag 21 april 2013 om 00:15
zondag 21 april 2013 om 00:22
quote:SuperGoomba schreef op 20 april 2013 @ 23:46:
Ik las het ook, dat Ewbank zich teruggetrokken heeft. Eerlijk, het is ook een barslecht lied, maar dit gaat toch veel te ver?
'Ga je begraven in schaamte, de hoogste boom is nog te goed voor je, je moet mild worden gestenigd en je verdient de brandstapel voor het schrijven van het slechtste nummer ooit en het land internationaal voor schut te hebben gezet' - een kleine greep uit de verwensingen die mij de afgelopen anderhalve dag ten deel vielen.
Dat gaat inderdaad te ver.
Wat me van deze affaire trouwens nog het meest verbaast, is dat NIEMAND in de omgeving van John Ewbank, de schrijvers of de uitvoerende artiesten heeft gezegd dat dit lied gewoon géén nationale meezinger was en dat ze met iets beters moesten komen. Of zou het wel gezegd zijn en zou er niet naar geluisterd zijn?
Ik las het ook, dat Ewbank zich teruggetrokken heeft. Eerlijk, het is ook een barslecht lied, maar dit gaat toch veel te ver?
'Ga je begraven in schaamte, de hoogste boom is nog te goed voor je, je moet mild worden gestenigd en je verdient de brandstapel voor het schrijven van het slechtste nummer ooit en het land internationaal voor schut te hebben gezet' - een kleine greep uit de verwensingen die mij de afgelopen anderhalve dag ten deel vielen.
Dat gaat inderdaad te ver.
Wat me van deze affaire trouwens nog het meest verbaast, is dat NIEMAND in de omgeving van John Ewbank, de schrijvers of de uitvoerende artiesten heeft gezegd dat dit lied gewoon géén nationale meezinger was en dat ze met iets beters moesten komen. Of zou het wel gezegd zijn en zou er niet naar geluisterd zijn?
zondag 21 april 2013 om 00:28
quote:Beeldig schreef op 21 april 2013 @ 00:22:
[...]
Dat gaat inderdaad te ver.
Wat me van deze affaire trouwens nog het meest verbaast, is dat NIEMAND in de omgeving van John Ewbank, de schrijvers of de uitvoerende artiesten heeft gezegd dat dit lied gewoon géén nationale meezinger was en dat ze met iets beters moesten komen. Of zou het wel gezegd zijn en zou er niet naar geluisterd zijn?Dat verbaast me soms ook met films, gemaakt door top regisseurs en acteurs. Komt het door tunnelvisie? Door teveel verering van een grote naam? Was het te gezellig en wilde niemand aanstoot geven? Ben soms echt stomverbaasd.
[...]
Dat gaat inderdaad te ver.
Wat me van deze affaire trouwens nog het meest verbaast, is dat NIEMAND in de omgeving van John Ewbank, de schrijvers of de uitvoerende artiesten heeft gezegd dat dit lied gewoon géén nationale meezinger was en dat ze met iets beters moesten komen. Of zou het wel gezegd zijn en zou er niet naar geluisterd zijn?Dat verbaast me soms ook met films, gemaakt door top regisseurs en acteurs. Komt het door tunnelvisie? Door teveel verering van een grote naam? Was het te gezellig en wilde niemand aanstoot geven? Ben soms echt stomverbaasd.
zondag 21 april 2013 om 02:19
Maar hij mag zelf wel mensen beledigen: onderstaande stukje van zijn twitter account
John Ewbank reageerde eerder op zaterdagavond al op een kritisch berichtje. Een vrouw, op haar profielfoto afgebeeld met haar baby, zei "kromme tenen" te krijgen van de songtekst. "Waar heb je die schattige Chinese naakthond trouwens gekocht?", reageerde Ewbank op de foto. "Zo een wil ik er ook wel."
John Ewbank reageerde eerder op zaterdagavond al op een kritisch berichtje. Een vrouw, op haar profielfoto afgebeeld met haar baby, zei "kromme tenen" te krijgen van de songtekst. "Waar heb je die schattige Chinese naakthond trouwens gekocht?", reageerde Ewbank op de foto. "Zo een wil ik er ook wel."
zondag 21 april 2013 om 06:59
quote:mika65 schreef op 21 april 2013 @ 02:19:
Maar hij mag zelf wel mensen beledigen: onderstaande stukje van zijn twitter account
John Ewbank reageerde eerder op zaterdagavond al op een kritisch berichtje. Een vrouw, op haar profielfoto afgebeeld met haar baby, zei "kromme tenen" te krijgen van de songtekst. "Waar heb je die schattige Chinese naakthond trouwens gekocht?", reageerde Ewbank op de foto. "Zo een wil ik er ook wel."
Wat een schande dat hij dit zei. Wat een zelfverlaging.
Volgens mij is die mw kraamverzorgster dus het hoeft niet eens haar eigen kind te zijn, maar goed. Ik vond haar reactie op het lied best netjes.
Ik denk dat hij het beter bij deze reactie had kunnen laten (en er naar had kunnen handelen) :
quote:"Excuses aan hen die het met mij wel een gepast lied vonden, die bijgedragen hebben aan de totstandkoming en aan hen die mij op een nette of grappige manier hebben laten weten dat zij liever wat anders hadden gehoord, maar ik trek hierbij het Koningslied terug"
Maar hij mag zelf wel mensen beledigen: onderstaande stukje van zijn twitter account
John Ewbank reageerde eerder op zaterdagavond al op een kritisch berichtje. Een vrouw, op haar profielfoto afgebeeld met haar baby, zei "kromme tenen" te krijgen van de songtekst. "Waar heb je die schattige Chinese naakthond trouwens gekocht?", reageerde Ewbank op de foto. "Zo een wil ik er ook wel."
Wat een schande dat hij dit zei. Wat een zelfverlaging.
Volgens mij is die mw kraamverzorgster dus het hoeft niet eens haar eigen kind te zijn, maar goed. Ik vond haar reactie op het lied best netjes.
Ik denk dat hij het beter bij deze reactie had kunnen laten (en er naar had kunnen handelen) :
quote:"Excuses aan hen die het met mij wel een gepast lied vonden, die bijgedragen hebben aan de totstandkoming en aan hen die mij op een nette of grappige manier hebben laten weten dat zij liever wat anders hadden gehoord, maar ik trek hierbij het Koningslied terug"
Het Viva forum is papaja.
zondag 21 april 2013 om 07:28
quote:Louba schreef op 21 april 2013 @ 00:06:
Het is ook een vreselijk lied, maar die reacties op John Ewbank gaan veel en veel te ver. Zo zie je maar weer dat iedere idioot Nederlander toegang heeft tot het internet...
Mee eens, zo onnodig om je zo te uiten, het zijn gewoon bedreigingen.
Ben wel benieuwd wat voor lied er dan komt nu deze is terug getrokken.
Het is ook een vreselijk lied, maar die reacties op John Ewbank gaan veel en veel te ver. Zo zie je maar weer dat iedere idioot Nederlander toegang heeft tot het internet...
Mee eens, zo onnodig om je zo te uiten, het zijn gewoon bedreigingen.
Ben wel benieuwd wat voor lied er dan komt nu deze is terug getrokken.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
zondag 21 april 2013 om 08:17
Nee maar, wist niet wat ik las net
Nouja. gelukkig maar, verdwijnt die draak nog sneller.
Zullen we t maar gewoon bij de W van het Wilhelmus houden?
quote:mika65 schreef op 21 april 2013 @ 02:12:
Ach zielig hij is in zijn pik getrapt, het gepeupel vind het niet leuk dus heeft het gepeupel geen smaakzo zie ik het ook. en dan zo flauw op de man spelen bij bijv. die vrouw met die baby (serieus???!!!)
Nouja. gelukkig maar, verdwijnt die draak nog sneller.
Zullen we t maar gewoon bij de W van het Wilhelmus houden?
quote:mika65 schreef op 21 april 2013 @ 02:12:
Ach zielig hij is in zijn pik getrapt, het gepeupel vind het niet leuk dus heeft het gepeupel geen smaakzo zie ik het ook. en dan zo flauw op de man spelen bij bijv. die vrouw met die baby (serieus???!!!)
"Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end."
zondag 21 april 2013 om 08:38
Lang leve de social media. Lekker anoniem de mees vreselijk verwensingen schrijven aan het adres van John Ewbank.
Ik vond het geen leuk lied, maar om je nu zo te gedragen. Ik schaam mij om Nederlander te zijn. Social Media maakt het land kapot.
Dat Ewbank zichzelf ook zo verlaagt vind ik echt sneu. Past niet bij hem.
Ik vond het geen leuk lied, maar om je nu zo te gedragen. Ik schaam mij om Nederlander te zijn. Social Media maakt het land kapot.
Dat Ewbank zichzelf ook zo verlaagt vind ik echt sneu. Past niet bij hem.
zondag 21 april 2013 om 08:54
Ik had liever gezien dat hij het lied had teruggetrokken omdat hij zelf tot de coclusie was gekomen dat het een verschrikking was, en niet omdat hij zich beledigd voelt en in zijn ego is aangetast.
Ja, de reacties op hem gaan veel te ver. Mensen die op zo'n manier iemand verwensen, zijn nog te dom om te poepen. Maar dan nog. Als je er voor kiest om op deze manier in de schijnwerper te staan, wees dan ook mans genoeg om kritiek aan te kunnen. Zelfs als die kritiek verpakt is in achterlijke verwensingen.
Ja, de reacties op hem gaan veel te ver. Mensen die op zo'n manier iemand verwensen, zijn nog te dom om te poepen. Maar dan nog. Als je er voor kiest om op deze manier in de schijnwerper te staan, wees dan ook mans genoeg om kritiek aan te kunnen. Zelfs als die kritiek verpakt is in achterlijke verwensingen.
Waar zit de any-key?
zondag 21 april 2013 om 08:55
Bea en Wim-Lex zitten zich enorm te ergeren aan al dit gedoe. Die vinden dit niet leuk.
Die verwensingen en bedreigingen gaan veel en veel te ver. De kritiek over de taal hebben ze naar mijn mening wel over zichzelf afgeroepen. Maar dan hadden ze gewoon even de tekst moeten herzien. Dan was het wat mij betreft klaar geweest. Helemaal terugtrekken was m.i. niet nodig geweest.
Die verwensingen en bedreigingen gaan veel en veel te ver. De kritiek over de taal hebben ze naar mijn mening wel over zichzelf afgeroepen. Maar dan hadden ze gewoon even de tekst moeten herzien. Dan was het wat mij betreft klaar geweest. Helemaal terugtrekken was m.i. niet nodig geweest.
zondag 21 april 2013 om 09:18
quote:Houston77007 schreef op 21 april 2013 @ 09:01:
[...]
Jij bent Laurentien?
Nee
Er staat in de NRC van dit weekend een uitgebreid verhaal over Bea en hoe zij de afgelopen jaren het koningschap heeft vorm gegeven en ervaren. Daarin gaat het expliciet over de toon en houding van Nederlanders en de social media. Daaruit kun je dit wel afleiden.
[...]
Jij bent Laurentien?
Nee
Er staat in de NRC van dit weekend een uitgebreid verhaal over Bea en hoe zij de afgelopen jaren het koningschap heeft vorm gegeven en ervaren. Daarin gaat het expliciet over de toon en houding van Nederlanders en de social media. Daaruit kun je dit wel afleiden.
zondag 21 april 2013 om 09:19
Sommige reacties gingen wel alle perken te buiten hoor. Het lied afkraken is één ding, daar heb ik hier zelf ook aan meegedaan en laten we wel wezen: het was ook niks. Maar op de man gaan spelen en hele of halve doodswensen uiten naar de schrijver van dat malle lied is natuurlijk belachelijk. Sommige mensen denken écht dat ze alles maar kunnen maken omdat ze lekker anoniem achter hun toetsenbordje zitten... bah.