De W van...
vrijdag 19 april 2013 om 11:38
Waardeloos,
Walgelijk,
Week-in-de-knieën,
Waanzinnig,
etc.
Het Koningsriedeltje
Nog erger dan ik had kunnen vermoeden. En ik moet zeggen dat ik die John Ewbank wel hoger had ingeschat. Hij heeft voor Marco toch best wat succesvolle riedeltjes geschreven.
Walgelijk,
Week-in-de-knieën,
Waanzinnig,
etc.
Het Koningsriedeltje
Nog erger dan ik had kunnen vermoeden. En ik moet zeggen dat ik die John Ewbank wel hoger had ingeschat. Hij heeft voor Marco toch best wat succesvolle riedeltjes geschreven.
"Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end."
zondag 21 april 2013 om 13:15
quote:yasmijn schreef op 21 april 2013 @ 13:10:
Heel mooi gesproken, Deurkruk.
Ik vind het een kutnummer, maar de manier waarop eea nu verloopt is ook niet fijn.
Steniging enzo.Dit dus. Mensen gaan veel te ver omdat ze het liedje niet mooi vinden. Maar JE die dan vervolgens babies gaat beledigen, vind ik ook dieptriest.
Heel mooi gesproken, Deurkruk.
Ik vind het een kutnummer, maar de manier waarop eea nu verloopt is ook niet fijn.
Steniging enzo.Dit dus. Mensen gaan veel te ver omdat ze het liedje niet mooi vinden. Maar JE die dan vervolgens babies gaat beledigen, vind ik ook dieptriest.
zondag 21 april 2013 om 13:19
zondag 21 april 2013 om 13:21
En na al die commotie zijn we straks 'met zijn allen' heel blij met Henny Huisman
Die uiteindelijk dankzij Ewbank and friends een flitsende doorbraak van zijn carrière beleeft.
Ewbank daarentegen besluit zich fulltime op zijn manege te gaan richten de komende 100 jaar.
Ik zou het ook nog wel mooi vinden als dat koor het volkslied zou zingen dat we hadden voor het Wilhelmus. Gewoon omdat er toch iets gezongen moet worden en ik dat wél statig vind.
Die uiteindelijk dankzij Ewbank and friends een flitsende doorbraak van zijn carrière beleeft.
Ewbank daarentegen besluit zich fulltime op zijn manege te gaan richten de komende 100 jaar.
Ik zou het ook nog wel mooi vinden als dat koor het volkslied zou zingen dat we hadden voor het Wilhelmus. Gewoon omdat er toch iets gezongen moet worden en ik dat wél statig vind.
zondag 21 april 2013 om 13:35
zondag 21 april 2013 om 13:40
quote:Moonlight82 schreef op 21 april 2013 @ 13:35:
Het houdt de oosterburen ook bezig:
http://nos.nl/koningshuis ... vertalen-koningslied.html
Het houdt de oosterburen ook bezig:
http://nos.nl/koningshuis ... vertalen-koningslied.html
zondag 21 april 2013 om 14:26
zondag 21 april 2013 om 14:27
quote:Moonlight82 schreef op 21 april 2013 @ 13:34:
Als Henny hier donderdag mee gekomen was had iedereen het prut gevonden en waren ze blij geweest dat Ewbank en meer gevarieerd nummer had
Dat denk ik ook!
Kom op mensen, er is toch wel een middenweg tussen John Ewbank en het lied van Hennie Huisman?
Als Henny hier donderdag mee gekomen was had iedereen het prut gevonden en waren ze blij geweest dat Ewbank en meer gevarieerd nummer had
Dat denk ik ook!
Kom op mensen, er is toch wel een middenweg tussen John Ewbank en het lied van Hennie Huisman?
zondag 21 april 2013 om 14:28
quote:winterteen schreef op 21 april 2013 @ 14:26:
Echt. Over een paar jaar kijken we hierop terug als ' de hysterie over niets'. En gefeliciteerd als je daar een aandeel in hebt gehad door jezelf groot genoeg te voelen om vanachter je computer scherm iemand uit te schelden, verwensen en te kleineren.Ik denk dat die groep maar een heel klein deel van Nederland is. De rest van Nederland vindt het gewoon geen mooi lied en dat mag je toch wel, op een normale manier, laten blijken?
Echt. Over een paar jaar kijken we hierop terug als ' de hysterie over niets'. En gefeliciteerd als je daar een aandeel in hebt gehad door jezelf groot genoeg te voelen om vanachter je computer scherm iemand uit te schelden, verwensen en te kleineren.Ik denk dat die groep maar een heel klein deel van Nederland is. De rest van Nederland vindt het gewoon geen mooi lied en dat mag je toch wel, op een normale manier, laten blijken?
zondag 21 april 2013 om 14:32
quote:LouisaVuitton schreef op 21 april 2013 @ 09:25:
Typisch Nederlands trouwens; met zijn allen het liedje afzeiken, dan trekt JE zich terug en iedereen zegt dan 'ja, maar dit was ook weer niet de bedoeling'...
Is hier recent trouwens ook gebeurd op het Viva forum. Een forumster werd afgezeken om iets wat ze had geschreven, zij zegt dat ze wellicht ernstig ziek is, en iedereen zegt dat ze het ook niet zo bedoeld hadden....oh ik heb geen enkel probleem met het terugtrekken van het lied.
Typisch Nederlands trouwens; met zijn allen het liedje afzeiken, dan trekt JE zich terug en iedereen zegt dan 'ja, maar dit was ook weer niet de bedoeling'...
Is hier recent trouwens ook gebeurd op het Viva forum. Een forumster werd afgezeken om iets wat ze had geschreven, zij zegt dat ze wellicht ernstig ziek is, en iedereen zegt dat ze het ook niet zo bedoeld hadden....oh ik heb geen enkel probleem met het terugtrekken van het lied.
zondag 21 april 2013 om 14:40
quote:LouisaVuitton schreef op 21 april 2013 @ 14:28:
[...]
Ik denk dat die groep maar een heel klein deel van Nederland is. De rest van Nederland vindt het gewoon geen mooi lied en dat mag je toch wel, op een normale manier, laten blijken?Tuurlijk. Waar zeg ik dat het een grote groep is die zich van zijn meest puberale kant laat zien? Ik feliciteer ze hier alleen even.
[...]
Ik denk dat die groep maar een heel klein deel van Nederland is. De rest van Nederland vindt het gewoon geen mooi lied en dat mag je toch wel, op een normale manier, laten blijken?Tuurlijk. Waar zeg ik dat het een grote groep is die zich van zijn meest puberale kant laat zien? Ik feliciteer ze hier alleen even.
zondag 21 april 2013 om 14:46
quote:winterteen schreef op 21 april 2013 @ 14:40:
[...]
Tuurlijk. Waar zeg ik dat het een grote groep is die zich van zijn meest puberale kant laat zien? Ik feliciteer ze hier alleen even.Ik had het niet over jou persoonlijk JE doet het nu voorkomen dat hij het lied terugtrekt omdat hij aan alle kanten wordt bedreigd, maar als je de ernstige bedreigingen bij elkaar optelt, valt dat wel mee (als is 1 ernstige bedreiging natuurlijk altijd 1 teveel). Een heleboel mensen in Nederland vinden het gewoonweg geen mooi liedje en ik vind het jammer dat dat niet de reden is van JE om het lied terug te trekken. Nu is het net of heel Nederland hem ernstig bedreigd, terwijl dat nu reuze meevalt....
[...]
Tuurlijk. Waar zeg ik dat het een grote groep is die zich van zijn meest puberale kant laat zien? Ik feliciteer ze hier alleen even.Ik had het niet over jou persoonlijk JE doet het nu voorkomen dat hij het lied terugtrekt omdat hij aan alle kanten wordt bedreigd, maar als je de ernstige bedreigingen bij elkaar optelt, valt dat wel mee (als is 1 ernstige bedreiging natuurlijk altijd 1 teveel). Een heleboel mensen in Nederland vinden het gewoonweg geen mooi liedje en ik vind het jammer dat dat niet de reden is van JE om het lied terug te trekken. Nu is het net of heel Nederland hem ernstig bedreigd, terwijl dat nu reuze meevalt....
zondag 21 april 2013 om 14:48
Overigens vind ik wel dat het overkomt alsof het een grote groep is die zich verschrikkelijk gedraagt. JE moest zich door zijn kop schieten, met een grote steen de maas in, de hoogste boom is nog niet hoog genoeg, STERRFFFFF en nog heel veel meer van dat soort verwensingen.
Vervolgens verliest dhr Ewbank zelf ook even de controle (niet goed!) maar dat is dan vreeeeeselijk? Daar valt iedereen dan ook weer over? Ga de twitter checken van die man joh. De afgelopen dagen zijn daar meer doodsverwensingen binnen gekomen dan in zijn hele leven. En hij heeft altijd al slechte muziek gemaakt (m.i. dan) dus hij is welbekend met het begrip 'kritiek'. Hij gaf zelfs in de DWDD al aan dat kritiek bij zoiets te verwachten is. Maar dit is geen kritiek meer, dit is niet een beetje iemand een mep verkopen, dit is doortrappen als iemand al op de grond ligt. Onnodig op de man spelen. Je kunt ook zeggen dat je iets kut vind. Maar dat kunnen veel mensen niet. Die mensen moeten dan meteen zeggen dat de maker DOOD moet. Ik erger me daar kapot aan.
En zijn geval is daar niet alleen in. Ik ben zo kots- en kotsmoe van de hufterigheid die velen zich denken te kunnen permitteren wanneer ze achter een computerscherm zitten.
Vervolgens verliest dhr Ewbank zelf ook even de controle (niet goed!) maar dat is dan vreeeeeselijk? Daar valt iedereen dan ook weer over? Ga de twitter checken van die man joh. De afgelopen dagen zijn daar meer doodsverwensingen binnen gekomen dan in zijn hele leven. En hij heeft altijd al slechte muziek gemaakt (m.i. dan) dus hij is welbekend met het begrip 'kritiek'. Hij gaf zelfs in de DWDD al aan dat kritiek bij zoiets te verwachten is. Maar dit is geen kritiek meer, dit is niet een beetje iemand een mep verkopen, dit is doortrappen als iemand al op de grond ligt. Onnodig op de man spelen. Je kunt ook zeggen dat je iets kut vind. Maar dat kunnen veel mensen niet. Die mensen moeten dan meteen zeggen dat de maker DOOD moet. Ik erger me daar kapot aan.
En zijn geval is daar niet alleen in. Ik ben zo kots- en kotsmoe van de hufterigheid die velen zich denken te kunnen permitteren wanneer ze achter een computerscherm zitten.
zondag 21 april 2013 om 14:50
Haha heb dit topic effe gelezen, wat staan er prachtige uitspraken tussen...ook ik vond het koningslied een flop, vind de bedreigingen veeel te ver gaan...maar denk je dat je werkelijk alles hebt gehad komt Henny Huisman aanzetten..ik lig helemaal dubbel van het lachen...
maar het ergste nog *bloos* ik vind t niet eens zo'n gek idee.... Wahahaha
zondag 21 april 2013 om 14:56
Als het enige alternatief het 'met zun alluh' van Huisman is, dan maakt het toch ook geen f@#$ck meer uit wát er gezongen wordt straks..?!
Laat Frans Bauer een meezinger maken, of Guus Meeuwis.
Over anderhalve week is het gelukkig achter de rug, duiken we onze beroerde economie weer in en verzuipen we onze waterkoning in de waterlanders.
Laat Frans Bauer een meezinger maken, of Guus Meeuwis.
Over anderhalve week is het gelukkig achter de rug, duiken we onze beroerde economie weer in en verzuipen we onze waterkoning in de waterlanders.
zondag 21 april 2013 om 15:26
quote:Iwannalive schreef op 19 april 2013 @ 12:11:
[...]
Eens gewoon U en Koning Willem-Alexander is het, geen Willem.
'U' met een hoofdletter is alleen voor God.
Ik vind het een draak van een lied. Het verbaast me, dat je als professionals zoiets maakt. Te erg voor woorden. Dat kan toch veel beter?
[...]
Eens gewoon U en Koning Willem-Alexander is het, geen Willem.
'U' met een hoofdletter is alleen voor God.
Ik vind het een draak van een lied. Het verbaast me, dat je als professionals zoiets maakt. Te erg voor woorden. Dat kan toch veel beter?
zondag 21 april 2013 om 16:47