Entertainment alle pijlers

Downton Abbey

01-08-2011 13:57 289 berichten
Het is alweer bijna afgelopen, maar ik ben verbaasd dat er nog geen topic over Downton Abbey is.

Ik was zo verslaafd dat ik lekker alles gedownload heb. Gelukkig komt er in het najaar weer een nieuwe serie.

Wie kijkt er nog meer?
Alle reacties Link kopieren
Ik snap het! Edna probeerde Tom te versieren na het overlijden van zijn vrouw Sybil, ook omdat zij hem als gelijke klasse beschouwde, maar is op advies van Hughes ontslagen. En komt nu terug. Zij respecteert geen klasseverschil.

Zo. Hehe.
Ooooh, die mannen toch. Doen het met een ander als het moeilijk wordt.

Maar nu weet ik het ook weer.

Misschien moet ik het ook nog een keer kijken. Ik ken de namen niet. De gezichten wel.
quote:dolfje schreef op 09 november 2013 @ 14:04:

[...]

Dat is ze geraden dat er een 5e serie komt! Ze moeten doorgaan tot de jaren '80;-)

Call the midwife is ook prachtig!

Er komt een 5e serie

http://www.rtlnieuws.nl/b ... eizoen-voor-downton-abbey
Ik heb helaas zaterdag de eerste aflevering gemist, heeft iemand een linkje waar ik deze aflevering alsnog kan zien. Liefst met ondertiteling en zonder dat ik me eerst moet aanmelden bij een site.
Geen idee, maar eerder in dit topic of in een ouder topic staat een link. Effe zoeken dus.
Heeft iemand een werkende link voor mij om het terug te kijken, ben aan het werk op de zaterdagavonden dus kan ik DA jammer genoeg niet meer kijken
O, ik ben vergeten het af te kijken. Ik geloof dat ik er op uitgekeken ben. Het gaat te traag en ik vind de butler Thomas nogal irritant als grote klikspaan. Na alles wat die man heeft gedaan. Is het opeens een vertrouweling geworden. Ik vind dat niet zo overtuigend overkomen.

Jammer dat de liefde tussen Mary en Matthew niet verder mocht groeien in de serie.

En kijk eens wat ik heb gevonden toen ik de naam bij de foto zocht. http://downtonabbey.wikia.com/wiki/Category:Characters

En op deze film zat ik ook te wachten. Is het vervolg op de eerste film van The Hunger games. http://thehungergames.wik ... nger_Games:_Catching_Fire
http://stream-tv.me/watch-downton-abbey-online/

Alle afleveringen! Ook die hier nog niet zijn uitgezonden! Ik heb alles al gekeken. Zo jammer dat het maar 8 afl zijn.
Thxx Maaike
Die Braithwaite had toch ook al een kind gekregen, dat gedopteerd is geworden? Of verwar ik haar nu met iemand anders? Ze had het inderdaad met Robert gedaan tijdens een huwelijkscrisis, was ze daar zwanger van geraakt, of toch van iemand anders, of was ze al zwanger?
Dat was iemand anders. Die was zanger geworden van een van de soldaten die in hun tijdelijke 'ziekenhuis' aan het herstellen was. Disgrace disgrace en zijn ouders namen het kind mee. Meid zelf raakte zo ongeveer aan de bedelstaf en ging als prostituee werken - waar matthews moeder haar weer vanaf hielp.
Lily, ik heb er twee door elkaar gehaald. Nu weet ik het weer. Maar ze heeft in een eerder seizoen toch wel met Robert gebumst? Dat ze überhaupt binnen mocht komen dan. Ik kan me geen wenkbrauwoptrek van hem herinneren bij het nieuws dat Braithwaite weer op Downton kwam werken.
Niet iedereen wist dat en de Lady (ik vergeet al die namen) stond erop dat ze gewoon welkom moest zijn. Maar eerlijk gezegd kan ik me die braithwaite totaal niet herinneren van eerder, weet niet of ze het echt gedaan hebben. Maar bedoel je nou Robert of Branson? Of zijn dat dezelfde? (heb gezichten nodig )
Nee, ze heeft iets met Tom gehad.
quote:lilyofthevalley schreef op 03 december 2013 @ 11:03:

Niet iedereen wist dat en de Lady (ik vergeet al die namen) stond erop dat ze gewoon welkom moest zijn. Maar eerlijk gezegd kan ik me die braithwaite totaal niet herinneren van eerder, weet niet of ze het echt gedaan hebben. Maar bedoel je nou Robert of Branson? Of zijn dat dezelfde? (heb gezichten nodig )

Ik bedoel de lord. Je weet wel, die getrouwd is met de lady en de vader van Mary en Edith. Dus misschien bedoelde ik wel geen Robert. Djiez, ik kan de namen ook niet onthouden.

Oh, Emma, was het Tom? Nee toch, die was toch gelukkig getrouwd met de middelste dochter? Moeilijk zeg.
Ik heb dit dus eerder gelezen en dacht toen al 'huh?' Later bleek het om Tom Branson te gaan en toen dacht ik ook 'huh?'

Misschien voordat ie met Sybil was?
Dat denk ik. Want met Sybil was hij heel gelukkig.

Wat wel grappig is, de maaltijden worden ook echt allemaal bereid en gegeten. En precies volgens de gewoonten van die tijd. Een vrouw met heel veel kennis van eten in die periode stelt de menu's op en maakt het klaar.
Jullie halen het door de war,het was Tom en Braithwait na dat hij met Sybill was. Volgens mij is dat tijdens een kerstspecial gebeurd en toen moest ze weg en nu is ze dus weer teruggehaald omdat die ene meid weg is maar daar wist Tom Branson niks van dat ze terug zou komen.

The Lord Robert Crawley dus heeft ook een affaire gehad met een meid maar dat was volgens mij in seizoen 1 of 2. Zij is ook vertrokken.

En degene die zwanger werd van een soldaat en haar kind af gestaan heeft was Ethel. En zij ging dus als hoer werken en zij werd door die moeder van Matthew geholpen.
Sybil is toch dood?

Er is ook nog een Thomas en die is hoort ook bij het personeel.

Ze slijten nogal in de serie. Eerst kunnen ze niet lopen en dan weer wel. Is de man die niet lopen kon ook opeens weer vruchtbaar. Dan kan zijn vrouw weer moeilijk zwanger worden. Lukt het weer wel en dan gaat de man weer dood.

Ik vind de kostuums wel erg mooi.

En het is echt een prachtig kostuumdrama, maar ik kijk dan toch liever een film of serie van Jane Austen.

Jammer dat die ook dood is, want ik had het wel leuk gevonden als daar een vervolg op zou komen. Ik vind bij al dat soort series wel leuk om een stuk van de streek en de tijd te zien.

Gek, maar ik blijf toch kijken. Als de karakters eenmaal bekend zijn dan is het makkelijker te volgen.
Maar over het geboefte dat uiteindelijk toch een goeierik wordt. Daar hebben ze er ook enkele in de serie. Die vind ik ook moeilijk om te onthouden. Gelukkig hebben ze daar bekende acteurs en actrices voor. Dat maakt het toch een stuk gemakkelijker.

Is ook erg leuk om die ook weer eens in een typisch Engelse serie terug te zien anders dan die van Charles Dickens.
Weet iemand of en wanneer er een kerstspecial is? Dit ivm wintersport...
Volgens de Wikipedia is de kerstspecial op 4 januari 2014 te zien bij de NCRV.

Ik weet niet of dit correct is...
Some cause happiness wherever they go, others whenever they go. (Oscar Wilde)
Oke, dank!
zo, het seizoen is alweer afgelopen...

Geen cliffhanger deze keer.

Komt er nog een vervolg?
Ja in het najaar dacht ik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven