Entertainment alle pijlers

dreamschool 2018

26-02-2018 21:20 168 berichten
Is er al een topic over?
Ik heb voorgaand seizoen ook heel interessant gevonden.
Wie kijkt er ook?
Wat een vermoeiend slachtofferige types af en toe. Bij de minste kritiek lopen ze al weg om te paffen.
Lucifermiauww schreef:
02-04-2018 20:36
Nou, het nieuwe is er vanaf voor de leerlingen, een aantal zijn echt terug bij af.
Daarom is 6 weken ook niet reëel.
Leuk dat Lucia haar wil helpen met de smetvrees, maar dit is echt iets voor een psycholoog.
Die Junior zou ik echt de keus stellen, beter mee doen of opzouten.
Maar ja, ik kan er echt niet tegen en het idee is natuurlijk dat je ook die echt negatieve types nog een kans geeft/helpt.

Ik denk dat 6 weken ook niet genoeg is.
Ferry valt me erg mee, hij probeert het echt. Of het werkt .... hahaha.
Lucifermiauww schreef:
02-04-2018 21:00
Die Junior zou ik echt de keus stellen, beter mee doen of opzouten.
Maar ja, ik kan er echt niet tegen en het idee is natuurlijk dat je ook die echt negatieve types nog een kans geeft/helpt.

Ik denk dat 6 weken ook niet genoeg is.
Wegsturen en de volgende les weer opnieuw laten starten. Keer op keer op keer op keer. Maar ja, ze hebben maar 6 weken en pas na 2 weken wordt sociaal wenselijk gedrag losgelaten.
Zo sneu waar die Lucia en dat directeurtje van van slag raken :hihi:

Zweefteef... OEHHHHHH.
En daar is echte shit.
Lucifermiauww schreef:
02-04-2018 21:12
En daar is echte shit.
Ik loop achter. Ik verheug me er op.
Alle reacties Link kopieren
Moiren’ schreef:
02-04-2018 21:10
Zo sneu waar die Lucia en dat directeurtje van van slag raken :hihi:

Zweefteef... OEHHHHHH.
Ik zag dat niet als van slag zijn...
Lucifermiauww schreef:
02-04-2018 21:12
En daar is echte shit.
Waar?
Orabelle schreef:
02-04-2018 21:21
Ik zag dat niet als van slag zijn...
Onder de indruk.
Geraakt.
Moiren’ schreef:
02-04-2018 21:22
Onder de indruk.
Geraakt.

Nou, en?
Orabelle schreef:
02-04-2018 21:30
Nou, en?
Niets.
Ik vind het een heleboel getrut bij elkaar.
Moiren’ schreef:
02-04-2018 21:31
Niets.
Ik vind het een heleboel getrut bij elkaar.
Tja dat kan. Ik zie dat niet (zo).
Hij is stoned en zij zit een evaluatiegesprek te voren? Of is het raar in elkaar geknipt?
Ik zie veel progressie deze aflevering met de leerlingen. Muurtjes worden afgebrokkeld.
Ik vraag me serieus af of iemand het orgineel heeft gezien? Of dat iemand zich de moeite heeft genomen om het fromat te bekijken.
Het-groepje schreef:
27-02-2018 17:23
Mijn manier:
- erachter komen waar het gebrek aan motivatie vandaan komt
- reden serieus nemen
- realistische oplossing laten verzinnen, mijn rol is vaak 'de regels' noemen
- in gesprek blijven
- vaak hetzelfde herhalen
- kans blijven geven op te lossen.

Ik werk op een opleiding waarbij nieuwe leerlingen elk jaar weer verbaasd zijn dat ze daadwerkelijk het vak leren waarvoor ze hebben gekozen, de helft heeft daar in eerste instantie geen zin in om allerlei redenen.
Hier draait het hele programma niet om, het is geen zielenknijpprogramma zoals bijvoorbeeld keith bakker en kas stuyf dat maken, het programma is strikt en alleen bedoeld om mensen een kijkje in de keuken te geven, mensen te enthousiasmeren en te activeren.

Het programma is dan ook niet bedoeld voor mensen die niks willen maar voor mensen die hebben besloten dat ze vanaf nu WEL iets willen, vanuit dat punt is het dus totaal onverstandig om mobieltjes te verbieden.

Net als bij het origineel is er voor gekozen om geen professional te vragen maar een ervaringsdeskundige die vanuit de passie voor haar vak die mensen kan motiveren en begeleiden. Begeleiden is iets anders dan shit oplossen.
Lucifermiauww schreef:
13-03-2018 11:18
Ik vind Erik Scherder ook echt een goede leerkracht. Hoe hij om gaat en de dingen uitlegt aan de kinderen is fantastisch.

Ik kijk met gemengde gevoelens naar dit programma. Ik vind Lucia eigenlijk niet de juiste persoon voor dit concept.

En wat hebben deze kinderen aan zo'n programma over een jaar of 10-20?
Iedereen kan dit altijd terug vinden. Gaat dit hen niet voor altijd achtervolgen?

Maar wat als je een kind de goede kant op krijgt.. is dat het dan dat alles waard?
Vindt jij een jamie oliver dan een beter persoon voor dit programma?
Rww71 schreef:
04-04-2018 13:00
Ik vraag me serieus af of iemand het orgineel heeft gezien? Of dat iemand zich de moeite heeft genomen om het fromat te bekijken.

Hier draait het hele programma niet om, het is geen zielenknijpprogramma zoals bijvoorbeeld keith bakker en kas stuyf dat maken, het programma is strikt en alleen bedoeld om mensen een kijkje in de keuken te geven, mensen te enthousiasmeren en te activeren.

Het programma is dan ook niet bedoeld voor mensen die niks willen maar voor mensen die hebben besloten dat ze vanaf nu WEL iets willen, vanuit dat punt is het dus totaal onverstandig om mobieltjes te verbieden.

Net als bij het origineel is er voor gekozen om geen professional te vragen maar een ervaringsdeskundige die vanuit de passie voor haar vak die mensen kan motiveren en begeleiden. Begeleiden is iets anders dan shit oplossen.
Dan moeten ze hun doelgroep beter selecteren. De kinderen die ze “begeleiden” redden het niet met een keertje brood bakken of een keertje onkruid wieden.
Er zit in de basis iets flink verkeerd, anders was je niet in zo’n project beland en hadden ze niet (bijna) allemaal een middelenprobleem gehad.
Zolang er in die basis niets veranderd zal er verder oo niets veranderen.
Rww71 schreef:
04-04-2018 13:03
Vindt jij een jamie oliver dan een beter persoon voor dit programma?
Hoe kom je daar zo op?
Moiren’ schreef:
04-04-2018 13:15
Dan moeten ze hun doelgroep beter selecteren. De kinderen die ze “begeleiden” redden het niet met een keertje brood bakken of een keertje onkruid wieden.
Er zit in de basis iets flink verkeerd, anders was je niet in zo’n project beland en hadden ze niet (bijna) allemaal een middelenprobleem gehad.
Eens. En er zitten best een aantal bij die met zo'n voorgeschiedenis wel wat willen en kunnen en die moet je dan eigenlijk kunnen selecteren voor dit format.

Die anderen hebben echt meer dan 6 weken nodig.

Ik heb die directeur best hoog zitten maar ik vind Lucia echt onbekwaam.. ook al zou het wel langer dan 6 weken zijn.
Lucifermiauww schreef:
04-04-2018 13:17
Hoe kom je daar zo op?
Jamie speelt namelijk de rol van lucia in het orginele britse programma.
Moiren’ schreef:
04-04-2018 13:15
Niet mee eens in het huidige seizoen is wat er mij betreft 1 iemand die er totaal niet thuis hoort, 2 mensen waarbij ik twijfel maar de rest heeft potentie om met een flinke schop onder hun kloten en de nodige inspiratie hun leven weer op te pakken, hetzij naar school hetzij naar werk.

Het overgrote deel heeft als besloten dat het radicaal anders moet en gedealt met hun problemen, ze staan op driekwart en niet op nul.
Rww71 schreef:
04-04-2018 13:21
Jamie speelt namelijk de rol van lucia in het orginele britse programma.
Volgens mij 'speelt' ze zichzelf.

Een format is globaal idee. Geen vast script en geen acteurs.
En ik vind haar niet geschikt voor dit programma. Of Jamie dat wel was maakt daar helemaal niks voor uit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven