Entertainment alle pijlers

Dreamschool 2023

03-01-2023 13:55 69 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Wie kijkt er ook? In de eerste twintig minuten is mijn hart al giga gebroken. Als iemand nog een voorbeeld zoekt van wat er kan gebeuren als je als ouders na een scheiding beiden een tweede leg krijgt... my goodness. :(
We're just two lost souls
Alle reacties Link kopieren Quote
-
tomaterig2 wijzigde dit bericht op 16-07-2023 11:18
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Tomaterig2 schreef:
01-02-2023 18:15
Pff Anouk in de aflevering van gisteren. Moeilijk zeg!
Er lijkt wel echt een onderliggende probleem, wat heeft zij veel aandacht nodig zeg. Lijkt me wel een afweging of je zoveel tijd aan 1 leerling wil besteden, want de rest heeft ook recht op ondersteuning.
Alle reacties Link kopieren Quote
Socie schreef:
01-02-2023 18:49
Er lijkt wel echt een onderliggende probleem, wat heeft zij veel aandacht nodig zeg. Lijkt me wel een afweging of je zoveel tijd aan 1 leerling wil besteden, want de rest heeft ook recht op ondersteuning.
Het voelt bii mij alsof ze dat drama-queen gedrag rechtstreeks van haar moeder over heeft genomen en een vader heeft die haar niet aan kan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wel bijzonderd dat ze zo stoer doet en allemaal een grote mond heeft en dan huilend als een klein meisje haar vader wil bellen voor troost en goedkeuring.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dat ene meisje dat ook niet mee wilde doen met boksen heeft wel zelfreflectie. Dat ze inzag dat ze weg wilde uit de les, omdat ze het stom vond van zichzelf dat ze niet gewoon mee kon doen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Tvp
Ga ik over nadenken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Juffie4 schreef:
20-01-2023 12:25
Zit net even terug te kijken maar die moeder van Madelon komt ook niet echt sympathiek over. Denk dat daar ook wel veel (onbewuste) druk zit thuis met als gevolg faalangst.
Daar ging iets niet goed nee. Twee kinderen uit huis geplaatst en een op Dreamschool. Die moeder kwam op mij over als een controlefreak en iemand die geen tegenspraak duldt of in ieder geval het laatste woord wil hebben.
Ga ik over nadenken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat is die Lucia toch kei irritant.

Die scène met dat meisje wat niet wilde boksen en dat ze het toen toch 3 minuten ging proberen. Lucia heeft haar vanaf klap 1 gecorrigeerd. Hoger, harder, beter indraaien, je moet zuchten, je moet oeshh zeggen. Laat dat kind gewoon eerst eens zijn. Ik vind echt dat Lucia niet de grenzen van die kids accepteert. Heb je net iemand zo ver om even met je te boxen, ga je het helemaal stretchen. Het is nooit goed, het moet altijd anders of beter. Daarmee gooi je echt de goodwill weg.
Als dat meisje eerst 3 minuten als een zoutzak had staan slaan, dan kan ze daarna altijd nog zeggen, probeer het eens wat harder. Maar dan had dat kind wel het idee gehad dat ze gewoon goed is zoals ze is, ipv direct afgekraakt te worden
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind Erik en Lucia een goede combinatie hierin. Maar soms gaat Lucia wel over een grens heen. Aan de andere kant (ik heb afl vooruit gekeken) zie ik ook dat ze daarmee ook iets bereikt met sommige jongeren.

Dit zijn jongeren die overal mee weg zijn gekomen, zijn afgetrapt, zijn opgegeven en Erik en Lucia doen er echt alles aan om ze bij de les te houden. Letterlijk. Natuurlijk omdat het een TV programma is en het moet wel scoren, maar nogmaals, de combinatie van Erik en Lucia vind ik waanzinnig goed werken. Erik zit op de regels en afspraken en spreekt ze daar direct op aan op een vriendelijke en motiverende manier. Lucia zit meer op het coachvlak en grens opzoeken. En soms gaat ze daar overheen denk ik. Maar dat is nodig. Ik denk dat zij ook de eerste zal zijn om toe te geven dat ze te ver is gegaan als dat zo is.
Alle reacties Link kopieren Quote
Boarn schreef:
01-02-2023 22:39
Wat is die Lucia toch kei irritant.

Die scène met dat meisje wat niet wilde boksen en dat ze het toen toch 3 minuten ging proberen. Lucia heeft haar vanaf klap 1 gecorrigeerd. Hoger, harder, beter indraaien, je moet zuchten, je moet oeshh zeggen. Laat dat kind gewoon eerst eens zijn. Ik vind echt dat Lucia niet de grenzen van die kids accepteert. Heb je net iemand zo ver om even met je te boxen, ga je het helemaal stretchen. Het is nooit goed, het moet altijd anders of beter. Daarmee gooi je echt de goodwill weg.
Als dat meisje eerst 3 minuten als een zoutzak had staan slaan, dan kan ze daarna altijd nog zeggen, probeer het eens wat harder. Maar dan had dat kind wel het idee gehad dat ze gewoon goed is zoals ze is, ipv direct afgekraakt te worden
Lucia is ook mijn type niet, zou vanaf het eerste moment in mijn irritatiezone zitten. Alleen die dagelijkse knuffel al, blijf van me af.

Anderszijds zijn die "kids" op één na volwassenen en willen zelf meedoen aan een programma waar ze in het hier en nu worden gecoached om toch met succes een diploma te halen (volgens mij). Dan hoort het opzoeken van de grenzen er ook bij, want dat is waar ze o.a. moeite mee hebben.
Alle reacties Link kopieren Quote
Boarn schreef:
01-02-2023 22:39
Wat is die Lucia toch kei irritant.

Die scène met dat meisje wat niet wilde boksen en dat ze het toen toch 3 minuten ging proberen. Lucia heeft haar vanaf klap 1 gecorrigeerd. Hoger, harder, beter indraaien, je moet zuchten, je moet oeshh zeggen. Laat dat kind gewoon eerst eens zijn. Ik vind echt dat Lucia niet de grenzen van die kids accepteert. Heb je net iemand zo ver om even met je te boxen, ga je het helemaal stretchen. Het is nooit goed, het moet altijd anders of beter. Daarmee gooi je echt de goodwill weg.
Als dat meisje eerst 3 minuten als een zoutzak had staan slaan, dan kan ze daarna altijd nog zeggen, probeer het eens wat harder. Maar dan had dat kind wel het idee gehad dat ze gewoon goed is zoals ze is, ipv direct afgekraakt te worden
En toch werkte haar aanpak icm Erik, voor Jondar wel. Het duurde denk ik even maar het is ze toch gelukt hem te breken en 'iets' in beweging te krijgen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind die Anouk zo’n naar persoon.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vond de oefening met Dai van Kamp van Koningsbrugge geweldig. Soraya moest de gewonde spelen die het water over moest worden getilt, ik heb nog nooit iemand zo snel het water in zien springen als Julian :hihi:
Alle reacties Link kopieren Quote
Het valt mij op hoeveel meisjes daar weer zitten met een misbruikverleden. Ik weet dat het nog veel prevalenter is dan statistieken laten zien maar ik vraag mij af of dreamschool het juiste gremium is om daaraan te werken.

Zouden we trouwens ooit nog iets van Rowena horen 😁?
Alle reacties Link kopieren Quote
Zouden we trouwens ooit nog iets van Rowena horen 😁?
[/quote]

Wie :-? . Misschien komen ze in de laatste aflevering met een klapper haha.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben erg benieuwd naar het breekpunt van Caithlin volgende week en of dat haar verder brengt.
Nou,Caitlynn toch nog even iets doorbroken bij Lucia in de dojo.
Aram boos op Anouk,ik begrijp hem wel.
Triest ook dat er voor hem,Jasper en Madelon niemand was.
Alle reacties Link kopieren Quote
Zo, pijnlijk inderdaad dat er voor/van die drie geen ouders of vrienden waren.

Ook opvallend, Davey had de nazorg afgehouden. Hij loopt positief te doen en anderen te motiveren. Maar weet zichzelf niet te motiveren.
Ja dat viel me ook al op,van Davey.
Hij durft de pijn niet aan te gaan denk ik.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven