Entertainment alle pijlers

Echt Scheiden (Trash TV)

07-03-2012 20:06 3129 berichten
Alle reacties Link kopieren
In Echt Scheiden begeleidt Natasja Froger samen met scheidingscoach Yolande de Best-Meijer scheidende ouders naar een zo ideaal mogelijke situatie met hun kinderen.

In dit programma leren stellen om hun kinderen meer lief te hebben dan hun ex te haten. Zij zullen samen met Natasja Froger en scheidingscoach Yolande de Best-Meijer werken naar een nieuw ‘samenlevingscontract’ dat door beide partijen ondertekend moet worden. Doel van het programma is om te accepteren dat de verbintenis man-vrouw over is, maar dat de relatie van vader-moeder doorgaat. En dat dat een geheel andere rol is. Echt Scheiden is vanaf woensdag 7 maart wekelijks te zien bij RTL 4.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
quote:inspiratielooos schreef op 17 april 2012 @ 10:55:

Ik heb nog niet alle reacties gelezen, maar wil toch even reageren. Ik heb zondag die uitzending pas gekeken via uitzending gemist maar wat een lamlul is die vent zeg! En dan zeggen tijdens het tekenen van de scheidingspapieren 'ja ik heb het al eerder gedaan dus ik weet wel een beetje hoe dit gaat'. Waarom zou hij met Astrid wel oud en gelukkig worden, waarschijnlijk stapt hij naar een tijdje weer over op een andere vrouw! En ik vind het heel zielig voor die kinderen, die zijn nog zo jong en hij gaat gewoon weg zonder maar een traantje te laten... het zijn GVD wel je kinderen, je eigen vlees en bloed, waar je samen voor gekozen hebt! Echt een slappe zak, heb er niks meer over te vertellen behalve dat ik het heel erg te doen heb met die vrouw!!!

hahaha heerlijk even dit te delen met iedereen, en gelukkig vinden heel veel mensen het belachelijk hoe hij zich gedraagd!

Een heel eind ben ik het eens, maar als je als vrouw 2,5 jaar goed vindt dat je partner er een vriendin op na houdt dan heb je totaal geen zelfrespect, dan vind ik zo´n vrouw eerder superstom ipv zielig.

De kinderen daar heb ik wel medelijden mee, en het erge is dat zo´n type vent bij iedere vrouw de behoefte voelt zich voort te planten dus het eind zal echt nog niet in zicht zijn.
Heb ook gekeken, tenenkrommend, ten eerste omdat ik mij afvraag wat mensen uberhaupt doet besluiten om aan dit of soortgelijke programma(s) mee te doen, je gaat toch niet met je prive leven op tv?

Ik was echt verbaasd over het verhaal. Allereerst die man, idd een lamlul, had 3 maanden na zijn bruiloft al een nieuwe vriendin? (dit was geloof ik zijn 2e scheiding dus dat zegt wel genoeg), (ex) vrouw in kwestie die had ook een grote schop onder haar achterwerk nodig, mijn hemel dat je je zo laat gaan op tv, dat je niet zonder iemand kan etc, zo kan je het uiteraard voelen maar dan is er toch ergens een stemmetje in je achterhoofd die zoiets heeft dat ga ik niet delen met xxx aantal kijkers? en dan ben ik eigenlijk ook zeer verbaasd over de nieuwe vriendin, gemakshalve ervan uitgaan dat je de achtergronden kent, maar je wilt toch niet meer met zo'n man een relatie als je weet dat hij zijn nu ex vrouw na 3 maanden al belazerd heeft?
quote:marjorette schreef op 17 april 2012 @ 18:32:

[...]

Een heel eind ben ik het eens, maar als je als vrouw 2,5 jaar goed vindt dat je partner er een vriendin op na houdt dan heb je totaal geen zelfrespect,.Ja dat klopt! En daarbij pakte zij zijn koffers als hij naar die vriendin ging, dat kan ik echt niet begrijpen! Maar ik vind het meer zielig in de zin van dat hij haar totaal niet trooste als ze huilde en dat zij alleen achter bleef, dat zij alleen was met de kinderen die vragen gingen stellen zoals 'wanneer komt papa weer thuis'.
En nu roept de 2e kamer ons allen op om niet meer naar dit programma te kijken!

Ben benieuwd wat het kijkcijfer is vanavond, als ze dat roepen kijkt natuurlijk iedereen
nou dat is dan de beste reclame die er is nu gaan er nog meer mensen kijken ghe ghe rtl blij
Youp heeft er een column over geschreven:

http://www.nrc.nl/youp/2012/04/14/namens-mijn-moeder/
quote:inspiratielooos schreef op 18 april 2012 @ 08:41:

[...]

Ja dat klopt! En daarbij pakte zij zijn koffers als hij naar die vriendin ging, dat kan ik echt niet begrijpen! Maar ik vind het meer zielig in de zin van dat hij haar totaal niet trooste als ze huilde en dat zij alleen achter bleef, dat zij alleen was met de kinderen die vragen gingen stellen zoals 'wanneer komt papa weer thuis'.

Ja inderdaad, hij sloeg niet eens meer de armen om haar heen maar stond als een hork wortel te schieten.

Bij dat soort mannen werkt het zien van tranen juist tegenovergesteld, ik denk dat je beter door dringt als je sterk en blij bent dat hij gaat, daar raak je hem harder mee. Tranen stoot juist af.

Moet ook zeggen dat ik zelf ook juist afstandelijker ben als een partner constant gaat lopen huilen, maar dit was wel toppunt van horkerigheid, en voor de kindjes in en in triest.
Ik kijk vanavond niet, ik had sowieso niet gekeken, maar ik was aan het zappen en bleef hangen. Slecht programma, slecht gepresenteerd.

Ik vind die Amerikaanse tv show the ex wives club veel beter. De kinderen komen niet in beeld, er wordt van de ex tenminste een auto,boot of een andere ´speeltje in de hens gezet´, er komt een echte make- over waar je wel blij van wordt, en er wordt gevraagd, wat de echtgenoot(e) bezielde om zo door te gaan op een betere manier. En de ex komt ook nog even in beeld als hij dat durft, om zijn of haar gedrag te verklaren.

Maar dit programma en andere programma´s van dat kaliber is puur Hollands, voor een dubbeltje op de 1e rij en als er al make-overs of psychologische hulp wordt aangeboden, kun je het echt beter aan je deur voorbij laten gaan, want beter wordt het echt niet van. Boycotten die hap, dus.
quote:druifje83 schreef op 18 april 2012 @ 08:59:

En nu roept de 2e kamer ons allen op om niet meer naar dit programma te kijken!

Ben benieuwd wat het kijkcijfer is vanavond, als ze dat roepen kijkt natuurlijk iedereen En ik wilde na aanleiding van wat hier allemaal gepost word juist wel gaan kijken. En doe dat dus ook.
Nooit gezien en zal er ook niet naar kijken. Ik steun de oproep van de 2e kamer om het programma te boycotten van harte.
quote:evelynsalt schreef op 18 april 2012 @ 13:32:

Nooit gezien en zal er ook niet naar kijken. Ik steun de oproep van de 2e kamer om het programma te boycotten van harte.Ik ook. Ik kijk niet en heb met mijn verontwaardiging over de uitzending van vorige week 6 andere mensen overtuigd om vooral niet te gaan kijken. Pay it forward. Erland Galjaard, wat een kwal is dat zeg!
quote:flip123456789 schreef op 17 april 2012 @ 10:37:

Ik vraag me af hoe die Astrid heeft gereageerd op de uitzending. Ik zou zo'n vent dan echt uitkotsen.

Astrid kwam op mij anders over als een behoorlijke haaibaai

(die scène toen ze zaten te eten in het restaurant en ze hem op nogal bazig toon vertelde dat er in hun huis wel plek was voor haar kind, maar niet voor die van hem vond ik tenenkrommend).

Sowieso kan ik geen respect opbrengen voor een vrouw die zich, achter de rug en in het huis van een andere vrouw, bewust inlaat met een man en daar alvast gezinnetje gaat zitten spelen.
Ze zijn ook meteen wel met een hele heftige scheiding begonnen; er waren (hele) kleine kinderen bij betrokken, hij ging al 3 jaar uit neuken met medeweten van zijn vrouw, zij wilde haar utopische gedachten over de perfecte relatie niet loslaten en last bur not least een vader die zijn kinderen liever kwijt dan rijk leek te zijn.

Alles voor de kijkcijfers!

Net als bij 'ik vertrek' waar mensen die goed voorbereid op pad gaan (taal spreken, baan hebben, huisvesting geregeld) nooit aan bod komen. Nee het zijn altijd de types die zich min of meer blind in een avontuur storten die in dat programma komen.

Vanavond trekt de vrouw de stekker uit het huwelijk en zijn er ook kinderen maar die zijn al veel ouder.
Door dit topic was ik nieuwsgierig geworden en heb ik getracht het programma te bekijken op RTLgemist.

Na 2 minuten ben ik afgehaakt toen de ex-vrouw aan het woord was.

Nu heeft de politiek en er zich ook mee bemoeit. Vanochtend werd er bij Q-music opgeroepen om het programma te boycotten.

Ben benieuwd wat de kijkcijfers gaan worden vanavond.
Ik twijfel. Ik denk dat we 't heftigste wel gehad hebben. Als er geen jonge kinderen bij betrokken waren was het best mooie trash. Dan gaat het immers om volwassen mensen en hun keuze aan dit program mee te doen. Veel trashables is er verder niet vanavond, geloof ik...
Denk dat ik 't toch ga proberen, maar als er weer op deze manier met (jonge) kinderen wordt omgegaan haak ik af.
nu bij dwdd
quote:steph schreef op 18 april 2012 @ 13:25:

[...]

En ik wilde na aanleiding van wat hier allemaal gepost word juist wel gaan kijken. En doe dat dus ook.Nah, ik ga ook kijken hoor.
quote:Rainbow01 schreef op 18 april 2012 @ 19:42:

nu bij dwddWie is die tafeldame die zo de boel bagatelliseert?
Heb afl niet gekeken en ga het niet doen, wel hier gelezen dusntoch een beetje 'gekeken'. Ik ga vanavond ook niet kijken, geloof niet uit principe maar omdat ik het niet leuk vind om te zien mensen die scheiden.

Mijn ouders gescheiden toen ik twaalf was, had het verschrikkelijk gevonden als dat op tv zou zijn geweest trouwens.
turkse journaliste genaamd Fidan ....
Ik kijk nu op rtlgemist de eerste aflevering. Het ziet erna uit dat hij niet voor de relatie heeft gevochten, zij wel.
quote:Rainbow01 schreef op 18 april 2012 @ 19:53:

turkse journaliste genaamd Fidan ....Oh, die.... Ik heb al die zogenaamde BN'ers niet allemaal op een rijtje.
quote:Oudzuid schreef op 18 april 2012 @ 17:10:

Ben benieuwd wat de kijkcijfers gaan worden vanavond.Heel veel denk ik. Iedereen wil het nu zien.
Ik zit nog even Operation Repo te kijken, man oh man

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven