Een huis vol, ook buiten het tv seizoen. Deel 4
dinsdag 14 januari 2025 om 23:06
Hier mag alles besproken worden, over de serie EHV en EHV emigreert, maar ook over wat de gezinnen op social media delen.
Kritiek en je mening geven kan en mag. Hou het wel netjes. Zodat het topic mag blijven bestaan.
Het nieuwe seizoen van Een huis vol emigreert zie je vanaf Vrijdag 21 Maart 2025, tien weken lang bij KRO-NCRV op NPO 1.
(Het programma is vanaf Vrijdag 14 Maart al te streamen op NPO Start)
Kijk je vooruit?
Spoilers zijn niet toegestaan in dit topic.
aanvulling door de moderator:
- hou het netjes, post geen dingen die je ook niet tegen iemand persoonlijk zou zeggen.
- geen negatief commentaar op de kinderen
- de mensen die door jullie besproken worden, mogen hier zelf op reageren. Reageer er netjes op.
Ik ga hier weer structureel meelezen, als het niet goed gaat, zal ik nog 1 x een topicwaarschuwing geven. Daarna gaat het topic op slot en komt dan ook niet meer terug.
(mocht ene Q reageren hier, svp negeren. Geen reacties geven.)
Kritiek en je mening geven kan en mag. Hou het wel netjes. Zodat het topic mag blijven bestaan.

(Het programma is vanaf Vrijdag 14 Maart al te streamen op NPO Start)
Kijk je vooruit?
Spoilers zijn niet toegestaan in dit topic.
aanvulling door de moderator:
- hou het netjes, post geen dingen die je ook niet tegen iemand persoonlijk zou zeggen.
- geen negatief commentaar op de kinderen
- de mensen die door jullie besproken worden, mogen hier zelf op reageren. Reageer er netjes op.
Ik ga hier weer structureel meelezen, als het niet goed gaat, zal ik nog 1 x een topicwaarschuwing geven. Daarna gaat het topic op slot en komt dan ook niet meer terug.
(mocht ene Q reageren hier, svp negeren. Geen reacties geven.)
scottiewinkie wijzigde dit bericht op 21-01-2025 12:48
Reden: Uitzend datum veranderd ivm nieuw seizoen.
Reden: Uitzend datum veranderd ivm nieuw seizoen.
29.05% gewijzigd
«Soms moeten kinderen veel geduld hebben met hun ouders »
woensdag 30 april 2025 om 18:13
Ah oke wel bij ouders dus eigenlijk. Die uitzending is dan vast al oud, want nu is ze 37 stond erbij in de uitzending gisteren
woensdag 30 april 2025 om 19:02
Klopt. Ze deden mee in 2004. Is via deze link ( https://www.youtube.com/watch?v=pzYnF0xbqgY&t=261s ) te bekijken. Gré was toen begin 40.
woensdag 30 april 2025 om 19:32
donderdag 1 mei 2025 om 11:26
donderdag 1 mei 2025 om 12:11
De Jelies op sbs6 heb ik niet gekeken. Ik zie een reactie staan bij Shownieuws
Die schelle stem, taalgebruik en dat 'de traditionele rolverdeling'. Ik begrijp SBS, dit wordt geen hit. Maar een grote ergernis show, waardoor mensen juist gaan kijken uit nieuwsgierigheid. Het is alleen heel naar dat er kinderen voor gebruikt worden.
Het zal mij niets verbazen, als dit zo uitkomt. En totaal eens over kinderen. Zoals ik de reacties lees hebben ze zich in een wespennest gestoken. Dat doet hun brave imago geen goed. En die andere familie scheldt graag.
Die schelle stem, taalgebruik en dat 'de traditionele rolverdeling'. Ik begrijp SBS, dit wordt geen hit. Maar een grote ergernis show, waardoor mensen juist gaan kijken uit nieuwsgierigheid. Het is alleen heel naar dat er kinderen voor gebruikt worden.
Het zal mij niets verbazen, als dit zo uitkomt. En totaal eens over kinderen. Zoals ik de reacties lees hebben ze zich in een wespennest gestoken. Dat doet hun brave imago geen goed. En die andere familie scheldt graag.
Rombertus Horlepiep, zo heet ik officieel.
Dat is beter dan Jan Jansen.Want zo heten er zo veel.
donderdag 1 mei 2025 om 12:18
Mooi, dat is wel iets anders dan een uitje naar de speeltuin.scottiewinkie schreef: ↑30-04-2025 19:32Iven en Twiggy zijn op Ibiza.
Heerlijk. Wel leuk dat ze ook dingen doen met èèn kind. Of een paar
(New York met Jazz alleen, en later met de drie die na hem komen)
Een potje Mens erger je niet of fietstochtje is ook leuk hoor!.
Ik heb dat filmpje net gezien van Twiggy die Iven's tand pimpt

Rombertus Horlepiep, zo heet ik officieel.
Dat is beter dan Jan Jansen.Want zo heten er zo veel.
donderdag 1 mei 2025 om 12:19
Die jongste kinderen zullen zich vast wel redden met Spaans op school.
Ik ben vooral benieuwd hoe de ouders en vooral janneke communiceert met de juffen en meesters van school.
#doeslief
donderdag 1 mei 2025 om 12:21
Ik zie heel veel negatieve reacties op social media, ben benieuwd hoe zich dat verder ontwikkelt. Waarschijnlijk heeft Janneke heel veel positieve reacties gekregenpommetjehorlepiep schreef: ↑01-05-2025 12:11De Jelies op sbs6 heb ik niet gekeken. Ik zie een reactie staan bij Shownieuws
donderdag 1 mei 2025 om 12:47
Bij gesprekken met leerkrachten gaat Aida of Jennie met haar mee. Dat meldde ze eens in 1 van haar verhaaltjes op Facebook e Instagram. Die spreken dan Engels met de leerkracht en vertalen het in het Nederlands. Zonder hulp van haar oudste dochters redt Janneke het niet omdat ze ook geen Engels spreekt en bijna niet verstaat.Loesiepoesie2 schreef: ↑01-05-2025 12:19Die jongste kinderen zullen zich vast wel redden met Spaans op school.
Ik ben vooral benieuwd hoe de ouders en vooral janneke communiceert met de juffen en meesters van school.
donderdag 1 mei 2025 om 13:15
Een Turkse pizza por favor.
donderdag 1 mei 2025 om 13:17
Wat zielig eigenlijk…Naadje79 schreef: ↑01-05-2025 12:47Bij gesprekken met leerkrachten gaat Aida of Jennie met haar mee. Dat meldde ze eens in 1 van haar verhaaltjes op Facebook e Instagram. Die spreken dan Engels met de leerkracht en vertalen het in het Nederlands. Zonder hulp van haar oudste dochters redt Janneke het niet omdat ze ook geen Engels spreekt en bijna niet verstaat.
Als ze een moslima was, zouden we zeggen dat ze onderdrukt werd.
Nu lijkt t een vrijwillige keuze maar daar kun je je vraagtekens bij zetten…
donderdag 1 mei 2025 om 13:59
Naadje79 schreef: ↑01-05-2025 12:47Bij gesprekken met leerkrachten gaat Aida of Jennie met haar mee. Dat meldde ze eens in 1 van haar verhaaltjes op Facebook e Instagram. Die spreken dan Engels met de leerkracht en vertalen het in het Nederlands. Zonder hulp van haar oudste dochters redt Janneke het niet omdat ze ook geen Engels spreekt en bijna niet verstaat.
#doeslief
donderdag 1 mei 2025 om 14:21
zij wordt zeker weten onderdrukt, zo erg zelfs dat ze is gaan geloven dat vrouwen achter het aanrecht horen.
Verder hebben zowel Johan als Janneke het denkvermogen van een amoebe en dat is vooral voor de kinderen heel sneu. Geen stimulering van zelf ontwikkeling, dingen uitproberen, dingen leren, dingen ontdekken. Nee niks van dat alles. Het huis poetsen, trouwen en je baarmoeder gaan gebruiken tot het maximale. Oh ja en als jongetje ga je gewoon de bouw in, punt. Geen discussie over mogelijk.
donderdag 1 mei 2025 om 16:22
Ze wonen er bijna 2 jaar nu, normaal gesproken zouden de jongere kinderen echt al heel goed de Spaanse taal moeten beheersen.
Maar we horen niets over Harrie en zijn dyslexie en ook niet over dat Johnie met haar bijna 4 jaar nauwelijks praat, laat staan Spaans.
De oudere meiden zullen wel wat woordjes in het Spaans kunnen zeggen, maar echt geen gesprek kunnen voeren. Zoals Jennie zei, ze hebben geen contact met Spaanse mensen, alleen met Nederlanders.
Bij schoolgesprekken nam Janneke ook vaak het kind mee (was dat niet een van de jongsten?) waar het gesprek over ging en dat kind kon dan vertalen tussen de juf en Janneke.
donderdag 1 mei 2025 om 16:32
Dit past wel bij Urk en de gemeenschap daar hoor, niet om iedereen over 1 kam te scheren, maar opleiding en studeren, jezelf ontwikkelen staan daar over het algemeen niet bovenaan.poohtjesschrijft schreef: ↑01-05-2025 14:21zij wordt zeker weten onderdrukt, zo erg zelfs dat ze is gaan geloven dat vrouwen achter het aanrecht horen.
Verder hebben zowel Johan als Janneke het denkvermogen van een amoebe en dat is vooral voor de kinderen heel sneu. Geen stimulering van zelf ontwikkeling, dingen uitproberen, dingen leren, dingen ontdekken. Nee niks van dat alles. Het huis poetsen, trouwen en je baarmoeder gaan gebruiken tot het maximale. Oh ja en als jongetje ga je gewoon de bouw in, punt. Geen discussie over mogelijk.
De jeugd hangt in keetjes rond om zich lam te zuipen, is niet vies van een rel of vechtpartij, gaan jong van school, weten dan wel van aanpakken, werken (in de vis) en sparen ( zodat je jong kan trouwen, een huis kan kopen en een gezin stichten)
donderdag 1 mei 2025 om 18:41
En dan steeds proberen de buurman te overtroeven, met een nieuwe dittus en grotere dattus.Misssunshine-1 schreef: ↑01-05-2025 16:32( zodat je jong kan trouwen, een huis kan kopen en een gezin stichten)
Vloeken als een bootwerker (há), en
bang zijn dat jouw ramen niet het mooist glanzen van de hele straat. Of dat de buurvrouw schande spreekt omdat je die drie boomblaadjes al een kwartier op je stoepje hebt liggen.
Wat een feest.
Je kon't altaid nog bakker worre
donderdag 1 mei 2025 om 18:53
Vraag mij serieus af of Harrie buiten school wel echt vriendjes heeft waarmee hij speelt. Of dat hij vooral tussen zijn zusjes zit of af en toe een kind van vrienden.
donderdag 1 mei 2025 om 20:26
Volgens mij heeft Harrie helemaal niets in de vallei. Geen vriendjes, geen voetbal, geen oom waar hij graag logeerde, alleen een vader waar hij alleen goedkeuring van krijgt als hij zich als een man gedraagt en helpt met klussen. Zo sneu voor het ventje.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in