Een huis vol, ook buiten het tv seizoen. Deel 4
dinsdag 14 januari 2025 om 23:06
Hier mag alles besproken worden, over de serie EHV en EHV emigreert, maar ook over wat de gezinnen op social media delen.
Kritiek en je mening geven kan en mag. Hou het wel netjes. Zodat het topic mag blijven bestaan.
Het nieuwe seizoen van Een huis vol emigreert zie je vanaf Vrijdag 21 Maart 2025, tien weken lang bij KRO-NCRV op NPO 1.
(Het programma is vanaf Vrijdag 14 Maart al te streamen op NPO Start)
Kijk je vooruit?
Spoilers zijn niet toegestaan in dit topic.
aanvulling door de moderator:
- hou het netjes, post geen dingen die je ook niet tegen iemand persoonlijk zou zeggen.
- geen negatief commentaar op de kinderen
- de mensen die door jullie besproken worden, mogen hier zelf op reageren. Reageer er netjes op.
Ik ga hier weer structureel meelezen, als het niet goed gaat, zal ik nog 1 x een topicwaarschuwing geven. Daarna gaat het topic op slot en komt dan ook niet meer terug.
(mocht ene Q reageren hier, svp negeren. Geen reacties geven.)
Kritiek en je mening geven kan en mag. Hou het wel netjes. Zodat het topic mag blijven bestaan.

(Het programma is vanaf Vrijdag 14 Maart al te streamen op NPO Start)
Kijk je vooruit?
Spoilers zijn niet toegestaan in dit topic.
aanvulling door de moderator:
- hou het netjes, post geen dingen die je ook niet tegen iemand persoonlijk zou zeggen.
- geen negatief commentaar op de kinderen
- de mensen die door jullie besproken worden, mogen hier zelf op reageren. Reageer er netjes op.
Ik ga hier weer structureel meelezen, als het niet goed gaat, zal ik nog 1 x een topicwaarschuwing geven. Daarna gaat het topic op slot en komt dan ook niet meer terug.
(mocht ene Q reageren hier, svp negeren. Geen reacties geven.)
scottiewinkie wijzigde dit bericht op 21-01-2025 12:48
Reden: Uitzend datum veranderd ivm nieuw seizoen.
Reden: Uitzend datum veranderd ivm nieuw seizoen.
29.05% gewijzigd
«Soms moeten kinderen veel geduld hebben met hun ouders »
dinsdag 29 april 2025 om 17:43
Wie gaat los? In de wijde omtrek heb je alles wat nodig is, inclusief frikadellen als je wil en stroopwafels en drop. Maar als dat een probleem is, dan woon je in het verkeerde land hoor.VivaEspaña schreef: ↑29-04-2025 17:25Nou nou nou, die gaat er goed op los. Alsof er alleen maar waardelose Spanjaarden zijn, en hier geen Nederlandse frikandellen kan kopen, Klopt hier heb je geen cafetaria maar hier kan je ook wel vanalles kopen, doe ikzelf ook. Ik vind haar met dat comentaar wel heel diep gevallen.![]()
![]()
redhead70 wijzigde dit bericht op 29-04-2025 17:44
Reden: Weide is van de koe toch?
Reden: Weide is van de koe toch?
0.18% gewijzigd
dinsdag 29 april 2025 om 17:48
Walgelijk inderdaad. En de gvd bij Johan, is dat kruis om z'n nek niet groot genoeg.Misssunshine-1 schreef: ↑29-04-2025 15:59Ik zag net het stukje uit Shownieuws. De Jelies, wat vals om NPO nu een trap na te geven, dankzij diezelfde NPO zijn ze wel bekend geworden. En ze mochten niet zichzelf zijn? Waarom doe je dan al die jaren mee??
Bij de NPO mocht er geen buks in beeld zegt Johan. Ja natuurlijk mag dat niet. Want Johan wil met Harrie met de buks schieten. Beneden de 18 jaar mag je geen buks Johan en je mag hem alleen op je eigen terrein gebruiken.
Tjonge hoe dom kan je zijn. En Janneke die al die tijd alleen maar staat te glimlachen en verheerlijkt opkijkt naar Johan.
En Janneke ergens in een ander stukje met haar recht van de vrouw is het aanrecht en eveneens weer zo 'verheerlijkt ' naar Va kijken.
Het is voor die kinderen in feite enorm verdrietig dat zij hierin opgroeien en dit normaal vinden.. en hij heeft nog z'n zin ook met zijn 'ik maak van mijn familie mijn verdienmodel '.
dinsdag 29 april 2025 om 17:56
Even een samenvatting van programma Max:
Vond ze wel twijfelachtig doen over waar de kinderen waren. Ze zei vrienden en familie , o nee niet familie , en Janneke ging nog kijken naar Johan en ze hadden het over de stroomstoring.
Jennie werkt in Nederland omdat ze in Spanje te weinig verdient.
In het begin vond ze de emigratie makkelijk , voelde als vakantie enzo.
En later moeilijk en miste haar vrienden
De taal gaat goed volgens haar. Ze heeft vrienden maar die zijn Nederlands.
Het is pas sinds afgelopen maand dat ze wat Spanjaarden herkent.
Een camera op je , hoe voelt dat?
Ze zegt : ik ben er nog, ik leef nog , camera is toch grappig? Je leert nieuwe dingen kennen en met nieuwe dingen omgaan.
Je leert ermee omgaan met commentaar.
Janneke zegt ze praten er veel over thuis en dat ze vragen de kinderen of ze meewillen doen.
Voorbeelden wat ze fijner vind van Spanje;
eten/ tafelen om 15:00, in Nederland was dat 18:00 en dan even een half uur met elkaar en dan ging iedereen weer z’n eigen weg.
Gezellig met elkaar.
‘s ochtends wordt je wakker : en dan denk je : wat gaan we doen vandaag ,
rust en Geen haast
Waarom Johan weg wilde:
We hadden mooi huis maar vanaf daar elke dag vanaf dezelfde straat uit naar werk.
Donker weg , donker thuis, verschrikkelijk.
Dan over het traditionele , man man vrouw vrouw.
Janneke zegt: Johan is de priester in gezin, heeft het eind woord
Vond ze wel twijfelachtig doen over waar de kinderen waren. Ze zei vrienden en familie , o nee niet familie , en Janneke ging nog kijken naar Johan en ze hadden het over de stroomstoring.
Jennie werkt in Nederland omdat ze in Spanje te weinig verdient.
In het begin vond ze de emigratie makkelijk , voelde als vakantie enzo.
En later moeilijk en miste haar vrienden
De taal gaat goed volgens haar. Ze heeft vrienden maar die zijn Nederlands.
Het is pas sinds afgelopen maand dat ze wat Spanjaarden herkent.
Een camera op je , hoe voelt dat?
Ze zegt : ik ben er nog, ik leef nog , camera is toch grappig? Je leert nieuwe dingen kennen en met nieuwe dingen omgaan.
Je leert ermee omgaan met commentaar.
Janneke zegt ze praten er veel over thuis en dat ze vragen de kinderen of ze meewillen doen.
Voorbeelden wat ze fijner vind van Spanje;
eten/ tafelen om 15:00, in Nederland was dat 18:00 en dan even een half uur met elkaar en dan ging iedereen weer z’n eigen weg.
Gezellig met elkaar.
‘s ochtends wordt je wakker : en dan denk je : wat gaan we doen vandaag ,
rust en Geen haast
Waarom Johan weg wilde:
We hadden mooi huis maar vanaf daar elke dag vanaf dezelfde straat uit naar werk.
Donker weg , donker thuis, verschrikkelijk.
Dan over het traditionele , man man vrouw vrouw.
Janneke zegt: Johan is de priester in gezin, heeft het eind woord
dinsdag 29 april 2025 om 18:01
Janneke, de spanjaarden werken niet goed je heb hier niks en dit en dat.
Ik heb ook net via NLZiet dat programma van Max gezien. Ik ga er verder maar niet over hebben.......krijg gewoon de kriebels.
dinsdag 29 april 2025 om 18:32
Ze zijn niet geïntegreerd, dat gaf ze toe. Dat was lastig en er wonen ongeveer 1600 Nederlanders. (als ik het goed onthouden heb.) Dat snap zich ik wel, dat je elkaar op gaat zoeken.
En de kinderen hadden nu bijna allemaal een eigen slaapkamer
.
En daar las ik hier toevallig wat over. Zo trots op Johan.
Wat dat betreft zijn ze niks veranderd.
Ik ben wel benieuwd naar het programma.
Ik hoop dat we wat meer krijgen te zien van bv hoe ze de taal spreken, en hoe ze in het dorp hun gang gaan. De kinderen aan het woord, hoe ze het nu ècht vinden. Als sbs dat niet eruit filtert op verzoek. De jongere kinderen zullen nu de taal aardig machtig zijn. En ook eerlijk zijn over wat de oudste dochters nu van plan zijn en doen, nu ze hun school verlaten hebben.
Die andere familie ken ik niet.
En de kinderen hadden nu bijna allemaal een eigen slaapkamer

En daar las ik hier toevallig wat over. Zo trots op Johan.
Wat dat betreft zijn ze niks veranderd.
Ik ben wel benieuwd naar het programma.

Die andere familie ken ik niet.
Een dag zonder latte anais, is als een vrieskist zonder ais.
dinsdag 29 april 2025 om 18:39
Spanjaarden werken prima, alleen niet op zijn Nederlands en gelukkig maar. Die zijn de rust zelve, over het algemeen. Ik ga het niet terug kijken. Ik word al boos als ik het hoor.VivaEspaña schreef: ↑29-04-2025 18:01Janneke, de spanjaarden werken niet goed je heb hier niks en dit en dat.
Ik heb ook net via NLZiet dat programma van Max gezien. Ik ga er verder maar niet over hebben.......krijg gewoon de kriebels.
dinsdag 29 april 2025 om 19:03
Ze zegt niet dat Spanjaarden slecht werken, maar op zijn Spaans. Te laat of niet op komen dagen.Mañana
Janneke heeft wel last van kritische reacties.Volgens Gijs Staverman zijn mensen jaloers.
Ik vind het ook wat sneu, of ik vergis me heel erg, Johan is toch degene die alles doordrukt daar?
Teruggaan is gezichtsverlies voor hem.
Janneke heeft wel last van kritische reacties.Volgens Gijs Staverman zijn mensen jaloers.
Ik vind het ook wat sneu, of ik vergis me heel erg, Johan is toch degene die alles doordrukt daar?
Teruggaan is gezichtsverlies voor hem.
dinsdag 29 april 2025 om 19:04
Hier hetzelfde, net gekeken.VivaEspaña schreef: ↑29-04-2025 18:01Janneke, de spanjaarden werken niet goed je heb hier niks en dit en dat.
#doeslief
dinsdag 29 april 2025 om 20:42
dinsdag 29 april 2025 om 20:52
Ik vind het prima. Dat geschreeuw daar.
Volgende keer neem ik het op, ik ben niet gewend aan reclame ertussendoor

Dat kindje net, koekje in buik,was toch geen Jelies meisje?
En Janneke vindt de gordel irritant

dinsdag 29 april 2025 om 20:54
dinsdag 29 april 2025 om 20:58
Ja was inderdaad een ander meisje , ik moest ook even kijken.
dinsdag 29 april 2025 om 21:04
Nu op sbs6 , Jelies en gnodde
dinsdag 29 april 2025 om 21:25
Wel echt het hoogte punt van deze aflevering. Hoeveel voorstukjes zijn er daar wel van geweest?
Ik ben ook live gaan kijken, maar heb het nu al even opgegeven, ik ga nog een beetje reclames kijken ook.. misschidn kijk het nog wel een x terug op nlziet, want heel interessant is het niet.
#doeslief

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in