Een huis vol, ook buiten het tv seizoen. Deel 4
dinsdag 14 januari 2025 om 23:06
Hier mag alles besproken worden, over de serie EHV en EHV emigreert, maar ook over wat de gezinnen op social media delen.
Kritiek en je mening geven kan en mag. Hou het wel netjes. Zodat het topic mag blijven bestaan.
Het nieuwe seizoen van Een huis vol emigreert zie je vanaf Vrijdag 21 Maart 2025, tien weken lang bij KRO-NCRV op NPO 1.
(Het programma is vanaf Vrijdag 14 Maart al te streamen op NPO Start)
Kijk je vooruit?
Spoilers zijn niet toegestaan in dit topic.
aanvulling door de moderator:
- hou het netjes, post geen dingen die je ook niet tegen iemand persoonlijk zou zeggen.
- geen negatief commentaar op de kinderen
- de mensen die door jullie besproken worden, mogen hier zelf op reageren. Reageer er netjes op.
Ik ga hier weer structureel meelezen, als het niet goed gaat, zal ik nog 1 x een topicwaarschuwing geven. Daarna gaat het topic op slot en komt dan ook niet meer terug.
(mocht ene Q reageren hier, svp negeren. Geen reacties geven.)
Kritiek en je mening geven kan en mag. Hou het wel netjes. Zodat het topic mag blijven bestaan.

(Het programma is vanaf Vrijdag 14 Maart al te streamen op NPO Start)
Kijk je vooruit?
Spoilers zijn niet toegestaan in dit topic.
aanvulling door de moderator:
- hou het netjes, post geen dingen die je ook niet tegen iemand persoonlijk zou zeggen.
- geen negatief commentaar op de kinderen
- de mensen die door jullie besproken worden, mogen hier zelf op reageren. Reageer er netjes op.
Ik ga hier weer structureel meelezen, als het niet goed gaat, zal ik nog 1 x een topicwaarschuwing geven. Daarna gaat het topic op slot en komt dan ook niet meer terug.
(mocht ene Q reageren hier, svp negeren. Geen reacties geven.)
scottiewinkie wijzigde dit bericht op 21-01-2025 12:48
Reden: Uitzend datum veranderd ivm nieuw seizoen.
Reden: Uitzend datum veranderd ivm nieuw seizoen.
29.05% gewijzigd
«Soms moeten kinderen veel geduld hebben met hun ouders »
dinsdag 29 april 2025 om 21:45
dinsdag 29 april 2025 om 21:49
Ik vind het oprecht sneu voor de kids dat ze geen mogelijkheid hebben om zelf te ontdekken wat ze leuk vinden en hun eigen leven in te richten. Aida zegt dat ze houdt van soppen en Harry kan niks leukers bedenken dan bouwvakker worden. Maar dat is vooral om de ouders naar de mond te praten. De kids krijgen geen enkele kans om iets anders te ontdekken. En de kinderen met 16 gelijk van school halen helpt daarin ook niet mee….
dinsdag 29 april 2025 om 21:50
dinsdag 29 april 2025 om 21:54
Die uitspraken over "traditionele rolverdeling" zijn zo fout. En die kinderen nemen het als vanzelfsprekend over. Jantine gaf hem een snauw aan tafel.
En "een bouwvakker kan ook auto's maken."
Hoe komt die man erop?
Gelukkig kwam moeder het ventje een beetje troosten.

Hoe komt die man erop?
Je kon't altaid nog bakker worre
dinsdag 29 april 2025 om 21:55
Ja, die was leuk!Hakika schreef: ↑29-04-2025 21:50Het allerleukste van de uitzending met de Jelies vond ik toch wel de voice-over. “Terwijl Harrie de kebab aan het snoeien is…”Verder trek ik dat Urks ook slecht hoor, waarom zijn ze daar allemaal zo conservatief? Harrie wel echt een schatje. Arm kind die aan de normen van Va moet voldoen.

Je kon't altaid nog bakker worre
dinsdag 29 april 2025 om 22:27
Johan schat zijn dochters niet hoog in. Ik dacht hij gaat iets zeggen om Harrie blij te maken. Die dochters kunnen hem niet helpen, "nou ja Aida misschien, maar niet zo goed als jij."
Dat was serieus bedoeld? Net als het poetsen van de dochters. Maak me niet wijs dat ze niet liever met leeftijdsgenoten iets doen.
Is X al ontploft? Of kijkt er bijna niemand naar HET kijkcijferkanon?
Dat was serieus bedoeld? Net als het poetsen van de dochters. Maak me niet wijs dat ze niet liever met leeftijdsgenoten iets doen.
Is X al ontploft? Of kijkt er bijna niemand naar HET kijkcijferkanon?
Een dag zonder latte anais, is als een vrieskist zonder ais.
dinsdag 29 april 2025 om 22:40
Het gezonde eten bij de familie Jelies is ook weer voorbij (als het ooit al zo is geweest…). Voor de lunch kaasbroodjes, chocoladebroodjes, koek en tuc. In de avond Turkse pizza met lekker veel saus en patat.
En o ja, kebab is helemaal geen Spaans gerecht ( joh, zou je denken Johan?) en paella bevat rijst, nasi, konijn en slakken

Ik kan echt niet meer tegen zoveel domheid bij elkaar.
En o ja, kebab is helemaal geen Spaans gerecht ( joh, zou je denken Johan?) en paella bevat rijst, nasi, konijn en slakken
dinsdag 29 april 2025 om 23:28
Die paella met konijn en slakken, klopt.yayajoh schreef: ↑29-04-2025 22:40Het gezonde eten bij de familie Jelies is ook weer voorbij (als het ooit al zo is geweest…). Voor de lunch kaasbroodjes, chocoladebroodjes, koek en tuc. In de avond Turkse pizza met lekker veel saus en patat.
Maar ik zie het niet gebeuren bij hun.
dinsdag 29 april 2025 om 23:35
Een huis vol emigreert is een stuk leuker, vind ik.Brooklyn28 schreef: ↑29-04-2025 23:18Ik ga en wil niet kijken, krijg hier al genoeg mee, dankzij jullie die het wel aankunnen! Maar.. Is Janneke d'r malafide pillen business al in beeld geweest?
Het ligt er ook aan wie er te zien zijn en wat er te zien is.
Ik vond het erg korte stukjes. De reclame duurde bijna langer.
Er was ook weinig nieuws onder de zon. Pa met zoon aan de klus en moe met dochters aan de sop.
Ik zou graag meer zien van hun en het dorpsleven. Interactie met de niet nederlandse dorpsbewoners. Leuk om te zien hoe Harrie eten ging bestellen.
Abn ipv dialect was ook fijner geweest.
woensdag 30 april 2025 om 00:20
woensdag 30 april 2025 om 06:00
Nee dat is nog niet in beeld geweest of ter sprake gekomen.Brooklyn28 schreef: ↑29-04-2025 23:18Ik ga en wil niet kijken, krijg hier al genoeg mee, dankzij jullie die het wel aankunnen! Maar.. Is Janneke d'r malafide pillen business al in beeld geweest?
woensdag 30 april 2025 om 08:01
Ik heb de aflevering van gisteren bekeken, maar heb nu mn buik al vol van ze. Vond het stukje over de openbare school en het lhbt wel opvallend, nu kwamen ze met vragen en konden ze vertellen dat ze ze moesten respecteren maar dat het niet kan volgens de bijbel. (Of zoiets) Alsof de kinderen zoiets alleen leren op een openbare school en daarnaast kun je het zelf ook te sprake brengen toch?
woensdag 30 april 2025 om 09:15
woensdag 30 april 2025 om 09:15
woensdag 30 april 2025 om 09:22
Ik zet de ondertiteling juist uit omdat die vaak niet klopt met wat er gezegd wordt, net als in de serie Urk. Degene die het vertaalt naar het Nederlands zal geen Urker zijn.Loesiepoesie2 schreef: ↑30-04-2025 09:15Ja ondertiteling zit er gelukkig bij.
Maar ze praten nu veel meer dialect dan bij een huis vol.
Het Urker dialect versta ik prima, heeft veel overeenkomsten met Gronings en Drents. Met ondertiteling aan erger ik me aan de fouten.
woensdag 30 april 2025 om 10:19
Haha bij ondertiteling gaat het vaker fout en niet alleen bij dialectNaadje79 schreef: ↑30-04-2025 09:22Ik zet de ondertiteling juist uit omdat die vaak niet klopt met wat er gezegd wordt, net als in de serie Urk. Degene die het vertaalt naar het Nederlands zal geen Urker zijn.
Het Urker dialect versta ik prima, heeft veel overeenkomsten met Gronings en Drents. Met ondertiteling aan erger ik me aan de fouten.
Maar mensen gaan voorbij
woensdag 30 april 2025 om 10:29
Ik heb gisteren ook gekeken, naar de uitzending op SBS dan, niet naar Max. Maar dat was tenenkrommend zo te lezen. Had het gevoel naar een uitzending van Urk te kijken met al dat dialect.
De Jelies kijken zo anders naar het leven en de rolverdeling dan menig ander. Mannen moeten klussen doen, vooruit Aida zou het kozijn ook vast kunnen houden, maar niet zo goed als Harrie
en die jonge meiden die zeggen gek te zijn op soppen. Ben erg blij dat we hier thuis heel anders denken en doen! Zei Jennie in de auto nou dat ze LGBTQ+ wel respecteren maar het niet voor hen was? Of bedoelde zij dat de openbare school niets voor hun gezin is? (In dat geval zou het wel raar zijn dat ze op die school zitten).
Verder viel me ook het ongezonde eten op en de dorre “vallei” rond het huis. Zo blijf je poetsen!
De familie Gnodde vond ik niets, is in mijn ogen ook geen groot gezin, maar een grote familie. In principe zijn het 4 gezinnen. Als ze in Nederland waren gebleven hadden ze vast ook niet allemaal bij elkaar gewoond. En die stem van Gabriëlle!
De Jelies kijken zo anders naar het leven en de rolverdeling dan menig ander. Mannen moeten klussen doen, vooruit Aida zou het kozijn ook vast kunnen houden, maar niet zo goed als Harrie

Verder viel me ook het ongezonde eten op en de dorre “vallei” rond het huis. Zo blijf je poetsen!
De familie Gnodde vond ik niets, is in mijn ogen ook geen groot gezin, maar een grote familie. In principe zijn het 4 gezinnen. Als ze in Nederland waren gebleven hadden ze vast ook niet allemaal bij elkaar gewoond. En die stem van Gabriëlle!
woensdag 30 april 2025 om 10:31
Nou die opmerking over auto’s maken, die sloeg nergens op! (Lijkt me, ik kan beide nietmakiko schreef: ↑29-04-2025 21:54Die uitspraken over "traditionele rolverdeling" zijn zo fout. En die kinderen nemen het als vanzelfsprekend over. Jantine gaf hem een snauw aan tafel.![]()
Hoe komt die man erop?

woensdag 30 april 2025 om 10:36
woensdag 30 april 2025 om 10:40
Gabriëlle woonde op Urk met haar gezin in een huisje bij haar ouders in de tuin. Ze is wel volwassen geworden, kan me nog herinneren toen ze meededen aan Jouw vrouw mijn vrouw dat ze een echte puber was.Miamia schreef: ↑30-04-2025 10:29Ik heb gisteren ook gekeken, naar de uitzending op SBS dan, niet naar Max. Maar dat was tenenkrommend zo te lezen. Had het gevoel naar een uitzending van Urk te kijken met al dat dialect.
De Jelies kijken zo anders naar het leven en de rolverdeling dan menig ander. Mannen moeten klussen doen, vooruit Aida zou het kozijn ook vast kunnen houden, maar niet zo goed als Harrieen die jonge meiden die zeggen gek te zijn op soppen. Ben erg blij dat we hier thuis heel anders denken en doen! Zei Jennie in de auto nou dat ze LGBTQ+ wel respecteren maar het niet voor hen was? Of bedoelde zij dat de openbare school niets voor hun gezin is? (In dat geval zou het wel raar zijn dat ze op die school zitten).
De familie Gnodde vond ik niets, is in mijn ogen ook geen groot gezin, maar een grote familie. In principe zijn het 4 gezinnen. Als ze in Nederland waren gebleven hadden ze vast ook niet allemaal bij elkaar gewoond. En die stem van Gabriëlle!![]()

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in