Entertainment alle pijlers

Een huis vol, ook buiten het tv seizoen. Deel 4

14-01-2025 23:06 2304 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier mag alles besproken worden, over de serie EHV en EHV emigreert, maar ook over wat de gezinnen op social media delen.
Kritiek en je mening geven kan en mag. Hou het wel netjes. Zodat het topic mag blijven bestaan.

:popcorn: Het nieuwe seizoen van Een huis vol emigreert zie je vanaf Vrijdag 21 Maart 2025, tien weken lang bij KRO-NCRV op NPO 1.
(Het programma is vanaf Vrijdag 14 Maart al te streamen op NPO Start)
Kijk je vooruit?
Spoilers zijn niet toegestaan in dit topic.

aanvulling door de moderator:
- hou het netjes, post geen dingen die je ook niet tegen iemand persoonlijk zou zeggen.
- geen negatief commentaar op de kinderen
- de mensen die door jullie besproken worden, mogen hier zelf op reageren. Reageer er netjes op.

Ik ga hier weer structureel meelezen, als het niet goed gaat, zal ik nog 1 x een topicwaarschuwing geven. Daarna gaat het topic op slot en komt dan ook niet meer terug.

(mocht ene Q reageren hier, svp negeren. Geen reacties geven.)
scottiewinkie wijzigde dit bericht op 21-01-2025 12:48
Reden: Uitzend datum veranderd ivm nieuw seizoen.
29.05% gewijzigd
«Soms moeten kinderen veel geduld hebben met hun ouders »
Naadje79 schreef:
30-04-2025 09:22
Ik zet de ondertiteling juist uit omdat die vaak niet klopt met wat er gezegd wordt, net als in de serie Urk. Degene die het vertaalt naar het Nederlands zal geen Urker zijn.

Het Urker dialect versta ik prima, heeft veel overeenkomsten met Gronings en Drents. Met ondertiteling aan erger ik me aan de fouten.
Oh ja, het valt mij niet echt op.
Ik kom uit de randstad, dus zonder ondertiteling is het soms lastig te volgen.
#doeslief
Niets van de Jelies gezien op TV maar zo te lezen niets gemist. Is er al commentaar op X ofzo of overheersen de jubelende fens?
Naadje79 schreef:
30-04-2025 09:22
Ik zet de ondertiteling juist uit omdat die vaak niet klopt met wat er gezegd wordt, net als in de serie Urk. Degene die het vertaalt naar het Nederlands zal geen Urker zijn.

Het Urker dialect versta ik prima, heeft veel overeenkomsten met Gronings en Drents. Met ondertiteling aan erger ik me aan de fouten.
En ook met Fries
Catootje schreef:
30-04-2025 11:37
En ook met Fries
Zou kunnen, maar Fries is voor mij ongeveer hetzelfde als Chinees, versta er niks van.
Nina-tje schreef:
30-04-2025 00:20
Ik vond de opmerking van Johan over zijn dochters en vrouw ook best bizar. Ik ben omringd met allemaal lekkere wijven en een leuke knul. Of zoiets. Ik vind het een rare manier van praten over jonge kinderen.
En dat Janneke schijnbaar toestemming aan Johan moest vragen of Harrie wel een ijsje mocht.
Dit vond ik ook heel raar. Vooral als het uit de mond komt van zo'n man als Johan krijg ik daar kriebels van.
#doeslief
Loesiepoesie2 schreef:
30-04-2025 12:41
Dit vond ik ook heel raar. Vooral als het uit de mond komt van zo'n man als Johan krijg ik daar kriebels van.
Zo praat hij standaard over vrouwen en blijkbaar dus ook over vrouw en dochters.
Ik versta ze redelijk goed, maar ik heb een allergie ontwikkeld sinds Tony in de serie Urk! Dat is net zoiets als Johan. Ik zal er mijn droomman niet vinden, zal ik maar zeggen.
Verskrikkelijk.

Op zich is het wel leuk dat ze onderling geen abn praten, want dat doen ze zonder camera ook niet. De familie Backcha zal onderling ook geen Nederlands spreken, vermoed ik.
Bij sommige stukjes leek het erg of ze op eierschalen liepen. Zeg ik iets verkeerd? Doe ik het goed voor de camera. Zoals met dat raam. Johan legt te overdreven de nadruk op, KIJK ME AAN, *dat dat raam niet stuk is. Pas veel later beseft hij dat hij ook kan vragen of zijn zoontje niet gewond is. Janneke leek op afstand te staan kijken, zij bekommert zich wel om hem. Of komt *dat snel rechtzetten, zo leek het.
En dan wil ze het kind een ijsje geven als troost, en zegt het jongentje dat ze dat aan zijn va moet vragen.
Die dan quasi nonchalant antwoord, alsof het hem een biet is wat ze doen. Dat Harrie dat als antwoord geeft, zegt toch hoe het normaal gesproken gaat.
Op mij kwam het over dat Harrie het liefst lekker in de armen van zijn moeder was gekropen, om even de tranen te laten gaan en een knuffel te krijgen.
Hij zal wel geschrokken zijn en pijn hebben gehad, en dan wordt dat ook nog gefilmd. :there:
Skyhigh is bij de NPO, met grote gezinnen iig, imo een stuk succesvoller.
Misschien dat NPO hun juist beter uit de veren verf heeft laten komen, dan ze in werkelijkheid zijn.
SBS is toch meer van de sensatie.
Over 'mensen-zender' gesproken.
Je kon't altaid nog bakker worre
yellowpino schreef:
30-04-2025 11:02
Niets van de Jelies gezien op TV maar zo te lezen niets gemist. Is er al commentaar op X ofzo of overheersen de jubelende fens?
Staat genoeg op FB bij Een huis vol fans, volgens mij overheersen de negatieve reacties
Naadje79 schreef:
30-04-2025 12:30
Zou kunnen, maar Fries is voor mij ongeveer hetzelfde als Chinees, versta er niks van.
😂😂
makiko schreef:
30-04-2025 12:58
Ik versta ze redelijk goed, maar ik heb een allergie ontwikkeld sinds Tony in de serie Urk! Dat is net zoiets als Johan. Ik zal er mijn droomman niet vinden, zal ik maar zeggen.
Verskrikkelijk.

Op zich is het wel leuk dat ze onderling geen abn praten, want dat doen ze zonder camera ook niet. De familie Backcha zal onderling ook geen Nederlands spreken, vermoed ik.
Bij sommige stukjes leek het erg of ze op eierschalen liepen. Zeg ik iets verkeerd? Doe ik het goed voor de camera. Zoals met dat raam. Johan legt te overdreven de nadruk op, KIJK ME AAN, *dat dat raam niet stuk is. Pas veel later beseft hij dat hij ook kan vragen of zijn zoontje niet gewond is. Janneke leek op afstand te staan kijken, zij bekommert zich wel om hem. Of komt *dat snel rechtzetten, zo leek het.
En dan wil ze het kind een ijsje geven als troost, en zegt het jongentje dat ze dat aan zijn va moet vragen.
Die dan quasi nonchalant antwoord, alsof het hem een biet is wat ze doen. Dat Harrie dat als antwoord geeft, zegt toch hoe het normaal gesproken gaat.
Op mij kwam het over dat Harrie het liefst lekker in de armen van zijn moeder was gekropen, om even de tranen te laten gaan en een knuffel te krijgen.
Hij zal wel geschrokken zijn en pijn hebben gehad, en dan wordt dat ook nog gefilmd. :there:
Misschien dat NPO hun juist beter uit de veren verf heeft laten komen, dan ze in werkelijkheid zijn.
Het leek bijna in scene gezet, zo nep kwam het over. 🤮
makiko schreef:
30-04-2025 12:58
Verskrikkelijk.

Een paar jaar geleden zat een familielid van mij in Turkije toevallig in hetzelfde hotel als Tony en Derre en heeft meerdere keren met Tony gesproken. Hij zei dat Tony in het echt heel anders is, veel minder aanwezig en gewoon een leuk vriendelijk persoon. Die doet zich in de serie dus heel anders voor.
Naadje79 schreef:
30-04-2025 12:30
Ik spreek Fries, maar versta niets van Urks. Dus echt wel anders.
Naadje79 schreef:
30-04-2025 14:12
Een paar jaar geleden zat een familielid van mij in Turkije toevallig in hetzelfde hotel als Tony en Derre en heeft meerdere keren met Tony gesproken. Hij zei dat Tony in het echt heel anders is, veel minder aanwezig en gewoon een leuk vriendelijk persoon. Die doet zich in de serie dus heel anders voor.

Ik heb hem zien reageren op mensen en screens gezien van oa pb's. Het kan best dat hij zich anders voordoet, maar het is buiten de serie een driftige kerel.
Nu zie ik ook koppen opduiken dat een kind van Jelies ernstig gewond raakte bij het helpen klussen van zijn vader.
Dat incident achtervolgd het kind nu al.
Wat ik overigens raar vond is dat Johan dat kozijn ergens opzette, kind moet dat vasthouden, het is geen licht ding, en vervolgens gaat vader nog ff rustig staan meten.
makiko wijzigde dit bericht op 30-04-2025 17:01
0.15% gewijzigd
makiko schreef:
30-04-2025 14:27
Nu zie ik ook koppen opduiken dat een kind van Jellies ernstig gewond raakte bij het helpen klussen van zijn vader.
Dat incident achtervolgd het kind nu al.
Wat ik overigens raar vond is dat Johan dat kozijn ergens opzette, kind moet dat vasthouden, het is geen licht ding, en vervolgens gaat vader nog ff rustig staan meten.
De reacties op sbs6 zijn anders wel lovend over hoe lief de ouders wel zijn.
Ik vraag mij af of va altijd zo lief is, harrie was best geschrokken.

Vervolgens keek va al snel niet meer naar harrie en ging hij verder met de klus en tis dat moe er aan kwam lopen en over harrie bekommerde.
#doeslief
Marianka schreef:
30-04-2025 14:21
Ik spreek Fries, maar versta niets van Urks. Dus echt wel anders.
Ik spreek ook Fries en versta wel Urkers en sommige woorden zijn gelijk viel mij gisteren op.
Loesiepoesie2 schreef:
30-04-2025 14:35
De reacties op sbs6 zijn anders wel lovend over hoe lief de ouders wel zijn.
Ik vraag mij af of va altijd zo lief is, harrie was best geschrokken.

Vervolgens keek va al snel niet meer naar harrie en ging hij verder met de klus en tis dat moe er aan kwam lopen en over harrie bekommerde.
Tuurlijk, het draait toch ook om Johan?
Bizar dat het programma niet Groots met een grote J heet.
Een dag zonder latte anais, is als een vrieskist zonder ais.
Zag wel ergens een heel stuk over de pillenmaffia wat nu nav de uitzending weer opgesomd werd. Was op FB maar weet even niet meer waar en of het weggeswifferd kan worden.
Dat KIJK MIJ AAN! KIJK MIJ AAN! van Johan vond ik echt heel apart in die situatie. De meeste ouders zouden zich ontfermen over hun kind, even troosten. Dat het niet erg was kwam op mij nogal gespeeld over, ik denk dat hij zonder camera flink uit z'n slof was geschoten. Toestemming vragen aan je man of je een ijsje mag halen voor je kind, werkelijk van de pot gerukt!
Jenn-1806 schreef:
30-04-2025 16:24
Dat KIJK MIJ AAN! KIJK MIJ AAN! van Johan vond ik echt heel apart in die situatie. De meeste ouders zouden zich ontfermen over hun kind, even troosten. Dat het niet erg was kwam op mij nogal gespeeld over, ik denk dat hij zonder camera flink uit z'n slof was geschoten. Toestemming vragen aan je man of je een ijsje mag halen voor je kind, werkelijk van de pot gerukt!
Mee eens mbt dat kijk mij aan. Het leek bijna alsof het een situatie was dat hij iets heel stouts had gedaan en een standje kreeg ipv dat hem iets vervelends was overkomen waar hij zelf niets aan kon doen.
Nina-tje schreef:
30-04-2025 16:30
Mee eens mbt dat kijk mij aan. Het leek bijna alsof het een situatie was dat hij iets heel stouts had gedaan en een standje kreeg ipv dat hem iets vervelends was overkomen waar hij zelf niets aan kon doen.
In Een huis vol wanneer Harrie begon te huilen had Johan veelal de opmerking: Niet huilen, je bent toch geen mietje?
Nina-tje schreef:
30-04-2025 16:30
In Een huis vol wanneer Harrie begon te huilen had Johan veelal de opmerking: Niet huilen, je bent toch geen mietje?
Naadje79 schreef:
30-04-2025 17:20
Gelukkig mag hij bij sbs6 meer zichzelf zijn👀
#doeslief
ik heb me net door de eerste aflevering heen geworsteld.
VRESELIJK! Allebei de gezinnen, vooral dat dialect!

Ga niet meer afleveringen kijken, dat is niet te doen!
Lees op social media wel wat er in de afleveringen te zien is.
Jammer dat Angela de Jong van het AD met vakantie is, had een geweldige column geworden!

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven