Entertainment alle pijlers

Eenvoudig leven blog

13-08-2019 11:20 259 berichten
[url][https://eenvoudigleven.blogspot.com/?m=1/url]. Er is ook een FB pagina over Teunie Luijk.
Vakantie en slecht weer. Al zoekend stuitte ik (opnieuw) op het blog van Teunie Luijk, christelijke moeder van heel veel kinderen.
Ik smul een beetje van de berichten van deze vrouw die zo n ander leven heeft dan ik. Ze timmert ook aan de weg als schrijfster en workshopgever. Daarnaast runt ze samen met echtgenoot Willem ( die best een lieverd is) dat enorme gezin waar de kinderen ook nog eens allemaal ADHD hebben en een dochter ook nog anorexia heeft.
Mijn gevoel is dubbel. Aan een kant is Teunie best okay. Maar aan de andere kant ...
Als je zin hebt, kijk eens en wat is jouw mening ?
( ik zou graag haar foto plaatsen maar weet niet hoe je plaatsjes moet plakken)
Subnautica schreef:
13-08-2019 11:47
Dit, toen ik overspannen was las ik graag haar blog. Het liet me inzien dat je niet veel nodig hebt om gelukkig te zijn. Je geluk zit in de mensen om je heen, niet in veel geld op de bank, dure spullen of verre reizen.

Ik vind het knap hoe vroeg ze elke dag opstaat en wat voor een berg werk ze elke dag weer opnieuw verzet. Ik doe het haar niet na.
Ik zou het ook niet kunnen.

Op consumindergebied heb ik wel heel veel van (o.a.) haar geleerd. Daar heb ik nog elke dag profijt van. Er was destijds een mailinglijst over consuminderen waar ze erg actief was.
GlitterCupcake schreef:
13-08-2019 11:49
Nou dit had ik kunnen schrijven :loveys:

Ik vind het knap dat ze haar eigen zaak op heeft gezet. Laten we als vrouwen eens elkaar steunen i.p.v. afzeiken.
Helemaal mee eens.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb wel wat moeite met van alles vertellen over de kinderen (toegegeven, lees het graag). Mijn pubers willen absoluut niet, dat ik ook maar iets over hen deel op social media
(sterker nog, ook mijn man heeft een hekel aan social media (techneuten hebben dat vaker) ik deel dus nooit foto's waar hij opstaat)

Maar ik neem aan, dat teunie dat met kinderen bespreekt.
Waterman26 schreef:
13-08-2019 11:26
Ik las het jaren terug. Sylvia Witteman schreef toen in de VK over haar. En nu dus weer. Vermakelijk, verbazingwekkend vind ik het. En inderdaad is ze inmiddels behoorlijk commercieel.
Maar wat heeft die vrouw een energie.
'En nu dus weer'? Ik zie nergens iets van een artikel, of heb je een linkje?
Vind het vooral mooi om te zien hoe hecht ze allemaal zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik zal wel slecht lezen, maar de hoeveelheid posts over wecken, massaal brood bakken en oude lapjes verknippen om toch nog iets leuks of zelfs poetslappen te maken vind ik tegenwoordig bijna nooit meer. Wel een beetje zo tussen neus en lippen door als er een post over de familie gaat ofzo, maar niet meer als boventoon.

Nu is dat niet erg, maar dat was wel de reden waarom ik haar vroeger las.
Alle reacties Link kopieren
BriannaF schreef:
13-08-2019 11:44
Zoveel extra uren dat ze soms al om 5 uur op moet staan om alles geregeld te krijgen. Werkelijk, ik volg haar trouw en vraag me altijd af hoe weinig ze slaapt. Volgens mij hooguit 5-6 uurtjes.
Ze heeft ook wel eens geschreven dat ze het fijn vindt om zo vroeg op te staan omdat het dan lekker rustig is. Ik kan me dat wel voorstellen. Ik heb 'maar' drie kinderen, maar ik sta ook wel eens wat eerde op ( niet om 5 uur maar om 6.30 of zo) omdat het dan nog zo stil is in huis. En Teunie schrijft ook regelmatig dat ze na het eten een half uurtje een dutje doet, of 's middags even .
GlitterCupcake schreef:
13-08-2019 11:45
Nee niks ‘laat maar’. Jij kletst over een jong kwetsbaar meisje die godverdomme net over haar ziekte heen komt, als of je verbale diarree hebt en snel een topicje wil scoren.

Dat zij schrijft over die ziekte maakt niks uit. Zij schrijft met respect, rust en liefde over die moeilijke tijd en talloze afspraken. Dat kind kan EINDELIJK eens naar een wokrestaurant en jij komt er de show mee stelen voor wat aandacht?
Mijn hemel. Lees wat je schrijft. De agressie is bijna eng. Nu begrijp ik beter waarom iedere discussie op Actueel mis gaat.
Daaaaag
Ik vind Teunie geweldig fijn schrijven en haar blog echt fascinerend. Mooi hoe ze leven volgens hun eigen waarden. Ik zou graag dergelijke blogs ook lezen (als ze dezelfde schrijfstijl zouden hebben) van bijv Indische vrouwen, of Marokkaanse, of Syrische, of zigeuner- of Jehova-vrouwen die in Nederland leven.
lilalinda schreef:
13-08-2019 11:52
Ik heb wel wat moeite met van alles vertellen over de kinderen (toegegeven, lees het graag). Mijn pubers willen absoluut niet, dat ik ook maar iets over hen deel op social media
(sterker nog, ook mijn man heeft een hekel aan social media (techneuten hebben dat vaker) ik deel dus nooit foto's waar hij opstaat)

Maar ik neem aan, dat teunie dat met kinderen bespreekt.


Ze schrijft behoorlijk veel over Maria bijv, maar over andere kinderen en hun problematiek maar heel weinig. Je ziet het ook terug op de foto's, Henk en Maria hebben er duidelijk minder moeite mee dan de anderen. Ze schreef ook eens dat ze het gezin van de oudste zoon bewust buiten de blog houdt, op hun verzoek.
Alle reacties Link kopieren
Teunie is een topper!
Ik lees haar graag.

Ze heeft ook recepten voor de Wonderpan, die daar volgens mij dag en nacht op het petroleumstel staat.

Op die manier (zelf ooit een Wonderpan gekocht) ben ik , dankzij forummers, bij haar terecht gekomen.


eten/wonderpan-ervaringen/list_messages ... 0#17213680
snoesje666 wijzigde dit bericht op 13-08-2019 12:12
22.77% gewijzigd
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Mevrouw75 schreef:
13-08-2019 11:59
Ik zal wel slecht lezen, maar de hoeveelheid posts over wecken, massaal brood bakken en oude lapjes verknippen om toch nog iets leuks of zelfs poetslappen te maken vind ik tegenwoordig bijna nooit meer. Wel een beetje zo tussen neus en lippen door als er een post over de familie gaat ofzo, maar niet meer als boventoon.

Nu is dat niet erg, maar dat was wel de reden waarom ik haar vroeger las.


Ik vind juist dat bijv Aad-actief heel erg in dit soort posts is verzandt. Teunie schrijft nu vakantie-blogs en die zijn juist weer zo fijn over het gezinsleven.
Waterman26 schreef:
13-08-2019 12:02
Mijn hemel. Lees wat je schrijft. De agressie is bijna eng. Nu begrijp ik beter waarom iedere discussie op Actueel mis gaat.
Daaaaag


:lol: Dus iemand wijst je op scherpe toon op je aandachtstekort en jij gaat het slachtoffer uithangen. Dat ben je ook wel een beetje want waarom heb je het anders nodig om over de rug van een gezin je aandacht te verkrijgen?
Alle reacties Link kopieren
Ik lees liever Teunie's blogs dan de ranzige rommel van de Viva-redactie.
:D
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Marana schreef:
13-08-2019 12:03
Ik vind Teunie geweldig fijn schrijven en haar blog echt fascinerend. Mooi hoe ze leven volgens hun eigen waarden. Ik zou graag dergelijke blogs ook lezen (als ze dezelfde schrijfstijl zouden hebben) van bijv Indische vrouwen, of Marokkaanse, of Syrische, of zigeuner- of Jehova-vrouwen die in Nederland leven.
Ja zo zie ik het ook. Een inkijkje in een totaal ander leven. Tegelijk stel je je dan ook vragen bij dat andere leven.
In dit geval: is een gezin van zo veel kinderen nu echt zo fantastisch? In het verhaal van Teunie is het een groot feest. Ik ken verhalen over grote gezinnen die wel anders klinken. Als ik dit blog lees, denk ik dat met name de dochters wel heel hard moeten werken. (Ik durf bijna niet te zeggen dat ik zo n groot gezin ook een beetje asociaal vind in deze tijd. Doe het toch maar, want krijg toch al shit over me heen).
Ik zou ook vragen ook hebben bij een inkijkje in een ander gezin. Raar dat dat hier niet mag.
GlitterCupcake schreef:
13-08-2019 12:08
:lol: Dus iemand wijst je op scherpe toon op je aandachtstekort en jij gaat het slachtoffer uithangen. Dat ben je ook wel een beetje want waarom heb je het anders nodig om over de rug van een gezin je aandacht te verkrijgen?
Waarom steeds dat geniep over aandacht vragen? Jezus, ik open gewoon een topic. Ga lekker cupcakes bakken joh.
Waterman26 schreef:
13-08-2019 12:10
Ja zo zie ik het ook. Een inkijkje in een totaal ander leven. Tegelijk stel je je dan ook vragen bij dat andere leven.
In dit geval: is een gezin van zo veel kinderen nu echt zo fantastisch? In het verhaal van Teunie is het een groot feest. Ik ken verhalen over grote gezinnen die wel anders klinken.

Teunie deelt gewoon lang niet alle zorgen en vervelende dingen. Die zijn er heus wel, maar benoemt ze af en toe in bijzinnen (tussendoor even naar school voor een gesprek bijv)

Als ik dit blog lees, denk ik dat met name de dochters wel heel hard moeten werken.

Ik denk dat je het van de dochters meer ziet, omdat die met Teunie mee werken thuis. Maar ze hebben allemaal al jong bijbaantjes (waar Teunie ook bij hielp trouwens, jarenlang kranten gelopen en eieren verkocht, met kinderen die toen nog geen 15 waren en dat als bijbaantje hadden).

Ik zou ook vragen ook hebben bij een inkijkje in een ander gezin. Raar dat dat hier niet mag.


Je mag je hier best dingen afvragen. Maar ik lees dat er met mij nog meer Teunie-fans zijn, en wij gaan gewoon niet negatief zitten roddelen over haar.
Alle reacties Link kopieren
Denk je niet dat ze het oprecht meent wat ze schrijft Waterman? Dat ze 10 kinderen heeft en er eigenlijk geen zak aan vindt ofzo?
Ik lees haar blog ook en wilde per se bij het begin beginnen, omdat ik het leuk vind om dan iedereen op te zien groeien vanaf het begin.

Ben alleen nog maar bij 2012 :D Dus schiet niet heel erg op als ik nog bij wil raken, het is ook zoveel.

Ik vind het ook relaxed om te lezen, en het zet me soms weer een beetje met beide benen op de grond dat een hip en happening leven vol verre reizen en luxe ook niet per se zaligmakend is, en dat je huis opruimen en je boeltje verzorgen ook voldoening kan geven.

Qua religie en het aantal kinderen denk ik er verder het mijne van, heb daar helemaal niets mee (to say the least).
anoniem_356192 wijzigde dit bericht op 13-08-2019 12:21
0.16% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Marana schreef:
13-08-2019 12:06
Ik vind juist dat bijv Aad-actief heel erg in dit soort posts is verzandt. Teunie schrijft nu vakantie-blogs en die zijn juist weer zo fijn over het gezinsleven.
Aad actief vind ik niet zo leuk.

Ik weet het niet, Teunie en de urban homesteaders vond ik vroeger echt heel leuk (en Vrekje spaart voor een huis), maar ze zijn allemaal een hele andere kant op gegaan en vind ik tegenwoordig niemand meer interessant of leuk op dit gebied.

Nou ja, dan maar niet, maar jammer vind ik het soms wel.
quattro-stagioni schreef:
13-08-2019 11:47
Deze reactie zegt genoeg. Jammer he, dat je "Teunie afzeikproject" niet van de grond komt.

huh, wat reageer je fel (net als iemand anders). Ik lees nergens dat het topic bedoeld is om te rellen of te bashen.
Ik lees juist verwondering / bewondering voor een totaal andere manier van leven.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees haar blog met veel plezier, wat een mooi contrast met wat ik ook om me heen zie: mensen die nooit genoeg hebben, ontevreden zijn, heel veel klagen en winkelen als hobby hebben.

Ze schrijft soepel en ik vind het supergaaf dat ze de lezers zo'n kijk in haar leven geeft. Inmiddels heb ik ook zin om het Pieterpad te lopen, eet ik 's ochtends regelmatig havermout, had ik nooit kunnen bedenken dat je imker kunt zijn, en krijg ik weer energie als haar stukjes lees terwijl ik lamlendig op kantoor hang, uitgeblust van de werkdruk en de uitgevoerde opdrachten waar ik niet altijd het nut van in zie.
Hoera voor Teunie!
Waterman26 schreef:
13-08-2019 12:12
Waarom steeds dat geniep over aandacht vragen? Jezus, ik open gewoon een topic. Ga lekker cupcakes bakken joh.


Het is geen geniep, het is de woordkeuze in je OP. Je schrijft sensatiebelust. ‘Smul een beetje’ ‘zo’n ander leven’ ‘best een lieverd’ ‘ook nog eens allemaal ADHD’ ‘ook nog anorexia’ ‘best okay’. Als je sympathiek had willen zijn had je dit anders geformuleerd.

Je klinkt als een valse presentator bij Shownieuws.
Nou, kennelijk ligt dit blog wel heel gevoelig bij sommigen.
Ik ben juist nieuwsgierig geworden door de reacties die ik hier lees; ik ken Teunie Luijk helemaal niet, maar ga het nu wel lezen. Heel benieuwd!
Alle reacties Link kopieren
Splinter_ schreef:
13-08-2019 12:20
huh, wat reageer je fel (net als iemand anders). Ik lees nergens dat het topic bedoeld is om te rellen of te bashen.
Ik lees juist verwondering / bewondering voor een totaal andere manier van leven.
ik ook niet trouwens
Vroeg me al af, of ik ergens een 'verleden' gemist heb, dat deze TO al vaker iets met Teunie had of zo

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven