Entertainment alle pijlers

Etty, op NPO

10-06-2026 21:35 8 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Wie kijkt ook de nieuwe serie Etty, over Etty Hillesum? Het was vorige week al begonnen, ik kijk nu de eerste aflevering op NPO Start. Het is apart ingestoken, speelt zich af in hedendaags Amsterdam. Ik vind het wat lastig om mijn aandacht erbij te houden tot nu toe.

Nog meer kijkers?

https://npo.nl/start/serie/etty/meer-informatie
Oh, interessant. Ik vond haar boek ook een beetje moeilijk inkomen, eerlijk gezegd. Maar ik hoor zoveel enthousiaste verhalen… ik ga het programma opzoeken.
Ik heb het opgenomen maar nog niks gekeken.
Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid. Loesje
Ik heb de eerste aflevering bekeken en vond het moeilijk om erin te komen. De lange scenes met de psychiater bijvoorbeeld vond ik lastig te begrijpen. Juist het feit dat het verhaal zich afspeelt in de tegenwoordige tijd vond ik vantevoren interessant, maar het maakt nog niet dat ik erg enthousiast ben.
Ik heb zo'n scène idd maar doorgespoeld, er leek geen eind aan te komen. Ik ga nog wel verder kijken omdat ik niet zoveel weet van haar verhaal, maar geboeid ben ik nog niet.
Ik heb drie afleveringen gezien, maar het is ontzettend traag en saai. En ik vind het ook raar dat het zich afspeelt in het hedendaagse.
Jaa, ik heb hem heb hem gebingd, npo plus.
Het is even wennen, het tijdsbeeld, maar het doet niets af aan het verhaal. Haar verhaal van bewustwording en groei.

Ik vind haar dagboek zo krachtig, ook omdat de oorlog bijna een bijrol speelt in haar verhaal.
Daarom vind ik ook niet storend dat het op deze manier is gefilmd.

Ik vond de biografie van Judith Koelemeijer over Etty ook heel boeiend. Zij geeft weer een heel ander perspectief over Etty.
Ik heb nog steeds niet verder gekeken... Zelfs mijn moeder kwam niet verder dan afl 2.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven