Entertainment alle pijlers

Eurovision 2025

19-12-2024 13:34 3088 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Vanmiddag weten we wie Nederland stuurt, dus ik vond het tijd voor een nieuw topic.

AvroTros onthult donderdagmiddag wie Nederland vertegenwoordigt tijdens Eurovisie Songfestival

https://www.ad.nl/show/avrotros-onthult ... ~a02feb80/
canis-felis schreef:
18-05-2025 03:20
Ja, maar jij gaat nu ineens het geheel zitten analyseren, dat is een andere/bredere discussie. Het ging over het vocale aspect, daar begon je immers zelf ook over met aan te geven dat je de zangeres vocaal niet beter vond dan de rest. Daar zijn Lady en ik het als muzikaal onderlegden niet mee eens.
Prima, dan heb ik het misschien niet goed beschreven, gek dat de hele finale analyseren gek is, maar prima, laat jullie muzikaal onderlegden het lekker bepalen dan. ;)
WinkelTiramisu schreef:
18-05-2025 03:15
Prima, mag je vinden hoor. Ik had graag wat zang technisch geleerd waarom het beter was maar verder dan ''hunnie'' kom je niet
Ja, wel lullig inderdaad dat ik geen stemtechnische clinic kan geven in tekst op een forum.
What would Patsy do?
Ladyday21 schreef:
18-05-2025 03:26
Ja, wel lullig inderdaad dat ik geen stemtechnische clinic kan geven in tekst op een forum.
Nee vroeg ik alleen maar 3x, stel je voor dat je dat direct aangeeft.
WinkelTiramisu schreef:
18-05-2025 03:18
Ik ben benieuwd, maar verder VERGELEKEN MET DE REST komen jullie ook niet,. Jij kwam net oprecht leuk om te lezen met Luxemburg, ik snapte daarna de kritiek en ik ben het deel eens want ik snap waar de kritiek vandaan komt.
Ik snap gewoon niet waarom het de tweede plek waard is, maar een reden dan ''vergeleken met de rest'' heb ik nog niet gehoord. Ik vond de live performance namelijk matig. Waarom kreeg Zwitserland 0 punten? Was Israel echt zoveel beter dan Claude live?
Ik heb voor mijn plezier en uiteindelijk ook wat vermoeid - en beperkt - zitten kijken, dus ik heb geen exacte rangorde gemaakt op basis van het aantal vocale missers. Dus als dat is wat je horen wilt, moet ik je teleurstellen. Verder waren er zangers bij die op zich (grotendeels) zuiver zongen, maar op een manier die niet mijn smaak is en soms zelfs onaangenaam vond.

Ik vond Yuval zuiverder en ook wel steviger zingen dan Claude. Ik vind Claude zijn stem dan weer mooier en fijner. En naast het vocale komt dan nog de uitstraling, het liedje, de staging. De meeste mensen lijken zuiver zingen minder belangrijk te vinden, en dat in mijn beleving al jaren. Ik vind dat zoals gezegd vreemd, maar mijn mening is natuurlijk niet bepalend of leidend.
Geef de liefde verdomme een keer een kans en niet de logica
WinkelTiramisu schreef:
18-05-2025 03:28
Nee vroeg ik alleen maar 3x, stel je voor dat je dat direct aangeeft.
Ik heb steeds aangegeven, dat ik heel veel optredens vocaal onder de maat vond. Wat denk je dat vakjuries doen? die gaan ook verder geen technsiche uitleg geven over wat en hoe dan anders had gemoeten. Het is wat het is. En Israel was vocaal duidelijk aan de puntenscorende kant.
What would Patsy do?
Ladyday21 schreef:
18-05-2025 03:30
Ik heb steeds aangegeven, dat ik heel veel optredens vocaal onder de maat vond. Wat denk je dat vakjuries doen? die gaan ook verder geen technsiche uitleg geven over wat en hoe dan anders had gemoeten. Het is wat het is. En Israel was vocaal duidelijk aan de puntenscorende kant.
Nee stel je voor dat je een uitgebreide mening geeft als Jury die 50% van het ESF bepalen, moet je niet willen.
WinkelTiramisu schreef:
18-05-2025 03:25
Prima, dan heb ik het misschien niet goed beschreven, gek dat de hele finale analyseren gek is, maar prima, laat jullie muzikaal onderlegden het lekker bepalen dan. ;)
Doe effe normaal, joh. Ik zeg nergens dat iets "gek is", ik constateer enkel dat jij op een andere golflengte zit en dat het daardoor onduidelijk wordt wat nou je vraag is. En ik doe mijn best het uit te leggen. Niet om te "bepalen", maar omdat jij vragen lijkt te stellen.

Zuiver is zuiver en vals is vals, daar valt weinig over te zeggen verder. Het gaat er meer om of en in welke mate je je eraan stoort als er niet zuiver gezongen wordt. Dat is persoonlijk en waarschijnlijk ook afhankelijk van context (ik stoor me er eerder aan wanneer een professionele zanger vals zingt dan wanneer een anmateurzanger dat doet - ook een kwestie van verwachtingenmanagement, waarschijnlijk).
canis-felis schreef:
18-05-2025 03:29
Ik vond Yuval zuiverder en ook wel steviger zingen dan Claude. Ik vind Claude zijn stem dan weer mooier en fijner. En naast het vocale komt dan nog de uitstraling, het liedje, de staging. De meeste mensen lijken zuiver zingen minder belangrijk te vinden, en dat in mijn beleving al jaren. Ik vind dat zoals gezegd vreemd, maar mijn mening is natuurlijk niet bepalend of leidend.
Dikke liefde dat je dit zo uitschrijft, ik hoef er niet mee eens te zijn maar dit is wel commentaar waarna ik ook na ga denken
WinkelTiramisu schreef:
18-05-2025 03:37
Nee stel je voor dat je een uitgebreide mening geeft als Jury die 50% van het ESF bepalen, moet je niet willen.
?
WinkelTiramisu schreef:
18-05-2025 03:37
WinkelTiramisu, geef me alsjeblieft een link naar de site waar ik alle meningen van de eurovisie vakjuries kan lezen. Dat is serieus iets waar ik al best lang naar op zoek ben. Want ik heb zelf dus best wel een mening, maar het zou me enorm helpen als ik ook de eurovisiemening zou kunnen zien.
What would Patsy do?
Oke whatever, je mag je niet afvragen waarom Israel van alle landen punten heeft, inclusief 10 van Ierland die vanuit de geschiedenis hun haat heeft en ook VANAVOND een statement heeft gemaakt. 12 punten van Nederland zijn niet duidelijk waarvandaan, los van hier. het halve internet zit dicht rond het Eurovisie op dit moment . Tot op dit moment is mij niet duidelijk wat zo top is aan Israel.

Als queer die graag aan evenementen meewerkt rond het Eurovisie vind ik het jammer dat dit evenement compleet overgenomen is. Ik wens jullie veel plezier in 2027 in Tel Aviv, ik zou in 2026 gaan in Oostenrijk maar ik werk er niet meer aan mee.
Ladyday21 schreef:
18-05-2025 03:41
WinkelTiramisu, geef me alsjeblieft een link naar de site waar ik alle meningen van de eurovisie vakjuries kan lezen. Dat is serieus iets waar ik al best lang naar op zoek ben. Want ik heb zelf dus best wel een mening, maar het zou me enorm helpen als ik ook de eurovisiemening zou kunnen zien.
Je noemt zelf dat de jury geen mening hoeft te hebben, waarom wil je nu dan een site? Ik vind een zwakte dat de jury hun punten niet uitlegt persoonlijk.
WinkelTiramisu schreef:
18-05-2025 03:45
Oke whatever, je mag je niet afvragen waarom Israel van alle landen punten heeft, inclusief 10 van Ierland die vanuit de geschiedenis hun haat heeft en ook VANAVOND een statement heeft gemaakt. 12 punten van Nederland zijn niet duidelijk waarvandaan, los van hier. het halve internet zit dicht rond het Eurovisie op dit moment . Tot op dit moment is mij niet duidelijk wat zo top is aan Israel.

Als queer die graag aan evenementen meewerkt rond het Eurovisie vind ik het jammer dat dit evenement compleet overgenomen is. Ik wens jullie veel plezier in 2027 in Tel Aviv, ik zou in 2026 gaan in Oostenrijk maar ik werk er niet meer aan mee.
WoW! Daar hebben we het dus nog geen enkel moment over gehad. We hadden het over de vakjury en we hadden het over vocale capaciteiten van deelnemers.
Kennelijk wil je het juist hebben over de publieksstemmen. Daar zul je hier een heel ander geluid over horen. Maar niet van mij.
ladyday21 wijzigde dit bericht op 18-05-2025 03:55
0.10% gewijzigd
What would Patsy do?
WinkelTiramisu schreef:

Ja, inderdaad "ok, whatever" dan maar.
Ehhh, @Canis, Jezustepaard, wat een ongelooflijke verloren moeite was dit....
What would Patsy do?
WinkelTiramisu schreef:
18-05-2025 03:46
Je noemt zelf dat de jury geen mening hoeft te hebben, waarom wil je nu dan een site? Ik vind een zwakte dat de jury hun punten niet uitlegt persoonlijk.
Een jury, geen mening? Hahaha, klaar met jou.
What would Patsy do?
DUbbel
What would Patsy do?
WinkelTiramisu schreef:

Er zijn duidelijk overal meer pro-Israel gezinden (niet de regering, maar wel het land) dan jou lief is.
What would Patsy do?
Heremetijd, wat is hier nou weer gebeurd.
Ook al woon je in een krot, met de huisdeur kapot. Je weet toch dat ik van je hou.
Nana_Mouskouri schreef:
18-05-2025 07:35
Heremetijd, wat is hier nou weer gebeurd.

Het topic niet eens gevolgd hebbende (tot aan mijn eigen (nutteloze :P bijdrage) vraag ik me hetzelfde af.

En eigenlijk ook wel een beetje wat nou de belangrijkste reden is dat een (groot) aantal dames zegt blij te zijn dat Israël niet heeft gewonnen. Ik proef enerzijds dat het gaat om onterechte stemmen, maar anderzijds ook een misgunnen (hoogstwaarschijnlijk om obvious reasons) en dus een politieke in plaats van een muzikale mening. Het is me nog niet helemaal duidelijk, gezien de aard van sommige reacties.
Maar stel nou dat het om het misgunnen gaat, waarom dan niet een gevalletje cancel de kunstenaar?
I will not let anyone walk through my mind with their dirty feet.
- Gandhi
Dat moeten mensen zelf bepalen.
Israël heeft deelgenomen aan deze editie van het ESF. Ik heb de televisie niet uitgezet tijdens hun liedje. Tegelijkertijd vind ik het niet wenselijk dat er een festival dat draait om vrede en verbinding georganiseerd zou worden in een land dat bombardementen op burgers uitvoert.
Ook al woon je in een krot, met de huisdeur kapot. Je weet toch dat ik van je hou.
Bah, Oostenrijk gewonnen. Dat vond ik echt een stom nummer en niet mooi.
Maar Estland, mijn favoriet, 3e. Dus ik mag niet klagen, meestal eindigen mijn favorieten een stuk lager.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Honolulu schreef:
18-05-2025 07:54
Het topic niet eens gevolgd hebbende (tot aan mijn eigen (nutteloze :P bijdrage) vraag ik me hetzelfde af.

En eigenlijk ook wel een beetje wat nou de belangrijkste reden is dat een (groot) aantal dames zegt blij te zijn dat Israël niet heeft gewonnen. Ik proef enerzijds dat het gaat om onterechte stemmen, maar anderzijds ook een misgunnen (hoogstwaarschijnlijk om obvious reasons) en dus een politieke in plaats van een muzikale mening. Het is me nog niet helemaal duidelijk, gezien de aard van sommige reacties.
Maar stel nou dat het om het misgunnen gaat, waarom dan niet een gevalletje cancel de kunstenaar?
Hoe denk jij dat een editie in Israël zou zijn volgend jaar ? Wat denk jij dat er zou gebeuren als Israël zou winnen ? Zou het dan nog steeds een leuk feestje van verbinding zijn?
Israël als land wordt door VN verdacht van oorlogsmisdaden en genocide. Zou wel heel gek zijn als zij dan volgend jaar zo'n festival organiseren niet waar? Protesten zouden, terecht, ongekend zijn. En Totaal ook niet veilig om daar een festival te organiseren.
De zangeres van Israël was een 07/10 overlevende. Liefde was dubieus en m.i. politiek getint.

Die zangeres wordt als propagandamiddel gebruikt. Ze kan er zelf niet heel veel aan doen. Al laat ze zich wel gebruiken vind ik.
Maar het is echt vrij bizar dat Israël daar überhaupt op het podium stond. Het lef. Terwijl kinderen momenteel door hun regering uitgehongerd worden.
ik vind het gek dat Denemarken zo laag heeft gescoord, het liedje had echt Loreen vibes en vond haar goed zingen :)
muts87 schreef:
18-05-2025 08:40
Hoe denk jij dat een editie in Israël zou zijn volgend jaar ? Wat denk jij dat er zou gebeuren als Israël zou winnen ? Zou het dan nog steeds een leuk feestje van verbinding zijn?
Israël als land wordt door VN verdacht van oorlogsmisdaden en genocide. Zou wel heel gek zijn als zij dan volgend jaar zo'n festival organiseren niet waar? Protesten zouden, terecht, ongekend zijn. En Totaal ook niet veilig om daar een festival te organiseren.
De zangeres van Israël was een 07/10 overlevende. Liefde was dubieus en m.i. politiek getint.

Die zangeres wordt als propagandamiddel gebruikt. Ze kan er zelf niet heel veel aan doen. Al laat ze zich wel gebruiken vind ik.
Maar het is echt vrij bizar dat Israël daar überhaupt op het podium stond. Het lef. Terwijl kinderen momenteel door hun regering uitgehongerd worden.

Ben het met je eens. Dat was geen wedstrijd op eigen bodem geworden volgend jaar. Te gevaarlijk.
Ik heb het verder amper gevolgd en wist niet dat de inzending van Israël een overlevende was van 07/10.
Ik schrik daar eigenlijk best wel van!
Ik neem het die vrouw niet kwalijk. Ze moet enorm getraumatiseerd zijn en is als tool gebruikt. Zo voel ik het althans.
Dit voelt best naar.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven