Entertainment alle pijlers

Eurovision 2025

19-12-2024 13:34 2982 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Vanmiddag weten we wie Nederland stuurt, dus ik vond het tijd voor een nieuw topic.

AvroTros onthult donderdagmiddag wie Nederland vertegenwoordigt tijdens Eurovisie Songfestival

https://www.ad.nl/show/avrotros-onthult ... ~a02feb80/
Waar kun je zien hoeveel punten het publiek heeft gegeven?
Yella78 schreef:
18-05-2025 01:15
Wat een show, super. Maar de punten... ik vertrouw het niet hoor, Zwitserland nul??!! Kan niet kloppen. En wat zei Cornald nu toen hij iets voorlas over alleen de televotingpunten, dan zou Nederland hoger geëindigd moeten zijn? Ik kon het niet helemaal verstaan.
Hij had het over de halve finale. Daar was Claude 3e. Dus het is raar dat ie nu zo weinig punten kreeg. En hij zei dat het te maken kan hebben met de indeling.
Taartje34 schreef:
18-05-2025 01:20
Ja, de vakjury. Maar bij de televoting binnen Nederland niet. Daar kwam Israël op de hoogste plek.
Dacht ik...
Bij best wel wat landen....

https://eurovisionworld.com/eurovision/ ... -to-israel
What would Patsy do?
Yourbiggestnightmare schreef:
18-05-2025 01:24
https://eurovisionworld.com/eurovision/2025

Hier
Yourbiggestnightmare schreef:
18-05-2025 01:24
https://eurovisionworld.com/eurovision/2025
What would Patsy do?
vivapimpelmees schreef:
18-05-2025 01:25
Hij had het over de halve finale. Daar was Claude 3e. Dus het is raar dat ie nu zo weinig punten kreeg. En hij zei dat het te maken kan hebben met de indeling.
Claude kan wat mij betreft trots zijn hoor. Vijfde van de vakjury is toch prachtig?
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
Oh de televoting zag ik nergens een verdeling. Maar die heb je niet onder controle natuurlijk. Er zijn veel Israëliërs (en sympathisanten) buiten Israël die er wel op stemmen, als het van de vakjury was gekomen had ik dat echt erg gevonden.
Ha! It is funny because the squirrel gets dead.
Ik moet even bijkomen. :biggrin: Ik wil niet weten wat er was gebeurd als Israël had gewonnen. Mijn arme Ijsland met 0 punten van de jury. O_o
Lady*Voldemort schreef:
18-05-2025 01:28
Claude kan wat mij betreft trots zijn hoor. Vijfde van de vakjury is toch prachtig?
Absoluut!
Maar ik las ergens dat ie heel boos op zichzelf is...
Lebow schreef:
18-05-2025 01:29
Oh de televoting zag ik nergens een verdeling. Maar die heb je niet onder controle natuurlijk. Er zijn veel Israëliërs (en sympathisanten) buiten Israël die er wel op stemmen, als het van de vakjury was gekomen had ik dat echt erg gevonden.
Je kunt 20 stemmen versturen a 49 cent per stuk. Dus als je een flink aantal lui weet te ronselen die allemaal bereid zijn een tientje te spenderen aan de winst van Israël kom je al een vies eind.
(Herman Finkers)
vivapimpelmees schreef:
18-05-2025 01:32
Absoluut!
Maar ik las ergens dat ie heel boos op zichzelf is...

Knap dat ze dat nu al weten.
(Herman Finkers)
Thnx voor het delen van de link!
Lady*Voldemort schreef:
18-05-2025 01:32
Je kunt 20 stemmen versturen a 49 cent per stuk. Dus als je een flink aantal lui weet te ronselen die allemaal bereid zijn een tientje te spenderen aan de winst van Israël kom je al een vies eind.
Ja, ook dat. Maar dat geldt voor alle landen.
Ik heb wel gestemd, op 5 landen. Ongesponsord en Israël zat er niet tussen :)
Lady*Voldemort schreef:
18-05-2025 01:33
Knap dat ze dat nu al weten.
Dat geeft ie blijkbaar zelf op insta gezegd, staat hier: https://www.nhnieuws.nl/nieuws/348689/c ... est-la-vie
Sansi schreef:
18-05-2025 00:53
Stak die Engelse nou haar middelvinger op?
Snel BBC reactie terug gekeken, en waren geen middelvingers. Maar wijsvingers. Beide handen de duim en wijsvinger uit en de rest naar binnen. Gelukkig. Zou wel heel erg onsportief geweest zijn.
AnnaNiem schreef:
18-05-2025 01:38
Dat geeft ie blijkbaar zelf op insta gezegd, staat hier: https://www.nhnieuws.nl/nieuws/348689/c ... est-la-vie
Ja, over de fout die hij maakte qua tekst.
AnnaNiem schreef:
18-05-2025 01:38
Ooooohhhh, vanwege dat foutje. Ja, daar zou ik ook van balen in zijn plaats. Maar er staat gelukkig nergens dat ie kwaad is op zichzelf omdat ie niet gewonnen heeft.
(Herman Finkers)
Lebow schreef:
18-05-2025 01:35
Ja, ook dat. Maar dat geldt voor alle landen.
Ik heb wel gestemd, op 5 landen. Ongesponsord en Israël zat er niet tussen :)
Zeg ik dan ergens dat jij je hebt laten ronselen? Ik zeg alleen dat de mogelijkheid bestaat om stemmen te kopen.
(Herman Finkers)
Lady*Voldemort schreef:
18-05-2025 01:45
Zeg ik dan ergens dat jij je hebt laten ronselen? Ik zeg alleen dat de mogelijkheid bestaat om stemmen te kopen.
Zeg ik dat jij dat zegt? Ik reageer erop.
Ik heb het vanavond gevolgd vanuit een overvol café in Wenen. Het dak ging eraf, echt wel heel leuk om bij te zijn. Zelf ook mee staan feesten natuurlijk, morgen ben ik zó brak. :proud: Nederland zo weinig was echt bizar, Israël zo veel net zo bizar, en waarom waardeerde niemand San Marino?! Ik vond ze echt leuk!
Lady*Voldemort schreef:
18-05-2025 01:28
Vind ik ook!
Geef de liefde verdomme een keer een kans en niet de logica
Lady*Voldemort schreef:
18-05-2025 01:44
Ooooohhhh, vanwege dat foutje. Ja, daar zou ik ook van balen in zijn plaats. Maar er staat gelukkig nergens dat ie kwaad is op zichzelf omdat ie niet gewonnen heeft.
Klopt, ik had zijn post op Instagram gelezen en dat was vóórdat de uitslag bekendgemaakt werd.
Geef de liefde verdomme een keer een kans en niet de logica
Wat een zooi du teringue

Claude mag zeer trots zijn, ik was niet de grootste fan van Oostenrijk maar verdomme wat ik ben blij dat ze gewonnen hebben. Ik mag hopen dat de EBU in gaat grijpen tegen de stemcampagne van een bepaald land, maar dat zal wel niet gebeuren.
Gelukkig zijn al onze politici nu blij denk ik? Want die waren niet voor Nederland maar hebben zich allemaal uitgesproken voor een ander land. Gênant hoor.
Bijna alle andere online internetdraden, voornamelijk in het Engels, hebben de boel al afgesloten omdat volgens mij niemand echt blij is en naar mijn idee terecht boos is. Mijn stemmen voelen in ieder geval nutteloos als 1 land toch de 12 punten van alle andere opeist in de televote, naar mijn idee zonder terechte reden.

Nogmaals. Wat een zooi du teringue
Lebow schreef:
18-05-2025 01:29
Dit vind ik eigenlijk juist een beetje raar. De vakjury hoort een professionele beoordeling te geven, van lied en uitvoering. Ik ben zelf zangeres en ik heb, geloof ik, de afgelopen jaren niet zoveel slecht, vals, en zwak gezongen nummers op een songfestival gehoord.
Ik vond Israel qua nummer en uitvoering niet het beste, maar een vakjury had het -in vergelijking met veel van de rest- vrij goed moeten beoordelen. Als een vakjury niet meer onpartijdig jureert wordt het juist politiek.
Of je vond het een belabberd uitgevoerd, slecht nummer. In dat geval snap ik je opmerking.
What would Patsy do?
Je hebt gelijk hoor, Ladyday. Liever had ik gezien dat Israel helemaal niet mee had gedaan, dan had het ook niet politiek kunnen zijn.
Je weet nu nooit of mensen erop stemmen omdat ze het gewoon verdiend vinden. Maar ik zou het een verkeerd signaal hebben gevonden als Israel had gewonnen. En daarmee maak ik het politiek, maar dat is het ook, met zoveel vraag om Israël uit te sluiten.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven