Eurovision 2025
donderdag 19 december 2024 om 13:34
Vanmiddag weten we wie Nederland stuurt, dus ik vond het tijd voor een nieuw topic.
AvroTros onthult donderdagmiddag wie Nederland vertegenwoordigt tijdens Eurovisie Songfestival
https://www.ad.nl/show/avrotros-onthult ... ~a02feb80/
AvroTros onthult donderdagmiddag wie Nederland vertegenwoordigt tijdens Eurovisie Songfestival
https://www.ad.nl/show/avrotros-onthult ... ~a02feb80/
maandag 19 mei 2025 om 23:45
Ja, gezellig praten over genocide. Kan dat niet op Actueel ergens?
Ik vond de mashup en Eurodab echt episch! De highlight van de avond, geen van de nummer kon aan ze tippen vond ik.
Ik hoop komend jaar weer een echte banger te treffen, dit jaar was ik niet in volledige fangirl modus voor een nummer. Ijsland vond ik heel tof, maar het is niks vergeleken met Rimtagidim of Cha Cha. Maakt het wel een stuk ontspannender kijken, dat wel.
Ik ben ergens ook wel blij dat Zweden niet gewonnen heeft, ik vond ze echt overhyped.
Ik vond de mashup en Eurodab echt episch! De highlight van de avond, geen van de nummer kon aan ze tippen vond ik.
Ik hoop komend jaar weer een echte banger te treffen, dit jaar was ik niet in volledige fangirl modus voor een nummer. Ijsland vond ik heel tof, maar het is niks vergeleken met Rimtagidim of Cha Cha. Maakt het wel een stuk ontspannender kijken, dat wel.
Ik ben ergens ook wel blij dat Zweden niet gewonnen heeft, ik vond ze echt overhyped.
maandag 19 mei 2025 om 23:49
Omdat een topic bij 3000 posts dihicht moeoeoet

...
dinsdag 20 mei 2025 om 05:55
Ik heb continu allerlei ESF-liedjes in mijn hoofd, behalve de winnaar.Kidneybean schreef: ↑19-05-2025 22:30Van wat ik heb begrepen is dat de website trager gaat lopen met volle topics.
Ik heb de hele tijd ich komme in mijn hoofd
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
dinsdag 20 mei 2025 om 07:44
dinsdag 20 mei 2025 om 08:21
Het lijkt erop dat ze Joost doodzwijgen vanuit de organisatie. Hopen dat negeren maakt dat het publiek het vergeet. Ook geen idee of Joost er überhaupt op zit te wachten. Maar ik vond de shoutout en mashup absoluut briljant. Het echte hoogtepunt van het hele festival wat mij betreft.
Sowieso bijzonder dat er geen echt duidelijke publieksfavoriet tussen zat zoals afgelopen jaren. Ik mistte echt een Rim Tim of Cha Cha.
Ik heb soms alleen Claude in mijn hoofd en dat vind ik helemaal prima
dinsdag 20 mei 2025 om 08:25
België wel maar de VRT denkt dat er is valsgespeeld, want hoe kunnen nou zoveel mensen op Israël hebben gestemd hebben.Kletskous11 schreef: ↑20-05-2025 07:44Net op het nieuws dat België ws volgend jaar niet mee wil doen. Dat Israël overal oproepen heeft gedaan om op ze te stemmen, op 5000 plekken advertenties. En dat Spanje het met België eens is dat op deze manier de televoting niet eerlijk is verlopen...
De Vlaamse publieke omroep VRT dreigt met een boycot van het liedjesfestijn als organisator EBU geen ’volledige transparantie’ geeft over de puntentelling.
„De vraag is vooral of het huidige stemsysteem een eerlijke weerspiegeling van de mening van de kijkers en luisteraars waarborgt”
Met andere woorden, zij verkeren in de veronderstelling dat bijna niemand Israël zou steunen en dat hier dus sprake is van foul play. Of een gevalletje niet buiten je eigen bubbel kunnen kijken.
dinsdag 20 mei 2025 om 08:30
Ik had gisteren de hele tijd espresso macchiato in mijn hoofd. De dagen ervoor wel echt Claude, zo’n lekker relaxt nummer.
Wat vonden jullie van Chantal? Ik zag op haar insta dat ze heel blij was met zichzelf, ik vond het een beetje suffig eigenlijk. En eens met degene die het al postte: zeg enkel de uitslag en iets van hello, greetings from xx and thank you for the great show! Wat een poppenkast en langgerekt gedoe.
Wat vonden jullie van Chantal? Ik zag op haar insta dat ze heel blij was met zichzelf, ik vond het een beetje suffig eigenlijk. En eens met degene die het al postte: zeg enkel de uitslag en iets van hello, greetings from xx and thank you for the great show! Wat een poppenkast en langgerekt gedoe.
dinsdag 20 mei 2025 om 08:38
Ik denk dat de stemming op zich wel klopt, maar dat het helemaal niets te maken heeft met het songfestival.
Dus stel: van elke 10 stemmers, zijn er negen oprechte stemmers, kijkers van het Eurovisie Songfestival. Die brengen allemaal 1 stem uit, op hun favoriet. Een paar voor Estland, een paar voor Zweden etc.'
En één niet-kijker heeft om 21.00 direct 20x of vaker een stem op Israël uitgebracht.
En dat dan keer duizend.
Is het een betrouwbare weergave? Nee. Maar mag het binnen de regels? Ja.
Want direct na aanvang mocht iedereen stemmen. Op welk land dan ook. En dat mocht ook maximaal 20x.
Ook de advertenties, reclames. Dat mag (volgens mij?) allemaal.
Dus ik ben bang dat de EBU hier niet echt iets tegen kan doen (anders dan: maximaal 1 stem per telefoon) zonder dat dat héél erg veel inkomsten gaat kosten...
Dat maakt het allemaal zo moeilijk. Ik begrijp de keuze van België om zich dan terug te trekken, als Israël blijft deelnemen, want ongetwijfeld gebeurt dat volgend jaar weer... maar wel héél erg zuur als er op deze manier een einde komt aan het Eurovisie Songfestival dat zoveel mensen plezier en verbroedering geeft. Ik vind het echt heel erg verdrietig.
Dus stel: van elke 10 stemmers, zijn er negen oprechte stemmers, kijkers van het Eurovisie Songfestival. Die brengen allemaal 1 stem uit, op hun favoriet. Een paar voor Estland, een paar voor Zweden etc.'
En één niet-kijker heeft om 21.00 direct 20x of vaker een stem op Israël uitgebracht.
En dat dan keer duizend.
Is het een betrouwbare weergave? Nee. Maar mag het binnen de regels? Ja.
Want direct na aanvang mocht iedereen stemmen. Op welk land dan ook. En dat mocht ook maximaal 20x.
Ook de advertenties, reclames. Dat mag (volgens mij?) allemaal.
Dus ik ben bang dat de EBU hier niet echt iets tegen kan doen (anders dan: maximaal 1 stem per telefoon) zonder dat dat héél erg veel inkomsten gaat kosten...
Dat maakt het allemaal zo moeilijk. Ik begrijp de keuze van België om zich dan terug te trekken, als Israël blijft deelnemen, want ongetwijfeld gebeurt dat volgend jaar weer... maar wel héél erg zuur als er op deze manier een einde komt aan het Eurovisie Songfestival dat zoveel mensen plezier en verbroedering geeft. Ik vind het echt heel erg verdrietig.

dinsdag 20 mei 2025 om 08:40
Los van verschillende bubbels, is het natuurlijk nergens voor nodig om mensen twintig stemmen uit te laten brengen. Een top-10 per stemmer zou een duidelijker beeld geven van de werkelijke voorkeuren, terwijl je nu het verschil hebt tussen mensen die één stem uitbrengen voor een favoriet, twintig stemmen verspreid over kandidaten, of twintig voor één inzending. Maar goed, dat levert natuurlijk niet genoeg geld op ...Pioen00 schreef: ↑20-05-2025 08:25België wel maar de VRT denkt dat er is valsgespeeld, want hoe kunnen nou zoveel mensen op Israël hebben gestemd hebben.
De Vlaamse publieke omroep VRT dreigt met een boycot van het liedjesfestijn als organisator EBU geen ’volledige transparantie’ geeft over de puntentelling.
„De vraag is vooral of het huidige stemsysteem een eerlijke weerspiegeling van de mening van de kijkers en luisteraars waarborgt”
Met andere woorden, zij verkeren in de veronderstelling dat bijna niemand Israël zou steunen en dat hier dus sprake is van foul play. Of een gevalletje niet buiten je eigen bubbel kunnen kijken.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
dinsdag 20 mei 2025 om 08:41
Ik vind Chantal echt een bloedirritant mens. Ook dat zinnetje met Frans accent "laat ze maar lullen", verschrikkelijk zeg. Bij Chantal heb ik dezelfde vibes als bij Wendy van Dijk. Veertigers en vijftigers die tot het einde der tijden denken dat ze door kunnen gaan voor een meisje van 25 en er ook alles aan doen (haar, botox, kleding) om er zo uit te blijven zien.choca schreef: ↑20-05-2025 08:30Ik had gisteren de hele tijd espresso macchiato in mijn hoofd. De dagen ervoor wel echt Claude, zo’n lekker relaxt nummer.
dinsdag 20 mei 2025 om 08:44
Eigenlijk zou het publiek, net als de vakjury voor 10 landen een stem moeten uitbrengen. 12 punten voor je favoriet. 10 voor je nummer 2, en dan 8 tot en met 1 punt voor je nummer 3 tot en met 10. Precies zoals de vakjury een keuze maakt.DG2015 schreef: ↑20-05-2025 08:40Los van verschillende bubbels, is het natuurlijk nergens voor nodig om mensen twintig stemmen uit te laten brengen. Een top-10 per stemmer zou een duidelijker beeld geven van de werkelijke voorkeuren, terwijl je nu het verschil hebt tussen mensen die één stem uitbrengen voor een favoriet, twintig stemmen verspreid over kandidaten, of twintig voor één inzending. Maar goed, dat levert natuurlijk niet genoeg geld op ...
Maar de vraag is hoe je dat via betalingsverkeer mogelijk kunt maken. Dit zou wel de betrouwbaarste weergave zijn en ook echt van de kijkers.
Nu breng je eigenlijk alleen je 12 points uit, maar ja, als je dat x20 mag doen, dan telt het stemmen alsof jij er voor 19 extra hebt gestemd. Alsof je bij de Tweede Kamerverkiezingen de keuze krijgt: wil je 1 stembiljet of 20?