Expeditie Robinson 2025
maandag 11 augustus 2025 om 12:52
Op 31 augustus start het nieuwe seizoen en vandaag zijn de deelnemers bekendgemaakt.
Amijé Roos (food influencer)
Camiel Kesbeke (augurkenmeneer)
Churandy Martina (atleet)
Demi de Boer (content creator)
Florentien van der Meulen (nieuwslezeres)
Kevin Hassing (acteur en kinderboekenschrijver)
Koen Pieter van Dijk (mefiapersoonlijkheid)
Lies Zhara (DJ / creator)
Linda Wagenmakers (zangeres)
Marieke Westenenk (actrice)
Mátyás Bittenbinder (bioloog)
Nordin Besling (radio dj)
Robin Martens (actrice)
Roelof Hemmen (presentator)
Roos Dickmann (actrice)
Stefania Liberakakis (zangeres)
Tobias Camman (programmamaker)
Twan Kuyper (acteur/ content creator)
Vincent Croiset (acteur)
Yesim Candan (columnist/radiomaker)
Amijé Roos (food influencer)
Camiel Kesbeke (augurkenmeneer)
Churandy Martina (atleet)
Demi de Boer (content creator)
Florentien van der Meulen (nieuwslezeres)
Kevin Hassing (acteur en kinderboekenschrijver)
Koen Pieter van Dijk (mefiapersoonlijkheid)
Lies Zhara (DJ / creator)
Linda Wagenmakers (zangeres)
Marieke Westenenk (actrice)
Mátyás Bittenbinder (bioloog)
Nordin Besling (radio dj)
Robin Martens (actrice)
Roelof Hemmen (presentator)
Roos Dickmann (actrice)
Stefania Liberakakis (zangeres)
Tobias Camman (programmamaker)
Twan Kuyper (acteur/ content creator)
Vincent Croiset (acteur)
Yesim Candan (columnist/radiomaker)
vivapimpelmees wijzigde dit bericht op 16-11-2025 21:32
5.08% gewijzigd
dinsdag 11 november 2025 om 09:42
Mátyás gaf zelf ook aan dat hij echt niet meer kon toen hij losliet.Mariana schreef: ↑10-11-2025 20:51Wat een verschrikkelijke regels. Zo haal je alle tactische elementen uit het spel. Ik moet er niet aan denken. Een sterk sociaal spel hoort ook bij Expeditie Robinson. Manipulerende mensen winnen het nooit, liegende mensen ook maar zelden. Als jij zo speelt, neem je risico en word je vroeg of laat afgestraft.
Het sociale deel is net zo belangrijk als het proevendeel. Belachelijk idee om alleen op de laatste 3 bij een proef te mogen stemmen. En natuurlijk mag je praten tijdens een proef. Het is de eigen keus van de ander om erop in te gaan of niet.
Je mag ook zelf weten of je vertelt over een munt of niet. Je mag ook zeggen dat je een extra iets hebt zonder dat je het hebt.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
dinsdag 11 november 2025 om 14:51
Djessy schreef: ↑11-11-2025 08:37Slecht nieuws voor Vincent
https://www.rtl.nl/boulevard/entertainm ... mij-kanker
Wat heftig!
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
dinsdag 11 november 2025 om 14:51
Djessy schreef: ↑11-11-2025 08:37Slecht nieuws voor Vincent
https://www.rtl.nl/boulevard/entertainm ... mij-kanker
Wat heftig!
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
dinsdag 11 november 2025 om 22:00
Zit wat in, maar ik ben wel voor een manier om de sterkere spelers sowieso ik het spel te laten. Misschien iets met de eerste vijf veilig ofzo. Of dat de drie sterksten 1 iemand uit de lagere scores veilig mogen stellen. Ik ben geen programmamaker met een reden, maar er valt vast iets op te verzinnen.AnAppleADay schreef: ↑11-11-2025 09:20Huh, maar zonder de bondjes en strategien is er toch niks meer over van het programma? Dan moet je een uur lang kijken naar proeven en eten maken.
Ik vind nu de proeven vaak al enorm uitgesmeerd. Als het er zo één is als deze week (met alleen een beetje hangen) dan spoel ik zelfs vaak door.
woensdag 12 november 2025 om 14:54
Ik niet. Het is namelijk expeditie robinson en niet expeditie bootcamp. Programma's waarin de sterksten altijd overblijven zijn er al meer dan genoeg.Nadinexxx schreef: ↑11-11-2025 22:00Zit wat in, maar ik ben wel voor een manier om de sterkere spelers sowieso ik het spel te laten. Misschien iets met de eerste vijf veilig ofzo. Of dat de drie sterksten 1 iemand uit de lagere scores veilig mogen stellen. Ik ben geen programmamaker met een reden, maar er valt vast iets op te verzinnen.
Juist het sociale en overleven speelt hier ook een rol en dat maakt het leuk.
woensdag 12 november 2025 om 17:56
Op zich doen de programmamakers al zoiets, via de immuniteitsproeven. Echter is het nu alleen de beste die immuniteit krijgt (zal het woord sterkste even niet noemen. De proeven gaan niet alleen om fysieke kracht maar ook om vaardigheden.)
Dit zouden ze wat mij betreft best mogen uitbreiden naar immuniteit voor de beste 3.
Dit zouden ze wat mij betreft best mogen uitbreiden naar immuniteit voor de beste 3.
vrijdag 14 november 2025 om 10:15
Er zijn genoeg soaps en real life troep op tv voor dat gekonkel de hele tijd. Vind het zo onsportief hoe er mensen uitgespeeld worden. En nee, Robinson draait niet om de sterkste. Voor een eetproef of puzzel heb je geen kracht nodigMariana schreef: ↑10-11-2025 20:51Wat een verschrikkelijke regels. Zo haal je alle tactische elementen uit het spel. Ik moet er niet aan denken. Een sterk sociaal spel hoort ook bij Expeditie Robinson. Manipulerende mensen winnen het nooit, liegende mensen ook maar zelden. Als jij zo speelt, neem je risico en word je vroeg of laat afgestraft.
Het sociale deel is net zo belangrijk als het proevendeel. Belachelijk idee om alleen op de laatste 3 bij een proef te mogen stemmen. En natuurlijk mag je praten tijdens een proef. Het is de eigen keus van de ander om erop in te gaan of niet.
Je mag ook zelf weten of je vertelt over een munt of niet. Je mag ook zeggen dat je een extra iets hebt zonder dat je het hebt.
Vind het heftig van Vincent. Toen ik de beelden bij Boulevard zag vond ik hem al heel slecht uit zien... nu weten we waarom....
Carpe Diem!
zondag 16 november 2025 om 20:26
'Anders worden we de mensen die Vincent beschreef'. Neenee, jullie waren dat de dagen voor de Eilandraad al.
Wat een egoistisch mens die Amije. De mannen alles voor laten doen voor hun vertrek van winnaarseiland, en in alle dagen ER tot dan toe nog nooit iets met het vuur gedaan, en dat ziet zichzelf als waardige finalist?
Wat een egoistisch mens die Amije. De mannen alles voor laten doen voor hun vertrek van winnaarseiland, en in alle dagen ER tot dan toe nog nooit iets met het vuur gedaan, en dat ziet zichzelf als waardige finalist?
zondag 16 november 2025 om 20:29
Inderdaad dat dacht ik ook , jullie zijn dat al Kevin .Mariana schreef: ↑16-11-2025 20:26'Anders worden we de mensen die Vincent beschreef'. Neenee, jullie waren dat de dagen voor de Eilandraad al.
zondag 16 november 2025 om 21:39
Ja behoorlijk.
zondag 16 november 2025 om 21:44
Inderdaad! Zo fijn dat hij gewonnen had.
zondag 16 november 2025 om 21:52
Zo fijn dat Churandy nog op winnaarseiland zit!
Amije, Kevin en Linda mogen van mij direct eruit,
wat een vervelende mensen zijn dat!
In het voorstukje van volgende week zie je dat Amije en Nordin
een soort van bondje gaan vormen, en direct daarna een shot dat
Amije weer met Kevin praat.
Hopelijk trapt Nordin nergens in en zet hij wel zijn munt in volgende week!!
Amije, Kevin en Linda mogen van mij direct eruit,
wat een vervelende mensen zijn dat!
In het voorstukje van volgende week zie je dat Amije en Nordin
een soort van bondje gaan vormen, en direct daarna een shot dat
Amije weer met Kevin praat.
Hopelijk trapt Nordin nergens in en zet hij wel zijn munt in volgende week!!
zondag 16 november 2025 om 22:22
zondag 16 november 2025 om 22:41
Vorige week snap ik ook niet maar deze week hoorden ze pas ná het stemmen dat er niemand naar huis zou gaan._Aphia_ schreef: ↑16-11-2025 22:22waarom zouden ze extra stemmen inzetten zodat iemand één zwarte stem op de volgende eilandraad krijgt? Is toch zonde van je stemmen.
Was vorige week en nu weer.
Je kan ze dan toch beter in zetten op een eilandraad waar ze per stuk tellen ipv dat ze samen één tegenstem vormen.
Overigens vind ik het wel mooi dat de actie van Vincent ervoor gezorgd heeft dat Marieke gewoon heeft opgegeven ipv een stom tactisch spel uit te zitten en dat dat hele oud-zuid bondje uit elkaar is gevallen.
Heel mooi ook hoe Churandy zich op een hele open manier uitsprak zonder daarbij anderen aan te vallen. Het kwam volgens mij wel echt binnen bij de rest. In elk geval Tobias heeft nu besloten om gewoon voor zichzelf te gaan spelen, staat hem een stuk beter dan dat stomme groepje.
En dan Amijé, wat komt zij elke aflevering slechter uit de verf zeg. Heel zelfingenomen en negatief over anderen en dat zij het wel even uitspeelt allemaal. En dan zogenaamd sportief ‘nou als ik dan een proef moet verliezen van een meervoudig olympisch kampioen, dan vind ik deze wel oké’. Slaat echt weer helemaal nergens op, Churandy is geen olympisch kampioen balletjes gooien en Amijé bakte er gewoon niks van.
En Kevin die inderdaad zei dat hij niet zo wil worden als Vincent hem neerzette… blegh! Zo ben je al, en zo ga je ook gewoon door gezien de vooruitblik naar volgende week.
Ik hoop echt dat Nordin aan zijn eigen afspraak blijft vasthouden met zichzelf… niemand vertrouwen behalve Churandy! Dat is de enige die je echt kunt vertrouwen. En hij zou Kevin terugpakken voor Twan toch? Ik hoop echt dat dat hem lukt. Het spel zou een stuk leuker zijn als Kevin en Amijé weg waren, dan zou er vast nog steeds tactisch gespeeld worden, maar niet zo vuil slangengedrag meer.
zondag 16 november 2025 om 22:53
Er waren geen extra stemmen ingezet toch?_Aphia_ schreef: ↑16-11-2025 22:22waarom zouden ze extra stemmen inzetten zodat iemand één zwarte stem op de volgende eilandraad krijgt? Is toch zonde van je stemmen.
Je kan ze dan toch beter in zetten op een eilandraad waar ze per stuk tellen ipv dat ze samen één tegenstem vormen.
11 stemmen. 1 stem van Churandy,1 tegestem voor Nordin van vorige week en 1 tegenstem voor Lies omdat ze verloren had.
Er zaten 8 mensen op de eilandraadbanken.
8 + 3 = 11.
En Amije vind ik echt niet leuk.
Zoals ze in de gesprekjes zat te praten, de manier en de toon. Bah.
Zij mag er echt als eerste uit.
En Toby vind ik leuk.
Het duurde even voor hij uit verf kwam, maar ik vind dit wel een toffe actie. Àls hij zich echt aan zijn zelfbenoemde eenmanszaak houdt.
zondag 16 november 2025 om 22:56
Wij dachten dat de 2 zwarte stemmen voor Lies en Nordin er ook in zaten, er werden 11 stemmen voorgelezen, dus 9 stemmen + de 2 zwarte stemmen._Aphia_ schreef: ↑16-11-2025 22:22waarom zouden ze extra stemmen inzetten zodat iemand één zwarte stem op de volgende eilandraad krijgt? Is toch zonde van je stemmen.
zondag 16 november 2025 om 23:03
Klopt hoor.
Ik heb het speciaal nog even nagekeken. Er zaten 11 stemmen in het kistje.
Ik snap alleen de stem van Nordin op Tobias niet.
zondag 16 november 2025 om 23:24
Ik vind eigenlijk heel veel kandidaten niet leuk dit seizoen, andere seizoenen had je altijd wel een paar favorieten maar nu zouden de meesten er van mij wel uit mogen. Kevin, Amijé en Linda als eerste graag. Gewoon niet leuk om naar te kijken met zulke mensen erin.
Churendy mag van mij sowieso in de finale en dan Tobias ook nog wel, maar verder? Er waren leukere kandidaten die al naar huis zijn, jammer.
Churendy mag van mij sowieso in de finale en dan Tobias ook nog wel, maar verder? Er waren leukere kandidaten die al naar huis zijn, jammer.
zondag 16 november 2025 om 23:31
Ik vind Mátyás en Camiel beiden wel prima, Camiel is ontzettend goed in proeven, gewoon knap hoe hij dat allemaal kan. Zou ik geen probleem mee hebben in de finale.
Nordin vind ik ook een prima gast, die vind ik juist leuker worden met de tijd.
Kevin, Amijé en Linda worden daarentegen alleen maar vervelender.
Nordin vind ik ook een prima gast, die vind ik juist leuker worden met de tijd.
Kevin, Amijé en Linda worden daarentegen alleen maar vervelender.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in