Entertainment alle pijlers

Farmville - DEEL 2

01-03-2010 18:02 1940 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor de echte diehard Viva-boerinnen en een enkele -boer, hier het tweede deel van het "Alles wat je ooit wilde weten maar nooit durfde te vragen"-topic over het Facebook-spelletje Farmville.

Het eerste deel farmville bevat veel handige aanwijzingen en tips.

Je eigen farm starten én lid worden van de heusche Viva-fanpage op facebook? Dat kán! Mocht je lid willen worden: meld je hier bij het Opperhoofd Himalaya aan! Wel even vermelden wie je bent/was/wilt worden op het forum, want dat is door knopjesgate een chaos geworden.

Wil je niet dat jouw privé-facebook gegevens alsnog bekend worden via Facebook op dit forum, heb je twee mogelijkheden:

- maak een apart FB-account aan op je Viva-nick

- scherm alle Farmville vrienden af door middel van het maken van een aparte lijst waar je alle mensen in zet die je niet irl kent en waar je geen privé-info aan wilt verstrekken (op je echte naam na, die kun je niet verbergen) en sluit in de privacy-opties deze lijst uit van alle info naar keuze.

Veel succes met 'boeren'!

moderatorviva wijzigde dit bericht op 03-03-2011 00:20
Reden: aanpassing emailadres
% gewijzigd
Je mag mij ook verwijderen hoor. Ik ben al in geen weken meer op de boerderie geweest.
quote:Propje39 schreef op 12 juni 2010 @ 00:49:

[...]

Ik had je al verwijderd, sorry, maar ik heb best een strenge opvatting over snagbar spelers, iedereen zijn ding, maar het is eenvoudig gezegd, niet mijn 'ding'.

Had je ook zo'n strenge opvatting over alles wat ik deelde vanaf mijn boerderij? Niks aangenomen dus? Ik word schijtziek van dat gezeik over GU.

Het interesseert me niet of je voor of tegen bent, prima als je me verwijdert. Maar dat gejengel en geboehoe over "de zwarte lijst" pffff (om maar niet te spreken van het geouwehoer over elkaar)

Ik ben er erg weinig op het moment, dus als ik er ben zet ik GU even aan, dat scheelt me veel tijd en zo haal ik toch nog wat binnen.Ik heb altijd alles gedeeld wat ik binnen kreeg. Dus het heeft ook extra goodies opgeleverd voor mijn buren.

Zint het je niet? Bye bye!
Miss Chicken, je had iets van 150 buren ofzo, ik denk dat ik uberhaubt nog nooit een bonus van jou te pakken heb gehad, dus maak je daar maar niet druk over.

Ik heb buurtjes op level 20 tot 30 of 40 die gun ik mijn bonussen meer dan iemand die al dik in de 50 (of al 60 of 70) zitten en dat jij geen tijd hebt is dan toch niet echt mijn probleem of van mijn kleinere buren toch?

Ik ben ook niet blij met de 'heksenjacht' die er is ontstaan, maar snap het wel dat buren in lagere levels gefrustreerd raken dat alles altijd al weg is. Of iedereen gaat met een snagbar spelen of niemand gaat met een snagbar spelen, zo kijk ik er tegenaan.

Maar speel jij het spel zoals het jou uitkomt, dan speel ik zoals ik het leuk vind, klaar.
ik breek even in.

Farmville klinkt heel leuk, alleen ik snap het nog niet helemaal. Hoe werkt het precies? Werk je samen met mensen? En zo ja, met wie? Alleen met een select groepje of zie je elke deelnemer die op facebook zit? (à la World of Warcraft). Hoe kun je deelnemen aan een groepje? En.. hoe begin je?

Alvast bedankt!
Ik ben begonnen door naar farmville.com te gaan. Vervolgens moest ik een account aanmaken op facebook (had ik nog niet) en dan heb je je boerderijtje!

Je werkt min of meer samen met mensen die jouw buren zijn: eerst vraag je iemand of zij (nu ja, hij kan ook) om vrienden met je te worden en dan kun je diegene vragen om een buur van je te worden.

Echt samenwerken doe je niet: je boerderij is jouw boerderij. Je buren kunnen je boerderij wel bezoeken, maar daar niks doen behalve wat landjes bemesten en je kippen voeren.

Wel kun je vanalles met je buren delen. Als je bijvoorbeeld je kippenstal 'oogst' kan het zijn dat je kippen eieren leggen, die kun je dan delen met een aantal van je buren. Wie het eerst komt, wie het eerst maalt.

Farmville is erg, erg leuk en minstens zo verslavend, dus weet waar je aan begint.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
quote:misschicken schreef op 11 juni 2010 @ 22:17:

Ik ben weg bij de boerderettes.

Ik ben er niet weg, maar kom er eigenlijk nooit. Als ik iets te kletsen/vragen heb over farmville doe ik dat of hier of op facebook 'algemeen'. Volgens mij is dat stukken effectiever.

Of ontgaat me nu iets van de boerderettes?
quote:Propje39 schreef op 12 juni 2010 @ 13:34: Ik heb buurtjes op level 20 tot 30 of 40 die gun ik mijn bonussen meer dan iemand die al dik in de 50 (of al 60 of 70) zitten en dat jij geen tijd hebt is dan toch niet echt mijn probleem of van mijn kleinere buren toch?

Ik ben ook niet blij met de 'heksenjacht' die er is ontstaan, maar snap het wel dat buren in lagere levels gefrustreerd raken dat alles altijd al weg is. Of iedereen gaat met een snagbar spelen of niemand gaat met een snagbar spelen, zo kijk ik er tegenaan.

Maar speel jij het spel zoals het jou uitkomt, dan speel ik zoals ik het leuk vind, klaar.

Als ik tegenwoordig iets leuks of speciaals te delen heb (dus geen wit ei, maar de vlindertjes van de wedding oid) dan sluit ik de gamers unite buren daar gewoon van uit. Of ik sluit iedereen uit, behalve een paar favoriete buren of buren die ik het erg gun (omdat ze net begonnen zijn, of als ik net iets heel leuks van hen heb kunnen claimen).

Het is wat bewerkelijker, maar je kunt precies aangeven met wie je iets wilt delen.

En ik heb wat buren (stuk of 4) verwijderd waarmee ik toch wel erg weinig had.
Hee Buufs en alle anderen.

Even een vraagje. Dat GU staat als applicatie op mijn facebook pagina. Ik heb t volgens mij niet gedownload maar kan dit ook via een buur binnenkomen?

En dat delen, ik dacht dat je dat automatisch met iedereen deed, dat is dus niet zo?

Lol, ik heb nog veel te leren ;)

Groetjes
quote:_Elin_ schreef op 12 juni 2010 @ 17:47:

Dat GU staat als applicatie op mijn facebook pagina. Ik heb t volgens mij niet gedownload maar kan dit ook via een buur binnenkomen?

Waar staat dat dan? En dat is toch niet hetzelfde als de GameBar bovenin? Die heb ik namelijk wel gedownload om makkelijker te kunnen zien wanneer ik moet oogsten. Verder is daar toch niks handigs aan? Op Bonus klik ik iig nooit. Kijk altijd bij de berichtjes op FB of er nog een ei te hatchen is of een bonus te verdienen is. Soms op tijd en soms is het al weg. Ligt eraan of die bepaalde buur ook veel buren heeft.
Elin, ik stond ook op die lijst, Gamers United is gewoon een site die onder meer een snagbar aanbied maar ook links naar spullen voor de paardenstal en nursery staan erop. Als een buur zo'n link plaatst en je klikt erop sta je er al tussen.

Je kan jezelf verwijderen door naar 'mijn account' te gaan, toepassingen te kiezen, daar zie je de pagina van GU staan en kan je jezelf afmelden (op het kruisje drukken). Mocht je dat willen hoor, er staan zat van mijn buurtjes tussen die die snagbar niet hebben of even hebben uitgeprobeerd.

Franknii, die gamebar is wat anders en best handig vaak Het is ook een officiele toepassing van Facebook/Zynga, dus niks mis mee.
quote:misschicken schreef op 12 juni 2010 @ 08:18:

[...]

Had je ook zo'n strenge opvatting over alles wat ik deelde vanaf mijn boerderij? Niks aangenomen dus? Ik word schijtziek van dat gezeik over GU.

Het interesseert me niet of je voor of tegen bent, prima als je me verwijdert. Maar dat gejengel en geboehoe over "de zwarte lijst" pffff (om maar niet te spreken van het geouwehoer over elkaar)

Ik ben er erg weinig op het moment, dus als ik er ben zet ik GU even aan, dat scheelt me veel tijd en zo haal ik toch nog wat binnen.Ik heb altijd alles gedeeld wat ik binnen kreeg. Dus het heeft ook extra goodies opgeleverd voor mijn buren.

Zint het je niet? Bye bye!

Het spijt me echt als ik deze boze reactie te weeg heb gebracht...Ik vroeg het me gewoon af...mij maakt het geen bal uit wie op welke manier het spel speelt...Maar ik vang natuurlijk her en der dingen op en merk gewoon dat mensen soms wel erg veel accounts hebben...ook dat moet iedereen voor zich zelf weten.

Ik speel zo als ik het leuk vind...nou ja leuk, het is wel erg verslavend

Het leuke vind ik dat je toch best wel leuke buurtjes tegenkomt en zo via via een grote kring opbouwt...met de een heb je meer farmville contact dan de ander. Ik probeet altijd iedereen te helpen.maar soms geen zin of tijd!

Miss Chicken ik hoop echt niet dat je door mij weg blijft want zo was het echt niet bedoelt!

En verder zie ik iedereen wel weer op farmville
Die gamebar heb ik ook. Snagbar heb ik uitgeprobeerd idd, maar was toch niet mijn ding. Ten eerste haalde ik veel dingen binnen die ik niet nodig had (zoals olijven of thimbles, die laat ik nu altijd liggen voor iemand anders) en ten tweede miste ik serieus de spanning van het klikken en wachten of je beet hebt.

Ik heb ook 3 accounts, 1 echte en 2 om wat dingetjes voor mezelf te kopen met farmcash. Valsspelen misschien, maar dat is dan maar zo. Met die twee nepaccounts bemest ik ook landjes, vind ik ook eieren en stuur ik ook cadeautjes. Niemand heeft er dan last van denk ik.
Ach....in iedergeval blijft Farmville een leuk spelletje ....ga dus nu snel aan het werk op de boerderij!! en kan altijd buren gebruiken
quote:misschicken schreef op 12 juni 2010 @ 08:18:

[...]

Had je ook zo'n strenge opvatting over alles wat ik deelde vanaf mijn boerderij? Niks aangenomen dus? Ik word schijtziek van dat gezeik over GU. Maar het is toch heel iets anders om iets te pakken wat je voorbij ziet komen (omdat je het leuk vindt, omdat je het goed kunt gebruiken) dan om automatisch alles te pakken wat er te pakken valt? Waardoor je mogelijk iets voor de neus van een ander weggapt waar je zelf eigenlijk helemaal geen behoefte aan hebt, terwijl de ander die er nu naast grijpt het goed had kunnen gebruiken.
Hm.. klinkt leuk! Maar: 1) Wat heb je dan aan je buren/waar dienen ze voor, 2) hoe kom je aan buren :D? Je kunt toch niet random facebookers gaan aanmelden. Of wel?
Mien, buren heb je nodig om je land te bemesten (krijg je extra punten voor), je kippen te voeren (daar kunnen ze dan een mystery egg vinden, wat je aan kunt bieden op de startpagina en ze krijgen er zelf 1) en als jij gaat bemesten bij je buren kun je fuel scoren, wat je kunt gebruiken voor je apparaten om het ploegen, zaaien en oogsten makkelijker te maken. Ook kunnen je buren (of jij) veulentjes of kalfjes vinden op hun farm, die ze dan ook weer aanbieden op de startpagina.

En hoe meer buren, hoe meer mystery eieren en fuel en collectibles (waar je 6 verschillende van moet hebben) je kunt pakken als ze aangeboden worden. Maar hoe meer buren die ook weer kunnne pakken... je moet dus mazzel hebben.

Ik kan je aanraden om een apart facebook account te maken voor FV,zodat je vrienden niet alle berichten van FV krijgen. Er staan hier in het topic verschillende mensen die zich aanbieden om buur te zijn, dan kun je die toevoegen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Nou wat stom,ik kan niet eens op facebook komen vandaag grrr en mijn oogst is klaar...

Ben gisteren op een andere laptop ingelogd geweest zou het daar mee te maken hebben???
Hm kom er op de andere pc's hier in huis ook niet op,begin nu al afkick verschijnselen te krijgen
Gelukkig het werkt weer,kan ik nog mooi voor de wedstrijd even oogsten en ploegen..
Als ik een gift accepteer en er een terug stuur naar degene krijg ik een melding van Send additional requests naar al je mail contacten en dan kan je skip doen maar is er een manier dat ik die melding niet meer krijg?Erg irritant nl...
Die melding heb ik ook sinds vandaag Dolfje Ben er ook nog niet achter of je hem helemaal uit kunt zetten.
quote:dolfje schreef op 14 juni 2010 @ 10:22:

Nou wat stom,ik kan niet eens op facebook komen vandaag grrr en mijn oogst is klaar...

Ben gisteren op een andere laptop ingelogd geweest zou het daar mee te maken hebben???Nee, ligt niet aan je kleptop. Want ik heb er ook last van. En zo erg zelfs dat ik niet op de boerderij kan. Ik heb het opgegeven voor vandaag.
quote:dolfje schreef op 15 juni 2010 @ 08:07:

Als ik een gift accepteer en er een terug stuur naar degene krijg ik een melding van Send additional requests naar al je mail contacten en dan kan je skip doen maar is er een manier dat ik die melding niet meer krijg?Erg irritant nl...Lijkt me idd erg irritant. En aangezien ik van beide accounts de wachtwoorden van de mailadressen kwijt ben vind ik het sowieso geen oplossing.
Vandaag krijg je die irritante '1 gift sended' melding gelukkig niet meer.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik kom er weer niet op. En mijn oogst is klaar!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven