Entertainment alle pijlers

Farmville - DEEL 2

01-03-2010 18:02 1940 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor de echte diehard Viva-boerinnen en een enkele -boer, hier het tweede deel van het "Alles wat je ooit wilde weten maar nooit durfde te vragen"-topic over het Facebook-spelletje Farmville.

Het eerste deel farmville bevat veel handige aanwijzingen en tips.

Je eigen farm starten én lid worden van de heusche Viva-fanpage op facebook? Dat kán! Mocht je lid willen worden: meld je hier bij het Opperhoofd Himalaya aan! Wel even vermelden wie je bent/was/wilt worden op het forum, want dat is door knopjesgate een chaos geworden.

Wil je niet dat jouw privé-facebook gegevens alsnog bekend worden via Facebook op dit forum, heb je twee mogelijkheden:

- maak een apart FB-account aan op je Viva-nick

- scherm alle Farmville vrienden af door middel van het maken van een aparte lijst waar je alle mensen in zet die je niet irl kent en waar je geen privé-info aan wilt verstrekken (op je echte naam na, die kun je niet verbergen) en sluit in de privacy-opties deze lijst uit van alle info naar keuze.

Veel succes met 'boeren'!

moderatorviva wijzigde dit bericht op 03-03-2011 00:20
Reden: aanpassing emailadres
% gewijzigd
Veel uit mg's, collecties, eieren...De buurtjes sturen of vinden elke dag wel wat. En zeker met die freefuelweek is het flink opgelopen.

Ik zit nu op +700nogwat.
whow, hendig veel.

en ik maar steeds zielig bij de buren zoeken of ik wat kan vinden, haha.

hoeveel buren heb je dan wel niet?
Girlie, ik heb ong. 80 buren. Bij bijna alle buren die ik bemest, krijg ik fuel.

En op een gegeven moment heb je bijna al je collecties meer dan compleet (bijv. bijna 10 van van alles). Als je dan een centipede of koeienbel vindt, is dat de enige die je nog nodig had om een collectie compleet te maken. Die wissel je dan weer in, waardoor ook iemand anders met de door jou aangeboden dingen, ook weer een collectie compleet krijgt etc. Op sommige tijden gaat dat echt erg hard: 'collectie compleet dankzij de koeienbel van X' of 'dankzij de copper van Y'.

En wat Noah al zegt, eieren rapen, mysterygifts openen. Daar zit ook (max 20 volgens mij) fuel in. En als iemand anders fuel vindt op het land van een buur, kun jij daar ook wat van meepakken (tot een bepaalde hoeveelheid).
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
ik ga ook bijna alle buren af, maar krijg bij lang niet allemaal fuel.

en dat van de collecties heb ik ook, al gaat dat niet zo hard bij mij.

heb rond de 50 buren.
grrr, het is nou al twee keer voorgekomen dat ik een beetle en een swallowtail had weten te bemachtigen.

en als ik dan naar mijn giftbox ga, dan zie ik dat ze er niet in zitten?

hoe kan dit? hebben jullie dit ook?

Ik vind het zwaar irritant, want het is alleen maar bij die zeldzame dingen.
quote:girlie22 schreef op 27 juli 2010 @ 22:11:

grrr, het is nou al twee keer voorgekomen dat ik een beetle en een swallowtail had weten te bemachtigen.

en als ik dan naar mijn giftbox ga, dan zie ik dat ze er niet in zitten?

hoe kan dit? hebben jullie dit ook?

Ik vind het zwaar irritant, want het is alleen maar bij die zeldzame dingen.Heel irritant en altijd bij een dingske wat je heel graag wou hebben. :(
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Dat komt bij mij ook heel veel voor Girlie.

22.45
En ik vond mijn 300 fuel al veel...
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Ik heb maar 70 fuel maar ben nog nooit tekort gekomen,vind altijd tijdens oogsten/zaaien/ploegen weer genoeg voor die dag.En vaak in de mystery gifts.
Ik ben niet helemaal fit en was gisteren heel vroeg naar bed gegaan. Nu heeft mn vriend blijkbaar mn farm in de gaten gehouden en heb ik ineens een giftbox vol met collectibles, kalfjes, edelstenen.. Hoezo lief!!
Waarom kom ik er nu pas achter dat dit topic bestaat?

Ik wil ook meedoen!

Ik ben nu level 26, en verslaafd! Begonnen in tentamentijd, dat was heel slim (not) het mag een wonder heten dat ik in die periode alles gehaald heb:) Vind het zooo leuk!
Hoe kom je bij de Boerderettes?

Ik heb wel een aantal mensen die farmville hebben in mijn lijst, maar de meesten zijn niet zo verslaafd als ik haha.
Even teruglezen, het is al een paar keer genoemd.
Ik ga zoeken!
Ik heb appeltjesgroen gemaild, nu even de rest teruglezen:)
quote:tonkje schreef op 27 juli 2010 @ 22:50:

En ik vond mijn 300 fuel al veel...als ik op 40 zit zegt fv dat ik eerst moet gebruiken:@
quote:noorzz schreef op 28 juli 2010 @ 13:48:

[...]

als ik op 40 zit zegt fv dat ik eerst moet gebruiken:@Heb je wel een tractor of een andere machine die de benzine verbruikt?
Die koningin-bij moet je die bij jezelf halen? Ik ben bij alle buren geweest maar alleen bij een paar fuel.
Je kunt de queen vinden door veldjes met bloemen te bemesten. Of door zelf bloemen te oogsten.
als je je winery wilt uitbreiden, moet je daar dan voor betalen (50.000 coins) of gaat dat vanzelf?
quote:girlie22 schreef op 29 juli 2010 @ 13:20:

als je je winery wilt uitbreiden, moet je daar dan voor betalen (50.000 coins) of gaat dat vanzelf?Staat je balkje al vol? Dan zou het theoretisch moeten lukken om met coins te betalen, maar gisteren hoorde ik ook al iemand die zei dat dat niet lukte. Misschien een tijdelijke hick-up van FV en later nog een keer proberen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
mijn geel balkje is vol ja.

maar ik vind het wel belachelijk duur.
patricia1987, 1 dag geleden

ben op vakantie en forum nu via mijn mobiel.

ik voeg je toe als ik weer thuis ben!
ik hebook maar erg weinig fuell..
quote:appeltjesgroen25 schreef op 29 juli 2010 @ 15:02:

patricia1987, 1 dag geleden

ben op vakantie en forum nu via mijn mobiel.

ik voeg je toe als ik weer thuis ben!Super! Heel fijne vakantie!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven