Entertainment alle pijlers

Farmville - DEEL 2

01-03-2010 18:02 1940 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor de echte diehard Viva-boerinnen en een enkele -boer, hier het tweede deel van het "Alles wat je ooit wilde weten maar nooit durfde te vragen"-topic over het Facebook-spelletje Farmville.

Het eerste deel farmville bevat veel handige aanwijzingen en tips.

Je eigen farm starten én lid worden van de heusche Viva-fanpage op facebook? Dat kán! Mocht je lid willen worden: meld je hier bij het Opperhoofd Himalaya aan! Wel even vermelden wie je bent/was/wilt worden op het forum, want dat is door knopjesgate een chaos geworden.

Wil je niet dat jouw privé-facebook gegevens alsnog bekend worden via Facebook op dit forum, heb je twee mogelijkheden:

- maak een apart FB-account aan op je Viva-nick

- scherm alle Farmville vrienden af door middel van het maken van een aparte lijst waar je alle mensen in zet die je niet irl kent en waar je geen privé-info aan wilt verstrekken (op je echte naam na, die kun je niet verbergen) en sluit in de privacy-opties deze lijst uit van alle info naar keuze.

Veel succes met 'boeren'!

moderatorviva wijzigde dit bericht op 03-03-2011 00:20
Reden: aanpassing emailadres
% gewijzigd
door te shoppen bij de buren kun je sneller ingrediënten verzamelen voor je recepten, die je kunt laten maken. als ze klaar zijn kun je ze verkopen voor fuel. ook kun je bij anderen goods kopen, om ze voor fuel in te wisselen.
quote:girlie22 schreef op 31 juli 2010 @ 16:04:

door te shoppen bij de buren kun je sneller ingrediënten verzamelen voor je recepten, die je kunt laten maken. als ze klaar zijn kun je ze verkopen voor fuel. ook kun je bij anderen goods kopen, om ze voor fuel in te wisselen.

Je kunt de ingredienten voor de dingen die je wilt maken inderdaad shoppen bij je buren (via 'buy' onder het betreffende ingredient bij het recept) of door te shoppen voor bushels.

Maar je kunt ook shoppen voor goods, en dan wat bij de buur kopen. Daarmee kun je als buur (waar jij dus gekocht hebt) sneller een level omhoog qua craft shop.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Hallo!

Hier nog een verslaafde farmviller Helaas heb ik nog maar 2 buren die actief spelen, dus ik heb graag nieuwe buren!

Dus wie wil buren worden? Als je me een priveberichtje stuurt, stuur ik mijn gebruikersnaam, heb nl mijn echte naam op FB staan.

Ik kwam hier ook ergens iets tegen over FV boerderettes van Viva? maar dat kan ik niet terugvinden op FB...

Verder nog een vraagje.. ik heb mijn Beehive al een paar dagen af, en heb al 4 rondes bloemen geoogst, maar nog steeds geen Queen bee gevonden! Duurt dat bij iedereen zo lang? Buren hebben geen bloemen geplant dus die kan ik niet fertilizen :(
Siepel, je moet even terug lezen in de berichten, daar staat de mail van Appel genoemd en daar kun je je aanmelden voor de Boerderettes (en vanuit daar weer veel anderen van hier vinden).

Die queen bee moet je mazzel mee hebben. Ik heb die van mij op het prikbord gescoord omdat iemand er 1 had gevonden. Maar dat is alweer een week of 2 geleden denk ik.
Patricia, ik heb je geaccepteerd!

Aan mij is dat crafts gebeuren ook voorbij gegaan, ik ben nog steeds aan het sparen voor mijn bijen. Want die zorgen er weer voor dat je sneller bushels hebt toch?
Thanks.. ik heb Appel een mailtje gestuurd!

Hmm ik heb nog geen queen bee op het prikbord gezien, maar nou zijn bijna al mijn buren niet meer echt actief! :( en ondertussen stroomt mijn giftbox vol met honeybees...
Het is geluk hebben Siepel.

Ik heb er 3 gescoord op het prikbord. Ik heb maar alle genomen die ik tegenkwam voor het geval er weer van alles zou verdwijnen e.d.

Even afwachten dus.

Bedankt voor de antwoorden over dat craftgebeuren.

Het is me nu ietsjes duidelijker , ik ga morgen aan de sjop.
quote:girlie22 schreef op 31 juli 2010 @ 00:06:

ik kan nu geen berichten zien van andere die iets te delen hebben, alleen maar berichten van wat ze gaan doen ofzo.

dus geen collectebles ofzo, niks.

hebben jullie dat ook? of zijn mijn instellingen plotseling veranderd?Als je even bij de boerderettes kijkt staat er een uitleg van JvD over hoe je deze meldingen weer terug kunt krijgen.
quote:[message=6726483,noline]Noahtc schreef op 02

Bedankt voor de antwoorden over dat craftgebeuren.

Het is me nu ietsjes duidelijker , ik ga morgen aan de sjop.Heb je mijn heerlijke cocktails ook al geproefd? Of wellicht heb je liever de anti-kater drank (spicy tomato juice) voor de maandagochtend?
Lun, ik heb mijn bakkerij vergroot naar 4*..... ik kan weer allerlei nieuwe recepten uitproberen, dus dat wordt vanavond smikkelen en smullen...
quote:Noahtc schreef op 27 juli 2010 @ 15:20:

Himalaya, je hebt hem!!

Ik begrijp er nog geen bal van maar dat komt wel.

Wie was er ook alweer op zoek naar eekhoors?'

De gezusters V (is echte naam dus ik zet hem hier verder niet neer )
quote:himalaya schreef op 02 augustus 2010 @ 12:11:

Lun, ik heb mijn bakkerij vergroot naar 4*..... ik kan weer allerlei nieuwe recepten uitproberen, dus dat wordt vanavond smikkelen en smullen... Woehoe! Ik mag vanavond of morgen ook door naar vier denk ik (nog 4x een recept verhogen en dan mag ik door). Wat kostte die volgende upgrade? En wat hebben we bij de koffie vanavond?
Ik kom steeds bij mijn buren een vrouwtjes varken tegen en dan staat er: 'pregnant sow, click to learn more'

Maar als ik er op klik gebeurt er niks :s
quote:Lunax schreef op 02 augustus 2010 @ 12:01:

[...]

Als je even bij de boerderettes kijkt staat er een uitleg van JvD over hoe je deze meldingen weer terug kunt krijgen.het was een bug, want ik had niks veranderd
quote:Siepel schreef op 02 augustus 2010 @ 12:30:

Ik kom steeds bij mijn buren een vrouwtjes varken tegen en dan staat er: 'pregnant sow, click to learn more'

Maar als ik er op klik gebeurt er niks :sVolgens mij kan je er alleen iets mee als het zwangere varken op je eigen boerderij komt. Dan kan je een berichtje plaatsen op het prikbord van de eigenaar, deze eigenaar is nl. vermeld op het collier.
quote:Lunax schreef op 02 augustus 2010 @ 12:14:

[...]

Woehoe! Ik mag vanavond of morgen ook door naar vier denk ik (nog 4x een recept verhogen en dan mag ik door). Wat kostte die volgende upgrade? En wat hebben we bij de koffie vanavond?

400.000 coins... zal ik je maar weer boompjes gaan sturen?

Eh.. vanavond laat denk ik pizzabrood. Of baked cucumber. Hoewel ik daar nog ingredienten voor moet shoppen...
Een late night snack met pizzabroodjes dus. Ik zag vanochtend ook al groententaartjes van je voorbij komen? Die gebakken komkommer laat ik maar staan denk ik

En 400.000 coins.... ZUCHT! Stuur inderdaad maar weer bomen. Nog een ton te gaan en ik moet natuurlijk ook blijven shoppen bij de buren. En leuk hoor al die kwaliteitsverhogingen...maar het kost dat het barst, zo kom ik natuurlijk nóóit aan mijn Apadinges geit...
ben zelf ook een verslaafde farmviller....begrijp alleen nog niets van die dingen die je kan maken in je spa....je verdient daardoor wel lekker meer geld met je bushels...

ik ben aan het sparen voor de 26 bij 26 big plantation a 2.000.000 coins ben nu op 900.000
Ik hebn ergens op geklikt op facebook en ontvang nu geen meldigen meer van mijn buurtjes. Ik lees hier een stukje terug dat ik bij de Boerderettes kan kijken voor de oplossing maar is dat een topic want als ik zoek zie ik alleen een blog met de naam Boerderettes. Wie kan mij helpen?

Als ik trouwens op de link klik in de openingspost van dit topic, krijg ik alleen mijn algemene openingsscherm, waar kan ik mij aanmelden voor meer buurtjes?

Ik zit nu op level 15 en ben druk bezig met mijn beehive maar dat gaat niet zo snel met maar 4 buren.
Ik ben de godganse dag al bezig met mijn frambozenmastery...kan geen framboos meer zien!
Wat als je per ongeluk de Farmville berichten hebt geblokt?

Het viel mij op dat deze vraag nog wel eens gesteld werd hier op facebook en ook op het vivaforum. Ik heb er zelf ook al eens last van gehad en heb toen na wat aanwijzingen van andere forummers een oplossing gevonden. Toen de vraag nog een aantal keer voorbij kwam heb ik maar eens opgeschreven hoe je farmville 'ontblokkeerd'.

Dus bij deze een minihandleiding om je farmville mededelingen weer op de newsfeed te krijgen (ik had hem een tijdje terug ook al op het vivaforum gezet):

Stap 1: Zorg ervoor dat je op de startpagina van facebook staat als je ingelogd bent (ben je dat niet, klik dan even op 'startpagina' dit staat boven in je scherm)

Stap 2: Als je op de startpagina staat je je aan de linkerkant van je scherm een lijst staan onder je naam (lijst bestaat waarschijnlijk uit achtereenvolgens: 'nieuwsberichten' 'berichten' 'evenementen' 'foto's' en 'vrienden') Klik dan op vrienden.

Stap 3: Als je op vrienden hebt geklikt krijg je een nieuw scherm, maar onder vrienden komen ook weer nieuwe woorden te staan. Klik dan op 'statusupdates'

Stap 4: Als je op statusupdates geklikt hebt krijg je een lijst met alle berichten die je vrienden hebben gepost. Scroll dan helemaal naar beneden tot je niet meer verder kan. Je ziet dan rechts onder de lijst 'Instellingen aanpassen' Klik hierop.

Stap 5: Als je op Instellingen aanpassen geklikt hebt krijg je een kleine pop-up. Klik dan op toepassingen. Je ziet dan welke toepassingen je verwijdert hebt en dus niet meer kan zien. Zoek hier Farmville uit (scroll naar beneden) en klik dan op 'toevoegen aan nieuwsberichten'

Als je dit gedaan hebt krijg je de farmville berichten weer op je startpagina.

--------------------

Aanvulling:

Bij mij werkte het iets anders, misschien handig als je er met bovenstaande handleiding niet uit komt:

stap 3: onder aan je vrienden komt te staan 'farmville', klik hierop.

De rest van de stappen is het zelfde.
Super bedankt Himalaya !!!

Nu kan ik weer reageren op mijn buren, op naar een volgend level
quote:misschicken schreef op 02 augustus 2010 @ 21:20:

Ik ben de godganse dag al bezig met mijn frambozenmastery...kan geen framboos meer zien!Arme jij... maar nu je dit zegt; ik vroeg mij al een tijdje af wat er gebeurd als je ge'masterd' bent? Toch alleen zo'n celebration?
En wat gebeurt er als Appeltjesgroen terug is van vakantie? Kan ik dan ergens een groep vinden? En waar staat dit dan?

Ik heb al enkelen van jullie in mijn lijst. Ook nog niet als buren, drie personen nu geloof ik;)

Heb zo'n zin om 'echt' mee te farmen!

Heb zelfs meegedaan aan een job die ik de dag ervoor had afgerond, voor de fun en de xp;)

Groetjes!
Ik stel het altijd op prijs als mensen even melden in het vriendschapverzoek hoe ze bij mij zijn gekomen. Via dit forum ofzo, of via een andere vriend(in).

En Patricia, hoe kun je meedoen aan een job die je al hebt afgerond? Of bedoel je dat je gewoon nog een keer diezelfde job hebt gedaan, dus weer opnieuw geplant en geoogst?

Ik doe dat ook hoor, als ik iets wil zaaien kijk ik altijd of er toevallige een job voor is, dan haak ik daar aan.

Als Appel terug is krijg je van haar een heul geheime link

Die is alleen zichtbaar voor leden van het Geheime Boerderette Genoodschap en moet Appel je toevoegen. Dan kun je daar een forum vinden met veel vragen en antwoorden, en andere mensen van dit forum die FV'en.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven