Entertainment alle pijlers

Fidan en Renze moeten weg bij de Vooravond

10-06-2021 22:24 122 berichten
Alle reacties Link kopieren
Één van de weinige (lees: de enige) talkshows die ik leuk vond en regelmatig keek. Nu moeten de presentatoren weg en worden ze vervangen door Sophie Hilbrand en Khalid Kasem. Zogenaamd omdat het programma "urgentie miste". Ik vind het juist hartstikke leuk met Fidan en Renze, heel diverse gasten komen aan tafel, verschillende kanten worden besproken, en presentatoren laten mensen gewoon praten ipv een bepaalde kant opduwen. Echt jammer :(
Meer mensen die het jammer vinden? Of begrijp je het juist helemaal en zo ja, waarom?
Forget about what I said; the lights are gone and the party's over
Aviendha schreef:
13-06-2021 12:31
Ze zijn uit elkaar maar voor zover ik weet staan ze wel op goede voet met elkaar. Ze hebben ook een kind samen.

"Vreselijk rechtse rakker" (ik weet dat Marinda dat niet zei) vind ik btw wel meevallen. Hij is journalist bij de Telegraaf en is kritisch op islam en immigratie maar hij is ook weer geen Geert.

Dat zei ik. Nee geen Geert maar wel erg rechts. Ik vind hem niet sympathiek.
Alle reacties Link kopieren
coravanmora schreef:
13-06-2021 15:37
Het is niet dat ik het tegendeel kan bewijzen maar ik ben blij dat jij geen rechter bent.
Je kunt natuurlijk ook voor een presentator kiezen die niet omstreden is. Waarom dat gedweep met al die randfiguren?
Alle reacties Link kopieren
eva-luna schreef:
10-06-2021 23:26
De keus voor Kasem snap ik niet. Advocaat van Boef, woordvoerder van familie van Nouri en verdacht van lekken van info in Taghi-zaak.
Niet mijn type, zeg maar.
Oh, wist niet dat de familie van Nouri verdacht was?
Morduchen schreef:
13-06-2021 19:24
Oh, wist niet dat de familie van Nouri verdacht was?

Nou inderdaad :-( .... Volgens mij is hij trouwens helemaal vrijgesproken van dat "lekken" .
Alle reacties Link kopieren
herfstappeltaart schreef:
13-06-2021 19:39
Nou inderdaad :-( .... Volgens mij is hij trouwens helemaal vrijgesproken van dat "lekken" .
Er was niet voldoende bewijs, maar alles wijst wel in zijn richting. Waarom de familie van Nouri erbij wordt gehaald is mij een raadsel. Ik had het namelijk over Taghi.
Fizz schreef:
13-06-2021 19:43
Er was niet voldoende bewijs, maar alles wijst wel in zijn richting. Waarom de familie van Nouri erbij wordt gehaald is mij een raadsel. Ik had het namelijk over Taghi.

Zonder bewijs geen schuld hè. Zou wat moois worden als iedereen wordt veroordeeld zonder bewijs.
Alle reacties Link kopieren
Fizz schreef:
13-06-2021 19:43
Er was niet voldoende bewijs, maar alles wijst wel in zijn richting. Waarom de familie van Nouri erbij wordt gehaald is mij een raadsel. Ik had het namelijk over Taghi.
Wees blij dat het rechtssysteem zo werkt dat je alleen veroordeeld kan worden als je bewezen een strafrechtelijk feit hebt begaan.
Als iedereen die ooit verdacht was nooit meer een kans krijgt doe je het omgekeerde.
Alle reacties Link kopieren
Fizz schreef:
13-06-2021 19:43
Er was niet voldoende bewijs, maar alles wijst wel in zijn richting. Waarom de familie van Nouri erbij wordt gehaald is mij een raadsel. Ik had het namelijk over Taghi.
Ja joh, wat wil je dan? Dat rechters zeggen: ‘we kunnen het niet bewijzen en daardoor niet oordelen. Maar we denken van wel, dus je mag geen host worden van een simpele talkshow, dát zal je leren.

Er zijn in diezelfde zaak meerdere advocaten onderzocht en vrijgesproken om dezelfde redenen.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Alle reacties Link kopieren
Fizz schreef:
11-06-2021 15:21
Stond niet alleen in het AD. Hij heeft het ook niet ontkend en het is natuurlijk wel een advocaat die weet wanneer hij moet zwijgen. Hij wilde ook niet zeggen hoe zijn broer heet. Die dus wel degelijk Mussa blijkt te heten. Het is gewoon een rat.
Want dat is top geheim waar het OM niet achter kan komen?
morduchen wijzigde dit bericht op 13-06-2021 19:59
0.39% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Metallover schreef:
11-06-2021 04:36
Vollédig eens.
Absurd dat zo’n omstreden figuur een podium krijgt. En het ís niet eens een presentator.
Maar ja, álles moet wijken voor de ‘diversiteit’ hè?
FYI: Fidan is Turks Nederlands
Kasem is Marokkaans Nederlands.

Welke diversiteit bedoel je precies?
Alle reacties Link kopieren
herfstappeltaart schreef:
13-06-2021 19:39
Nou inderdaad :-( .... Volgens mij is hij trouwens helemaal vrijgesproken van dat "lekken" .
Maakt niet uit, sommige Viva forummers hebben meer inside info dan het OM.
Alle reacties Link kopieren
herfstappeltaart schreef:
13-06-2021 18:39
Dat zei ik. Nee geen Geert maar wel erg rechts. Ik vind hem niet sympathiek.
Ik heb hem (Wierd Duk) drie of vier jaar op Lowlands gezien, hij kwam een kwartiertje spreken. Hij was best wel zenuwachtig want mensen hadden hem via Twitter op stang lopen jagen dat ze tomaten zouden gooien, en rechtse mensen hadden hem gewaarschuwd dat "die Antifa gekken op Lowlands" hem zeker zouden pakken. Ondanks dat ik het niet met zijn verhaal eens was (en wsl 99% van het publiek niet), vond ik het wel sympathiek dat hij kwam. Hij heeft een mager applausje gekregen en geen boe-geroep. De gekken waar hij bang voor was staan ook niet om 09:00 op om naar sprekers te luisteren ;)
Forget about what I said; the lights are gone and the party's over
Alle reacties Link kopieren
Morduchen schreef:
13-06-2021 19:55
FYI: Fidan is Turks Nederlands
Kasem is Marokkaans Nederlands.

Welke diversiteit bedoel je precies?
Diversiteit die dan weer niet zo divers is dat je er een “rechtse” mening op na mag houden.
Alle reacties Link kopieren
Chienandalou schreef:
13-06-2021 19:50
Ja joh, wat wil je dan? Dat rechters zeggen: ‘we kunnen het niet bewijzen en daardoor niet oordelen. Maar we denken van wel, dus je mag geen host worden van een simpele talkshow, dát zal je leren.

Er zijn in diezelfde zaak meerdere advocaten onderzocht en vrijgesproken om dezelfde redenen.
Feit is wel dat er een van die advocaten heeft gelijkt en gezien de feiten die er op tafel liggen, heeft Kasem de beste papieren om de dader te zijn. Dat er niet genoeg bewijs was om hem te veroordelen, wil niet zeggen dat hij onschuldig is. In ieder geval is hij niet onomstreden en het gaat niet over een gevalletje door rood licht rijden. Dan blijft het voor mij toch de vraag waarom je niet voor iemand anders als presentator kiest. Waarom per se zo iemand? Ach, ik verbaas mij wel vaker over de grenzeloze naïviteit van Nederlanders.
Alle reacties Link kopieren
Fizz schreef:
13-06-2021 21:49
Feit is wel dat er een van die advocaten heeft gelijkt en gezien de feiten die er op tafel liggen, heeft Kasem de beste papieren om de dader te zijn. Dat er niet genoeg bewijs was om hem te veroordelen, wil niet zeggen dat hij onschuldig is. In ieder geval is hij niet onomstreden en het gaat niet over een gevalletje door rood licht rijden. Dan blijft het voor mij toch de vraag waarom je niet voor iemand anders als presentator kiest. Waarom per se zo iemand? Ach, ik verbaas mij wel vaker over de grenzeloze naïviteit van Nederlanders.
Wat heeft naïviteit ermee te maken? Wil je dan werkgevers verbieden mensen aan te nemen die ooit ergens van verdacht zijn geweest?

Daarnaast kun je deze carrière move ook (voor jou) postitief uitleggen: deze meneer heeft ineens stukken minder tijd over om al die figuren te verdedigen. Hij zal er een flink wat minder mee verdienen, maar daar heb je vast ook wel een verklaring voor.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Alle reacties Link kopieren
Fizz schreef:
13-06-2021 21:44
Diversiteit die dan weer niet zo divers is dat je er een “rechtse” mening op na mag houden.
Is dat de reden dat het programma stopt?
Omdat ze een rechtse mening hebben? Zoja, was het dan op voorhand niet bekend?

Heb meer het idee dat er hier heel veel ingevuld wordt, afhankelijk vd eigen instelling.
Alle reacties Link kopieren
Chienandalou schreef:
13-06-2021 21:57
Wat heeft naïviteit ermee te maken? Wil je dan werkgevers verbieden mensen aan te nemen die ooit ergens van verdacht zijn geweest?

Daarnaast kun je deze carrière move ook (voor jou) postitief uitleggen: deze meneer heeft ineens stukken minder tijd over om al die figuren te verdedigen. Hij zal er een flink wat minder mee verdienen, maar daar heb je vast ook wel een verklaring voor.
Ik kan er weinig positiefs in zien. Zoals ik al eerder zei, schaar ik deze actie van NPO/VARA in het rijtje van Holleeder een podium bieden in College Tour, de criminele rappers op de radio, Boef, de treitervlogger enz.

Jammer alleen dat ik via mijn belastinggeld aan het salaris van zo’n eikel moet meebetalen, want kijken ga ik zeker niet.
Alle reacties Link kopieren
Morduchen schreef:
13-06-2021 22:02
Is dat de reden dat het programma stopt?
Omdat ze een rechtse mening hebben? Zoja, was het dan op voorhand niet bekend?

Heb meer het idee dat er hier heel veel ingevuld wordt, afhankelijk vd eigen instelling.
Je mag misschien wel een rechtse mening hebben, maar hem zeker niet op tv verkondigen. Ik denk dat de uitspraken van Fidan over het Wilderproces haar einde als presentatrice hebben ingeluid en ik ben niet de enige die dat denkt. Mensen die beter op de hoogte van het reilen en zeilen in Hilversum zijn, denken daar net zo over.
Alle reacties Link kopieren
Fizz schreef:
13-06-2021 22:06
Je mag misschien wel een rechtse mening hebben, maar hem zeker niet op tv verkondigen. Ik denk dat de uitspraken van Fidan over het Wilderproces haar einde als presentatrice hebben ingeluid en ik ben niet de enige die dat denkt. Mensen die beter op de hoogte van het reilen en zeilen in Hilversum zijn, denken daar net zo over.
Dat is niet een antwoord op mijn vraag, dat is jouw mening gebaseerd op jouw denkwijze en speculaties over mensen die op de hoogte zouden zijn.

Is het programma gestopt omdat de presentatoren rechts zouden zijn?
Zoja, was dat niet op voorhand bekend bij de programma makers?
Alle reacties Link kopieren
Fizz schreef:
13-06-2021 22:04
Ik kan er weinig positiefs in zien. Zoals ik al eerder zei, schaar ik deze actie van NPO/VARA in het rijtje van Holleeder een podium bieden in College Tour, de criminele rappers op de radio, Boef, de treitervlogger enz.

Jammer alleen dat ik via mijn belastinggeld aan het salaris van zo’n eikel moet meebetalen, want kijken ga ik zeker niet.
Jee, wat kun jij doordraven zeg. Wil je Kasem nou werkelijk vergelijken met een Holleeder?
Nogmaals: er is geen enkel bewijs gevonden dat hij gelekt heeft.
Bovendien: hij zou het programma sowieso gaan presenteren, maar door dat debacle mocht hij niet meer. Hij is vrijgesproken en gerehabiliteerd en kan verder met zijn leven. Mag dat?
Alle reacties Link kopieren
Ik zag Kasem bij de slimste mens en vond hem toen heel welbespraakt en sympathiek. Ik zie hem wel als host en ben benieuwd hoe hij het gaat doen.
Alle reacties Link kopieren
Turtlerain schreef:
13-06-2021 22:30
Jee, wat kun jij doordraven zeg. Wil je Kasem nou werkelijk vergelijken met een Holleeder?
Nogmaals: er is geen enkel bewijs gevonden dat hij gelekt heeft.
Bovendien: hij zou het programma sowieso gaan presenteren, maar door dat debacle mocht hij niet meer. Hij is vrijgesproken en gerehabiliteerd en kan verder met zijn leven. Mag dat?
Nee,hij moet in pek en veren gehuld worden. Uit zijn ambt gezet, niet presenteren. Misschien , heel misschien een baantje als schoonmaker, zodat ie tenminste niet een uitkering trekt van "onze" belastingcenten. Dat zal em leren.


Maar serieus: er zullen altijd mensen zijn die, ondanks feiten, liever hun eigen speculaties als waarheid beschouwen. Gewoon omdat het kan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven