Entertainment alle pijlers

Filemon en de complotten

13-04-2021 23:37 211 berichten
Alle reacties Link kopieren
Eerste aflevering bekeken.

Wie volgt deze serie ook?

Wat vonden jullie van de 1e aflevering?
Ik trap af:

Kreeg het idee dat veel dingen bij mensen tussen hun oren zat, maar aan de andere kant, ik kan zelf ook niet goed slapen in een kamer met teveel straling. Als de wifi in de nacht niet uitgeschakeld wordt slaap ik heel slecht. Aluminium behang gaat me echter te ver...

Een aantal complottheorieën waren ver gezocht, (chip in vaccin) maar ik kan me het wantrouwen in de overheid wel voorstellen. Heb niet het gevoel dat de overheid altijd het beste met haar burgers voor heeft.
Alle reacties Link kopieren
grenada schreef:
11-05-2021 11:21
En waar leeft jij van? Een uitkering?

Nee dat denk ik niet. Hij zij dat hij nergens bekend was of lijntjes mee had, dus hij zal ook geen uitkering hebben. Mijn vermoedens: hij leeft eenvoudig, wat niet al te veel kost. En als hij dan geld nodig heeft voor iets, heeft hij vrienden/kennissen/wappies/volgelingen e.d. die dat voor hem betalen.
okkervil schreef:
11-05-2021 11:12
Die man met die Luciferianen vond ik heel bijzonder. Hij leek vrij normaal zo op het eerste gezicht. De vragen van Filimon vond ik echt goed.
Ik heb hardop gelachen bij de kunstenaar die het over de vorm van de aarde had. Ja vanaf hier is hij plat, hij kan ook vierkant of driehoekig zijn. Ik denk wel dat de aarde plat is. Want dat de aarde een draaiende bol is die met miljoenen kilometers door het heelal raast is heel ongeloofwaardig.
Bij dat laatste dacht ik je hebt ook nog gelijk dat het ongeloofwaardig is. En dat is volgens mij de kern van het verhaal. De waarheid en de wetenschap die wij voor waar aannemen is ook ongeloofwaardig, maar daarom kan het nog wel waar zijn. Zwaartekracht is een bijzonder fenomeen. Dus waarom zou dan een ander ongeloofwaardige verklaring niet waar zijn.
Dat is zeker zo. We moeten er maar vanuit gaan dat het klopt.
Maar dan kom ik toch elke keer weer op de vraag waarom 'ze' ons willen laten geloven dat de aarde rond is. Wie wint daar wat mee?
En hoe hou je de Waarheid verborgen? Duizenden zoniet miljoenen wetenschappers zouden op de hoogte moeten zijn.

Net als die zgn pedofiele netwerken met ondergrondse steden waar kinderen gefokt worden. Compleet met hogesnelheidsverbindingen naar andere landen. Hoe kan het dat niemand daarover lekt? Als alle ministers daarvan weten dan klapt er toch vast eens een uit de school? We weten hoe vaak ministers vertrekken en vervangen worden.
Geheimen blijven niet geheim als duizenden op de hoogte zijn.
Alle reacties Link kopieren
Eivor schreef:
11-05-2021 12:30
Dat is zeker zo. We moeten er maar vanuit gaan dat het klopt.
Maar dan kom ik toch elke keer weer op de vraag waarom 'ze' ons willen laten geloven dat de aarde rond is. Wie wint daar wat mee?
En hoe hou je de Waarheid verborgen? Duizenden zoniet miljoenen wetenschappers zouden op de hoogte moeten zijn.

Net als die zgn pedofiele netwerken met ondergrondse steden waar kinderen gefokt worden. Compleet met hogesnelheidsverbindingen naar andere landen. Hoe kan het dat niemand daarover lekt? Als alle ministers daarvan weten dan klapt er toch vast eens een uit de school? We weten hoe vaak ministers vertrekken en vervangen worden.
Geheimen blijven niet geheim als duizenden op de hoogte zijn.
Mijn zwager is piloot, die grapt ook wel eens dat hij in het "ronde aarde" complot zit. Ik vind deze theorie altijd heel bijzonder, want het heeft voor niemand een voordeel of de aarde rond of plat is. En hoe ziet de wereld kaart er dan uit.
okkervil schreef:
11-05-2021 12:51
Mijn zwager is piloot, die grapt ook wel eens dat hij in het "ronde aarde" complot zit. Ik vind deze theorie altijd heel bijzonder, want het heeft voor niemand een voordeel of de aarde rond of plat is. En hoe ziet de wereld kaart er dan uit.
Ohja, piloten moeten ook in het complot. Ik bedoel maar.
Alle reacties Link kopieren
Maar als de aarde plat is, dan is toch ergens ‘de rand’ en vallen mensen daar vanaf? En dan moet ‘die rand’ toch ook ergens zichtbaar zijn? Lopen oceanen leeg over die rand?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
himalaya schreef:
11-05-2021 13:25
Maar als de aarde plat is, dan is toch ergens ‘de rand’ en vallen mensen daar vanaf? En dan moet ‘die rand’ toch ook ergens zichtbaar zijn? Lopen oceanen leeg over die rand?

In "De Outsiders" (npo, s1.5, "Sociaal") doet een flat-earther een poging :-D
anoniem_658ddd2dacf57 wijzigde dit bericht op 11-05-2021 14:02
0.45% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Oh, als ik tijd/zin/gelegenheid heb ga ik een keer kijken :rofl:
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
himalaya schreef:
11-05-2021 13:25
Maar als de aarde plat is, dan is toch ergens ‘de rand’ en vallen mensen daar vanaf? En dan moet ‘die rand’ toch ook ergens zichtbaar zijn? Lopen oceanen leeg over die rand?
Volgens mij was de schijf omgeven door poolijs.
Dus ja, klimaatverandering is best een ding.
Alle reacties Link kopieren
okkervil schreef:
11-05-2021 12:51
Mijn zwager is piloot, die grapt ook wel eens dat hij in het "ronde aarde" complot zit. Ik vind deze theorie altijd heel bijzonder, want het heeft voor niemand een voordeel of de aarde rond of plat is. En hoe ziet de wereld kaart er dan uit.
Zo blijkbaar.

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Dit vind ik altijd een leuk onderzoek rondom of complotten waar kunnen zijn:

https://www.ox.ac.uk/news/2016-01-26-to ... spoil-plot

Hier ook uitgelegd in het kader van corona:

https://thecorrespondent.com/653/how-lo ... 6-1e5f6eab

Suppose Big Pharma is in on the danger of vaccinations; this would leak out within 3.15 years. But is it just the World Health Organization and the American Centers for Disease Control and Prevention? Then it would take 34.78 years.
Alle reacties Link kopieren
Eivor schreef:
11-05-2021 10:56
Zo'n hekel aan dat soort profiteurs, want de gemeenschap mag wel voor ze opdraaien als er wat aan de hand is.
Kende iemand die ook niet binnen de lijntjes kleurt van de samenleving en overheid. Haalde laatdunkend zijn neus op voor ons conformisten, hij wist pas wat het leven was en was vrij.

Is ie toch wel van teruggekomen nu hij bijna 50 jaar is en nog steeds geen knoop op zijn rekening heeft, en altijd hoofdpijn omdat zijn tanden rot zijn. Vrienden zijn altijd van die verloren zielen die tegen hem opkijken, totdat ze wijzer worden na hun 25e.

Heel tragisch maar echt zelf zijn bedje gespreid, en wij conformisten zagen dit al meer dan 10 jaar geleden aankomen. Maar wel handje ophouden natuurlijk
Alle reacties Link kopieren
okkervil schreef:
11-05-2021 11:12
Die man met die Luciferianen vond ik heel bijzonder. Hij leek vrij normaal zo op het eerste gezicht. De vragen van Filimon vond ik echt goed.

Deze man vond ik echt, echt helemaal van het padje af, volgens mij ook niet meer te helpen. Ik vroeg me nog af of hij kinderen heeft of niet, want blijkbaar wel getrouwd geweest, het zal je vader dan maar zijn. Filemon had van mij nog wel meer mogen vragen.

De kunst van Kamiel Proost vond ik prachtig.
Alle reacties Link kopieren
Gisselle schreef:
12-05-2021 19:37
Deze man vond ik echt, echt helemaal van het padje af, volgens mij ook niet meer te helpen. Ik vroeg me nog af of hij kinderen heeft of niet, want blijkbaar wel getrouwd geweest, het zal je vader dan maar zijn. Filemon had van mij nog wel meer mogen vragen.

De kunst van Kamiel Proost vond ik prachtig.
Eens. Ik snap echt niets van dat rotsvaste vertrouwen in een soort helderwetendheid wat echte waarheid is. En dan merk je aan zijn verhalen dat hij zijn waarheden van de krochten van YouTube haalt, dus hij kopieert ook maar wat ideeën. En het raarste vind ik nog dat er mensen naar zo'n verwarde man komen luisteren en zijn woorden serieus nemen.
Alle reacties Link kopieren
ringaroundtherosie schreef:
12-05-2021 21:50
Eens. Ik snap echt niets van dat rotsvaste vertrouwen in een soort helderwetendheid wat echte waarheid is. En dan merk je aan zijn verhalen dat hij zijn waarheden van de krochten van YouTube haalt, dus hij kopieert ook maar wat ideeën. En het raarste vind ik nog dat er mensen naar zo'n verwarde man komen luisteren en zijn woorden serieus nemen.
Dat vind ik het gekste van alles
Alle reacties Link kopieren
Gisselle schreef:
12-05-2021 19:37

De kunst van Kamiel Proost vond ik prachtig.
Ik ook! Had ergens ook bijna het idee dat hij het ook meer kunstzinnig vond of grappig al deze theorieën. Dan dat hij het echt geloofde ofzo.

Die man met z'n lezingen is gewoon levensgevaarlijk.
Ik vond ze ook zo ontzettend Amerikaans, die waarheden van hem.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nu aan het bij kijken, en ben bij tot en met aflevering vier.

Wat mij in ieder geval opviel bij aflevering 2 (met die oude strandtenthouder) was eigenlijk dat de politie bevestigd werd in het gelijk rond de rellen door de demonstranten zelf. Enige tijd terug hadden we een forummer die bij hoog en laag bleef beweren dat de politie bij de anti-maatregel demonstraties gewoon hard ingreep zonder waarschuwing.

In de aflevering zag je onze razende reporter:
1 - de oproep van de politie duidelijk opnemen
2 - de waarschuwingen van de politie om te vertrekken in de wind slaan (alsook vele demonstranten op het veld die lachend naar de politie keken tijdens de omroep)
3 - daarna boos worden toen de politie marcheerde en hem nog relatief rustig duwend verwijderde
4 - echt kwaad worden toen de politie ook daadwerkelijk begon te ruimen.

Die demonstranten halen hun eigen argumentatie onderuit op deze manier.
Alle reacties Link kopieren
DrMcNinja schreef:
13-05-2021 13:30
Ik ben nu aan het bij kijken, en ben bij tot en met aflevering vier.

Wat mij in ieder geval opviel bij aflevering 2 (met die oude strandtenthouder) was eigenlijk dat de politie bevestigd werd in het gelijk rond de rellen door de demonstranten zelf. Enige tijd terug hadden we een forummer die bij hoog en laag bleef beweren dat de politie bij de anti-maatregel demonstraties gewoon hard ingreep zonder waarschuwing.

In de aflevering zag je onze razende reporter:
1 - de oproep van de politie duidelijk opnemen
2 - de waarschuwingen van de politie om te vertrekken in de wind slaan (alsook vele demonstranten op het veld die lachend naar de politie keken tijdens de omroep)
3 - daarna boos worden toen de politie marcheerde en hem nog relatief rustig duwend verwijderde
4 - echt kwaad worden toen de politie ook daadwerkelijk begon te ruimen.

Die demonstranten halen hun eigen argumentatie onderuit op deze manier.
Ik geloofde het niet, die verhalen. Nog geen moment. Het enige waar ze baat bij hebben tijdens het overtreden van de corona maatregelen, is de schuld buiten zichzelf leggen. Die mensen hebben hun eigen waarheid.
Alle reacties Link kopieren
Gisselle schreef:
12-05-2021 19:37
Deze man vond ik echt, echt helemaal van het padje af, volgens mij ook niet meer te helpen. Ik vroeg me nog af of hij kinderen heeft of niet, want blijkbaar wel getrouwd geweest, het zal je vader dan maar zijn. Filemon had van mij nog wel meer mogen vragen.

De kunst van Kamiel Proost vond ik prachtig.

Hij heeft twee dochters, staat op zijn website.
Hij is inderdaad volledig van het padje af.
En als je in zijn verhalen gelooft dan ben je ook niet echt stabiel denk ik.

Hij ziet er trouwens uit alsof hij jaren niet heeft geslapen.
Olijk, guitig, jofel, koddig, schrander, schalks en hip.
Alle reacties Link kopieren
Serengeti schreef:
13-05-2021 18:50
Hij heeft twee dochters, staat op zijn website.
Hij is inderdaad volledig van het padje af.
En als je in zijn verhalen gelooft dan ben je ook niet echt stabiel denk ik.

Hij ziet er trouwens uit alsof hij jaren niet heeft geslapen.
Linkje?
Alle reacties Link kopieren
Serengeti schreef:
13-05-2021 18:50
Hij heeft twee dochters, staat op zijn website.
Hij is inderdaad volledig van het padje af.
En als je in zijn verhalen gelooft dan ben je ook niet echt stabiel denk ik.

Hij ziet er trouwens uit alsof hij jaren niet heeft geslapen.

Hij is heel erg woke.
Alle reacties Link kopieren
ringaroundtherosie schreef:
13-05-2021 19:11
Linkje?

http://www.fransheslinga.nl/
Olijk, guitig, jofel, koddig, schrander, schalks en hip.
Alle reacties Link kopieren
Serengeti schreef:
13-05-2021 19:52
http://www.fransheslinga.nl/
Dank! Die banners, omg.
Alle reacties Link kopieren
himalaya schreef:
11-05-2021 13:25
Maar als de aarde plat is, dan is toch ergens ‘de rand’ en vallen mensen daar vanaf? En dan moet ‘die rand’ toch ook ergens zichtbaar zijn? Lopen oceanen leeg over die rand?
Op de radio was een keer een man die beweerde dat de aarde plat was. Hij kreeg toen ook deze vraag van de interviewer. Zijn antwoord was dat iedereen bij de rand werd tegengehouden door bewakers met geweren die je dood zouden schieten als je door liep. Volgens mij verzon hij het ter plekke.
Alle reacties Link kopieren
Netflix heeft een leuke docu over de flat-earthers; Behind the curve. Daarin werd ook uitgelegd waarom er al zo lang wordt volgehouden dat de aarde rond is.
Wel de moeite van het kijken waard.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven