Entertainment alle pijlers

Floortje naar het einde van de wereld

09-01-2014 22:08 672 berichten
Meer liefhebbers van dit programma?

Ik vind het echt schitterend, die mooie verlaten landschappen!
Alle reacties Link kopieren
Ik ook niet.
Ik vond het geen boeiende aflevering, er kwam ook niet veel uit Anna en Jim.

Inderdaad, waar doen ze hun boodschappen? Hoe komen ze aan benzine?

Komt er wel eens iemand op bezoek?

Ik vond ze beiden erg tam, kon nu niet zeggen dat ik het idee het dat ze het geweldig vonden dat ze daar woonden
Ik vond het af en toe net Chris Zegers om te zien
quote:Gatti schreef op 04 november 2015 @ 22:06:

De helft gezien. Lijkt me eigenlijk een heerlijk leven. Dichtbij de bewoonde wereld en toch in je eigen wereld.

Lijkt mij ook heerlijk. Prettiger dan op een eilandje waar je helemaal afhankelijk bent van een bootje om weg te kunnen.

Maar wel eens met vorige reacties dat dit koppel erg tam was en weinig bevlogen ook. Te weinig voor mensen voor wie deze manier van leven toch een heel bewuste keuze is. Dan had ik wel wat meer vrolijkheid en passie verwacht.
Ik miste inderdaad de passie in hun verhaal. Ze kwamen op mij heel vlak over, die vrouw vooral, net of ze het moe was om daar te wonen. Maar misschien vinden ze het wel geweldig en is dat beeld in de montage gesneuveld. Dat vind ik soms zo lastig aan dit soort programma's.

Bij de aankondiging dat ze er zelfvoorzienend leefden, had ik meer verwacht dat ze ook hun eigen eten verbouwden enzo, dat heb ik niet gezien. Dat dorp met het café zal vast ook een supermarkt hebben denk ik dan. Misschien zelfs wel een hamburgertent
quote:himalaya schreef op 04 november 2015 @ 21:54:

Volgens mij gaan ze voor boodschappen gewoon naar de supermarkt, met hun camper of auto? Ze hadden blikjes drinken, die kun je niet zelf planten..
Shoot first, ask questions later!
Wij hebben een uur buiten de stad gewoond in de middle of nowhere gedurende 8 jaar. Niet zo off the grid als je vaak ziet in Floortje's programma, maar er zijn toch heel veel dingen die je altijd als normaal hebt gevonden, er ineens niet zijn.

Wij hadden geen buren, maar alleen maar beren, cougars, slangen en coyotes. Je moest dus voorzichtig zijn met deuren openlaten in het huis en eerst door het raam kijken voordat je naar buitengaat.

Verder hadden we onze eigen energie van zonnepanelen en eventueel een generator, water pompten we uit een bron. We hadden geen centrale verwarming en in de zomer gingen we 5-6 keer het bos in om bomen te vellen voor onze houtkachel. Ons huis was goed geplaatst op de zon zodat we in het voorjaar snel de laagstaande zon in het huis kregen waardoor het huis snel verwarmde zonder te moeten stoken. Geen riolering, daarvoor hadden we een septic. Een uur rijden naar de bewoonde wereld over gravel roads die je zelf moet schuiven in de winter en in de bewoonde wereld was dan wel van alles te krijgen in de supermarkt en benzine voor de auto. Geen vuilnis ophaaldienst, die moest je zelf wegbrengen.

We waren dus niet helemaal aan het einde van de wereld, maar wel heel geisoleerd en op onszelf toegewezen. Ik zou niet ergens kunnen wonen met maar 20 mensen op een klein eiland, of uren moeten lopen of met een bootje voordat je in de bewoonde wereld bent. Ik zou enorm bang zijn dat er iets met mij of mijn familie zou gebeuren en dat je niet op tijd bij medische zorg kunt komen.
Net teruggekeken.

Vond het ook niet zo inspirerend, er ging zoals al gezegd is, niet zoveel van hen uit.

De natuur sprak me ook niet echt aan. En dan zit je daar, in een zandstorm, met je biertje.

Die man prutste er maar wat raar in om voor een timmerman. Ik zou hem mijn huis niet laten bouwen.
Ik snapte ook niet dat het afmaken van die bovenverdieping zo lang duurde, als je daar verder niks hebt te doen..
Dat zeiden wij ook.
Mooie aflevering.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Zeker mooie aflevering. Wat een toewijding voor die dieren in een prachtige omgeving.

Ik vraag me wel af of je kinderen dan ooit nog een 'normaal' leven kunnen leiden. Maar ze hebben in ieder geval een hele mooie omgeving om in op te groeien.
Wat een leuke dochter hebben ze.
Poep, wie heeft jou gescheten?
Indrukwekkend weer. Bijzonder meisje. Heel leuk.
Wat een wijs meisje. Mooi om naar te kijken.
Wel geweldig om zo op te kunnen groeien.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Leuk wijs meisje inderdaad,ben benieuwd wat zij in de toekomst gaat doen.
Mooie aflevering, leuk gezin.

Ben benieuwd hoe ze dat gaan doen als kayla naar het VO moet. Hopelijk lukt het ze ( misschien via deze uitzending) om vrijwilligers te krijgen om les te geven
Wat een enorm mooie aflevering! En al die aapjes, zo lief <3 Ik was bijna aan het overwegen om daar vrijwilligerswerk te gaan doen, totdat ze een dikke enge spin in beeld brachten Held op sokken.
Ik vond de aflevering van gister erg saai. Mooi hoor dat landschap. Maar om daar te leven...boring!
Leuk voor 1 dagje inderdaad.. zou me er ook kapot vervelen.

Het was wel een beetje een rare kwibus vond ik.
Troosteloze omgeving daar idd en zelfs binnen kregen ze 't niet warm gestookt. Lijkt me vreselijk om daar te moeten leven.
Shoot first, ask questions later!
Dat lachje van hem was eng!!
Ik zou er ook niet willen wonen, maar het is wel echt een 'einde van de wereld' aflevering. En dan over die nachtwaker.. 'We zien hem nooit maar het eten wat we voor hem klaar zetten is 's ochtend op, dus we weren dat hij nog leeft'

En Alexander (toch?) moest altijd naar buiten met een geladen geweer, omdat er meer ijsberen op Spitsbergen zijn dan mensen. Maar Floortje ging er gezellig even in haar eentje (op de sneeuwscooter) er op uit. Foutje in de regie?

Alexander was wel een beetje.. Eh.. Typisch. Dat hij nooit een vriendin of vrouw had gehad, en dat hij te verlegen was om een van de weinige meiden in de zomer aan te spreken. Volgens mij rukt hij zich een ongeluk, want veel meer heb je daar niet te doen!
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven