Entertainment alle pijlers

Floortje naar het einde van de wereld

09-01-2014 22:08 672 berichten
Meer liefhebbers van dit programma?

Ik vind het echt schitterend, die mooie verlaten landschappen!
Alle reacties Link kopieren
quote:himalaya schreef op 19 november 2015 @ 18:52:

En Alexander (toch?) moest altijd naar buiten met een geladen geweer, omdat er meer ijsberen op Spitsbergen zijn dan mensen. Maar Floortje ging er gezellig even in haar eentje (op de sneeuwscooter) er op uit. Foutje in de regie?

Nou, helemaal alleen was ze natuurlijk niet, want de cameraploeg zat haar op de hielen
Shoot first, ask questions later!
quote:redbuIIetje schreef op 19 november 2015 @ 18:53:

[...]

Nou, helemaal alleen was ze natuurlijk niet, want de cameraploeg zat haar op de hielen

Ja duh..

Had Flora dan ook een geweer op haar rug gegeven, al was het alleen maar voor 5 seconden filmen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:himalaya schreef op 19 november 2015 @ 18:56:

[...]

Ja duh..

Had Flora dan ook een geweer op haar rug gegeven, al was het alleen maar voor 5 seconden filmen.Ze hadden 't allemaal vast te koud om op dat soort details te letten
quote:redbuIIetje schreef op 19 november 2015 @ 18:58:

[...]

Ze hadden 't allemaal vast te koud om op dat soort details te letten Dan ga ik volgende keer wel mee. Om ze op de details te wijzen
quote:himalaya schreef op 19 november 2015 @ 19:02:

[...]

Dan ga ik volgende keer wel mee. Om ze op de details te wijzen Haha, lijkt mij ook best 'n leuke job, alleen ff niet op zo'n koude locatie!
Ik had wel te doen met die jongen. Al zou ik er ook niet op vallen...
quote:yolo8 schreef op 20 november 2015 @ 10:29:

Ik had wel te doen met die jongen. Al zou ik er ook niet op vallen...Tja, hij heeft er bewust op gesolliciteerd en zat er nu alweer 6 jaar ofzo?
Ik zou er ook niet willen zitten. En zo eenzaam!

Al die 6 mannen zijn volgens mij 'gelegaliseerde' kluizenaars.

Hijzelf misschien niet, want hij zei dat hij daar eindelijk iemand was en gekend werd.

Vond ik heel aandoenlijk.

Ik dacht ze het binnen nog wél warm hadden omdat Floortje zoiets zei bij aankomst.

Maar kennelijk ook dat nog niet eens. Dat deed voor mij wel de deur dicht inderdaad.

(en dan stook ik het thuis nog niet eens zo warm als Redbulletje )
Mij ontging volledig het nut waarom dat hotel open moest blijven, voor die enkele toerist die er komt??
@ Pearle; dat zag ik ook niet helemaal, en dan vooral dat Alexander bijna nooit weg mocht van het hotel omdat hij altijd klaar moest staan voor eventuele gasten..? Ik kreeg toch sterk de indruk dat daar soms weken/maanden geen enkele gast komt.

En hij zei nog zo enthousiast dat als het 'moet' het dorp heel snel weer bewoond kan worden. Maar wanneer zou dat 'moeten'? Er zijn toch zat plekken met een prettiger klimaat om een samenleving op te bouwen.

En dat landschap.. lijkt me prachtig om eens een weekje te vertoeven, maar om daar te wonen, lijkt me toch erg eentonig, zowel qua leven als omgeving.
Lieve man, prachtig beroep/missie, mooie omgeving, gaaf huis, lieve hond.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Nou, bijzonder weer he?

Ik dacht bij die 8 uur op zee wel 'hoe doe je dat als vrouw zijnde als je moet plassen?!'
Respect voor die man en de vrijwilligers.

Bijzondere uitzending wederom.
Wat een prachtige omgeving, en die walvissen o en zee-otters vind ik ook fantastisch
Het was ook een leuk en lief setje. En wat zullen ze hem hebben geknepen met die motorpech!

Leuk ook dat Floortje nog zo uit haar dak gaat bij die walvissen, terwijl ze dat gedurende haar reizen al op veel plekken moet hebben gezien.
prachtig!
En alweer een mooie aflevering. Zo gaaf hoe ze reageerde op die walvissen. En ik vraag me af wat die mensen hadden gedaan als zij niet mee was geweest.
Wat een prachtige plek! Eerlijk gezegd vond ik het wel erg slecht voorbereid van mensen die beter zouden moeten weten. Motorpech kan gebeuren maar dan ook nog een lege accu en daarbij een kapotte telefoon? Gelukkig maar dat Floortje erbij was! En dat heksenlachje van die vrouw hadden ze wat mij betreft wel eruit mogen monteren
Poep, wie heeft jou gescheten?
quote:himalaya schreef op 02 december 2015 @ 23:06:

Het was ook een leuk en lief setje. En wat zullen ze hem hebben geknepen met die motorpech!

Leuk ook dat Floortje nog zo uit haar dak gaat bij die walvissen, terwijl ze dat gedurende haar reizen al op veel plekken moet hebben gezien.

Volgens mij is dat ook voor 'n groot deel voor de camera. Ze kan 't niet maken om 'n 'been there, done that' houding aan te nemen

Vond dit wel 'n leuk stel. Ook niet iemand die haar man gevolgd is de bush in, maar iemand die zelf verkozen naar die plek kwam en toevallig verliefd werd.

Alaska lijkt me echter prachtig in de zomermaanden, maar dat zijn er maar weinig per jaar daar. Moet je toch hard zijn om de lange barre winters in zulke omstandigheden te kunnen overleven. En dan ook nog zonder vermaak als internet en tv.
Volgens mij was dit niet "voor de camera" waar was Floortje echt heel blij toen ze de walvissen zag. Ze reageerde nu echt spontaner dan op andere momenten dat ze blij is om iets te zien.

Wat een onwijs mooie plek trouwens! En twee mensen die intens gelukkig zijn met hun keuze.

Dit stel was toch anders dan de meeste andere mensen uit deze serie. Een heel bewuste keuze om daar te gaan wonen, en geen vlucht, slimme mensen en ze hebben beide volgens mij nog wel wat geld achter de hand. En de oesterfarm levert voldoende geld op, om te leven zoals ze willen. Ze kunnen nu, volgens mij, een nieuwe accu/boot kopen zouden ze dat willen. Alleen willen ze dat niet perse, maar ze hebben de echte vrijheid om te kiezen.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Dit was inderdaad dat verhaal dat een aantal maanden geleden in het nieuws was, met die kapotte motor/accu/telefoon
Wel prachtig zeg, die natuur. Ik kijk nu de uitzending van gisteren.
quote:pearle schreef op 04 december 2015 @ 19:17:

Dit was inderdaad dat verhaal dat een aantal maanden geleden in het nieuws was, met die kapotte motor/accu/telefoonEn de walvissen
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:vivapimpelmees schreef op 25 november 2015 @ 22:56:

Respect voor die man en de vrijwilligers.

Bijzondere uitzending wederom.

Net gekeken.

Helemaal mee eens.
Dit wordt een mooie aflevering denk ik. Rendierhouders in Mongolië. Wie kijkt? Floortje zat net op een rendier met een enorm gewei. Heel apart gezicht.
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven