Entertainment alle pijlers

Goede/leuke boeken?

08-03-2021 12:05 64 berichten
Hoi allemaal!

Ik zoek nog wat leuke/goede boeken om te lezen. Iemand die wat tips heeft?

Ik vind bijna alle genre’s wel leuk.

Groetjes :popcorn:
Alle reacties Link kopieren
dat is wel een hele algemene vraag
Inderdaad een erg brede vraag, maar ik zal beantwoorden wat ik nu lees;

Ik lees momenteel de boeken van Robert Bryndza. Hij schrijft over een specifieke rechercheur bij de politie, wie je door de boeken heen steeds beter leert kennen. Daarnaast zijn de misdaden die opgelost moeten worden erg complex, en daardoor blijft het boeien. Ik vind hem erg fijn schrijven en het leest, ondanks de complexiteit van wat hij beschrijft, erg fijn weg!
Lees dit 'topicje'maar even door...

entertainment/het-viva-boekentopic-deel ... ges/426423
Alle reacties Link kopieren
Bijna alle genres is wel heel breed TO. :-D

Beetje toelichting? Non-fictie, romantiek, thriller...
Welke boeken heb je gelezen die je heel goed vond?
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Mijn all time favorite: Dark Matter van Blake Crouch. Gaat over een man die in een parallel universum terecht komt. Leuk als je van clusterfucks houdt en sowieso keispannend. Scifi, thriller.

Mijn andere favoriet: Bird Box van Josh Malerman. Er is iets waardoor als je er naar kijkt, je zelfmoord pleegt, maar niemand weet wat. Een soort apocalyptische setting dus, ook rete spannend. Heeft een deel 2: Malorie. Die is ook wel leuk, maar niet zo goed als het 1e deel. Heeft ook een Netflix(?) verfilming, die lang niet zo goed is als het boek. Thriller, apocalyptisch.

Nog een favoriet: Wayward Pines serie van 3 boeken (ze heten Vergeten, Verlaten en Verloren in het Nederlands) van Blake Crouch. Gaat over een man die in een vreemde stad terecht komt waar hij niet meer uit raakt. Scifi, thriller.

The Mist van Stephen King is ook wel gaaf en lekker kort, dus je rost er zo doorheen. Over een vreemde mist die ineens opkomt waar dingen in zitten die niet pluis zijn. Thriller.

Run van Blake Crouch is ook wel tof. Een deel van de mensheid draait ineens door en vermoordt alles wat ze tegen komen en een gezin die nog "normaal" is moet ervoor vluchten. Thriller.

Voor korte horror(?) verhalen is De Bazaar Van Boze Dromen van Stephen King ook leuk. Lekker dik boek met een aantal korte horror/thriller verhalen.

Oh, en als je van non-fictie houdt is De Antwoorden Op De Grote Vragen van Stephen Hawking ook goed.
Alle reacties Link kopieren
TO, wat was het laatste boek dat je las, en wat vond je daar leuk aan?
De Fatale Kust van Robert Hughes
De waanzinnige 14e eeuw van Barbara Tuchman
De gebroeders Karamazov van Dostojevski
Herzog van Saul Bellow
Ten oosten van Eden van John Steinbeck
Alle reacties Link kopieren
Je kunt een abonnement nemen op Bookchoice. Dan krijg je maandelijks 8 verschillende soorten boeken voor een klein bedrag.

Anders kijk in de Nederlandse en Amerikaanse bestseller lijsten die maandelijks verschijnen om te zien wat populair is en past bij jouw smaak. Ook de site Goodreads is zeer uitgebreid met lijsten per genre en recensies.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees nu Rebecca van Daphne du Maurier. Prachtig, echt een aanrader als je van mysterie en romantiek houdt. Waar het over gaat:

It concerns an unnamed young woman who impetuously marries a wealthy widower, only to discover that he and his household are haunted by the memory of his late first wife, the title character.
Alle reacties Link kopieren
Non-fictie: alles van Jon Krakauer (vooral Under the Banner of Heaven en Into Thin Air), The Emperor of All Maladies van Siddharta Mukerjee

Thrillers: de boeken van Tana French en Laura Lippman; I Am Pilgrim van Terry Hayes

Literair: Life after Life van Kate Atkinson, The Amazing Adventures of Kavalier and Clay (Michael Chabon), The Luminaries (Eleanor Catton)

Fantasy en SF: The Martian (Andy Weir), Rivers of London (Ben Aaronovitch)

Historisch: De Ibis-trilogie (Amitav Ghosh), Vogelzang (Sebastian Faulks).

Ik lees met name Engels dus weet niet overal de Nederlandse titel van, maar daar heb je Google voor.
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees nu de boeken van Stephen Fry. Gaat over mythologie, maar erg interessant!
Alle reacties Link kopieren
Dwaler schreef:
08-03-2021 12:46
De Fatale Kust van Robert Hughes
De waanzinnige 14e eeuw van Barbara Tuchman
De gebroeders Karamazov van Dostojevski
Herzog van Saul Bellow
Ten oosten van Eden van John Steinbeck
Allemaal echt prachtige boeken, maar iets zegt mij dat als TO deze vraag zo op een forum stelt, niet echt op zoek is naar deze literatuur. Maar een hele mooi selectie, dat wel.

TO, lees je al veel en heb je al veel gelezen? Zoals iemand eerder vroeg, wat was je laatste boek?
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Alle reacties Link kopieren
Ilja Gort leest heerlijk weg!
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Alle reacties Link kopieren
-Bladora- schreef:
08-03-2021 13:48
Allemaal echt prachtige boeken, maar iets zegt mij dat als TO deze vraag zo op een forum stelt, niet echt op zoek is naar deze literatuur. Maar een hele mooi selectie, dat wel.

Ik gok ook eerder Stephen KIng dan Fry
en Zussen dan Russen
-Bladora- schreef:
08-03-2021 13:48
Allemaal echt prachtige boeken, maar iets zegt mij dat als TO deze vraag zo op een forum stelt, niet echt op zoek is naar deze literatuur. Maar een hele mooi selectie, dat wel.

TO, lees je al veel en heb je al veel gelezen? Zoals iemand eerder vroeg, wat was je laatste boek?
Well, I stand corrected.



Sorry to, ik ken je niet en wilde mooie boeken voorstellen. Bladora kent jou blijkbaar wel en weet dat de boeken die ik voorstel niets voor jou zijn. Sla mijn suggesties dus gerust over.
anoniem_401292 wijzigde dit bericht op 08-03-2021 14:30
21.68% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Haha dat dus. Maar het is een aanname dus kan het helemaal mis hebben.

Maar als in die categorie.
De zeven zussen (alle boeken) lezen heerlijk weg.
Corina Bonann schrijft in dezelfde stijl en zijn heerlijke Romans.

Mijn meest favoriete boek is De Verborgen Geschiedenis van Donna Tart.
En alles van Robert Hughes. Ik lees wel meestal in het Engels, soms vind ik boeken in het Nederlands toch vaak minder mooi. Tenzij geschreven door een Nederlandse Auteur. De ontdekking van de hemel is even doorbijten maar wel prachtig, De publieke werken is ook mooi. Hersenschimmen ontroerend.

Sapiens is erg mooi.

Verder lees ik graag boeken die vertaald zijn uit het Scandinavisch. Soms is het even zoeken of ik de Nederlandse of Engelse vertaling beter vind. Scandinavische thrillers zijn meestal erg onderhoudend en lekker donker. De 100-jarige man die uit het raam klom en verdween weer heel grappig.

Oh en Zuid-Amerikaanse literatuur heeft ook wel iets. Boeken van Gabriel Garcia Marquez prachtig, Blindess van Saramago, heel bijzonder.

Maar ik heb Harry Potter ook met veel plezier gelezen.

Kortom, ik lees alles :) een boek per week. Dus misschien moet je iets specifieker zijn :) .
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Alle reacties Link kopieren
Dwaler schreef:
08-03-2021 14:27
Well, excuse me for breathing.
Ik bedoelde het absoluut niet onaardig.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Alle reacties Link kopieren
Dwaler schreef:
08-03-2021 14:27
Well, I stand corrected.



Sorry to, ik ken je niet en wilde mooie boeken voorstellen. Bladora kent jou blijkbaar wel en weet dat de boeken die ik voorstel niets voor jou zijn. Sla mijn suggesties dus gerust over.
Hey joh. Doe niet zo raar. Ik zei toch juist dat je mooie boeken voorstelde. Ik ken TO ook niet maar ik denk wel dat als je zulke specifieke boeken mooi vindt, je daar niet naar hoeft te vragen op een forum, dan weet je er meestal al van, dat ze bestaan. Ook zei ik dat het een aanname was. Niks was negatief naar jou of iemand anders gericht. Raar dat je zo reageert.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Alle reacties Link kopieren
Ik zit sinds dit jaar om deze reden op Goodreads bij een boekenclub heb nu echt al heel veel nieuwe en leuke boeken ontdekt.
-Bladora- schreef:
08-03-2021 14:46
Hey joh. Doe niet zo raar. Ik zei toch juist dat je mooie boeken voorstelde. Ik ken TO ook niet maar ik denk wel dat als je zulke specifieke boeken mooi vindt, je daar niet naar hoeft te vragen op een forum, dan weet je er meestal al van, dat ze bestaan. Ook zei ik dat het een aanname was. Niks was negatief naar jou of iemand anders gericht. Raar dat je zo reageert.

Tja, blijkbaar heb je niet door hoe jouw opmerking overkomt. Zowel naar to toe als naar mij toe. Misschien iets om eens over na te denken? Ipv te zeggen dat ik raar reageer.
Alle reacties Link kopieren
Dwaler schreef:
08-03-2021 15:03
Tja, blijkbaar heb je niet door hoe jouw opmerking overkomt. Zowel naar to toe als naar mij toe. Misschien iets om eens over na te denken? Ipv te zeggen dat ik raar reageer.
zo onaardig was het toch niet?
als iemand zo'n algemene vraagt stelt, dan ga ik ook uit van een "beginnende boekenverslinder", niet iemand voor Dostojevski
Alle reacties Link kopieren
-Bladora- schreef:
08-03-2021 14:46
Hey joh. Doe niet zo raar. Ik zei toch juist dat je mooie boeken voorstelde. Ik ken TO ook niet maar ik denk wel dat als je zulke specifieke boeken mooi vindt, je daar niet naar hoeft te vragen op een forum, dan weet je er meestal al van, dat ze bestaan. Ook zei ik dat het een aanname was. Niks was negatief naar jou of iemand anders gericht. Raar dat je zo reageert.
En lezers die die boeken nog niet kennen, willen/mogen nooit iets nieuws proberen?
De bestsellers die jij noemt zijn wel zo standaard en algemeen bekend dat de gemiddelde lezer die zelf wel weet te vinden of al gelezen heeft.
lilalinda schreef:
08-03-2021 15:06
zo onaardig was het toch niet?
als iemand zo'n algemene vraagt stelt, dan ga ik ook uit van een "beginnende boekenverslinder", niet iemand voor Dostojevski
Onaardig niet, wel belerend richting mij en aanmatigend richting to.
Alle reacties Link kopieren
Dwaler schreef:
08-03-2021 15:20
Onaardig niet, wel belerend richting mij en aanmatigend richting to.
tja kan, ik lees het niet zo. En als ik zie hoe Biadora(?) daarna op je reageert, geloof ik ook niet dat het zo bedoelt was.
TO stelt ook wel een rare vraag hoor. Ook ik (niet aanmatigend bedoeld) zie haar(/hem) niet als iemand die al heel veel leeservaring heeft

Deze vraag is zo gruwelijk algemeen, als: Ik wil op vakantie, maar ik vind alle landen leuk, en alle soorten vakantie
Of: wat zal ik koken, ik lust alles

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven