Entertainment alle pijlers

Griezelfilms voor kinderen 11-12 jaar

15-10-2012 14:45 130 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter geeft een halloween-horror-griezel-nietslapenfeestje.

Nu willen ze de hele nacht enge films kijken maar ik heb geen idee welke.

Wie heeft tips, titels, do's and don'ts?

Ik wil wel dat ze gillen griezelen maar niet dat ik midden in de nacht bange kinderen naar huis moet brengen of van angst natgepiste bedden moet verschonen.

Help!
quote:Ik zal schriftelijk toestemming vragen en aanbieden nazorg te verlenen oké?
Nightmare on Elmstreet met Freddy krueger?
quote:bammetjebamie schreef op 15 oktober 2012 @ 15:09:

[...]

Ik zal schriftelijk toestemming vragen en aanbieden nazorg te verlenen oké?Is het echt zo'n gekke vraag van mij?
Jumanji, die film wa r de spelers in het spel worden getrokken
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
quote:DrFeel schreef op 15 oktober 2012 @ 15:11:

[...]

Is het echt zo'n gekke vraag van mij?Ik vind van niet.
Jumanji is leukkkk!!!
Zombieland

Frightners

Chucky

Revenge of the Killer Clowns

Hunger Games
quote:DrFeel schreef op 15 oktober 2012 @ 15:11:

[...]

Is het echt zo'n gekke vraag van mij?11-12 jarigen van nu zijn heel anders dan 20 jaar geleden. ze zien als zoveel op tv en internet. snap je wel hoor, maar een beetje bang zijn voor een film is iedereen weleens geweest, heb er geen trauma`s aan over gehouden. ben wel bang voor clowns trouwens, haha
Het is pas kwijt als je moeder het niet kan vinden.
Nee vind ik niet hoor Dr. Feel.

Van je eigen kinderen kan je goed inschatten wat ze aankunnen. Van andere kinderen wordt dat moeilijker. Daarom kan je ze wat mij betreft beter de 'bravere enge films' laten kijken zoals The Witches, dan dat je echte horror laat kijken van 16+. Tenzij alle ouders aangeven dat ze er geen bezwaar tegen hebben.
O ja en hou er rekening mee dat enge films kijken heel leuk is als je ze (nog) niet kijkt.

dus hou een paar andere films, mindder eng of humor-eng achter de hand
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
chucky vind ik dan weer vrij bloederig en smerig.
Afsluiten met Scary Movie dus.
quote:bubbelguppie schreef op 15 oktober 2012 @ 15:13:

[...]

11-12 jarigen van nu zijn heel anders dan 20 jaar geleden. ze zien als zoveel op tv en internet. snap je wel hoor, maar een beetje bang zijn voor een film is iedereen weleens geweest, heb er geen trauma`s aan over gehouden. ben wel bang voor clowns trouwens, haha

zover kwam ik ook met dochter van 5 die binnen no time de krochten van youtube ontdekt

En ondanks internet en gehardheid van de huidige 11-jarigen denk ik dat er best nog zachte eieren zoals ik vroeger was tussenzitten. Die De Lift eng vinden, en IT en wekenlang bang zijn door The Omen te kijken met 15 jaar.
attack of the killer tomatos, daar kan niemand bang van worden
sorry, even updaten: Saw en Paranormal Activity. Pffff, the Omen. Kan in het filmmuseum.
quote:bubbelguppie schreef op 15 oktober 2012 @ 15:19:

attack of the killer tomatos, daar kan niemand bang van worden

Haha ja inderdaad die ken ik nog.

Little shop of horrors was ook zo'n film
Gremlins?
een film met vampiers, zombies, weerwolven enzo is een stuk minder eng. wel griezelen, maar denk dat iedereen daar gewoon nog van kan slapen.

dan wel de iets oudere films, die van de laatste jaren zijn zo smerig
Ik weet niet of hij al genoemd is: The haunted Mansion met Eddie Murphy? (op basis van het spookhuis in Disneyland)

Is wat minder eng dan sommige van de horrorfilms die ik hier voorbij zie komen en die ik zelf echt niet zou durven kijken.. maar ik ben ook een enorm watje..
quote:DrFeel schreef op 15 oktober 2012 @ 15:19:

[...]

En ondanks internet en gehardheid van de huidige 11-jarigen denk ik dat er best nog zachte eieren zoals ik vroeger was tussenzitten.

Ja die kinderen bestaan nog.

Maar die zijn natuurlijk niet uitgenodigd
Ik heb nu al een enorme lijst, het feest kan wel een week duren volgens mij!
Marathonnnnnnn!
Wat je ook kiest, houdt gewoon de leeftijdsadviezen aan. Veel films die hier genoemd worden, zijn voor 16+. Ik heb als 9-jarige op een kinderfeestje ook rot gelachen om een komische 16+ horror film... maar niet heus. Jarenlang trauma. Ik zou mijn eigen kind voor de eer laten bedanken.
Zou best grappig zijn om een horror marathon te organiseren met alle vrouwen hier welke er niet goed tegen kunnen..

Wel eerst de muren goed isoleren voor het gegil.
quote:truffelmaffia schreef op 15 oktober 2012 @ 14:48:

In ieder geval niet de Halloweenfilm met dat jongetje wat gaat moorden en daarna zwijgend in de gevangeniszit.

Halloween! I Michael Myers.

Maar die lijkt me inderdaad niet geschikt, zag ook the blair witch voorbij komen maar is die ook niet een beetje too much voor elf/twaalfjarigen?

The Addams Family geen optie? (of zeg ik nu iets heel kinderachtigs, ik weet het niet , of achter de hand houden als afsluiter ofzo ). Maar hele enge films zou ik niet aan beginnen...

Ik zou denk ik echt de kijkwijzers aanhouden, better safe than sorry...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven