Entertainment alle pijlers

Griezelfilms voor kinderen 11-12 jaar

15-10-2012 14:45 130 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter geeft een halloween-horror-griezel-nietslapenfeestje.

Nu willen ze de hele nacht enge films kijken maar ik heb geen idee welke.

Wie heeft tips, titels, do's and don'ts?

Ik wil wel dat ze gillen griezelen maar niet dat ik midden in de nacht bange kinderen naar huis moet brengen of van angst natgepiste bedden moet verschonen.

Help!
Ik las in de klas ´de Griezelbus´ voor, groep 7. Maar dat vonden sommige leerlingen nog te spannend.

Ik brand mijn vingers niet. Ik hou de leeftijdsadviezen aan. Dus 12+ ook niet want zo oud is nog bijna niemand. Jammer, maar geen Harry Potter op school.

Even inschatten wat de kinderen aan kunnen. Silver Bullet (jaja, Stephen King) is oud, dus ze zien dat het nep is. Maar een mistig bos met daarin ergens een weerwolf (man in pak) blijft spannend.

Ikzelf heb te veel fantasie. Bloederige films vond ik nooit eng. Werd er eerder een beetje misselijk van. Maar films over dingen die niet kunnen en monsters vind ik super eng. Dus ja, weken niet kunnen slapen na het zien van IT. Vervolgens het boek gaan lezen, vond ik nog enger....
quote:xantos schreef op 15 oktober 2012 @ 18:08:

Ik las in de klas ´de Griezelbus´ voor, groep 7. Maar dat vonden sommige leerlingen nog te spannend.

Ik brand mijn vingers niet. Ik hou de leeftijdsadviezen aan. Dus 12+ ook niet want zo oud is nog bijna niemand. Jammer, maar geen Harry Potter op school.

Dit zijn achtstegroepers dus die zijn al heul veul groter en stoerderder!
wanneer je toestemming aan de ouders gaat vragen zou ik toch voor IT gaan, een van de bekendste en voor veel mensen hun eerste horror.

maar zonder het met de ouders te bespreken zou ik hier toch niet aan beginnen.

maar er zijn genoeg opties genoemd voor een geslaagde griezelavond.
Het is pas kwijt als je moeder het niet kan vinden.
quote:lady-voldemort schreef op 15 oktober 2012 @ 16:17:

Die rare film met die reusachtige vleesetende maden in dat afgelegen dorpje, hoe heette die nou toch weer? Aliens is ook leuk ja. Maar aan dat soort films zou ik niet ieder kind ongezien blootstellen .

Aliens?

Ik heb deze zomervakantie met mijn zoon van 8 alle alienfilms gezien. Hij vond ze Saaaaaai.
Silver bullet is wel leuk. Paar schrikmomenten, oud genoeg om niet te eng te zijn,

IT vind ik nog steeds eng. Ik heb en het boek gelezen en de film gezien toen ik een jaar of 13 was. Weken heb ik half hangend boven de WC geplast. Urgh. Ondanks de gedateerde kleuren is het verhaal nog steeds eng.

Bloederige horror vind ik wel ver gaan voor 12 jarigen. Spannend lijkt me wel kunnen, zeker wanneer de ouders worden ingeseind.

Mijn zoon wil ook graag een haloweenfeestje geven. Ik zoek dus films voor jongen van 8 en 9. Gremlins of The Addams Family lijkt me wel wat. Alhoewel die eerste er waarschijnlijk niet in het Nederlands is. Niet alle kinderen lezen snel genoeg voor de ondertitels.
En Twilight misschien wel iets? Of The Hunger Games?

Niet de standaard griezel film, maar wel spannend, zeker op die leeftijd.

Kippevel is ook erg leuk, Griezelbus, The Witches, The Haunted Mansion (Eddy Murphy), Scooby-Doo.

Die films kunnen denk ik voor alle kinderen op die leeftijd wel. Andere films worden voor sommige misschien té eng en dat is ook niet echt leuk.
quote:bubbelguppie schreef op 15 oktober 2012 @ 18:15:

wanneer je toestemming aan de ouders gaat vragen zou ik toch voor IT gaanIk ga niet echt toestemming vragen hoor, die ouders weten dat ze films gaan kijken op zolder en ze kennen me goed genoeg om te weten dat dat geen Caspar het lieve spookje films zijn.
Ik moet opeens denken aan Jumanji!

Dat is ook echt een spannende film voor die leeftijd.
quote:Bijenkoningin schreef op 15 oktober 2012 @ 18:38:

Ik moet opeens denken aan Jumanji!

Dat is ook echt een spannende film voor die leeftijd.Staat al op het lijstje!
quote:Starshine schreef op 15 oktober 2012 @ 17:13:

Gremlins

Adams family

Corpse bride

Beetlejuice

daar zou iets uit kiezen. Leuk eng, ze hoeven geen weken lang nachtmerries te hebben toch?Dit vind ik wel wat voor 8 jarigen, maar te niksig voor 12. Corpse Bride vind ik eigenlijk drie keer niks. Beetje rare film.
@Bammetjebamie: hou er - met je dochter - rekening mee dat niet alle genodigden zullen komen. Simpelweg omdat hun ouders niet willen dat hun kind naar dergelijke films kijkt.
Waar zit de any-key?
Poltergeist is ook leuk voor 12 jarige meisjes . Was die al genoemd?
Volgens IMDb is dit de top 10 enge films met PG13 rating

Top 10 horror volgens IMDb

Op de lijst van Amazon. Staat ook Salems Lot. Is ook best spannend.

Ik zoek nog ff door voor 8 a 9 jarigen....

Poltergeist, daar zouden ze een remake van moeten maken!
quote:houston77007 schreef op 15 oktober 2012 @ 19:13:

@Bammetjebamie: hou er - met je dochter - rekening mee dat niet alle genodigden zullen komen. Simpelweg omdat hun ouders niet willen dat hun kind naar dergelijke films kijkt.Ze komen allemaal hoor maar bedankt voor je waarschuwing
Iedereen bedankt voor de tips!
Wil je de meiden gillend achter de bank hebben, dan is The Woman in Black wel wat. Hij is echt eng. Geen bloed, wel veel spanning, PG-13 rating. Met Daniel Ratcliffe. Ik vond hem erg spannend en ben een paar keer goed geschrokken.

IMDb
quote:Esfa schreef op 15 oktober 2012 @ 21:48:

Wil je de meiden gillend achter de bank hebben, dan is The Woman in Black wel wat. Hij is echt eng. Geen bloed, wel veel spanning, PG-13 rating. Met Daniel Ratcliffe. Ik vond hem erg spannend en ben een paar keer goed geschrokken.

Ik wil de heren ook gillend onder het matras hebben, lukt dat ook met deze?

Niks achter de bank,ze zitten op zolder, ik wil d'r geen zooi van hebben hier beneden.
Oh ja, dat lukt ook voor de jongens! Hij is echt super!

Het beeld is mooi, de atmosfeer "creepy", de muziek maakt het allemaal nog net wat spannender. Je weet eigenlijk steeds net niet wat er gaat gebeuren. En er worden met name kinderen getroffen. Je ziet ze niet doodgaan, maar het is wel heftig. Hij is Volgens sommigen te eng voor 12+ en zou eigenlijk 16+ moeten zijn

Wil je recent en eng, dan is dit wel wat.

Woman in black nupuntnl
Was mijn zoon of dochter nu 12, dan koos is deze film. Laat ze maar lekker griezelen.

Maar ja, ik zoek iets voor jongens van 8 en 9 en danis hij echt te heftig, daarbij moet je het verhaal wel kunnen volgen. Ik ga denk ik voor Gremlins.
Ik zet 'm bij op het lijstje, bedankt!
Gremlins is wel leuk voor 8-9 jaar denk ik ja.

Ga je verder ook nog enge dingen doen en maken?
Mijn dochter had laatst een slaapfeest bij een vriendin. Was n groep van ca 10 kids, en de moeder wilde Sream in de avond opzetten. Bijna alle ouders vonden dat geen goed plan, toen is het E Tgeworden
Op het dak zie je kleine musjes,
je weet; ze krijgen wormen ... maar het lijken kusjes!
Oh het is ook groep 8 trouwens
Op het dak zie je kleine musjes,
je weet; ze krijgen wormen ... maar het lijken kusjes!
ET voor groep 8? Die heeft mijn dochter van 6 al gezien.

Net als Harry Potter trouwens, die hebben de kinderen ook al allemaal gezien. Dochter alleen de laatste 2 niet.

Heb ik abnormale kinderen dan? Ze vinden weinig eng of raar. Star Wars, Aliens (zoon), Harry Potter, Igor, ze smullen ervan.
Ik heb niet alles gelezen,dus weet niet of deze al genoemd is, maar Eden Lake is mijn engste film ever....brrrrr.....

......weet alleen niet of het nou echt zo'n kinderfilm is :D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven