Entertainment alle pijlers

Grote Gezinnen, Grote Vakanties

09-01-2025 13:31 236 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Praat mee over het nieuwe realityprogramma van Mediawan Skyhigh (voorheen Skyhigh tv, bekend van oa Een huis vol)
Grote Gezinnen, Grote Vakanties volgt vijf grote gezinnen tijdens de zomervakantie.
Kijk, huiver, lach, huil, verbaas je enz.
Blijf netjes. Geen negatief commentaar op kinderen.

De gezinnen:
Afbeelding

Elke Maandag om 20:30 uur, 10 afleveringen lang te zien, bij SBS6.
Een dag zonder latte anais, is als een vrieskist zonder ais.
Weet iemand hoe het gezin Huisraad is samengesteld? De meeste kinderen van Quincy?
Snaky schreef:
10-02-2025 21:51
Weet iemand hoe het gezin Huisraad is samengesteld? De meeste kinderen van Quincy?
Nee, ik ben er na de laatste aflevering achter dat Given, als ik de naam goed heb, van Quincy is. Ivm samen met papa quality time.
Ik weet niet of die kinderen van hem dan ook weer verschillende moeders hebben, en die van haar verschillende vaders.

Het was weer veel dat van mijn scherm binnenkwam. Het begon wel pesterig met ze durft dit niet, ze durft dat niet, ze vindt dit eng etc. Ze doet het toch maar. De reden begrijp ik niet. De hele vakantie zit je uren op de weg, en gescheiden van elkaar tijdens zo'n roadtrip. En wat hebben die kids daar nou aan?

Wagenziek en dat echt zo duidelijk filmen, hoeft van mij niet. Ik kon nog net niet tellen hoeveel hagelslagkorrels hij op had gegeten die ochtend. Zijn broertjes keken hun ogen uit. :popcorn:
Dat is vaak leuk bij kids, ze staan met hun neus vooraan om alles te zien. Ik begreep niet dat ze gingen eten en gelijk daarna in een 'over de kop attractie' wilde met de kids.
Maar misschien had ze al door, dat die te klein waren.

€20,- voor een parasol, ja daar waren ze zelf bij.
Je kon't altaid nog bakker worre
Dat kleine meisje Huisraad zonder bandjes naast dat zwembad en op de glijbaan?! O_O
Snaky schreef:
10-02-2025 21:51
Ik niet, ik weet het van geen een gezin. Het schijnt geen uitzondering te zijn dat je regelmatig een kind kwijt bent, bij deze grote gezinnen. Vooral bij zwembaden.
Het is een heksenketel. Veel gezeur en gehuil. Waarom ga je in hemelsnaam met zulke kleine kids in twee campers een roadtrip doen? En een poging om in het Guinness Book of Records te komen, hoeveel mensen prop je in een vouwwagen? Erg chaotisch allemaal, en slecht knip en plakwerk. Ze hebben betere programma's gemaakt, babe. (om in Huisraad style te spreken)
Qua slapen valt het toch allemaal wel mee met die vouwwagen?
Ze zijn met 2 ouders, 8 kinderen en die schoonzoon.

4 slapen er in een ruime tent.
De vouwwagen heeft 2 (kleinere) 2 persoonsbedden, een redelijk ruim middenstuk en nog die ruimtes onder de vouwwagen waar per kant 1 a 2 kinderen in kunnen.
De leefruimte is een ander verhaal...

Ik geloof niet dat het zoveel "slechter" is dan thuis in het dagelijks leven, want ik kan me niet voorstellen dat ze een huis hebben met 9 ruime slaapkamers.
makiko schreef:
11-02-2025 21:27
Nee, ik ben er na de laatste aflevering achter dat Given, als ik de naam goed heb, van Quincy is. Ivm samen met papa quality time.
Ik weet niet of die kinderen van hem dan ook weer verschillende moeders hebben, en die van haar verschillende vaders.

Het was weer veel dat van mijn scherm binnenkwam. Het begon wel pesterig met ze durft dit niet, ze durft dat niet, ze vindt dit eng etc. Ze doet het toch maar. De reden begrijp ik niet. De hele vakantie zit je uren op de weg, en gescheiden van elkaar tijdens zo'n roadtrip. En wat hebben die kids daar nou aan?

Wagenziek en dat echt zo duidelijk filmen, hoeft van mij niet. Ik kon nog net niet tellen hoeveel hagelslagkorrels hij op had gegeten die ochtend. Zijn broertjes keken hun ogen uit. :popcorn:
Dat is vaak leuk bij kids, ze staan met hun neus vooraan om alles te zien. Ik begreep niet dat ze gingen eten en gelijk daarna in een 'over de kop attractie' wilde met de kids.
Maar misschien had ze al door, dat die te klein waren.

€20,- voor een parasol, ja daar waren ze zelf bij.
Dan was Quincy echt heel jong vader geworden. Hij is nu 31 jaar. Dan zou hij rond zijn 15e vader zijn geworden. Ik ben ook heel erg benieuwd welke kinderen van Quincy en Thura zijn.
Is hij pas 31? Given is idd 17.
Ik ben ziek en heb vandaag alle afleveringen tot nu toe gekeken. Man man, wat een programma. En wat een mensen!
Jongste van 15 keek een stukje mee en vond het een goede anticonceptie 😂
Ik hou echt van kinderen, maar waarom zou je jezelf zo veel kinderen aandoen, ik zie alleen maar chaos in deze gezinnen, hele tijd kinderen tellen,volgens mij lopen ze echt meer risico op ongelukjes omdat er steeds een kwijt is,echt gezelligheid zie ik niet,meer dagen overleven en veel gedrein.stel dat er een wat introverter kind tussen zit,die zit altijd in het gejank en druk gedoe.
Zouden ze de rustige stukken eruit geknipt hebben? Het is echt heel erg veel gedrein, gillen, huilen, stressen.
Het is natuurlijk wel sensatie-tv dus bepaalde delen zijn er vast uitgehaald. Al denk ik dat het best een permanente chaos is in deze gezinnen. Ook gelet op het (ogenschijnlijk) gebrek aan enige regels en regelmaat.
Chryssie Lynn kwam vandaag wat positiever in beeld. Had de moeder in Duitsland nu de dreadlocks weer uit? Ik vind haar en haar moeder heel lief met de kinderen.
Snaky schreef:
17-02-2025 23:56
Chryssie Lynn kwam vandaag wat positiever in beeld. Had de moeder in Duitsland nu de dreadlocks weer uit? Ik vind haar en haar moeder heel lief met de kinderen.
O dat is het!
Ik ben aan het terugkijken en vond het vreemd van mezelf dat ik haar ineens frisser vond ogen.
Want wat kun je in een weekje met zoveel kinderen nou in hemelsnaam aan jezelf doen? Nou de dreads eruit dus!

Vind haar en haar moeder het echt wel heel goed doen. Er is 1 weglopertje, maar de rest luistert echt wel goed. Ook geen gezeik over ik ga snel even alleen naar de winkel en oeps ik ben een uur te laat weg en heb per ongeluk toch 4 koters mee.

Ik had van tevoren niet verwacht dat ik in dit programma een alleenstaande moeder met zoveel kinderen kort op elkaar een baken van rust zou vinden...
Ik vind dat die dochter ook positiever in beeld gebracht werd nu. Goed dat ze dat ook eens uitzenden. Haar vriend daarintegen....... op papier kan hij 21 zijn, maar zijn gedrag is het getal omgedraaid, naaide ertussenuit. Net als het aangelijnde zoontje.
De ouders lachen echt alles weg, ik weet niet of dit voor de camera is, maar kom op.
Dat weglopertje weer, hij kreeg wel straf maar of dat nou indruk maakt? Oma en mama bleven met een zachte lieve stem praten. Lief dat jochie, die trots oma schreef op dat papieren zakje met de magneet. Je ziet dat die kinderen weinig gewend zijn, ik vind het mooi hoe enthousiast ze reageren.
Dat jongetje op die skelter, dat was toch een taaie, volgens mij huilde hij meer even van de schrik dan de pijn.
En die buggy op zijn kant, enige vergelijking.
Fijn dat de dochter 1 op 1 kon met vader Huisraad. En dat hij dat zelf nu ook in ziet. Hopelijk, voor alletwee, gaat het ook vaker lukken.
Omdat de rest van Huisraad minder in beeld was, leek het ook rustiger deze uitzending. En de twee volle campers waren niet te horen, dat scheelt enorm.
Je kon't altaid nog bakker worre
Ik moet eerlijk toegeven dat ik vooroordelen had over moeder ipenburg. Maar ik vind dat ze het echt goed doet. 6 kinderen onder de 10 jaar in je eentje opvoeden is niet niks. Ik vind haar er zonder die vlechten leuker en ook meer verzorgd uitzien.

Leuk hoe die meiden van de familie Nijenhuis met elkaar omgaan. Het komt op mij wel echt over. Ook al denk ik dat ze elkaar waarschijnlijk vaak in de haren vliegen, maar dat hoort erbij. Ik had ook vroeger vaak ruzie met mijn zusje omdat ze stiekem een trui had geleend ofzo.

Bij de familie scheerhoorn zit er tussen de jongste kinderen weinig leeftijdsverschil. Een tweeling van bijna 2 en een baby is echt heel pittig. Alle aandacht gaat naar hen en de middelste kinderen hangen er een beetje bij. Moeder komt op mij heel vermoeid en uitgeblust over.

Quincy is op zijn 14e vader geworden. Mooi om te zien dat hij niet is weggelopen voor zijn verantwoordelijkheid. Hoop voor het meisje dat ze meer één op één aandacht krijgt.

Als je veel jonge kinderen hebt dan is een al inclusieve vakantie of een vakantiehuisje ideaal.
Ik vind Roxanne en haar moeder wel leuk met de kinderen omgaan. Iets strenger zijn, is geen overbodigheid denk ik. De hoeveelheid kinderen daar begrijp ik niet. Van verschillende vaders en zo kort op elkaar gekregen. Maar ze zijn er, en zij doen het toch maar. Het budget voor de vakantie had ze ook anders kunnen besteden maar ze gunt haar kinderen dit. En dit vergeten ze nooit meer. Die busreis lijkt me het ergste daar, en zo ook nog terug moeten als de pret voorbij is.

Quincy en Given waren ook fijn bezig met quality time. En dan zit zijn vrouw toch lang alleen met tig kinderen. Zij zegt op sm dat hij naar Dubai gaat, waarvoor weet ik niet.

Chrissy Lynn kwam nou wel anders over. En moeder vertelde dat ze best veel hulp had van haar. Het is maar net wat ze uitzenden, wat je indruk wordt. Die vader lacht inderdaad overal om. Het lijkt wel of hij heel erg bewust is van de camera. Dat kind staat noodles tussen zijn tenen te pletten en hij zegt tegen haar iets van: "dat heb je met kinderen" en kijkt lachend de camera in. Staat dat er op?

Je komt oren en ogen tekort, bij elk gezin. Op de puber meiden na. Die proberen een hit te worden op de socials maar het valt tegen.
Zijn die vier naast hem staan op de foto van hem, en die drie die naast haar staan van haar? Die zullen niet altijd bij elkaar in huis zijn, neem ik aan. En bij Huisraad ook niet.
De thuissituatie bij deze gezinnen zou ik wel eens een aflevering willen zien. Hint voor Skyhigh.
Ik hoor of zie verder weinig over het programma. Alleen na de eerste aflevering wat. 🙉🙈
Meisjes 2, 5 en 7 zijn van haar. Anderen van hem
AR78 schreef:
19-02-2025 17:35
Thura?
Ze zei dat zij 4 kinderen had en Quincy 5.
Waarvan de jongste van hen samen is.
Als die meiden van Nijenhuis op fame uit zijn, moeten ze in ieder geval geen content gaan maken over de rug iemand die zojuist zm heeft gepleegd. Smakeloos zoiets.
Waar zag je dat?
Ik reageerde op de vraag van Birma, welke meiden van Nijenhuis bij wie hoorde
marele schreef:
21-02-2025 06:48
Thura?
Ze zei dat zij 4 kinderen had en Quincy 5.
Waarvan de jongste van hen samen is.
Nijenhuis
AR78 schreef:
21-02-2025 09:11
Ik reageerde op de vraag van Birma, welke meiden van Nijenhuis bij wie hoorde
Excuses. Was nog vroeg.
Snaky schreef:
21-02-2025 08:23
Waar zag je dat?
Hun laatste TikTok.
AR78 schreef:
19-02-2025 17:35
Thnx

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven