Entertainment alle pijlers

GSM-Camera: 1,3 megapixel genoeg?

19-04-2007 01:28 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil binnenkort een nieuwe GSM kopen, maar dan met een dig. fotocamera erin. Liefst een clamshell, alleen het toestel dus geen abonnement of prepaid, en met een groot intern geheugen of een uitbreidbaar geheugen. Nokia, Sony/Eriksson of Motorola denk ik, met een voorkeur voor Nokia.



Heb ik aan 1,3 megapixel dan genoeg of moet in een GSM-camera kopen met 2 megapixel scherpte?



Het gaat natuurlijk om de prijs: 2 MP is fors duurder. Ik heb al modellen en prijzen vergeleken via Kelkoo, Vergelijk, Kieskeurig en Bol.com.

Ik wil de foto's gewoon op mijn harde schijf zetten of naar flickr.com of myspace.com uploaden, dus geen professionele dingen, gewoon huis-tuin-en-keuken gebruik van de camera;)

Iemand ervaring of suggesties?



Alvast bedankt!:D
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook een 1.3 mp camera'tje in mijn telefoon, maar goed, tja.. de kwaliteit is natuurlijk niet denderend. Ligt ook erg aan de ruimte waar je fotografeert, donkere plekken trekken deze camera'tjes niet goed, ondanks het flitsertje dat er vaak wel inzit. Toch vind ik die 1.3 voldoende hoor. Al met al maak ik er toch niet superveel gebruik van.
Alle reacties Link kopieren
Mijn 'proffessionele' camera heeft 6,3 megapixel, om even te vergelijken...Tjsa, het is maar hoeveel je ervoor uit wil geven en hoe belangrijk jij het vindt of de foto's van iets betere kwaliteit zijn. Succes met kiezen!
Alle reacties Link kopieren
Mijn telefoon heeft ook een camera met 1.3 megapixels (SonyE). Je moet daar geen echte, goede foto's van verwachten, hoor. Zelfs niet als het alleen voor huis-, tuin en keukengebruik is.

Ik weet niet of een 2mp camera veel verschil maakt, maar waarschijnlijk halen ze het gewoon allebei niet bij een normale digitale camera.
Dat zeg ik....
Alle reacties Link kopieren
Buitenfoto's zijn wel mooi maar binnen is het vaak te donker voor 1.3 MP. 's avonds zie je amper wat op de foto's. Ik zou voor hoger gaan als ik jouwas.
Alle reacties Link kopieren
Daar kun je best wel aardige foto's mee maken hoor, alleen de kwaliteit van geen enkele gsm haalt het bij een losse digicam. Ik heb er zelf een met 1,3 megapixels en m'n vriend 1 met 2 megapixel, en we hebben gewoon de gsm gebruikt voor vakantiekiekjes (geen zin om digicam mee te slepen). Vooral buiten bij daglicht krijg je best wel aardige foto's en filmpjes, binnen fotograven is bij beide toestellen niet aan te raden.



Maar als het je voornamelijk om de foto's te doen is kan je beter een gewone digicam kopen, en laat je daarbij niet misleiden door het aantal megapixels.  Megapixels zeggen niet zoveel, belangrijker is het welk type lens de camera heeft en de kwaliteit van de gebruikte chipsets. (om die reden haalt een gsm ook nooit de kwaliteit van een goede digicam)
Just when the caterpillar thought the world was over, it became a butterfly
Alle reacties Link kopieren
  Vooral buiten bij daglicht krijg je best wel aardige foto's en filmpjes, binnen fotograven is bij beide toestellen niet aan te raden.



Maar als het je voornamelijk om de foto's te doen is kan je beter een gewone digicam kopen, en laat je daarbij niet misleiden door het aantal megapixels.  Megapixels zeggen niet zoveel, belangrijker is het welk type lens de camera heeft en de kwaliteit van de gebruikte chipsets. (om die reden haalt een gsm ook nooit de kwaliteit van een goede digicam)







Ik heb een simpele 2 megapixel digitale fotocamera, maar aangezien mijn GSM al 5 jaar oud is wil ik een andere, en met 2 apparaten rondlopen vind ik onhandig. Dus een gsm met camera erin lijkt mij praktischer dan een losse GSM en een aparte dig. camera.

Ik heb mijn GSM altijd bij me, en als ik overschakel op een GSM-camera dus ook automatisch altijd een camera bij me, leek me handig.



Fotograferen doe ik vrijwel altijd buiten, en een flits gebruik ik sowieso nooit, de foto's zien er met flits toch vaak raar uit. Natuurlicht vind ik het mooist.
Alle reacties Link kopieren
Mijn K800i heeft een 3,2 megapixel camera. Vind dat deze erg goede foto's maakt. 't is helaas voor jou geen clamshell model. Zie hier een vergelijking tussen de camera's van de SE K800i, Nokia N93 en N73 en LG KG920

Vergelijking telefoon camera's
Alle reacties Link kopieren


Mijn K800i heeft een 3,2 megapixel camera. Vind dat deze erg goede foto's maakt. 't is helaas voor jou geen clamshell model. Zie hier een vergelijking tussen de camera's van de SE K800i, Nokia N93 en N73 en LG KG920

Vergelijking telefoon camera's





Dank je voor de link! Die Nokia n93 is gaaf.

Je beste eigenschap klopt idd:)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er ook eentje met 1.3 maar de foto's zijn echt niet goed hoor, korrelig en donker. Tenzij je echt in het zonlicht buiten staat en iets op de foto zet wat dichtbij is maar verder moet je er niet veel van verwachten. Maar ik denk dat die van de 2.0 ook niet echt heel goed zal zijn, je mist tenslotte ook een goede lens.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb na veel vergelijken een nokia 6131 (zwart) gekocht: in de reviews

op internet zegt de ene gebruiker mooie foto's te krijgen en de ander zegt dat het maar zozo is, maar ik zie dezelfde meningsverschillen bij 2 megapixel gsm camera's (ik heb ook naar een sonyericsson gekeken, maar ik heb goede ervaringen met nokia, en de ergonomie van de Z-710i van sonyericsson vind ik tegenvallen, nokia staat meestal voor erg gebruiksvriendelijk).

S-avonds foto's maken is voor mij niks, want ook met flits en een "gewone" dig. camera zien de foto's er raar uit, ik fotografeer toch alleen overdag:)



Ik heb ook een 1GB geheugenkaartje meebesteld, was toch 220 euro kwijt incl verzend, nu maar hopen dat er volgende week geen superaanbieding van een 2 mp camera voor 150 euro ergens is.....;)

Foto:
Alle reacties Link kopieren
De foto's van de 1,3 megapixel camera zijn idd van mindere kwaliteit: zit zoals in een aantal reacties staat in de lens denk ik (niet diep of groot genoeg).

Maar ik vind het toch superhandig dat ik altijd een camera bij me heb.

Helaas wel vreselijk gediscrimineerd bij de aankoop: in zwart was ie 188 euro op de prijsvergelijkssite, maar in roze kan je hem kopen voor 149 euro! Zelfde toestel! :@

Bijgaande foto is niet representatief: op andere foto's waren de kleuren wat raar of kunstmatig en idd snel donker, ondanks veel natuurlijk licht.



Zou de clamshell uitvoering ook van invloed kunnen zijn, dus dat je bij een klassiek vormgegeven (rechthoekige) gsm/camera meer diepte hebt voor de lens en dus betere resultaten krijgt?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven