Harry en Meghan Deel 4
zondag 19 april 2020 om 11:15
Deel 1: Prins Harry en Meghan Markle gaan trouwen:
entertainment/prins-harry-en-meghan-mar ... ges/396315
Deel 2: Harry en Meghan zijn getrouwd: entertainment/prins-harry-en-meghan-mar ... ges/416653
Deel 3: Prins Harry en Meghan Markle zijn getrouwd:
entertainment/prins-harry-en-meghan-mar ... ges/455646
ps.
Dit topic gaat over Harry en Meghan, maar hun familie's, vrienden of naaste collega's mogen ook genoemd worden. Alles rond Harry en Meghan.
Vader Thomas en halfzus Samantha Markle, en Meghan's vriendinnen werden in de media met regelmaat genoemd, dan mogen zeker ook Harry's familie en vriendenkring genoemd worden.
entertainment/prins-harry-en-meghan-mar ... ges/396315
Deel 2: Harry en Meghan zijn getrouwd: entertainment/prins-harry-en-meghan-mar ... ges/416653
Deel 3: Prins Harry en Meghan Markle zijn getrouwd:
entertainment/prins-harry-en-meghan-mar ... ges/455646
ps.
Dit topic gaat over Harry en Meghan, maar hun familie's, vrienden of naaste collega's mogen ook genoemd worden. Alles rond Harry en Meghan.
Vader Thomas en halfzus Samantha Markle, en Meghan's vriendinnen werden in de media met regelmaat genoemd, dan mogen zeker ook Harry's familie en vriendenkring genoemd worden.
fleurtje_5 wijzigde dit bericht op 24-04-2020 16:58
Reden: ps toegevoegd
26.33% gewijzigd
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
dinsdag 25 augustus 2020 om 06:40
Betty_Slocombe schreef: ↑22-08-2020 21:37Ja, dat je je laat fotograferen terwijl je goede dingen doet is helaas gemeengoed, daar zijn Harry en Meghan geen uitzondering. En ik denk dat de mensen die die spullen gekregen hebben er blij mee waren.
Het doel is goed uiteraard. Jammer dat H en M het slechts als een “photo opportunity” zagen. Ze schijnen er slechts tien minuten te zijn geweest en wilden ook nog vervoerd worden in een privé vliegtuig (hetgeen de organisatie weigerde).
https://youtu.be/FMtEW1ncvlU
dinsdag 25 augustus 2020 om 11:39
Hamer schreef: ↑25-08-2020 06:40Het doel is goed uiteraard. Jammer dat H en M het slechts als een “photo opportunity” zagen. Ze schijnen er slechts tien minuten te zijn geweest en wilden ook nog vervoerd worden in een privé vliegtuig (hetgeen de organisatie weigerde).
Precies zoals ik altijd al heb gedacht. Deze dame zegt het ook. Het is duidelijk dat ze dit doen voor hen zelf, voor hun PR, om hun eigen merk sterker te maken, dit was weer een fotomoment voor hun zelf, ze doen dit echt niet voor het goede doel. En dan ook nog vragen voor een privéjet van Santa Barbara naar Los Angeles, want Meghan is dol op Privé jets.
Kate deed dit werk al een paar weken geleden, maar Kate zette het op, Kate hielp mee en bleef. En niet alleen voor dat ene fotomoment.
ps: Over Kate's actie:
https://www.msn.com/nl-nl/entertainment ... ailsignout
.........
Ze bezocht Baby Basics UK in Sheffield en praatte met ouders over hoe babybanken hen hebben geholpen in moeilijke tijden. Kate had eerder al een privébezoek afgelegd aan de organisatie en hoorde dat er grote behoefte was aan baby-artikelen, dus begon ze een inzamelingsactie. Dat was een succes, want de actie leverde zo'n 10.000 artikelen op voor zogeheten babybanken in het Verenigd Koninkrijk.
..........
fleurtje_5 wijzigde dit bericht op 25-08-2020 14:12
28.60% gewijzigd

dinsdag 25 augustus 2020 om 13:52
Murky Meg? Dat klinkt uitzonderlijk onpartijdig. Gelukkig zegt ze zelf in de disclaimer ook dat wat ze zegt misschien helemaal niet waar is. Maar hee, zij doet onderzoek, dus dat klinkt al met al heel wetenschappelijk.Hamer schreef: ↑25-08-2020 06:40Het doel is goed uiteraard. Jammer dat H en M het slechts als een “photo opportunity” zagen. Ze schijnen er slechts tien minuten te zijn geweest en wilden ook nog vervoerd worden in een privé vliegtuig (hetgeen de organisatie weigerde).
Verder gekeken en deze mevrouw gebruikt posts op internetfora als bewijs voor haar verhaal? Ik begin de toename van complotgekkies in Nederland steeds beter te begrijpen wanneer mensen denken dat dit een betrouwbare bron is om je mening op te baseren en dat dit is wat onderzoek is.
Maar goed, aangezien het hier alleen maar schoppen tegen Markle is, heeft het ook weinig zin dat ik hier post. Uiteindelijk wordt deze post van mij genegeerd of geciteerd en er wordt gesneerd of "elk verhaal heeft twee kanten" of er komt weer zo'n dubieuze link.
Haat het mens maar, ze zal er geen cent minder om hebben.
anoniem_378854 wijzigde dit bericht op 25-08-2020 13:56
39.67% gewijzigd
dinsdag 25 augustus 2020 om 13:53
dinsdag 25 augustus 2020 om 14:46
Betty_Slocombe schreef: ↑25-08-2020 13:52Murky Meg? Dat klinkt uitzonderlijk onpartijdig. Gelukkig zegt ze zelf in de disclaimer ook dat wat ze zegt misschien helemaal niet waar is. Maar hee, zij doet onderzoek, dus dat klinkt al met al heel wetenschappelijk.
Het ging me om die tien minuten. Als ik tijd heb wil ik nog wel een andere bron zoeken.
dinsdag 25 augustus 2020 om 17:05
Maar even los van de dubieuze Murky Meg-video, als het waar zou zijn, dan komt zoiets toch uit? Dan is er altijd wel iemand die gaat praten dat ze in een kwartiertje weer verdwenen waren en met een jet ingevlogen wensten te worden? Als je zo onder een vergrootglas ligt, komt dat toch uit?
Mijn posts gaan niet over jou. Maar als je je aangesproken voelt, voel je je kennelijk aangesproken. Doe daar iets mee.
dinsdag 25 augustus 2020 om 17:09
koreana schreef: ↑25-08-2020 17:05Maar even los van de dubieuze Murky Meg-video, als het waar zou zijn, dan komt zoiets toch uit? Dan is er altijd wel iemand die gaat praten dat ze in een kwartiertje weer verdwenen waren en met een jet ingevlogen wensten te worden? Als je zo onder een vergrootglas ligt, komt dat toch uit?
Ik heb het ook op meerdere plaatsen gezien maar nog niet de bron gevonden
Edit: diverse mensen die via social media een en ander hebben gemeld en anderen die vluchtgegevens hebben uitgevogeld. Inderdaad anoniem. Overigens is dat niet veel anders dan de altijd aangehaalde “anonieme vrienden”. In ieder geval hebben ze geen moeite gedaan om de shirtjes van de organisatie te dragen zoals de andere vrijwilligers wel deden, hetgeen erop wijst dat ze er maar kort waren.
Koreana. ik denk dat dit voor Hollywood geen vreemd gedrag is. Er zullen wel meer sterren zijn die op die wijze aan hun publiciteit komen. Voor een prins als Harry met zijn “sustainable travel”-initiatief wel een aanfluiting als hij weigert de auto hiervoor te pakken (rit van circa anderhalf uur).
hamer wijzigde dit bericht op 26-08-2020 07:58
Reden: Edit toegevoegd
Reden: Edit toegevoegd
44.52% gewijzigd
donderdag 27 augustus 2020 om 08:21
Meghan interviewde activiste Gloria Steinem en is trots dat Harry een feminist is, een voorbeeld voor Archie:
https://www.dailymail.co.uk/femail/arti ... Harry.html
De toekomst is niet meer wat het was
donderdag 27 augustus 2020 om 19:07
mdh schreef: ↑27-08-2020 08:21Meghan interviewde activiste Gloria Steinem en is trots dat Harry een feminist is, een voorbeeld voor Archie:
Interessant.
donderdag 27 augustus 2020 om 23:21
mdh schreef: ↑27-08-2020 08:21Meghan interviewde activiste Gloria Steinem en is trots dat Harry een feminist is, een voorbeeld voor Archie:
Ik vind het een hoop bla bla bla. Harry wat stroop om zijn mond smeren 'o Harry wat fijn dat je mannelijk en feministe bent, kan Archie fijn naar zijn vader opkijken' en Meghan op haar wenken bedienen.
Alsof opkomen voor vrouwenrechten opnieuw uitgevonden moet worden.
Die mannelijke feministe heeft een 93 jarige oma die al tig jaren de Queen van Engeland is en op hoge leeftijd zelfs nog paard rijd. Die oma doet haar volwassen kleinzoon nog wat voor.
vrijdag 28 augustus 2020 om 23:20

zaterdag 29 augustus 2020 om 11:09
Fleurtje_5 schreef: ↑28-08-2020 23:20Waarom een standbeeld? Omdat ze zestig zou zijn geworden? Omdat ze bij het volk destijds geliefd was? Of omdat de foto aan hun muur niet groot genoeg meer is? Doen ze het voor hen zelf of voor het volk?
Doen ze straks ook een standbeeld voor hun vader?

zaterdag 29 augustus 2020 om 11:51
Nee voor Camilla.Fleurtje_5 schreef: ↑28-08-2020 23:20Waarom een standbeeld? Omdat ze zestig zou zijn geworden? Omdat ze bij het volk destijds geliefd was? Of omdat de foto aan hun muur niet groot genoeg meer is? Doen ze het voor hen zelf of voor het volk?
Jammer dat dit topic een dump plaats is geworden van voor waarheid aangenomen aannames over H&M.
En de azijnpissers vieren feest.
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
zaterdag 29 augustus 2020 om 12:23
zaterdag 29 augustus 2020 om 12:27
Over azijn pissen gesproken...
Kom maar op met positieve berichten over H&M. Alles is welkom.
Behalve dit soort non reacties. Er wordt hier geplaatst wat in media verschijnt. Ontkracht deze berichten dan met andere berichten. Dan zeg je tenminste iets.
zaterdag 29 augustus 2020 om 12:30
Je zou ook kunnen denken, waarom niet?
Er zijn zoveel beelden van historische mensen, en hoe je ook over Diana denkt en over haar karakter, ze is een icoon.
Zij gaat de geschiedenisboeken in.
Al was het alleen maar omdat zij mensen aan het denken zette, bijvoorbeeld toen zij midden jaren 80 een AIDS patiënt aanraakte, zonder handschoenen, toen iedereen daar nog panisch voor was.
Stressed is just desserts spelled backwards
zaterdag 29 augustus 2020 om 12:44
Fleurtje_5 schreef: ↑28-08-2020 23:20Waarom een standbeeld? Omdat ze zestig zou zijn geworden? Omdat ze bij het volk destijds geliefd was? Of omdat de foto aan hun muur niet groot genoeg meer is? Doen ze het voor hen zelf of voor het volk?
Het standbeeld is het sluitstuk van de witte “sunken garden” als onderdeel van de tuinen van Kensington Palace.
hamer wijzigde dit bericht op 29-08-2020 14:42
0.22% gewijzigd
zaterdag 29 augustus 2020 om 13:13
Maleficent schreef: ↑29-08-2020 12:30
Al was het alleen maar omdat zij mensen aan het denken zette, bijvoorbeeld toen zij midden jaren 80 een AIDS patiënt aanraakte, zonder handschoenen, toen iedereen daar nog panisch voor was.
Ja dat herinner ik mij nog goed. Waarschijnlijk haar belangrijkste prestatie: van het ene op het andere moment beseften mensen dat Aids niet via huidcontact overdraagbaar was. Die foto ging de hele wereld over.
zaterdag 29 augustus 2020 om 14:33
https://eenvandaag.avrotros.nl/item/sch ... oyal-exit/
Schrijver van boek over Harry en Meghan weet het zeker: het paleis zorgde voor de royal exit.
Dit jaar namen prins Harry en zijn vrouw Meghan Markle afstand van het Britse koningshuis. Waarom namen zij deze beslissing? Biograaf Omid Scobie denkt dat niet de pers maar het paleis hen het laatst duwtje in de rug gaf.
Harry en Meghan werkten niet mee aan de biografie over hun leven, toch weet schrijver en koningshuisverslaggever Omid Scobie zeker dat zijn versie klopt: "Ik heb meer dan 100 bronnen gesproken, mensen dichtbij het koppel en mensen die weten wat er achter de paleismuren gebeurt."
Kritiek
Scobie heeft de laatste twee weken de nodige kritiek over zich heen gehad. Vandaag komt de biografie over Harry en Meghan officieel uit. Uit een aantal voorpublicaties werd al duidelijk dat Meghan & Harry: Op zoek naar vrijheid niet heel lekker zou vallen bij Buckingham Palace.
"De berichten over het boek die ik zag langskomen en de pogingen om mijn geloofwaardigheid in twijfel te trekken, geven me een klein voorproefje van waar Harry en Meghan dagelijks mee te maken hadden", vertelt de schrijver.
nformatie vanuit het paleis
Scobie en journalist Carolyn Durand wilden beter begrijpen wat het stel dreef om uit het koningshuis te stappen en besloten een boek te schrijven. Toen het nieuws over 'Megxit' begin dit jaar brak, wees de vinger vooral naar de roddelpers en de Britse tabloids.
Harry en Meghan wilden niets meer te maken hebben met de vernietigende artikelen en de aanhoudende racistische ondertoon. Volgens Scobie werden die bladen gevoed met informatie vanuit het paleis, door hovelingen die niets moesten hebben van de nieuwe wind die Harry en Meghan door het koningshuis wilden blazen.
Negatieve beeldvorming
"Veel van de verhalen die cruciaal zijn geweest in de negatieve beeldvorming van Meghan zijn gelekt van binnenuit", vertelt Scobie. Zoals het verhaal dat Meghan in de aanloop naar het huwelijk zoveel sterallures had dat ze schoonzus en publiekslieveling Kate aan het huilen had gemaakt.
"Wij hebben gesproken met de mensen die er die dag bij waren en allemaal zeggen ze dat het verhaal niet klopt. Maar desondanks weigert het paleis de verhalen te ontkennen noch te bevestigen."
Ook in Nederland
Koningshuisdeskundige Dorine Hermans verbaast het niets. Het doet haar denken aan de haatcampagnes tegen Pieter van Vollenhoven eind jaren 60. "Over Van Vollenhoven werd ook gezegd dat hij divagedrag vertoonde, bijvoorbeeld als hij ging winkelen moest de hele zaak voor hem worden ontruimd."
"Allemaal onzin bleek jaren later." Volgens Hermans werden die verhalen ook gevoed vanuit het paleis door hovelingen die niets moesten hebben van deze buitenstaander.
'Er is niets veranderd'
Toch zou je denken dat het Britse koningshuis inmiddels wel een moderniseringsslag heeft gemaakt. Na de dood van Diana was er veel kritiek op het starre en extreem conservatieve instituut: de koningin werd gedwongen om met de tijd mee te gaan.
Maar volgens Scobie is het dna van de monarchie nooit wezenlijk veranderd: "Er is een verschil tussen de koninklijke familie en het instituut. De familie is misschien wel iets opener geworden en meegegaan met de tijd, het instituut en de hovelingen niet. Prinses Diana klaagde er al over, nu met Harry en Meghan zien we dat er niets is veranderd."
=============================
Wel raar dat die hovelingen zoveel macht binnen de paleismuren hebben.
Schrijver van boek over Harry en Meghan weet het zeker: het paleis zorgde voor de royal exit.
Dit jaar namen prins Harry en zijn vrouw Meghan Markle afstand van het Britse koningshuis. Waarom namen zij deze beslissing? Biograaf Omid Scobie denkt dat niet de pers maar het paleis hen het laatst duwtje in de rug gaf.
Harry en Meghan werkten niet mee aan de biografie over hun leven, toch weet schrijver en koningshuisverslaggever Omid Scobie zeker dat zijn versie klopt: "Ik heb meer dan 100 bronnen gesproken, mensen dichtbij het koppel en mensen die weten wat er achter de paleismuren gebeurt."
Kritiek
Scobie heeft de laatste twee weken de nodige kritiek over zich heen gehad. Vandaag komt de biografie over Harry en Meghan officieel uit. Uit een aantal voorpublicaties werd al duidelijk dat Meghan & Harry: Op zoek naar vrijheid niet heel lekker zou vallen bij Buckingham Palace.
"De berichten over het boek die ik zag langskomen en de pogingen om mijn geloofwaardigheid in twijfel te trekken, geven me een klein voorproefje van waar Harry en Meghan dagelijks mee te maken hadden", vertelt de schrijver.
Scobie en journalist Carolyn Durand wilden beter begrijpen wat het stel dreef om uit het koningshuis te stappen en besloten een boek te schrijven. Toen het nieuws over 'Megxit' begin dit jaar brak, wees de vinger vooral naar de roddelpers en de Britse tabloids.
Harry en Meghan wilden niets meer te maken hebben met de vernietigende artikelen en de aanhoudende racistische ondertoon. Volgens Scobie werden die bladen gevoed met informatie vanuit het paleis, door hovelingen die niets moesten hebben van de nieuwe wind die Harry en Meghan door het koningshuis wilden blazen.
Negatieve beeldvorming
"Veel van de verhalen die cruciaal zijn geweest in de negatieve beeldvorming van Meghan zijn gelekt van binnenuit", vertelt Scobie. Zoals het verhaal dat Meghan in de aanloop naar het huwelijk zoveel sterallures had dat ze schoonzus en publiekslieveling Kate aan het huilen had gemaakt.
"Wij hebben gesproken met de mensen die er die dag bij waren en allemaal zeggen ze dat het verhaal niet klopt. Maar desondanks weigert het paleis de verhalen te ontkennen noch te bevestigen."
Ook in Nederland
Koningshuisdeskundige Dorine Hermans verbaast het niets. Het doet haar denken aan de haatcampagnes tegen Pieter van Vollenhoven eind jaren 60. "Over Van Vollenhoven werd ook gezegd dat hij divagedrag vertoonde, bijvoorbeeld als hij ging winkelen moest de hele zaak voor hem worden ontruimd."
"Allemaal onzin bleek jaren later." Volgens Hermans werden die verhalen ook gevoed vanuit het paleis door hovelingen die niets moesten hebben van deze buitenstaander.
'Er is niets veranderd'
Toch zou je denken dat het Britse koningshuis inmiddels wel een moderniseringsslag heeft gemaakt. Na de dood van Diana was er veel kritiek op het starre en extreem conservatieve instituut: de koningin werd gedwongen om met de tijd mee te gaan.
Maar volgens Scobie is het dna van de monarchie nooit wezenlijk veranderd: "Er is een verschil tussen de koninklijke familie en het instituut. De familie is misschien wel iets opener geworden en meegegaan met de tijd, het instituut en de hovelingen niet. Prinses Diana klaagde er al over, nu met Harry en Meghan zien we dat er niets is veranderd."
Mijn posts gaan niet over jou. Maar als je je aangesproken voelt, voel je je kennelijk aangesproken. Doe daar iets mee.
zaterdag 29 augustus 2020 om 17:51
Ja dat las ik vanochtend: https://www.nu.nl/weekend/6073692/biogr ... fspot.html
Een dingetje eruit is dat ze over het algemeen niet naar films en series over zichzelf wil kijken.
Met 1 uitzondering: The King's Speech:
Weet je of Elizabeth en Philip The Crown hebben gezien?
"Zeker weten van niet. Ze weten dat de serie bestaat, maar daar blijft het bij. De enige film over de koninklijke familie die ze hebben gezien, is The King's Speech (uit 2011, over Elizabeths vader koning George, red.). Eerst weigerde Elizabeth de film te bekijken. Maar toen het publiek dolenthousiast was en hij meerdere Oscars won, ging ze toch overstag. Verder vermijdt ze films of documentaires over zichzelf. 'Ik leef elke dag dit leven, dat hoef ik niet nogmaals te zien', zegt ze er volgens haar vrienden altijd over."
zaterdag 29 augustus 2020 om 18:33
koreana schreef: ↑29-08-2020 14:33https://eenvandaag.avrotros.nl/item/sch ... oyal-exit/
Kritiek
Negatieve beeldvorming
Ook in Nederland
'Er is niets veranderd'
Het dna van de starre houding zit in de koninklijke familie? Dat was het zetje voor HenM om te vertrekken? Ze wilden de taken halveren en hun eigen eisen stellen. Toen zei H dat het niet anders kon. Star? Pardon, heeft Harry zijn dierbare broer niet de rug toegekeerd omdat William zei dat Harrij niet zo snel van stapel moest lopen en eerst dat meisje beter moest leren kennen?' H is zelf star.
Heeft Meghan geen ontzettend starre houding naar haar eigen niet-koninklijke familie? Meghan was echt niet voor Harry gevallen als hij niet dat dna van de monarchie had gehad.
Ben ik 100 % van overtuigd.
Diana was ook niet met Charles getrouwd als hij geen kroonprins was geweest, maar ze wou wel dat William koning werd en dat Charles overgeslagen werd. En ze bleef na de scheiding tussen de paleismuren wonen.
H en M zien af van hun titels vanwege....maar hun zoon moet wel de titel prins hebben.
fleurtje_5 wijzigde dit bericht op 29-08-2020 18:39
3.15% gewijzigd

zondag 30 augustus 2020 om 12:42
Verschillende kranten melden dat HenM volgend jaar langere tijd in het Verenigd Koninkrijk zullen verblijven om gelegenheden als de Dugby World Cup, de Invictus Games (maart in Den Haag), Trooping The Colour (juni) en de onthulling van het standbeeld van Diana (1 juli) bij te wonen.
https://www.google.nl/amp/s/www.dailyma ... -year.html
Ik kan het me niet voorstellen dat ze maanden achtereen in de UK zullen verblijven.
Bovendien is het nog ver weg. Dit betekent dus waarschijnlijk dat ze de Kerstdagen ook in Santa Barbara zullen doorbrengen? En dat Harry zijn vader, broer en grootouders op leeftijd pas volgend jaar weer zou zien?
https://www.google.nl/amp/s/www.dailyma ... -year.html
Ik kan het me niet voorstellen dat ze maanden achtereen in de UK zullen verblijven.
Bovendien is het nog ver weg. Dit betekent dus waarschijnlijk dat ze de Kerstdagen ook in Santa Barbara zullen doorbrengen? En dat Harry zijn vader, broer en grootouders op leeftijd pas volgend jaar weer zou zien?
De toekomst is niet meer wat het was