Entertainment alle pijlers

Helemaal het einde (deel 2)

11-08-2017 11:35 2775 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier kletsen we verder over de families Pos, van Wichen & van Kooij!
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
Alle reacties Link kopieren
Je gaat niet voor de vakantie maar voor de ervaring en de beleving. :lol:

Ik vind ook dat er heel weinig gefilmd wordt. Van die bootcamp had ik ook wel wat meer willen zien of horen.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
28-02-2018 11:04
Dat is zo, maar wat heb je in 'n zonnig land zonder zwembad? Ze zitten tenslotte niet vlak aan zee.
Klopt, maar als je een bepaald budget hebt moet je keuzes maken, zit toch liever in een leuk huisje zonder zwembad dan een container met zwembad.
Doe mij maar leuk huisje met zwembad. De containers sla ik sowieso over hahaha. Al zijn er vast wel weer kijkers net als vorig jaar die hoe dan ook zouden boeken alleen maar om met hun knijter op tv te komen.
Ik vraag me af wat de bevolking er eigenlijk van denkt.
Wat doen die Nederlanders hier? Gaan ze nog iets voor ons en het eiland betekenen? Of komen ze hier om zelf geld te verdienen...
Ik vind dat de families slecht worden gevolgd. Waarom niks over de scholen van de kinderen? Volgens mij is die jongen ook van school veranderd, want die had het zelfde uniformpje aan.

Het gaat elke x over het zelfde, de containers. De komende 10 afleveringen zullen vast gaan over het verzamelen van tonnen.

Dit seizoen is gewoon saai!
Bryndise schreef:
28-02-2018 16:15
Ik vraag me af wat de bevolking er eigenlijk van denkt.
Wat doen die Nederlanders hier? Gaan ze nog iets voor ons en het eiland betekenen? Of komen ze hier om zelf geld te verdienen...
Volgens mij zien ze die westerlingen alleen als wandelende portemonnees.
Ik zou als matthijs en marieke iets op starten a la wereldwinkel (en dat exposeren naar Nederland). Denk aan een goede webshop waar (die word gerund door die man) en waar producten van Marieke en lokale mensen worden verkocht. Dan denk ik aan dromenvangers, zeep, speciale kaarsen en wat voor DIY met lokale producten je dan ook kan bedenken.

Als ze dit nou over een paar weken openen, graag gedaan voor het idee M&M!
Martje2801 schreef:
01-03-2018 22:54
Ik zou als matthijs en marieke iets op starten a la wereldwinkel (en dat exposeren naar Nederland). Denk aan een goede webshop waar (die word gerund door die man) en waar producten van Marieke en lokale mensen worden verkocht. Dan denk ik aan dromenvangers, zeep, speciale kaarsen en wat voor DIY met lokale producten je dan ook kan bedenken.

Als ze dit nou over een paar weken openen, graag gedaan voor het idee M&M!
Dan moet je wel een thuisfront hebben, want per stuk versturen is te duur, dus een container en dan in Nederland verpakken en verzenden. Je moet dus eerst al heel wat inslaan en in investeren en dan dan mensen in Nederland vinden die dat werk voor je willen doen. Is kansloos voor maar 1 jaar. Lijkt me beter mooie foto's met echte camera maken van de verschillende Kaapverdische eilanden ( gelijk vakantie 😂), en die omzetten in toeristische artikelen als muismat, kalenders, tassen, schorten etc.
Alle reacties Link kopieren
Ik zit nu de aflevering van afgelopen maandag terug te kijken maar het blijft toch wel een beetje saai allemaal... er zit niet echt veel vaart in.
Ben die Ocke ook al meer dan zat. Zelfs Stephan Pos was nog beter te handelen dan die ocke...
Kijken jullie ook?
Jammer jammer dat die gemeente man bij de poot genomen wordt. Die ziet. Gouden bergen en heeft geen idee dat hij over een jaar met die oude troep blijft zitten.
Nou inderdaad grasklokje. Over een jaar zijn ze weer weg en staat al die zooi daar.

Oh en die Maaike alweer klagen in het voorstukje voor komende week, wat een negatieve klaagkip is dat. Bah.

Ik vind nog steeds Jasper en Jessica het meest normale stel, heb ook het gevoel dat zij nog het meest integreren tot zover.
Alle reacties Link kopieren
Ja idd zo denk ik er ook over....dat Jessica en jasper het best intergreren. leuke en vooral nuchtere mensen.

Van Ocke en Fleur heb ik soms het gevoel dat ze gewoon van werkplek zijn veranderd.

Maaike en Bart zijn goed bezig....echte no nonsense mensen die bereid zijn hard te werken. Dat ze al eens zo'n project hebben gedaan kun je goed merken. Oke Maaike kan goed zeuren, maar Bart vind het ook maar wat fijn om het haar naar dr zin te maken.

Of Matthijs het gaat redden? Heb ik mijn vraagtekens bij hoor.....Marieke wel die gaat gewoon door, maar Matthijs? Zou me net verbazen als ze dit jaar niet gaan halen.....
Ik denk dat jij heel erg goed bij de waarheid zit over alle stellen ja kataravrouw.

Ocke en Fleur, oh ik zie ze nog hysterisch blij reageren dat hun flipover was gearriveerd want daar kon je dan projectmatig zo lekker omheen staan.... :sick:
Ik vind Mathijs en Marieke echt heel dom overkomen. Twijfelkonten en ik snap dat Bart flink geïrriteerd is.

Ik ben fan van Bart! En vooral van hun zoon, wat een leuk kind!
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
01-03-2018 22:40
Volgens mij zien ze die westerlingen alleen als wandelende portemonnees.
Waarschijnlijk omdat ze zich zo gedragen.
Maud27 schreef:
06-03-2018 13:27
Ik vind Mathijs en Marieke echt heel dom overkomen. Twijfelkonten en ik snap dat Bart flink geïrriteerd is.

Ik ben fan van Bart! En vooral van hun zoon, wat een leuk kind!
Grappig dat iedereen het anders ziet.
Ik ben niet echt fan van Bart, zie hem zijn frustratie om Maaike tevreden te stellen, en wat niet lukt, dus op anderen afreageren oa Senna.
Verder gebruikt dit gezin vaak een sarcastische humor en daar moet je van houden, en ik vindt Senna daar nog veel te jong voor eigenlijk, hij komt dan brutaal en als een mini-volwassen jongentje over. Hopelijk vindt hij meer aansluiting bij de buurkinderen en kan hij daar weer kind zijn.

Matthijs weet niet was hij wil, wordt overal enthousiast voor, maar als het op doorpakken aankomt blokkeert hij lijkt het. Hij heeft echt de steun van Marieke nodig en die was in dit geval het met Bart eens, tsja en dan heb je als man een probleem. Bart blij natuurlijk dat er wel eens een vrouw met hem eens is....maar ja, Matthijs gaat dan extra zijn best doen om te laten zien dat hij er wel echt verstand van heeft ;-)

En ja, laten we eerlijk wezen, Bart is net zo eigenwijs bij die architect. Deze heren zijn dus wel aan elkaar gewaagd qua twijfelen en veranderen, maar het lijkt wel alsof Bart wil laten merken aan zijn buurman dat hij toch echt degene is die overal verstand van heeft en dat de buren wel heel blij mogen zijn dat ze met hun mee mogen werken. Dat komt niet zo prettig over als bij de andere 2 stellen.
Alle reacties Link kopieren
grasklokje schreef:
06-03-2018 21:58

En ja, laten we eerlijk wezen, Bart is net zo eigenwijs bij die architect. Deze heren zijn dus wel aan elkaar gewaagd qua twijfelen en veranderen, maar het lijkt wel alsof Bart wil laten merken aan zijn buurman dat hij toch echt degene is die overal verstand van heeft en dat de buren wel heel blij mogen zijn dat ze met hun mee mogen werken. Dat komt niet zo prettig over als bij de andere 2 stellen.

Dit gevoel heb ik ook, Bart was er eerder en heeft een plan ontwikkeld.

Matthijs komt erbij en mag zijn geld in Bart z'n project investeren maar is geen volwaardige partner want als Matthijs ook een beetje betrokken wil zijn staat Bart hard te zuchten dat zijn manier toch echt de enige is.

Bart vond ik vooral heel onaardig naar Senna tijdens het huiswerk maken, hoezo mag het kind geen appel eten?

Nare betweterige trekjes die Bart.
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
Alle reacties Link kopieren
Ik weet het ook niet met die Bart; meent alles beter te weten en te kunnen. Misschien is dat ook wel zo maar mag hij dat minder laten blijken. Ik snap ook niet dat die koppels zo snel al samenwerken zonder duidelijke plannen en afspraken over geld en de verdeling hier van.

En dat accent en traaaaaage uitspraak van Bart werkt me op mijn zenuwen.
Poep, wie heeft jou gescheten?
Tsjonge, er komt steeds meer zooi op het terrein van Jasper en Ocke, wat een troosteloze zanderige bedoening. Wat een tegenstelling tot het huis van Bart, ik snap dat ze superblij zijn nu een stenen huis te hebben.
Wel kicken dat Ocke weer een super deal had gesloten met het hout, mag hij ze nu weer met een superdeal verkopen :bonk:

Gelukkig dat die kaapverdianen nog enig idee hebben van wat toeristen willen en dat is niet Ocke, bukken voor je in je loeiwarme, olievaten benauwde en krappe hokje mag betreden op een zanderige en winderige vlakte met uitzicht op zeecontainers.
Nou inderdaad Grasklokje, dat zat ik ook te denken ja, Wat een bende daar. En dan verkeerd hout en de oorspronkelijke huisjes kunnen niet....... Alles kopen voordat ze goed geïnformeerd zijn,,,,, Ja Oke valt wel lekker door de mand zo.

Ik was ook even bang dat ze de bar aan het toiletgebouw hadden gemaakt haha maar dat was gelukkig aan de watertank.

Dan hebben Bart en Maaike het toch veel beter voor elkaar. Al word ik wel langzaamaan agressief van dat 'pak je moment' elke keer.
Alle reacties Link kopieren
Ik vrees dat Ocke een veel te romantisch beeld heeft van het wonen in olievaten huisjes, geverfd in leuke kleurtjes. Die kaapverdianen wonen er echt niet voor de lol in lijkt mij. Gelukkig is hun aannemer wat realistischer van aard. Het is allemaal niet zo goed doordacht vind ik.
Die stenen huisjes die Jasper eerst in gedachte had, was dus toch wel een goed idee.
Nu ben ik toch we benieuwd hoe ze van die containers een thuis gaan maken. ijkt mij niet iets voor permanent toch?

Bart en Maaike gaan goed. Ze werken hard en weten wat ze doen. Voor Senna erg leuk dat hij met de buurkinderen zo goed kan opschieten.
Alle reacties Link kopieren
Begreep ik nou goed dat Fam. Ocke (weet achternaam weer eens niet) twee containers voor eigen gebruik hebben en Fam. Jasper maar eentje? Dat terwijl ze meer kinderen hebben?

Begin me steeds meer te ergeren aan Bart en van de gristelijke familie zag je niet veel, toch?
Poep, wie heeft jou gescheten?
De kinderen van Jasper en Senna komen veel in beeld, wolf en zijn zusje al iets minder, maar die van Matthijs zie je amper, en dan nog vaak in combinatie met Senna of als groep.
O ja dat viel mij ook op van die containers, dat Jasper en Jessica al hadden aangegeven dat ze als gezin niet in 1 container passen en dat er nu 2 voor ocke worden bezorgd en 1 voor Jasper, of zou die bij de ene komen die er al stond? Ik zou nog wel eens willen zien dat ocke en Fleur zich in het zweet in hun container werken, maar helaas, daar zullen ze wel weer Kaapverdische mensen voor uitknijpen. Er moet er 1 de manager zijn nietwaar?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb juist met Bart dat ik het een ontzettende eikel vind. Zelfingenomen mannetje met zijn zeikopmerkingen tegen Senna. En dat praten van hem.....brrrrr. Ocke vind ik wel meevallen.
Alle reacties Link kopieren
Yog63 schreef:
14-03-2018 07:41
Ik heb juist met Bart dat ik het een ontzettende eikel vind. Zelfingenomen mannetje met zijn zeikopmerkingen tegen Senna. En dat praten van hem.....brrrrr. Ocke vind ik wel meevallen.
Ik vind Ocke juist een arrogante kwal die alles naar zijn eigen hand wil zetten en over iedereen heen stapt.

Bart vind ik een goede vent. Senna een leuk joch. Maaike een zeurpiet.

Jasper een slappe zak, die niet eens zijn twijfels neerlegt bij die stomme plannen van Ocke. Jessica vind ik ook maar een tutje. Als je vent niets durft te zeggen, doe jij het toch?


En wat een dom idee: stenen huisjes laten bouwen (goed plan) , die mooi stucken ( superidee) en dan die lelijke olievaten ertegenaan? :nope:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven