Entertainment alle pijlers

Helemaal het einde (rtl4)

02-01-2017 20:50 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie kijkt er ook?
Ozo.
Ik begrijp niet dat die school een meisje van 15 toelaat en al helemaal niet dat je als ouders een meisje van 15 naar de basisschool stuurt. Tenzij ze verstandelijk beperkt is.

Ik zou denk ik ook voor een school zonder andere Nederlanders kiezen.
quote:MoirenPhae schreef op 27 maart 2017 @ 22:04:

Ik begrijp niet dat die school een meisje van 15 toelaat en al helemaal niet dat je als ouders een meisje van 15 naar de basisschool stuurt. Tenzij ze verstandelijk beperkt is.

Ik zou denk ik ook voor een school zonder andere Nederlanders kiezen.
quote:BridgetteDubois schreef op 27 maart 2017 @ 22:26:

[...]

quote:MoirenPhae schreef op 27 maart 2017 @ 22:04:

Ik zou denk ik ook voor een school zonder andere Nederlanders kiezen.Inderdaad.
De Posjes zijn werkelijk de verstandigste, kan mij bijna overal in hun ideeen vinden. Had ik al gezegd dat Addy een enorme sukkel is? Bij deze
quote:_alice_ schreef op 27 maart 2017 @ 22:36:

De Posjes zijn werkelijk de verstandigste, kan mij bijna overal in hun ideeen vinden. Had ik al gezegd dat Addy een enorme sukkel is? Bij dezeHelemaal eens.
Die meid is 15 en in groep 8, wat een gekkenhuis die familie.

De Posjes zijn werkelijk de verstandigste, kan mij bijna overal in hun ideeen vinden. Had ik al gezegd dat Addy een enorme sukkel is? Bij deze

Inderdaad.

Een 15 jarige meid laat je toch niet in groep 8 gaan. Dat kind is daar veel te oud voor.

Die meid is 15 en in groep 8, wat een gekkenhuis die familie.

Ik vind het echt ziek.

Wat voegt dit nou in hemelsnaam toe voor dit meisje? Echt zo zielig.
quote:sannennas schreef op 27 maart 2017 @ 21:31:

Ik snap het Pos idee wel over integreren, maar de toon is zo lelijk.

Volgens mij is dat voor 90% hoe de regie het in elkaar heeft gezet. Hij zegt helemaal niets over die 'ruzie' van toen, maar er moest wel weer even een terugblik tussen geplakt worden. Ik denk dat het ze helemaal niet om die eerdere discussie te doen is.

Volgens mij bedoelen ze het echt heel goed omdat ze willen dat hun kinderen zo snel mogelijk Spaans leren. Hun kids zijn nu nog best klein en zullen de taal vast goed en snel oppakken als ze tussen de Chilenen terecht komen en even in het diepe worden gegooid.

Dan is het ook echt wel jammer als er op het schoolplein Nederlands gesproken dreigt te gaan worden.

Maar ja, als je maar een beetje leuk knipt en plakt in het videomateriaal kan bijna alles er lelijk uit (lijken te) komen.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Maar zijn ze in Chili in groep 8 dan ook niet twee jaar ouder dan in NL in groep 8? Omdat die jongste van de Posjes nog geen 6 zou zijn en naar een andere school de kleuterklassen nog moest doen. Misschien dat de telling daar anders loopt en dat je ongeveer 12 of 13 ( of nog ouder) bent in groep 8.

Maar hoe dan ook, ze voelt zich er niet thuis en zal alles veel sneller oppikken met leeftijdsgenoten.
Poep, wie heeft jou gescheten?
quote:louise1 schreef op 27 maart 2017 @ 22:45:

Maar zijn ze in Chili in groep 8 dan ook niet twee jaar ouder dan in NL in groep 8? Omdat die jongste van de Posjes nog geen 6 zou zijn en naar een andere school de kleuterklassen nog moest doen. Misschien dat de telling daar anders loopt en dat je ongeveer 12 of 13 ( of nog ouder) bent in groep 8.

Maar hoe dan ook, ze voelt zich er niet thuis en zal alles veel sneller oppikken met leeftijdsgenoten.Voorschools onderwijs (educación parvularia of educación preescolar) is beschikbaar

voor kinderen vanaf 3 maanden tot de leeftijd van 6 jaar. Deze vorm van onderwijs is niet

verplicht en is gratis toegankelijk.

Het lager en voortgezet onderwijs heeft een totale duur van 12 jaar (8 + 4) en is verplicht

voor alle leerlingen. De leerplicht geldt vanaf de leeftijd van 6 jaar. Er wordt onderscheid

gemaakt tussen 2 typen onderwijs: educación básica en educación media met een

opleidingsduur van respectievelijk 8 en 4 jaar. In de onderwijswet is vastgelegd dat deze

opleidingsstructuur in de toekomst zal worden gewijzigd. Educación básica zal dan een

opleidingsduur hebben van 6 jaar, gevolgd door educación media, dat eveneens 6 jaar

zal duren. Hierbij zal de eerste 4 jaar bestaan uit algemeen vormend onderwijs

(formación general) en de laatste 2 jaar uit gedifferentieerd onderwijs (formación

diferenciada).

Onderwijs vanaf 6 jaar en basisschool tm 12.
De indeling van het Chileense onderwijs is heel anders dan het Nederlandse systeem. ze hebben het vertaald als groep 8 maar dat klopt niet helemaal. Vanaf ongeveer je 14de ga je naar middelbaar tot en met je 18de. Er zijn scholen die onderwijs bieden vanaf 4 jaar tot en met 18 jaar. Ik gok dat ze een jaar ouder is dan de rest, weet het niet helemaal zeker omdat het openbaar onderwijs is.
Je hoeft niet bang te zijn voor de dood. Als jij er bent is de dood er niet, ben jij er niet dan is de dood er.
quote:MoirenPhae schreef op 27 maart 2017 @ 22:51:

[...]

Onderwijs vanaf 6 jaar en basisschool tm 12.Onderwijs is er vanaf 4 jaar! De plicht misschien niet, maar chileense kinderen gaan net zoals Nederlandse gewoon met 4 jaar naar school. De eerste twee jaar pre kinder en kinder zijn vergelijkbaar met groep 1 en groep 2 hier. Mijn neefjes en nichtjes kregen zelfs al Engels in de kleuterklassen dus ze leren wel iig, niet alleen spelen.
Je hoeft niet bang te zijn voor de dood. Als jij er bent is de dood er niet, ben jij er niet dan is de dood er.
Heeft nou niemand gezien dat er heel groot SUGAR op Stefan's 50 kilo zak zout stond? Beetje vreemd ????
quote:Stroopwaffle schreef op 28 maart 2017 @ 00:52:

Heeft nou niemand gezien dat er heel groot SUGAR op Stefan's 50 kilo zak zout stond? Beetje vreemd ????

Addy? Ben jij het? Misschien had je beter een andere naam kunnen kiezen om in cognito te blijven.

"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
Ja its me Addy... of misschien wel Stefan die incognito wil blijven wie zal het zeggen
quote:Stroopwaffle schreef op 28 maart 2017 @ 00:52:

Ja.

quote:LunchLover schreef op 28 maart 2017 @ 00:54:

[...]

Addy? Ben jij het? Misschien had je beter een andere naam kunnen kiezen om in cognito te blijven.

Ik denk dat het 'm niet is.
quote:LunchLover schreef op 28 maart 2017 @ 00:54:

[...]

Ik kijk gewoon weg als de Posjes op TV zijn.

De andere families en zeker de Yoga vader is ook niet mijn kleur, maar de Posjes..

Wat vinden ze elkaar grappig, kan toch niet serieus zijn dat ze werkelijk in hun broek piesen van de lach van zoveel flauwigheid.

En dan zo neerbuigend naar de rest...bah bah bah misselijk stel zeg.
quote:AlejandraLaura schreef op 28 maart 2017 @ 00:41:

[...]

Onderwijs is er vanaf 4 jaar! De plicht misschien niet, maar chileense kinderen gaan net zoals Nederlandse gewoon met 4 jaar naar school. De eerste twee jaar pre kinder en kinder zijn vergelijkbaar met groep 1 en groep 2 hier. Mijn neefjes en nichtjes kregen zelfs al Engels in de kleuterklassen dus ze leren wel iig, niet alleen spelen.Hier had je vroeger ook een aparte kleuterschool en daarna 6 klassen lagere school; waarschijnlijk is in Chili nog steeds de kleuterschool apart.
quote:AlejandraLaura schreef op 28 maart 2017 @ 00:41:

[...]

Onderwijs is er vanaf 4 jaar! De plicht misschien niet, maar chileense kinderen gaan net zoals Nederlandse gewoon met 4 jaar naar school. De eerste twee jaar pre kinder en kinder zijn vergelijkbaar met groep 1 en groep 2 hier. Mijn neefjes en nichtjes kregen zelfs al Engels in de kleuterklassen dus ze leren wel iig, niet alleen spelen.Ik bedoelde dus leerplichtig. En de lagere school dus vanaf 6 jaar is.
Die houding van die familie Pos, de arrogantie ten top! Nog steeds de taal niet kennen maar wel hoog van de toren blazen. En omdat zij vinden dat zij zich zo goed hebben voorbereid moeten de anderen maar een andere school kiezen???

Ook de familie Addy vind ik tenenkrommend, de kinderen gezellig met z'n vieren bij elkaar, en dan dus voorbijgaan aan het feit dat oudste dochter daar helemaal niet meer tussen past...(En dat jongetje is 8! ik had 'm gezien zijn houding 5/6 geschat...)
Ozo.
quote:hallekie schreef op 28 maart 2017 @ 08:35:

Die houding van die familie Pos, de arrogantie ten top! Nog steeds de taal niet kennen maar wel hoog van de toren blazen. En omdat zij vinden dat zij zich zo goed hebben voorbereid moeten de anderen maar een andere school kiezen???

Ook de familie Addy vind ik tenenkrommend, de kinderen gezellig met z'n vieren bij elkaar, en dan dus voorbijgaan aan het feit dat oudste dochter daar helemaal niet meer tussen past...(En dat jongetje is 8! ik had 'm gezien zijn houding 5/6 geschat...)

Ik kom er nu voor de eerste keer achter dat familie Addy ook nog een zoon heeft

Dacht dat het allemaal meiden waren, jammer dat ze dan niet allemaal een beetje meer moeite doen en dat ventje met de Pos jongetjes kan spelen.
en me vriend die wilt ook nog wat zegge

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven