Het Blok 2025
vrijdag 4 juli 2025 om 16:01
De regels zijn sowieso voor de kijker een beetje onduidelijk. In de uitzendingen leek het dat ze 1 dag per week klushulp mochten inhuren en 1 dag vrienden laten helpen. Ik heb het idee dat er meer (en logisch ook) hulp is geweest bij de meesten. Verder hebben M&R wel degelijk collega’s van Marit als hulp gehad.Draaideurforummer schreef: ↑04-07-2025 10:43En ook weten wij niet welke regels er gelden bij het bouwbedrijf waar zij werkt.
Eat ik ergens ook wel gek vond: Maurits en Anouk zijn zo dik met Victor en Naomi, maar ook zij hadden tot twee keer toe zo’n slechte (ingehuurde?) klussers dat werk over moest. Dat zag je bij de installatie in badkamer en bij de laatste oplevering dat Ray aangaf dat ze de stucadoor naar huis moesten sturen want die maakte er een potje van.
Where is my mind?
vrijdag 4 juli 2025 om 19:15
Wat ik begrepen heb, is dat Victor zijn pro vrienden marktconform moest inhuren. En dat alleen zijn vader als klushulp is ingezet. Dat die pro vrienden op afroep klaar stonden zal geregeld zijn, maar daar heeft iedereen die geen klusser kon vinden gebruik van gemaakt. Op het laatst werd de sfeer met name tussen Marit en Victor minder en wilde hij hen niet meer helpen door zijn pro klussers met hen te delen. En dat snap ik. Er zal echt wel wat door die Trien zijn gezegd wat niet door de beugel kon. Ze zou van mij ook in de stront kunnen zakken, met haar vreselijk achterbakse zuigende studnetikoze gedrag.. En daarbij werkt ze zelf bij een bouwbedrijf maar kwamen alleen “handige” klusvrienden van kantoor helpen. Ik denk dat zij op kantoor dezelfde toon en gedrag vertoond, dan heb je weinig vrienden. Victor heeft vanaf begin iedereen geholpen, met de ideeen hoe aan te pakken maar ook met klussers regelen. Ik heb hem nooit horen zeiken over een ander, pas op het laatst toen Marit compleet uit haar fontanel was gegaan, en Faisel ook compleet door de mand viel met
zijn klus skils en egoïstische gedrag.
Verder ben ik nog steeds team Naomi en Victor. Ik vond hen met Heidi en Mark het leukste en grappigste stel. Ik hoop dat zij vanavond in de prijzen gaan vallen.
Ik hoop dat cowboymakelaar en Eva niet meer terug komen volgend seizoen en dat Daan Alferink (styling) en Bob Sikkens (bouwtechnisch) de jury gaan vormen met
normaal opbouwend commentaar.
zijn klus skils en egoïstische gedrag.
Verder ben ik nog steeds team Naomi en Victor. Ik vond hen met Heidi en Mark het leukste en grappigste stel. Ik hoop dat zij vanavond in de prijzen gaan vallen.
Ik hoop dat cowboymakelaar en Eva niet meer terug komen volgend seizoen en dat Daan Alferink (styling) en Bob Sikkens (bouwtechnisch) de jury gaan vormen met
normaal opbouwend commentaar.
Ik doe mijn best
vrijdag 4 juli 2025 om 20:57
vrijdag 4 juli 2025 om 21:44
vrijdag 4 juli 2025 om 21:45
Ik vond die hele aflevering een anticlimax. Staand op de binnenplaats, effe snel. Jury kwam niet meer aan het woord, je zag niet wat er allemaal nog was aangepakt door Ray en wat dat gekost had, dus geen eindbedrag. En toen Edith die envelop openmaakte had ze volgens mij eerst geen idee wat die € 0 betekende, en dat ze dus verloren had. Werd helemaal niet uitgelegd.
Die Dennis heeft zó totaal geen humor of persoonlijkheid, wat ontzettend saai.
Die Dennis heeft zó totaal geen humor of persoonlijkheid, wat ontzettend saai.
We're just two lost souls
vrijdag 4 juli 2025 om 21:46
vrijdag 4 juli 2025 om 21:58
Wat een waardeloos einde, het past helemaal bij de opzet van dit programma. Geen enkel appartement verkocht, geen uitleg over hoe de prijs tot stand is gekomen en wat de zogenaamde overwaarde zou zijn. En dan heb je je drie slagen in de rondte gewerkt en ga je met lege handen naar huis. Het wordt volgens mij moeilijk om hiervoor volgend seizoen nog kandidaten te vinden.
vrijdag 4 juli 2025 om 22:15
vrijdag 4 juli 2025 om 22:39
Margriet86 schreef: ↑04-07-2025 22:02Was het niet op basis van overwaarde nu bepaald? Terwijl ik dacht dat de overwaarde van de zusjes meer was dan van V & N. Maar kan me ook vergist hebben. Wel leuk nieuws van M & A![]()
Dat hebben we helemaal niet kunnen zien. We hebben alleen de verkoopwaarde gezien. Niet de aankoopwaarde, niet de meerkosten en niet het resultaat van het budget. Totaal onduidelijk dus.
We're just two lost souls
vrijdag 4 juli 2025 om 23:04
Het was leuk geweest als het in een studie was geweest, de finale.
Dat er per stel verteld werd wat de overwaarde was en dan de kosten in mindering van wat het nog gekost heeft om het af te maken. En wat ze nog van het bouwbudget over hadden .
En dan die mensen die kwamen kijken, daar zat volgens mij helemaal geen potentiële kopers bij. Die hadden het programma gezien en waren gewoon nieuwsgierig.
Ik hoopte dat Naomi & Victor niet zouden winnen. Helaas.
De zusjes iig nog tweede, dat gun ik ze.
Die hebben zo loeihard gewerkt. En ik vond hun appartement het mooist. Maar ook de hoogste vraagprijs, dus de overwaarde moest dan natuurlijk ook veel meer zijn dan de andere appartementen., om de hoogste percentage te halen.
Maar al met al.. een aanfluiting, en een domper dat er niet eentje verkocht is.
Dat er per stel verteld werd wat de overwaarde was en dan de kosten in mindering van wat het nog gekost heeft om het af te maken. En wat ze nog van het bouwbudget over hadden .
En dan die mensen die kwamen kijken, daar zat volgens mij helemaal geen potentiële kopers bij. Die hadden het programma gezien en waren gewoon nieuwsgierig.
Ik hoopte dat Naomi & Victor niet zouden winnen. Helaas.
De zusjes iig nog tweede, dat gun ik ze.
Die hebben zo loeihard gewerkt. En ik vond hun appartement het mooist. Maar ook de hoogste vraagprijs, dus de overwaarde moest dan natuurlijk ook veel meer zijn dan de andere appartementen., om de hoogste percentage te halen.
Maar al met al.. een aanfluiting, en een domper dat er niet eentje verkocht is.
vrijdag 4 juli 2025 om 23:25
Nou ik vond het leuk dat Marit en Roelie 2e werden. En ja, het was wel te verwachten dat Victor en Naomi 1e werden. Ik vond het juist wel leuk dat het op de binnenplaats werd gedaan. Maar eigenlijk hadden de jury en Daan er ook bij moeten zijn.
Eigenlijk hebben nu 4 koppels een prijs gewonnen, dat vond ik wel sympathiek.
Eigenlijk hebben nu 4 koppels een prijs gewonnen, dat vond ik wel sympathiek.
vrijdag 4 juli 2025 om 23:28
Nee, de berekeningen hadden ze wel kunnen laten zien, maar dat is misschien te saai om naar te kijken want dat duurt vrij lang.Kattentuintje schreef: ↑04-07-2025 22:39Dat hebben we helemaal niet kunnen zien. We hebben alleen de verkoopwaarde gezien. Niet de aankoopwaarde, niet de meerkosten en niet het resultaat van het budget. Totaal onduidelijk dus.
vrijdag 4 juli 2025 om 23:44
Was verbaasd dat Anouk écht dacht dat ze zeker wel nr. 2 zouden worden. Dan heb je geen goede inschatting van realiteit imo. Je zíet toch dat er andere appartementen zijn die jouw appartement overtroeven?
Uiteindelijk vond ik hun appartement zelfs het slechtst. Niet omdat ik het appartement van Faisel en Chris erg mooi afgewerkt vond met die rare vlekkerige muren en zeer onpraktisch lange keuken. Maar de ruimte had gewoon veel meer potentie. Die zag ik bij het appartement van M+A niet. Erg propperig, veel te groot eiland voor zo'n kleine woonkamer, onbruikbaar hokje bovenop, gekke kastenkamer. Net niet iets.
Weten jullie of de indeling vd ruimtes nu wel of niet door de bewoners zelf zijn bedacht? Ik dacht af en toe wat commentaar te horen van de jury over indeling, terwijl ik dacht dat het zo voorgeschreven was. Want volgens mij zouden Edith en Wilfred die gekke kamer in de woonkamer niet gemaakt hebben als het aan hun had gelegen. De reden vd vouwconstructie was juist om wél te voldoen aan het voorschrift, maar zodanig dat de woonkamer toch nog ruim bleef voelen door de muren te kunnen verwijderen. Ik zou dat hele hokje er instant uitslopen als ik dat appartement zou kopen. Niet omdat ik het niet slim bedacht vond van ze, maar omdat ik het uberhaupt een onzinnige toevoeging vind. Het zal voor de verkoopwaarde vast wat doen (3 kamer appartement ipv 2 kamer appartement). Maar kom op, het kleine stukje wat dan woonkamer heet, is compleet onbruikbaar. Juist slim van ze dat ze dit hebben proberen op te lossen wat toch aan het voorschrift voldeed.
Uiteindelijk vond ik hun appartement zelfs het slechtst. Niet omdat ik het appartement van Faisel en Chris erg mooi afgewerkt vond met die rare vlekkerige muren en zeer onpraktisch lange keuken. Maar de ruimte had gewoon veel meer potentie. Die zag ik bij het appartement van M+A niet. Erg propperig, veel te groot eiland voor zo'n kleine woonkamer, onbruikbaar hokje bovenop, gekke kastenkamer. Net niet iets.
Weten jullie of de indeling vd ruimtes nu wel of niet door de bewoners zelf zijn bedacht? Ik dacht af en toe wat commentaar te horen van de jury over indeling, terwijl ik dacht dat het zo voorgeschreven was. Want volgens mij zouden Edith en Wilfred die gekke kamer in de woonkamer niet gemaakt hebben als het aan hun had gelegen. De reden vd vouwconstructie was juist om wél te voldoen aan het voorschrift, maar zodanig dat de woonkamer toch nog ruim bleef voelen door de muren te kunnen verwijderen. Ik zou dat hele hokje er instant uitslopen als ik dat appartement zou kopen. Niet omdat ik het niet slim bedacht vond van ze, maar omdat ik het uberhaupt een onzinnige toevoeging vind. Het zal voor de verkoopwaarde vast wat doen (3 kamer appartement ipv 2 kamer appartement). Maar kom op, het kleine stukje wat dan woonkamer heet, is compleet onbruikbaar. Juist slim van ze dat ze dit hebben proberen op te lossen wat toch aan het voorschrift voldeed.
zaterdag 5 juli 2025 om 00:31
zaterdag 5 juli 2025 om 07:52
Dacht ik gisteren ook nog dat dat eiland veel te groot is voor appartement van Anouk en Maurits. Wat mij betreft had er beter geen eiland ingezeten.
Indeling konden ze niet zelf besluiten volgens mij.
Ik zag nu ook pas dat de tweede slaapkamer van Mark en Heidy inpandig is. Misschien heb ik niet op zitten letten maar er werden ook geen plattegronden gedeeld en zo.
Jury zag ik trouwens wel staan tijdens de finale. Maar zeiden niks.
Vorig jaar lieten ze wel weten met hoeveel het budget was overschreden en wat de extra kosten waren. Dat is juist leuk om te weten. Nu zegt het helemaal niks wie er gewonnen heeft.
Indeling konden ze niet zelf besluiten volgens mij.
Ik zag nu ook pas dat de tweede slaapkamer van Mark en Heidy inpandig is. Misschien heb ik niet op zitten letten maar er werden ook geen plattegronden gedeeld en zo.
Jury zag ik trouwens wel staan tijdens de finale. Maar zeiden niks.
Vorig jaar lieten ze wel weten met hoeveel het budget was overschreden en wat de extra kosten waren. Dat is juist leuk om te weten. Nu zegt het helemaal niks wie er gewonnen heeft.
zaterdag 5 juli 2025 om 09:05
Nee. Vond ik ook gek. Want wat met de overwaarde daarvan? Is die gewoon voor de programmamakers?
Zebra tussen de paarden
zaterdag 5 juli 2025 om 09:18
De woningen schijnen allemaal lager getaxeerd te zijn dan de vraagprijs op Funda. Ze staan veel te duur te koop. Wat als na verkoop de overwaarde anders blijkt te zijn en N&V niet de meeste overwaarde hebben. Zou toch raar zijn. Staat vast iets over in de kleine lettertjes van het contract dat ze hebben getekend.
Overzicht van de kosten etc:
https://x.com/ThaGuus/status/1941384490 ... 74/photo/1
Overzicht van de kosten etc:
https://x.com/ThaGuus/status/1941384490 ... 74/photo/1

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in