Entertainment alle pijlers

Het Blok 2025

29-04-2025 12:27 576 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Kijkt iemand? Ben nu bezig om de eerste aflevering van gisteren terug te kijken. Het is in ieder geval een leuke mix van kandidaten!
En Daan vind ik echt fantastisch.
Ik zit echt te gruwelen bij dat gekriebel van Naomi bij Anouk aan haar arm. Vreselijk ongemakkelijk om naar te kijken.

Overigens moet ik mijn mening van eerder bijstellen, ik denk niet dat Maurits en Anouk alleen tactisch meeliften met Victor en Naomi, ze lijken ze echt leuk te vinden en willen zelfs samen emigreren naar Spanje?? Begreep ik dit nou echt goed?? Ik hoop echt zo dat zij niet winnen, allebei die koppels niet. Waarbij ik overigens wel vind dat Victor (niet Naomi) het zou verdienen om te winnen, hij heeft echt fantastisch werk geleverd. Duidelijk een professional.
Ik heb begrepen dat er een 1e, 2e en 3e prijs is. Allemaal met een geldbedrag. Dat maakt het toch minder spannend vind ik.
Vivamensje schreef:
02-07-2025 02:17
Ik heb begrepen dat er een 1e, 2e en 3e prijs is. Allemaal met een geldbedrag. Dat maakt het toch minder spannend vind ik.
Oh wat suf, maar vooral dat dat dus niet zo duidelijk is als kijker? Ik dacht dat er één prijs was, een ton.

Zo irritant dat de programmamakers geen enkele moeite doen/hebben gedaan om ergens de regels uit te leggen, duidelijk te maken wat er gewonnen kan worden, niks
Vivamensje schreef:
02-07-2025 02:17
Ik las online geloof ik 100k winnaar, 25k 2e plek, 10k 3e plek. Wat je overhoudt aan bouwbudget komt bij de overwaarde, wat je over je budget heengaat gaat van overwaarde af.
Zebra tussen de paarden
Minik schreef:
02-07-2025 06:52
Oh wat suf, maar vooral dat dat dus niet zo duidelijk is als kijker? Ik dacht dat er één prijs was, een ton.

Zo irritant dat de programmamakers geen enkele moeite doen/hebben gedaan om ergens de regels uit te leggen, duidelijk te maken wat er gewonnen kan worden, niks
Is gewoon verteld aan het begin van het seizoen. Ik ben ondertussen afgehaakt door alle andere bullshit. Maar dat het niet tot in den treure herhaald werd vind ik juist fijn.
Badeendje92 schreef:
02-07-2025 09:45
Is gewoon verteld aan het begin van het seizoen. Ik ben ondertussen afgehaakt door alle andere bullshit. Maar dat het niet tot in den treure herhaald werd vind ik juist fijn.
Oh dat heb ik dan gemist. Ik vind het inderdaad ook fijn als het niet oneindig herhaald wordt, maar inmiddels zijn we bijna bij de ontknoping, en is het programma al 10 weken op tv. Van mij mag je het dan wel nog een keertje zeggen.
Was al duidelijk aan het begin. Prima om het niet te blijven herhalen.

Ik gun het naomi en Victor wel qua appartement, maar niet als deelnemers. Los van het gezever vind ik niet eerlijk tov de andere deelnemers. Een professional zal altijd kwaliteit opleveren.

Ik denk dat faisal en Chris geen baan in de bouw hebben. Ze leveren niet de kwaliteit. Als faisal op mijn stoep staat Als badkamermonteur dan laat ik hem echt niet binnen.
Het is een programma voor amateurs dus raar dat Viktor door de selectie is gekomen. En als hij nou alleen zelf prof was maar hij mag ook nog eens allemaal prof vrienden laten komen helpen als vrienden (dus onbetaald).

Daar kan je als amateur gewoon niet tegenop want je kan gewoon niet zo snel en netjes werken omdat je er ervaring niet hebt.

Ik vind eigenlijk geen een koppel leuk deze keer. Edith en Wilfred zijn redelijk neutraal maar daar vind ik dan weer irritant dat ze zo naïef en traag zijn.

Ik denk dat ik het de zusjes dan nog het meest gun omdat ze samen alles hebben gedaan. In tegenstelling tot veel koppels waar de man het bouwwerk doet en de vrouw het opruimen, stylen en soms schilderen (als zie je bij Naomi en Viktor dat hij ook het schilderwerk doet).
Ik vind Heidi en Mark leuk opgedroogd. Dan de zusjes of deze 2.

Ik vind maurits en anouk enorme meelopers zonder eigen inbreng en Wilfred en Edith vind ik erg leuk. Juist wel een verademing...mensen die niet roddelen, geen oordeel vormen. Gewoon vriendelijk.
Mark vind ik zo kinderachtig doen over de zusjes. Wat een nare onvolwassen man. Gisteren over die hapjes weer zo neerbuigend dat ze vast ook vega linksgedraaide groenvoer-hapjes zouden willen. Dit waren niet zijn exacte woorden maar daar kwam het wel op neer.
Poep, wie heeft jou gescheten?
louise1 schreef:
02-07-2025 11:58
Mark vind ik zo kinderachtig doen over de zusjes. Wat een nare onvolwassen man. Gisteren over die hapjes weer zo neerbuigend dat ze vast ook vega linksgedraaide groenvoer-hapjes zouden willen. Dit waren niet zijn exacte woorden maar daar kwam het wel op neer.
Hij is daarin wel echt het toppunt ja. N&V en M&A maken daar wel ook veel grapjes over. Ik vind dat zo kansloos. Prima dat jij vlees wilt eten, maar waarom dan zo neerbuigend doen over iemand die dat niet wil?
Mag ik even? Ik had een ban, dus kon niet eerder in stapjes reageren.

Ik heb voor mezelf nu al besloten dat ik het Blok niet meer hoef te volgen. Vind het een groot dieptepunt van het ooit zo leuke Blok. En vind zelf ook dat de productie zich zou mogen schamen voor het genadeloos uitbuiten van mensen die hieraan meedoen. Ik vermoed dat er wurgcontracten aan vasthangen dat wanneer mensen vroegtijdig afhaken, daar boetes opstaan.
Maar sorry, ik vind het niet normaal wat voor onrealistische verwachtingen er zijn van opleveringen in veel te korte tijd. Het feit dat er professionals worden toegelaten aan deze wedstrijd die beschikken over een blik gratis pro's is leuk. Maar maak er dan 2 wedstrijden van. Pro's tegen pro's en amateurs tegen amateurs. En zelfs de pro heeft zo hard gewerkt dat deze er fysiek hopelijk geen restschade van overhoudt (rug). Maar heel veel mensen hebben tijdens het Blok echt fysieke klachten gekregen: ziek, tintelingen in armen en schouders met tennisarm, door de rug gegaan. Dat komt imo allemaal door een programma dat deze deelnemers echt maximaal heeft uitgebuit. Ik vind hard werken 1 ding. Maar onrealistische en zelfs risicovolle uitdagingen het andere spectrum.
Ik vond de jury een aanfluiting, de presentator sloeg al helemaal nergens op (wie? Die man die 1 x per week 5 min. door het beeld hobbelt?) en de product plaatsing ook ergerlijk. Het is duidelijk dat het hier gaat om maximaal cashen over de ruggen van deelnemers.

Ik denk dat budgetten ook nauwelijks toereikend zijn en ze hebben alles precies zo ingericht dat mensen wel ergernissen móeten gaan hebben over elkaar, want van belangrijke en veelgebruikte gereedschappen zijn te weinig exemplaren, gewoon lekker niet zorgen dat belangrijke looproutes beschikbaar zijn, waardoor mensen bij elkaar door de hut moeten sjouwen tot irritaties onderling. Nauwelijks ruimte geven voor mensen om hun eigen appartement indeling te maken, waardoor alle creativiteit wordt doodgeslagen. Een aannemer die ik nu aan het eind wel weer ok vind doen, maar gewoon ook opmerkingen heb horen maken die niet meer van deze tijd zijn (met je dikke billen tegen Naomi). Kortom, onsympathiek programma geworden. Zo, dat wilde ik even kwijt.
Helemaal eens. Ik ben al een paar weken geleden afgehaakt om precies al deze redenen.
Het is wel een herhaling maar op net5 is seizoen 19 van het Blok Australië
Wilfred en Edith hebben een week lang een bouwstop gehad, ivm houtworm in de plafondbalken. Dit is niet aan bod gekomen. Wel sneu, want we zien wel hun achterstand, maar dat had dus wel een reden.
Ze konden toch niet starten vanwege geen goedkeuring van welstand die een mening moest hebben over de verfkleur?

Op zich denk ik dat dit stel ook zonder beginvertraging moeite zou hebben gehad met opleveringen (wat ik niet gek vind, dat terzijde, want totaal geen realistische gezonde opleverdeadlines).
Maar daarnaast lijkt het een stel dat meer moeite heeft met de vaart erin houden en zich snel laat afleiden door dingetjes tussendoor. Ook in hun eigen woning thuis was heel veel nog niet af.
kiddootje schreef:
02-07-2025 20:19
Wilfred en Edith hebben een week lang een bouwstop gehad, ivm houtworm in de plafondbalken. Dit is niet aan bod gekomen. Wel sneu, want we zien wel hun achterstand, maar dat had dus wel een reden.
Voorstukje van bijvoorbeeld gisteren suggereerde dat de zusjes niet gingen helpen, maar de oorzaak was bouwstop door opruimen. Wanstaltige manier van neerzetten van de deelnemers. Lang leve Talpa.
Ja, dat was me ook al opgevallen dat de voorstukjes waar het kan heel suggestief zijn. Op basis van een voorstukje ergens in het begin dacht ik dat Mark het heel erg eens was met dat winkelende vrouwen nu eenmaal vragen om op een bepaalde manier bejegend te worden en dat dit nu juist het voordeel van vrouw zijn was. Of het hebben van grote tieten. Of zoiets.
Nu heb ik bijzonder weinig met de man Mark, maar toen bleek dat dit helemaal niet gezegd was, maar door knip en plakwerk gesuggereerd werd door de filmmakers, had ik echt zoiets van wat een flutzooi zeg. Het draait hier erg om de soap.
Net als het suggereren dat Marit en Roelie compleet verstek hadden laten gaan en Wilfred en Edith hadden laten hangen.
Voor het eerst dat ik de zoon van Ray hoor praten! 🥳
.
Margriet86 schreef:
02-07-2025 20:54
Voor het eerst dat ik de zoon van Ray hoor praten! 🥳
Ik vond het dan wel weer tenenkrommend om hem zo tegen een volwassene te horen praten. Hij ziet eruit alsof ie nauwelijks droog achter de oren is.

Houdt wekenlang zijn mond en hobbelt wat mee, komt net kijken en praat nu ineens alsof ie het tegen een kleuter heeft.
Wat een nare sfeer hangt er toch in dit programma. Jammer en niet zo leuk om naar te kijken. Het lijkt wel of doordat de programmamakers niet de aandacht geven die er zou moeten zijn (begeleiding, serieuze beoordelingen, financiën etc.) dat de kandidaten het ook niet meer serieus nemen.
Ray die met de handen op de borst een beetje rondloopt, maar niemand luistert echt. Een jury die ook een aanfluiting is en een presentator die 1 x in de week lunch komt brengen. Dan heb ik het over de sfeer onderling nog niet gehad. Wat een ellende.
Ook eens met voorgaande comments dat Victor een pro is en de rest niet. Dan heb je al een oneerlijk uitgangspunt. Enfin, het is bijna afgelopen, maar ik zou niet graag kandidaat geweest zijn en mezelf zo terugzien op tv.
Ik zit nu bijna aan het eind van deze aflevering. Ik zie dat er weinig input is voor de buurtBBQ. En ik begrijp dat dit kan leiden tot irritatie onder de blok mensen (ik wel, waarom jij niet). Maar ik vind het ook hier weer belachelijk dat dit voor de Blokkers wordt bepaald en door de strot geduwd door Talpa onder het mom van goede sier maken. Terwijl sommigen werkelijk alles op alles moeten zetten om uberhaupt een beetje goed uit te komen die laatste 24 uur.

Als ik moest kiezen tussen kans op een prijs na al mijn harde werken of even goede sier maken met een opgelegde borrel, konden ze van mij ook de rambam krijgen. Doe het lekker zelf programmamakers. Huur een cateraar in ofzo. Ik sta me het schompes te werken om alles af te krijgen.
nomennescio wijzigde dit bericht op 02-07-2025 23:53
7.42% gewijzigd
Hakika schreef:
02-07-2025 23:28
en een presentator die 1 x in de week lunch komt brengen.
Iedere keer dezelfde kleffe patat. Ik denk dat de Blokkers met al die nachten doorhalen wel wat vitaminen kunnen gebruiken.
NomenNescio schreef:
02-07-2025 23:52
Iedere keer dezelfde kleffe patat. Ik denk dat de Blokkers met al die nachten doorhalen wel wat vitaminen kunnen gebruiken.
Volgende keer sponsoring door Hello Fresh ofzo. Ze zijn daar toch dol op product placement.
Christoffel schreef:
02-07-2025 23:08
Ik vond het dan wel weer tenenkrommend om hem zo tegen een volwassene te horen praten. Hij ziet eruit alsof ie nauwelijks droog achter de oren is.

Houdt wekenlang zijn mond en hobbelt wat mee, komt net kijken en praat nu ineens alsof ie het tegen een kleuter heeft.
Faisal gedraagt zich als een een kleuter. Ik vond het juist zeer op niveau.

Als ik iets moet..ik niet doen. Zo werkt het nu eenmaal niet in de volwassen wereld.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven