Entertainment alle pijlers

Het Blok 2025

29-04-2025 12:27 576 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Kijkt iemand? Ben nu bezig om de eerste aflevering van gisteren terug te kijken. Het is in ieder geval een leuke mix van kandidaten!
En Daan vind ik echt fantastisch.
MrsSmit12 schreef:
05-07-2025 09:20
Vorig jaar was de overwaarde van de winnaars ruim 1,5 ton en ze wonnen “maar” 1 ton.
Ik bedoel hierbij van gezamenlijke appartement. Was dat sowieso alleen voor de show.
Zebra tussen de paarden
MrsSmit12 schreef:
05-07-2025 09:18
De woningen schijnen allemaal lager getaxeerd te zijn dan de vraagprijs op Funda. Ze staan veel te duur te koop. Wat als na verkoop de overwaarde anders blijkt te zijn en N&V niet de meeste overwaarde hebben. Zou toch raar zijn. Staat vast iets over in de kleine lettertjes van het contract dat ze hebben getekend.

Overzicht van de kosten etc:

https://x.com/ThaGuus/status/1941384490 ... 74/photo/1
Wel handig als ze hadden gezegd dat het percentage van overwaarde was en niet concrete bedrag al was dat ook wel logischer.
Zebra tussen de paarden
Maar ik denk dat appartementen nu wel sneller worden verkocht nu bekend is dat taxatiewaarde lager is dan op Funda en mensen onder vraagprijs 'kunnen' bieden.

Al zie ik wel dat er andere appartementen in Grave te koop staan die groter en goedkoper zijn. En hele betaalbare rijtjeshuizen.
Zebra tussen de paarden
Denk dat de Amsterdamse producenten vergeten zijn dat er elders in het land niet zo debiel geboden wordt als in de hoofdstad.

Dus werkt het programma niet zo als daar.

Ben benieuwd of ze nog een nieuw seizoen gaan doen en dan vooral waar en met hoop ik wat meer liefde voor het programma.
Everything you see I owe to spaghetti!
xiongmao schreef:
05-07-2025 07:52

Indeling konden ze niet zelf besluiten volgens mij.
Nee, die indruk had ik ook. Sterker nog, ik had zelfs het idee dat ze nauwelijks iets te zeggen hadden over de plaatsing van de keuken en badkamer. Volgens mij stonden zaken als wastafel, fornuis en eiland allemaal al ingetekend en ook plek van wc (logisch) en douche ook. Dan is er weinig ruimte om te schuiven.
Delta heeft de finale niet opgenomen (terwijl alles van dit seizoen standaard werd opgenomen) en terugkijken vanuit de tv-gids lukt ook niet.. Hebben meer mensen dit? 49 afleveringen gekeken en nu kan ik de finale niet zien en door te googlen weet ik ook al wie er gewonnen heeft :"-(

Iemand tips? Ik had net mijn NLZiet opgezegd en onze televisie ondersteunt ook de NLZiet app niet meer sinds 1-7-2025 :thunder:
Je kunt op kijk.nl gewoon gratis kijken.
Maar eerlijk gezegd… bespaar je de moeite. Ik vond het de meest belachelijke tenenkrommende, waardeloos gepresenteerde flutfinale die ik ooit van een show gezien heb. Echt compleet idioot, totale deceptie.
Minik schreef:
08-07-2025 20:51
Maar eerlijk gezegd… bespaar je de moeite. Ik vond het de meest belachelijke tenenkrommende, waardeloos gepresenteerde flutfinale die ik ooit van een show gezien heb. Echt compleet idioot, totale deceptie.
Dit. Ik zou de tijd aan iets leukers besteden.
Zebra tussen de paarden
Minik schreef:
08-07-2025 20:49
Je kunt op kijk.nl gewoon gratis kijken.

Dank, dat kende ik nog niet.

Gekeken, en idd, wat een gedrocht met die nummertjes op deze manier. Ook geen nabespreking. Allerlei seksueel getinte opmerkingen (hilarisch, not). En dan die vreselijke mensen die gewonnen hebben, droeftoeters
Jammer he. Ik vind de afhandeling geen recht doen aan alle inzet. Wat zal het programma ermee verdiend hebben?
NomenNesci0 schreef:
09-07-2025 15:59
Jammer he. Ik vind de afhandeling geen recht doen aan alle inzet. Wat zal het programma ermee verdiend hebben?
Waaraan verdienen ze? Ik denk dat het juist veel kost. Min de inkomsten van de (tergende) reclame die er in zit, dat wel.
Vivamensje schreef:
10-07-2025 08:10
Waaraan verdienen ze? Ik denk dat het juist veel kost. Min de inkomsten van de (tergende) reclame die er in zit, dat wel.
Ze verdienen aan de overwaarde (volgens mij krijgen de kandidaten daarvan niks zelf), dus daar zit al een verdienste in (oké dit seizoen nog niet maar dat komt wel). Ze verdienen aan de belachelijke hoeveelheid reclame voor Praxis, Warp, Ziggo en andere partijen die veelvuldig in beeld komen. Dan nog de reguliere reclames tussendoor, waar elk tv programma zijn geld mee verdient.

En de productiekosten liggen vrij laag. Ray kost geld, maar is gewoon aannemer, dat zal niet ineens BN-er tarieven zijn. Verder de presentator hoefde je elke week maar een paar uurtjes te betalen want die doet verder helemaal niks. De jury zal ook weinig geld krijgen, als ze het niet eens de moeite vonden om fysiek op te komen dagen. Daarbij is die makelaar natuurlijk een enorme aanfluiting.

Daan Alferink is misschien nog wel de duurste kracht, en ook de enige die een beetje sfeer aan het programma wist te geven.

En dan 2 kleine cameraploegen, die kosten wel geld want maken best veel uren. Maar in vergelijking met programma’s waar serieus aandacht aan wordt besteed, denk ik dat de productiekosten hiervan een lachertje waren.

En ja, ze hebben natuurlijk wel fors moeten investeren in het gebouw en bouwkosten enzo, maar dat betaalt zich als de boel verkocht wordt weer terug.
Oh ja, ik moest steeds zo lachen om die 'reclames" van Ziggo; ze hadden steeds last van slecht Wifi-ontvangst en dus moest er van alles gedaan worden om dat weer te herstellen of verbeteren. Wat een goede reclame zeg, ahum ;-)
Poep, wie heeft jou gescheten?
louise1 schreef:
10-07-2025 09:24
Oh ja, ik moest steeds zo lachen om die 'reclames" van Ziggo; ze hadden steeds last van slecht Wifi-ontvangst en dus moest er van alles gedaan worden om dat weer te herstellen of verbeteren. Wat een goede reclame zeg, ahum ;-)
Wij ook...en dan slecht acteren. Hilarisch. Wij kregen het idee juist niet bij ziggo te willen. Teveel WiFi versterkers nodig.

Maar dat hadden we ook bij praxis. In plaats van advies over het soort hout, isolatie of materialen kregen ze advies over een lampje :P
l
louise1 schreef:
Ook Faisal en Chris: wifi doet het niet. Staat de stroom wel aan? Oh, stroom is eraf, nu doet ie het weer.

Naomi bleef ook keurig netjes en beleefd tegen de helpdesk. Dat zou ze normaal anders aanpakken.
louise1 schreef:
Zo tenenkrommend. Dat had echt beter gekund.
Zebra tussen de paarden
Minik schreef:
10-07-2025 08:27
Ze verdienen aan de overwaarde (volgens mij krijgen de kandidaten daarvan niks zelf), dus daar zit al een verdienste in (oké dit seizoen nog niet maar dat komt wel). Ze verdienen aan de belachelijke hoeveelheid reclame voor Praxis, Warp, Ziggo en andere partijen die veelvuldig in beeld komen. Dan nog de reguliere reclames tussendoor, waar elk tv programma zijn geld mee verdient.

En de productiekosten liggen vrij laag. Ray kost geld, maar is gewoon aannemer, dat zal niet ineens BN-er tarieven zijn. Verder de presentator hoefde je elke week maar een paar uurtjes te betalen want die doet verder helemaal niks. De jury zal ook weinig geld krijgen, als ze het niet eens de moeite vonden om fysiek op te komen dagen. Daarbij is die makelaar natuurlijk een enorme aanfluiting.

Daan Alferink is misschien nog wel de duurste kracht, en ook de enige die een beetje sfeer aan het programma wist te geven.

En dan 2 kleine cameraploegen, die kosten wel geld want maken best veel uren. Maar in vergelijking met programma’s waar serieus aandacht aan wordt besteed, denk ik dat de productiekosten hiervan een lachertje waren.

En ja, ze hebben natuurlijk wel fors moeten investeren in het gebouw en bouwkosten enzo, maar dat betaalt zich als de boel verkocht wordt weer terug.
Ik denk dat het programma, of de omroep, helemaal niks van de verkoop van de huizen krijgt. De reclame inkomsten gaan ook naar de omroep en producenten, niet naar het programma. Je weet eigenlijk niet wat er in het contract staat. Wat de presentatoren en medewerkers verdienen weet je ook niet, en de jury beslist echt niet zelf of ze wel of niet komen opdagen, dat wordt gewoon door de programmamakers aan ze medegedeeld. Elk commercieel tv programma gaat om de kijkcijfers, de mensen die er in meespelen zijn gewoon poppetjes die heen en weer worden geschoven. Niemand bepaalt zelf wanneer hij wel of niet op komt dagen, dat bepalen de programmamakers.
Er kwam in een van de laatste afleveringen een mevrouw op kijkbezoek waarvan werd gezegd dat zij de eigenaresse is van het gebouw. Die zit er dus ook nog tussen.
Poeh, net afgekeken. Ik heb steeds alleen de afleveringen van maandag en vrijdag gekeken, echt geen tijd voor de rest. Wat een drama’s zeg. En vreselijke types, Vic en Naomi. Ik hoop nooit zulke mensen tegen te komen, andere mensen niks gunnend en continu van leer trekken (hun bek een douw geven, in hun eigen woorden), maar niet kunnen incasseren.

Echt jammer dat de zusjes niet wonnen, ik vond dat ze zich kranig verweerd hebben, zowel in het klussen als sociaal.

Ik keek de laatste aflevering net met ondertiteling en waar Naomi zei ‘Dat wordt neuken’, zei de ondertitel ‘Dat wordt vieren’. :facepalm: ;-D
Such fun!1
Pffff ik ben pas begonnen met het Blok. Maar geen doorkomen aan, wat een zuiger die Naomi. Loop er helemaal op leeg. Wat zal zij verschrikkelijk in haar vel zitten als je het nodig hebt om al je energie steeds aan klagen weg te geven.

Ik ben fan van het blok, maar dit seizoen hou ik het voor gezien. Ga me hier niet doorheen worstelen. Jammer.
Ik snap het Qiya; dit seizoen is echt een dieptepunt. Ik hoop dat de productie hier meeleest.
louise1 schreef:
18-07-2025 10:07
Ik snap het Qiya; dit seizoen is echt een dieptepunt. Ik hoop dat de productie hier meeleest.
Ik denk dat een groot deel van de net5 achterban het best leuk vond. Ik had het blok even gevolgd op insta maar voldoende fans en het is ook de doelgroep van het programma. Ik denk dat de normale kandidaten steeds minder worden en dat het een ordinaire reality wordt.
Stormke81 schreef:
19-07-2025 07:17
Ik denk dat een groot deel van de net5 achterban het best leuk vond. Ik had het blok even gevolgd op insta maar voldoende fans en het is ook de doelgroep van het programma. Ik denk dat de normale kandidaten steeds minder worden en dat het een ordinaire reality wordt.
Ik heb een paar weken geleden via Insta contact gezocht met, ik dacht Talpa, over pestgedrag maar moest toen een account aanmaken oid, weet niet meer precies wat allemaal, en dat heb ik toen niet doorgezet. Misschien had ik een opmerking daarover gewoon op hun insta moeten zetten ipv een klacht indienen. Het werd me iig niet makkelijk gemaakt.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven