Het doet zo zeer
donderdag 21 december 2017 om 22:07
Is er iemand naar deze documentaire aan het kijken? Ik zapte er toevallig in toen het net begon en omdat ik Heleen van Rooijen erg leuk vind ben ik blijven kijken. Mijn eigen moeder is al lang dood dus gelukkig heb ik nooit zoiets meegemaakt, maar man wat vind ik het aangrijpend. Nog meer mensen die aan het kijken zijn?
Am Yisrael Chai!

donderdag 21 december 2017 om 22:14
Het is een documentaire die Heleen zelf gedraaid heeft over haar dementerende moeder die bij haar in de tuin in een mantelzorgwoning komt wonen. Haar moeder heeft veel pijn en mompelt steeds "het doet zo zeer- het doet zo zeer- het doet zo zeer", vandaar de titel.
Een heel indringend portret van zowel het proces van de moeder als van Heleen zelf als haar dochter.
Een heel indringend portret van zowel het proces van de moeder als van Heleen zelf als haar dochter.
Am Yisrael Chai!

donderdag 21 december 2017 om 22:15
Ja, ik ook. Ik vind dat Heleen echt fantastisch ermee om gaat. Mijn hart brak net voor haar, ze houdt zich zo sterk en groot en gaat zo lief met haar moeder om.
Am Yisrael Chai!

donderdag 21 december 2017 om 22:23
Ze praten hetzelfde, viel me direct in de eerste scene al op. Dat vind ik ook zo bijzonder, dat ze soms zo ontzettend helder en normaal en zelfs geestig is, en andere momenten zo totaal hulpeloos. Heftig lijkt me dat.
Am Yisrael Chai!

donderdag 21 december 2017 om 22:23
Ja mooi om te zien dat hij als ex-schoonzoon nog steeds blijft komen hij was ook geëmotioneerd .fashionvictim schreef: ↑21-12-2017 22:22Ik vind Ton ook steeds lief met haar omgaan.
Arme Heleen, net op de bank samen.

donderdag 21 december 2017 om 23:35
Ik krijg al tranen in mijn ogen van wat jij hier schrijft.. Ik kijk maar niet.fashionvictim schreef: ↑21-12-2017 22:14Het is een documentaire die Heleen zelf gedraaid heeft over haar dementerende moeder die bij haar in de tuin in een mantelzorgwoning komt wonen. Haar moeder heeft veel pijn en mompelt steeds "het doet zo zeer- het doet zo zeer- het doet zo zeer", vandaar de titel.
vrijdag 22 december 2017 om 09:29
Heel indrukwekkend! Heb de docu in de bioscoop gezien en de omgeving en de sfeer kwamen echt heel erg binnen!
Mijn oma zit net in een stadium hiervoor, mijn opa is gelukkig een jarenlange mist bespaard gebleven (als je rekent vanaf de diagnosedatum)...
Ik zou zo graag de kans hebben om mijn ouders zo te kunnen liefhebben tijdens hun laatste jaren! Mijn moeder vindt het idee vreselijk
maar dat komt meer door het idee dat ze dam haar ouders achterna gaat...
Mijn oma zit net in een stadium hiervoor, mijn opa is gelukkig een jarenlange mist bespaard gebleven (als je rekent vanaf de diagnosedatum)...
Ik zou zo graag de kans hebben om mijn ouders zo te kunnen liefhebben tijdens hun laatste jaren! Mijn moeder vindt het idee vreselijk

Adem in, adem uit, en herhaal indien nodig