Het EK voetbal topic
donderdag 7 juni 2012 om 12:41
Morgen gaat het beginnen!
Een topic over voetbal Ik heb er zin in, jullie ook?!
vri 8-jun 18:00 Polen - Griekenland 1-1
vri 8-jun 20:45 Rusland - Tsjechië 4-1
zat 9-jun 18:00 Nederland - Denemarken 0-1
zat 9-jun 20:45 Duitsland - Portugal 1-0
zon 10-jun 18:00 Spanje - Italië 1-1
zon 10-jun 20:45 Ierland - Kroatië 1-3
ma 11-jun 18:00 Frankrijk - Engeland 1-1
ma 11-jun 20:45 Oekraïne - Zweden 2-1
din 12-jun 18:00 Griekenland - Tsjechië 1-2
din 12-jun 20:45 Polen - Rusland 1-1
woe 13-jun 18:00 Denemarken - Portugal 2-3
woe 13-jun 20:45 Nederland - Duitsland 1-2
don 14-jun 18:00 Italië - Kroatië 1-1
don 14-jun 20:45 Spanje - Ierland 4-0
vri 15-jun 18:00 Oekraïne - Frankrijk 0-2
vri 15-jun 20:45 Zweden - Engeland 2-3
zat 16-jun 20:45 Griekenland - Rusland 1-0
zat 16-jun 20:45 Tsjechië - Polen 1-0
zon 17-jun 20:45 Portugal - Nederland 2-1
zon 17-jun 20:45 Denemarken - Duitsland 1-3
ma 18-jun 20:45 Kroatië - Spanje 0-1
ma 18-jun 20:45 Italië - Ierland 2-0
din 19-jun 20:45 Zweden - Frankrijk 2-0
din 19-jun 20:45 Engeland - Oekraïne 1-0
do 21-jun 20:45 Tsjechië - Portugal 0-1
vr 22-jun 20:45 Duitsland - Griekenland 4-2
za 23-jun 20:45 Spanje - Frankrijk 2-0
zo 24-jun 20:45 Engeland - Italie 0-0
wo 27-jun 20:45 Portugal - Spanje
do 28-jun 20:45 Duitsland - Italie
zo 1-jul 20:45 FINALE
De onderlinge standen in de poules:
Poule A:
Tsjechië IIIII I
Griekenland IIII
Rusland IIII
Polen II
Poule B:
Duitsland IIIII IIII
Portugal IIIII I
Denemarken III
Nederland
Poule C:
Spanje IIIII II
Italie IIIII
Kroatie IIII
Ierland
Poule D:
Engeland IIIII II
Frankrijk IIII
Oekraine III
Zweden III
Wie wordt Europees Kampioen? Hoe gaat Nederland het doen? Wie wordt de sterspeler? Wie zakt er door het ijs? Gaan we winnen tegen de Duitsers? Waar gaan jullie kijken? En nog veel meer in het EK 2012 topic
Een topic over voetbal Ik heb er zin in, jullie ook?!
vri 8-jun 18:00 Polen - Griekenland 1-1
vri 8-jun 20:45 Rusland - Tsjechië 4-1
zat 9-jun 18:00 Nederland - Denemarken 0-1
zat 9-jun 20:45 Duitsland - Portugal 1-0
zon 10-jun 18:00 Spanje - Italië 1-1
zon 10-jun 20:45 Ierland - Kroatië 1-3
ma 11-jun 18:00 Frankrijk - Engeland 1-1
ma 11-jun 20:45 Oekraïne - Zweden 2-1
din 12-jun 18:00 Griekenland - Tsjechië 1-2
din 12-jun 20:45 Polen - Rusland 1-1
woe 13-jun 18:00 Denemarken - Portugal 2-3
woe 13-jun 20:45 Nederland - Duitsland 1-2
don 14-jun 18:00 Italië - Kroatië 1-1
don 14-jun 20:45 Spanje - Ierland 4-0
vri 15-jun 18:00 Oekraïne - Frankrijk 0-2
vri 15-jun 20:45 Zweden - Engeland 2-3
zat 16-jun 20:45 Griekenland - Rusland 1-0
zat 16-jun 20:45 Tsjechië - Polen 1-0
zon 17-jun 20:45 Portugal - Nederland 2-1
zon 17-jun 20:45 Denemarken - Duitsland 1-3
ma 18-jun 20:45 Kroatië - Spanje 0-1
ma 18-jun 20:45 Italië - Ierland 2-0
din 19-jun 20:45 Zweden - Frankrijk 2-0
din 19-jun 20:45 Engeland - Oekraïne 1-0
do 21-jun 20:45 Tsjechië - Portugal 0-1
vr 22-jun 20:45 Duitsland - Griekenland 4-2
za 23-jun 20:45 Spanje - Frankrijk 2-0
zo 24-jun 20:45 Engeland - Italie 0-0
wo 27-jun 20:45 Portugal - Spanje
do 28-jun 20:45 Duitsland - Italie
zo 1-jul 20:45 FINALE
De onderlinge standen in de poules:
Poule A:
Tsjechië IIIII I
Griekenland IIII
Rusland IIII
Polen II
Poule B:
Duitsland IIIII IIII
Portugal IIIII I
Denemarken III
Nederland
Poule C:
Spanje IIIII II
Italie IIIII
Kroatie IIII
Ierland
Poule D:
Engeland IIIII II
Frankrijk IIII
Oekraine III
Zweden III
Wie wordt Europees Kampioen? Hoe gaat Nederland het doen? Wie wordt de sterspeler? Wie zakt er door het ijs? Gaan we winnen tegen de Duitsers? Waar gaan jullie kijken? En nog veel meer in het EK 2012 topic
woensdag 27 juni 2012 om 20:47
Een van de weinige wedstrijden waarbij ik niet weet voor wie ik moet zijn. Portugal, en komt niet door wedstrijden tegen NL, niets mee te maken maar ik vind het geen sympathieke ploeg, mede door Cri Cri. Spanje heeft nu al het e.e.a. op voetbal vlak gewonnen dus wordt allemaal beetje saai dus die gun ik het eigenlijk ook niet. Neutrale toeschouwer vanavond.
Morgen ben ik voor Italie.
Morgen ben ik voor Italie.
woensdag 27 juni 2012 om 20:47
En ik vind dat van Marwijk groot gelijk heeft dat hij blijft. Er is ten eerste geen alternatief en ten tweede vind ik dat hij fouten gemaakt heeft maar de spelers hebben nog harder gefaald in hun inzet.
Bert heeft grote fouten gemaakt en had harder op moeten treden maar toch vind ik dat hij nog een kans verdiend.
Waarom niet? Zijn spelers hebben het te hoog in de bol, het is lastig om zo'n probleem op te lossen. Natuurlijk is hij ook te eigenwijs geweest maar de spelers hebben net zo hard gefaald als het niet harder is. Moeten die dan ook maar allemaal weg.
Word zo moe van dat gezeik op die trainers de laatste jaren.
Als Nederland gewoon door geweest was met lelijk voetbal had je nu niemand gehoord.
Stelletje opportunisten zijn veel van die mensen die van marwijk weg willen hebben,
Bert heeft grote fouten gemaakt en had harder op moeten treden maar toch vind ik dat hij nog een kans verdiend.
Waarom niet? Zijn spelers hebben het te hoog in de bol, het is lastig om zo'n probleem op te lossen. Natuurlijk is hij ook te eigenwijs geweest maar de spelers hebben net zo hard gefaald als het niet harder is. Moeten die dan ook maar allemaal weg.
Word zo moe van dat gezeik op die trainers de laatste jaren.
Als Nederland gewoon door geweest was met lelijk voetbal had je nu niemand gehoord.
Stelletje opportunisten zijn veel van die mensen die van marwijk weg willen hebben,
woensdag 27 juni 2012 om 20:49
quote:susanh schreef op 27 juni 2012 @ 20:45:
Ik heb er inhoudelijk geen ene mallemoer verstand van, maar Spanje heeft Ramos en Pique
Oh god ben jij er zo een die kijkt voor de mooie mannen haha.
Kijk ik vind Casillias een knappe vent maar ik kijk naar hem omdat ik van voetbal houd en hem bewonder als keeper.
Vind je Pique echt knap? Vind ik nou een van de lelijkere bij Spanje.
Ik heb er inhoudelijk geen ene mallemoer verstand van, maar Spanje heeft Ramos en Pique
Kijk ik vind Casillias een knappe vent maar ik kijk naar hem omdat ik van voetbal houd en hem bewonder als keeper.
Vind je Pique echt knap? Vind ik nou een van de lelijkere bij Spanje.
woensdag 27 juni 2012 om 20:54
Van Marwijk mag van mij ook blijven, want hoe je het ook keert hij is toch een van de succesvolste coaches geweest, ik hoop alleen dat hij een andere weg inslaat, doelend op meer jong talent een kans geven, iets wat Van Basten wel deed.
Ook al 100% terecht toch jammer dat NL er zo snel uitlag, EK is en blijft leuk maar was leuker geweest als we iets verder waren gekomen.
Ook al 100% terecht toch jammer dat NL er zo snel uitlag, EK is en blijft leuk maar was leuker geweest als we iets verder waren gekomen.
woensdag 27 juni 2012 om 20:56
quote:rogue_1987 schreef op 27 juni 2012 @ 20:49:
[...]
Vind je Pique echt knap? Vind ik nou een van de lelijkere bij Spanje. Z'n baardje mag iets korter, maar ik zou er zeker een kunstje op kunnen haha...
Voor zover ik er verstand van heb vind ik Spanje ook wel goed hoor, maar zoveel verstand heb ik er niet van.
[...]
Vind je Pique echt knap? Vind ik nou een van de lelijkere bij Spanje. Z'n baardje mag iets korter, maar ik zou er zeker een kunstje op kunnen haha...
Voor zover ik er verstand van heb vind ik Spanje ook wel goed hoor, maar zoveel verstand heb ik er niet van.
woensdag 27 juni 2012 om 21:17
Zo bijna weer een goal van Inniesta. Die scoort eigenlijk altijd in dit soort wedstrijden. Wat ik wel leuk vind aan Pique is dat hij lang is. En vind hem altijd wel spontaan overkomen, weinig kapsones.
Nani heeft zijn coke pilletje weer ingenomen zie ik. Die gast lijkt altijd zo stoned als een garnaal.
Weet je wat het is Cappi, als van marwijk weg gaat veranderd er niks. Het is goed dat hij van Bommel weg gedaan heeft nu, dat zullen de jongens respecteren en daarmee zal zijn waardering bij hun weer groeien. Als ik hem was had ik van Persie er ook uitgegooid ( die jongen raakt nooit een pepernoot bij Oranje, tenzij ze er eindelijk eens een echte vleugelspeler naast zetten ), en Affelay. Oproerkraaiers moeten weg.
Van Marwijk is een prima gozer, die een goede reputatie heeft. De spelers moeten zich schamen voor deze schandelijke vertoning.
Nani heeft zijn coke pilletje weer ingenomen zie ik. Die gast lijkt altijd zo stoned als een garnaal.
Weet je wat het is Cappi, als van marwijk weg gaat veranderd er niks. Het is goed dat hij van Bommel weg gedaan heeft nu, dat zullen de jongens respecteren en daarmee zal zijn waardering bij hun weer groeien. Als ik hem was had ik van Persie er ook uitgegooid ( die jongen raakt nooit een pepernoot bij Oranje, tenzij ze er eindelijk eens een echte vleugelspeler naast zetten ), en Affelay. Oproerkraaiers moeten weg.
Van Marwijk is een prima gozer, die een goede reputatie heeft. De spelers moeten zich schamen voor deze schandelijke vertoning.
woensdag 27 juni 2012 om 21:36
Tot nu toe gaat het redelijk gelijk op, hè? Spannend. Ik vind de wedstrijd wel verharden, dit is eigenlijk de eerste wedstrijd van het toernooi volgens mij waarbij zo veel overtredingen gemaakt worden?
Ik denk trouwens dat het geen 0-0 blijft en dat Spanje de score opent. Ik gun het Portugal, maar denk toch dat Spanje doorgaat, mijn gevoel zegt al vrij lang dat de finale Spanje-Duitsland wordt en dat de Duitsers dan winnen.
xYella.
Ik denk trouwens dat het geen 0-0 blijft en dat Spanje de score opent. Ik gun het Portugal, maar denk toch dat Spanje doorgaat, mijn gevoel zegt al vrij lang dat de finale Spanje-Duitsland wordt en dat de Duitsers dan winnen.
xYella.
woensdag 27 juni 2012 om 21:49
Ben jij soms paul de octopus Yella?
Een voorgevoel kan verkeerd zijn.
Weet namelijk niet of Duitsland wel van Italie gaat winnen. Italie heeft me positief verrast.
Mijn voorgevoel zegt me dat dit wel eens een lange avond kan gaan worden.
De verslaggever heeft gelijk; deze wedstrijd is een schaakspel. Nu kijken wie er uiteindelijk beter is.
Had je verwacht dat Spanje zo over Portugal heen zou walsen Yella?
Portugal is een kei in het uitschakelen van het ritme in een wedstrijd.
Het zal nu idd feller gaan worden ja. Dat is ook logisch.
Ik ben vooral voor portugal omdat ik vind dat spanje al genoeg gewonnen heeft de afgelopen jaren.
Een voorgevoel kan verkeerd zijn.
Weet namelijk niet of Duitsland wel van Italie gaat winnen. Italie heeft me positief verrast.
Mijn voorgevoel zegt me dat dit wel eens een lange avond kan gaan worden.
De verslaggever heeft gelijk; deze wedstrijd is een schaakspel. Nu kijken wie er uiteindelijk beter is.
Had je verwacht dat Spanje zo over Portugal heen zou walsen Yella?
Portugal is een kei in het uitschakelen van het ritme in een wedstrijd.
Het zal nu idd feller gaan worden ja. Dat is ook logisch.
Ik ben vooral voor portugal omdat ik vind dat spanje al genoeg gewonnen heeft de afgelopen jaren.
woensdag 27 juni 2012 om 21:55
rogue, helemaal mee eens het ligt aan de mentaliteit van de spelers, teveel ego en te weinig in teamverband willen spelen, jammer! onder andere coaches precies hetzelfde probleem, ik snap het eerlijk gezegd ook niet, erg naief en zwart wit wellicht maar iedereen die wordt opgeroepen voor het nederlands elftal weet toch dat de kans erin zit dat ze niet aan spelen toekomen, als ze dat niet zien zitten dan pas je er toch voor en dan geef je de ruimte aan iemand die wel namens NL en het team wil spelen met de kans dat je merendeel op de bank zit.
ik neig toch naar Spanje in deze wedstrijd, nogmaals ik ben neutraal, maar dan hoop ik dat het voorlopig de laatste keer is, ze hebben teveel gewonnen, wordt saai op deze manier. Ben morgen voor Italie en hoop dan maar dat zij het EK winnen.
ik neig toch naar Spanje in deze wedstrijd, nogmaals ik ben neutraal, maar dan hoop ik dat het voorlopig de laatste keer is, ze hebben teveel gewonnen, wordt saai op deze manier. Ben morgen voor Italie en hoop dan maar dat zij het EK winnen.
woensdag 27 juni 2012 om 21:58
Steph ik hoop ook niet op penals, ben erg moe en wil eigenlijk naar bed maar zou me niks verbazen als ze er niks inkrijgen, of 2 goals ( 1-1 dus ).
Het is nu gewoon wachten op een fout, bij een van de 2.
Cappi ik ben ook redelijk neutraal want ik heb lievelingetjes rondlopen bij beide landen. Ik neig naar portugal omdat ik vind dat spanje al genoeg heeft gewonnen en omdat ik het Ronaldo ook wel eens gun.
Het is nu gewoon wachten op een fout, bij een van de 2.
Cappi ik ben ook redelijk neutraal want ik heb lievelingetjes rondlopen bij beide landen. Ik neig naar portugal omdat ik vind dat spanje al genoeg heeft gewonnen en omdat ik het Ronaldo ook wel eens gun.
woensdag 27 juni 2012 om 22:08
Nou het grappige met Ronaldo is dat hij helemaal niet zo zeker is van zichzelf. Hij doet zich zo voor. Ik heb meerder interviews met hem gelezen en bekeken en hij is echt super perfectionistisch naar zichzelf toe. Hij eist alles van zichzelf.
Het verschil tussen hem en Messi is dat Messi niet denkt maar voetbalt en Ronaldo het omgekeerde doet. Hij overdenkt alles. Messi doet het gewoon. Ronaldo zou net zo groot kunnen zijn als Messi als hij zijn piekerende koppie uit zou kunnen schakelen.
Geloof me Ronaldo is van binnen een enorm onzeker mannetje, hij probeert zichzelf omhoog te praten uit onzekerheid.
Het verschil tussen hem en Messi is dat Messi niet denkt maar voetbalt en Ronaldo het omgekeerde doet. Hij overdenkt alles. Messi doet het gewoon. Ronaldo zou net zo groot kunnen zijn als Messi als hij zijn piekerende koppie uit zou kunnen schakelen.
Geloof me Ronaldo is van binnen een enorm onzeker mannetje, hij probeert zichzelf omhoog te praten uit onzekerheid.
woensdag 27 juni 2012 om 22:19
Dat is dus mijn punt Steph Messi weet hoe hij moet scoren, Ronaldo zit teveel in zijn hoofd.
Hij denkt te weten hoe hij moet scoren, Messi scoort gewoon.
Dat is het grote probleem van Christiano Ronaldo. Hij zit teveel in zijn hoofd. Daar moet hij eens mee kappen. Maar ja dat kan niet als ras perfectionist. Dat leert hij nooit af.
Zag hem net lopen bij die vrije trap. Elke centimeter loopt hij af in zijn hoofd.
Hij denkt te weten hoe hij moet scoren, Messi scoort gewoon.
Dat is het grote probleem van Christiano Ronaldo. Hij zit teveel in zijn hoofd. Daar moet hij eens mee kappen. Maar ja dat kan niet als ras perfectionist. Dat leert hij nooit af.
Zag hem net lopen bij die vrije trap. Elke centimeter loopt hij af in zijn hoofd.
woensdag 27 juni 2012 om 23:06
God ik wil naar bed.
Maar het is nu wel spannend. Maar wat een draak van een wedstrijd zeg.
Vind het gewoon sneu voor die fans in het stadion.
Die mensen betalen veel geld om jou te zien voetballen en de wedstrijd is gewoon slaapverwekkend.
Dit is een tactisch spelletje, iedereen is te bang om een fout te maken. Anti voetbal dit.
Nou ben benieuwd wie de penals gaat winnen. Casillias is een goede penalty keeper, maar Ruiz is beter. Ben benieuwd. Lag het forum er net ook uit bij jullie?
Maar het is nu wel spannend. Maar wat een draak van een wedstrijd zeg.
Vind het gewoon sneu voor die fans in het stadion.
Die mensen betalen veel geld om jou te zien voetballen en de wedstrijd is gewoon slaapverwekkend.
Dit is een tactisch spelletje, iedereen is te bang om een fout te maken. Anti voetbal dit.
Nou ben benieuwd wie de penals gaat winnen. Casillias is een goede penalty keeper, maar Ruiz is beter. Ben benieuwd. Lag het forum er net ook uit bij jullie?