Het EK voetbal topic
donderdag 7 juni 2012 om 12:41
Morgen gaat het beginnen!
Een topic over voetbal Ik heb er zin in, jullie ook?!
vri 8-jun 18:00 Polen - Griekenland 1-1
vri 8-jun 20:45 Rusland - Tsjechië 4-1
zat 9-jun 18:00 Nederland - Denemarken 0-1
zat 9-jun 20:45 Duitsland - Portugal 1-0
zon 10-jun 18:00 Spanje - Italië 1-1
zon 10-jun 20:45 Ierland - Kroatië 1-3
ma 11-jun 18:00 Frankrijk - Engeland 1-1
ma 11-jun 20:45 Oekraïne - Zweden 2-1
din 12-jun 18:00 Griekenland - Tsjechië 1-2
din 12-jun 20:45 Polen - Rusland 1-1
woe 13-jun 18:00 Denemarken - Portugal 2-3
woe 13-jun 20:45 Nederland - Duitsland 1-2
don 14-jun 18:00 Italië - Kroatië 1-1
don 14-jun 20:45 Spanje - Ierland 4-0
vri 15-jun 18:00 Oekraïne - Frankrijk 0-2
vri 15-jun 20:45 Zweden - Engeland 2-3
zat 16-jun 20:45 Griekenland - Rusland 1-0
zat 16-jun 20:45 Tsjechië - Polen 1-0
zon 17-jun 20:45 Portugal - Nederland 2-1
zon 17-jun 20:45 Denemarken - Duitsland 1-3
ma 18-jun 20:45 Kroatië - Spanje 0-1
ma 18-jun 20:45 Italië - Ierland 2-0
din 19-jun 20:45 Zweden - Frankrijk 2-0
din 19-jun 20:45 Engeland - Oekraïne 1-0
do 21-jun 20:45 Tsjechië - Portugal 0-1
vr 22-jun 20:45 Duitsland - Griekenland 4-2
za 23-jun 20:45 Spanje - Frankrijk 2-0
zo 24-jun 20:45 Engeland - Italie 0-0
wo 27-jun 20:45 Portugal - Spanje
do 28-jun 20:45 Duitsland - Italie
zo 1-jul 20:45 FINALE
De onderlinge standen in de poules:
Poule A:
Tsjechië IIIII I
Griekenland IIII
Rusland IIII
Polen II
Poule B:
Duitsland IIIII IIII
Portugal IIIII I
Denemarken III
Nederland
Poule C:
Spanje IIIII II
Italie IIIII
Kroatie IIII
Ierland
Poule D:
Engeland IIIII II
Frankrijk IIII
Oekraine III
Zweden III
Wie wordt Europees Kampioen? Hoe gaat Nederland het doen? Wie wordt de sterspeler? Wie zakt er door het ijs? Gaan we winnen tegen de Duitsers? Waar gaan jullie kijken? En nog veel meer in het EK 2012 topic
Een topic over voetbal Ik heb er zin in, jullie ook?!
vri 8-jun 18:00 Polen - Griekenland 1-1
vri 8-jun 20:45 Rusland - Tsjechië 4-1
zat 9-jun 18:00 Nederland - Denemarken 0-1
zat 9-jun 20:45 Duitsland - Portugal 1-0
zon 10-jun 18:00 Spanje - Italië 1-1
zon 10-jun 20:45 Ierland - Kroatië 1-3
ma 11-jun 18:00 Frankrijk - Engeland 1-1
ma 11-jun 20:45 Oekraïne - Zweden 2-1
din 12-jun 18:00 Griekenland - Tsjechië 1-2
din 12-jun 20:45 Polen - Rusland 1-1
woe 13-jun 18:00 Denemarken - Portugal 2-3
woe 13-jun 20:45 Nederland - Duitsland 1-2
don 14-jun 18:00 Italië - Kroatië 1-1
don 14-jun 20:45 Spanje - Ierland 4-0
vri 15-jun 18:00 Oekraïne - Frankrijk 0-2
vri 15-jun 20:45 Zweden - Engeland 2-3
zat 16-jun 20:45 Griekenland - Rusland 1-0
zat 16-jun 20:45 Tsjechië - Polen 1-0
zon 17-jun 20:45 Portugal - Nederland 2-1
zon 17-jun 20:45 Denemarken - Duitsland 1-3
ma 18-jun 20:45 Kroatië - Spanje 0-1
ma 18-jun 20:45 Italië - Ierland 2-0
din 19-jun 20:45 Zweden - Frankrijk 2-0
din 19-jun 20:45 Engeland - Oekraïne 1-0
do 21-jun 20:45 Tsjechië - Portugal 0-1
vr 22-jun 20:45 Duitsland - Griekenland 4-2
za 23-jun 20:45 Spanje - Frankrijk 2-0
zo 24-jun 20:45 Engeland - Italie 0-0
wo 27-jun 20:45 Portugal - Spanje
do 28-jun 20:45 Duitsland - Italie
zo 1-jul 20:45 FINALE
De onderlinge standen in de poules:
Poule A:
Tsjechië IIIII I
Griekenland IIII
Rusland IIII
Polen II
Poule B:
Duitsland IIIII IIII
Portugal IIIII I
Denemarken III
Nederland
Poule C:
Spanje IIIII II
Italie IIIII
Kroatie IIII
Ierland
Poule D:
Engeland IIIII II
Frankrijk IIII
Oekraine III
Zweden III
Wie wordt Europees Kampioen? Hoe gaat Nederland het doen? Wie wordt de sterspeler? Wie zakt er door het ijs? Gaan we winnen tegen de Duitsers? Waar gaan jullie kijken? En nog veel meer in het EK 2012 topic
woensdag 27 juni 2012 om 23:21
quote:cappi schreef op woensdag 27 juni 2012 22:04 Ik gun Ronaldo helemaal niets, briljante speler daar niet van maar ik vind het een onuitstaanbaar mannetje, bah! dan toch maar Spanje helaas. Morgen ben ik voor Italie, niet een van mijn favorieten, maar Duitsland mag er ook uit."Morgen ben ik voor Italie, niet een van mijn favorieten, maar Duitsland mag er ook uit."
Duitsland rules...
Duitsland rules...
Waar zit de any-key?
woensdag 27 juni 2012 om 23:29
quote:rogue_1987 schreef op 27 juni 2012 @ 20:47:
En ik vind dat van Marwijk groot gelijk heeft dat hij blijft. Er is ten eerste geen alternatief en ten tweede vind ik dat hij fouten gemaakt heeft maar de spelers hebben nog harder gefaald in hun inzet.
Bert heeft grote fouten gemaakt en had harder op moeten treden maar toch vind ik dat hij nog een kans verdiend.
Waarom niet? Zijn spelers hebben het te hoog in de bol, het is lastig om zo'n probleem op te lossen. Natuurlijk is hij ook te eigenwijs geweest maar de spelers hebben net zo hard gefaald als het niet harder is. Moeten die dan ook maar allemaal weg.
Word zo moe van dat gezeik op die trainers de laatste jaren.
Als Nederland gewoon door geweest was met lelijk voetbal had je nu niemand gehoord.
Stelletje opportunisten zijn veel van die mensen die van marwijk weg willen hebben,
Van Marwijk blijft niet; hij stapt op. En terecht. En gelukkig maar.
Het was al aan het eind van de kwalificatiereeks duidelijk dat het helemaal fout ging met Oranje. Tijdens de oefenwedstrijden werd dit alleen maar duidelijker dat er een drama aan zat te komen.
En Van Marwijk bleef als een blind konijn vasthouden aan zijn succesformule van een paar jaar geleden.
De spelers valt ook veel te verwijten, en de KNVB zelf niet te vergeten. Maar als je een trap schoon wilt vegen moet je bovenaan beginnen. Met een nieuwe coach die orde op zaken kan stellen.
Wel vreemd dat een paar dagen geleden bekend is gemaakt dat een aantal spelers niet meer zal worden opgeroepen. Daar zou een nieuwe coach een besluit over moeten nemen.
Maar van mij (ik heb het eerder gezegd) mag een nieuwe coach beginnen met de hele huidige selectie naar huis te sturen. En daarna mogen ze vragen of ze terug mogen komen, maar dan zonder enig recht op een basisplek. En er zal drastisch verjongd moeten worden.
En ik vind dat van Marwijk groot gelijk heeft dat hij blijft. Er is ten eerste geen alternatief en ten tweede vind ik dat hij fouten gemaakt heeft maar de spelers hebben nog harder gefaald in hun inzet.
Bert heeft grote fouten gemaakt en had harder op moeten treden maar toch vind ik dat hij nog een kans verdiend.
Waarom niet? Zijn spelers hebben het te hoog in de bol, het is lastig om zo'n probleem op te lossen. Natuurlijk is hij ook te eigenwijs geweest maar de spelers hebben net zo hard gefaald als het niet harder is. Moeten die dan ook maar allemaal weg.
Word zo moe van dat gezeik op die trainers de laatste jaren.
Als Nederland gewoon door geweest was met lelijk voetbal had je nu niemand gehoord.
Stelletje opportunisten zijn veel van die mensen die van marwijk weg willen hebben,
Van Marwijk blijft niet; hij stapt op. En terecht. En gelukkig maar.
Het was al aan het eind van de kwalificatiereeks duidelijk dat het helemaal fout ging met Oranje. Tijdens de oefenwedstrijden werd dit alleen maar duidelijker dat er een drama aan zat te komen.
En Van Marwijk bleef als een blind konijn vasthouden aan zijn succesformule van een paar jaar geleden.
De spelers valt ook veel te verwijten, en de KNVB zelf niet te vergeten. Maar als je een trap schoon wilt vegen moet je bovenaan beginnen. Met een nieuwe coach die orde op zaken kan stellen.
Wel vreemd dat een paar dagen geleden bekend is gemaakt dat een aantal spelers niet meer zal worden opgeroepen. Daar zou een nieuwe coach een besluit over moeten nemen.
Maar van mij (ik heb het eerder gezegd) mag een nieuwe coach beginnen met de hele huidige selectie naar huis te sturen. En daarna mogen ze vragen of ze terug mogen komen, maar dan zonder enig recht op een basisplek. En er zal drastisch verjongd moeten worden.
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
woensdag 27 juni 2012 om 23:31
Vanwege cri cri Ronaldo blij dat portugal eruit ligt, Spanje door, hoe voorspelbaar, niet leuk, al genoeg gewonnen etc. Morgen Duitsland-Italie, Italie mag van mij winnen en ook de finale. Mooi geweest met Spanje hoe leuk en goed ze ook spelen, wordt erg voorspelbaar en saai en nu tijd voor ander land om europees kampioen te worden.
woensdag 27 juni 2012 om 23:37
Nee, ik had niet verwacht dat Spanje over Portugal heen zou walsen, helemaal niet. Maar zoals ik al zei, ik heb al vrij lang een voorgevoel dat de finale Spanje - Duitsland wordt, al een tijdje voor het toernooi.
Ik had echter ook het gevoel dat er wel gescoord zou worden in deze wedstrijd, dat het geen 0-0 zou blijven. Ik dacht dat het 2-1 zou worden.
Ik zie uit naar morgen, dan heb ik eindelijk ook gewoon tijd om rustig te kijken. Nu ging ik tussendoor toch steeds weer even aan mijn werk, en dat ga ik nu verder afmaken. Ik mag nog een uurtje of drie door nu...
xYella.
Ik had echter ook het gevoel dat er wel gescoord zou worden in deze wedstrijd, dat het geen 0-0 zou blijven. Ik dacht dat het 2-1 zou worden.
Ik zie uit naar morgen, dan heb ik eindelijk ook gewoon tijd om rustig te kijken. Nu ging ik tussendoor toch steeds weer even aan mijn werk, en dat ga ik nu verder afmaken. Ik mag nog een uurtje of drie door nu...
xYella.
donderdag 28 juni 2012 om 07:27
Zo ben echt zo moe nu.
Veel te kort geslapen.
Heb nog lang nagedacht over het feit dat Ronaldo geen penalty genomen heeft. Ik weet niet wat ik ervan vind. Is het laf? of heeft hij zich eindelijk eens opgeofferd voor het team? Iedereen weet dat hij er niet goed in is, dus misschien heeft hij gezegd: ik ga als laatste of helemaal niet.
Maar ik vind als aanvoerder moet je beginnen met een penalty reeks. Denk dat Ronaldo enorm blij is dat hij er niet een geschoten heeft want nu is niemand boos op hem.
Wat ik heel goed kan begrijpen, maar toch vind ik het vreemd.
Xabi Alonso nam ook als eerste de penalty. Dat is wel niet de officiele aanvoerder maar wel de aanvoerder in het team op het veld. Casillias is aanvoerder maar Alonso is de Dirigent. Wat ik ook onbegrijpelijk was dat Del Bosque Xavi wisselde.
Dat zou ik nooit gedaan hebben, Xavi moet je altijd laten spelen, hij kan een wedstrijd maken of breken.
Sergio Ramos is een baas, om zo een penalty te nemen. Vond het prachtig.
Toch was dit een van de minste wedstrijden van het EK. Er gebeurde praktisch niks. Het was wel spannend vooral aan het eind omdat je weet dat als hij er nu ingaat dat de tegenstander nooit meer langszij komt.
Maar al met al vond ik er niks aan. Ben toch blij voor Casillias dat hij door is.
Blijft toch mijn keeper.
Veel te kort geslapen.
Heb nog lang nagedacht over het feit dat Ronaldo geen penalty genomen heeft. Ik weet niet wat ik ervan vind. Is het laf? of heeft hij zich eindelijk eens opgeofferd voor het team? Iedereen weet dat hij er niet goed in is, dus misschien heeft hij gezegd: ik ga als laatste of helemaal niet.
Maar ik vind als aanvoerder moet je beginnen met een penalty reeks. Denk dat Ronaldo enorm blij is dat hij er niet een geschoten heeft want nu is niemand boos op hem.
Wat ik heel goed kan begrijpen, maar toch vind ik het vreemd.
Xabi Alonso nam ook als eerste de penalty. Dat is wel niet de officiele aanvoerder maar wel de aanvoerder in het team op het veld. Casillias is aanvoerder maar Alonso is de Dirigent. Wat ik ook onbegrijpelijk was dat Del Bosque Xavi wisselde.
Dat zou ik nooit gedaan hebben, Xavi moet je altijd laten spelen, hij kan een wedstrijd maken of breken.
Sergio Ramos is een baas, om zo een penalty te nemen. Vond het prachtig.
Toch was dit een van de minste wedstrijden van het EK. Er gebeurde praktisch niks. Het was wel spannend vooral aan het eind omdat je weet dat als hij er nu ingaat dat de tegenstander nooit meer langszij komt.
Maar al met al vond ik er niks aan. Ben toch blij voor Casillias dat hij door is.
Blijft toch mijn keeper.
donderdag 28 juni 2012 om 09:02
Ik vond het best spannend, vooral omdat het zo gelijk op ging. Maar ja, ik heb dus stukken gekeken en niet de hele wedstrijd, dat zal ook wel schelen.
Handshake Roque, ik ben ook moe, sliep rond half vier pas en om tien over zeven stond er alweer een zoon naast mijn bed. Ik ga nu weer even werken en dan... heb ik tot morgenochtend vrij!
Ik ga straks lekker terug naar bed en ga half slapend naar de VI-klets luisteren, die ik gisteravond opgenomen heb, haha.
Ik ben niet verbaasd dat Van Marwijk toch opstapt. Hoe had hij het nu verder aan moeten pakken?
Is Foppe de Haan eigenlijk beschikbaar als bondscoach, of is die echt met pensioen? Hem zie ik wel zitten.
xYella.
Handshake Roque, ik ben ook moe, sliep rond half vier pas en om tien over zeven stond er alweer een zoon naast mijn bed. Ik ga nu weer even werken en dan... heb ik tot morgenochtend vrij!
Ik ga straks lekker terug naar bed en ga half slapend naar de VI-klets luisteren, die ik gisteravond opgenomen heb, haha.
Ik ben niet verbaasd dat Van Marwijk toch opstapt. Hoe had hij het nu verder aan moeten pakken?
Is Foppe de Haan eigenlijk beschikbaar als bondscoach, of is die echt met pensioen? Hem zie ik wel zitten.
xYella.
donderdag 28 juni 2012 om 09:03
Ik vind het trouwens niet zo raar dat Ronaldo geen penalty nam. Hij heeft al regelmatig cruciale strafschoppen gemist, dus waarom zou je hem er dan een laten nemen op zo'n moment? Laat hem vooral doen waar hij wél goed in is, zou ik denken. Wellicht heeft de coach de volgorde ook gewoon beslist en had hij weinig in te brengen?
xYella.
xYella.
donderdag 28 juni 2012 om 09:53
Voor Portugal is het balen dat ze eruit liggen. Maar ik treur niet, zeker niet om het egon van Ronaldo (was alleen leuk als hij zijn haren anders had maar daardoor kopte hij te weinig voor).
@Coban, bedoel je dat Duitsland vandaag gaat winnen of winnaar wordt van het EK?
Als ze het verdienen dan is het prima.
@Coban, bedoel je dat Duitsland vandaag gaat winnen of winnaar wordt van het EK?
Als ze het verdienen dan is het prima.