Entertainment alle pijlers

Het Groot Nederlands Dictee

12-12-2012 21:56 16 berichten
Ik heb voor mezelf 25 fouten gerekend. Vind het meevallen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb voor mezelf 1 fout berekend. Best knap.
Valt pas te controleren als jullie hier live met het dictee hadden meegedaan. Ik kan nu ook wel zeggen dat ik nul fouten had.....
Als ik moet kiezen tussen vrede of gerechtigheid dan kies ik voor gerechtigheid.
Ik had 1 zin verkeerd begrepen en maakte er net iets anders van. Voor de rest viel het vreemd genoeg mee met de moeilijke woorden.
quote:Bailey01 schreef op 12 december 2012 @ 22:02:

Valt pas te controleren als jullie hier live met het dictee hadden meegedaan. Ik kan nu ook wel zeggen dat ik nul fouten had.....

Ik zeg toch niet dat ik 1 fout had?

Ik heb voor mezelf 1 fout berekend. Woorden van TO.Das wat anders.
tuurlijk
Als ik moet kiezen tussen vrede of gerechtigheid dan kies ik voor gerechtigheid.
quote:Bailey01 schreef op 12 december 2012 @ 22:10:

tuurlijkChagrijnig?
Als ik die zin goed had gehad, dan was het slechts 21 fout geweest.
19 fout. Waarvan twee heel stomme. Dus eigenlijk 17
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
Ik ben bij de eerste zin gestopt omdat die Belgische k** te snel ging en niet goed verstaanbaar was.
quote:geheimtaal schreef op 12 december 2012 @ 22:11:

[...]

Chagrijnig? Absoluut niet. Vriend komt vanavond weer thuis . (zakelijke trip hoor. Geen ruzie )
quote:Truffelmaffia schreef op 12 december 2012 @ 22:18:

Ik ben bij de eerste zin gestopt omdat die Belgische k** te snel ging en niet goed verstaanbaar was. Ik vond haar tempo oke, maar het Vlaams was op sommige punten echt lastig te verstaan. Pas toen Freriks de zin in zijn geheel herhaalde verstond ik sommige woorden pas. Blasfemeerde bijvoorbeeld, dat verstond ik echt niet toen zij dat zei.
27 fout
quote:Pippin schreef op 12 december 2012 @ 23:21:

27 fout No shame in that, ik heb vanavond geleerd dat je ge-sms't schrijft, en ik schreeft altijd ge-smst. Nou, daar zit je dan mooi in je hemd in je no-goerea!
Ik snap niet dat er niet nog een tussenstreepje staat bij no-goarea. Het lijkt zo wel een geslachtsziekte!
Daar had ik ook lang over gedubd, wel of geen streepje ook nog tussen go en area. Ik vond het er niet uitzien, maar met maar één streepje ook niet. Toch gekozen voor twee, fout helaas.

In totaal had ik vijftien fouten. Twee woorden gewoon echt verkeerd geschreven (vallei en hertz, stom hè) en de rest waren allemaal koppeltekendingen.

Vorig jaar had ik drie fouten, dus dit viel toch een beetje tegen. Toen ik het dictee helemaal opgeschreven had, schatte ik het zelf wel in op een fout of vijftien.

Ik ben wel iemand met een bedrijf in tekst en dus elke dag bezig met correcte taal. Als je dat niet bent en dan een fout of twintig hebt, vind ik dat nog heel goed!

xx Yella.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven