Entertainment alle pijlers

Het Spaanse Dorp: Polopos - Geen Spoilers s.v.p.

20-06-2019 07:15 3073 berichten
Ik dacht, ik maak maar vast een topic aan voor het vervolg van 'Het Italiaanse Dorp Ollolai'

Het Italiaanse dorp: Ollolai krijgt een opvolger in Het Spaanse dorp: Polopos. Ook dit keer emigreren weer vijf Nederlandse koppels om het uitgestorven plaatsje nieuw leven in te blazen.

Net als eerder bij Ollolai trokken ook uit Polopos (inwonersaantal: 60) in de provincie Granada veel bewoners weg voor een spannender leven in de stad. Aan de Nederlanders de schone taak om weer wat leven in de brouwerij te brengen en hopelijk een toeristenstroom op gang te brengen. Net als in het eerste, succesvolle seizoen, mogen 10 stellen die geïnteresseerd zijn in een Spaans avontuur hun idee voor Polopos voorleggen aan een Dorpsraad. Zij beslissen welke vijf koppels mogen verhuizen.

Veel te doen is er niet voor de nieuwe bewoners. Winkels zijn er niet meer, er is alleen nog een SRV-wagen en twee kleine cafés. Op het eind kiezen de bewoners van Polopos welke Nederlanders het best geïntegreerd zijn en wie het meest heeft gedaan om het dorp op de kaart te zetten. Zij winnen 20.000 euro. Destijds trok Het Italiaanse dorp: Ollolai best wat Nederlandse toeristen naar het pittoreske plaatsje.


Wie gaat er ook kijken?

De deelnemers:

Familie Rutten: camperplaats, wakeboardbaan, koffiehuis, studioverhuur, winkel en markt.
Mark en Donna: B&B en sportieve vakanties
Thysa en Wijnand : Kunstenaarsstudios en koffiehuis
John en Juani: B&B en motortochten
Kirsten en Christiaan met Lucas: Luxe verblijf met wellnessfaciliteiten
anoniem_648d7f72e2b6c wijzigde dit bericht op 07-08-2019 08:55
12.57% gewijzigd
Voor die "kinderen" zou ik gewoon een oude caravan op de kop tikken of een tent neer zetten voorlopig een tent neer zetten voor de privacy.
Die loopbaancoach krijg ik slaan neigingen van.
Alle reacties Link kopieren
dolfje schreef:
04-07-2019 17:30
Te vaak inderdaad!
En die man met krulsnor zegt steeds, eerst even landen. Ga eerst maar even landen. We gaan even lekker landen eerst.
Alle reacties Link kopieren
Fossa schreef:
04-07-2019 15:05
Het zijn vader, moeder, zoon en vriendin van zoon. En het is hun keus om dit met zijn vieren te willen doen. Het zijn eigenlijk gewoon twee stellen. Dubbele capaciteit dus. Vind het niet gek dat ze die cabin moeten delen met zijn vieren.
O, niet goed opgelet dan...
Maar ben het met je eens: eigen keus!
Ze kunnen wel zelf wat bijhuren.
Lijkt me dan ook stug dat ze allemaal in de 1eurowoning gaan wonen? Tenminste, ik mag mijn schoonvader graag, maar er zijn grenzen...
Alle reacties Link kopieren
Hoi :)
Ik wilde dit wel volgen, maar heb nu al twee afleveringen gemist. Ben te chaotisch om trouw series te kijken.

Maar goed. Die zoon en zijn vriendin woonden in Nederland ook al bij zijn ouders in huis, dus wat dat betreft is het niks nieuws voor ze.
Alle reacties Link kopieren
dolfje schreef:
04-07-2019 17:31
Dat is toch niet eerlijk dan? Ik vind dat ook behoorlijk raar.

Dat zou ik ook raar vinden. Net zoals bijvoorbeeld ‘het gezin is met zijn vieren dus die krijgen het slechtste huis’, of ‘zij hebben 4 linker handen, doe die maar een makkelijk huis’.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Even landen hoor.

Afbeelding
We’re all mad here
Alle reacties Link kopieren
dolfje schreef:
04-07-2019 17:31
Dat is toch niet eerlijk dan? Ik vind dat ook behoorlijk raar.
Ik dacht dit, omdat het jonge stel met weinig budget een huis kreeg in redelijk goede staat.
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft nou het mooiste huis, die waar je zo in kon. Er was 1 doe overduidelijk er beter uit zag.

Ook weet ik niet wie het 'vogelpoep' huis heeft.

Weet iemand antwoorden op deze prangende vragen? :geek:
Alle reacties Link kopieren
En zouden die mensen nou echt zelf niet doorhebben dat die huizen niet geschikt zijn voor een zwembad op het dak. Weet niet meer wie, ben slecht in namen onthouden,
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Wat een ongelofelijk suf stel zeg dat ze zelf niet even helpen maar wel een filmpje maken. Dat kán toch niet!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Gele_Suikerspin schreef:
04-07-2019 22:05
Wie heeft nou het mooiste huis, die waar je zo in kon. Er was 1 doe overduidelijk er beter uit zag.

Ook weet ik niet wie het 'vogelpoep' huis heeft.

Weet iemand antwoorden op deze prangende vragen? :geek:
Het jonge stel met de surfer geloof ik.
Voor iedereen een groene tuin
Tvp
Nouschi schreef:
04-07-2019 22:26
Wat een ongelofelijk suf stel zeg dat ze zelf niet even helpen maar wel een filmpje maken. Dat kán toch niet!
Nou, echt hè? Ze steken geen poot uit... Vind het allemaal nogal verwend overkomen, maar ze bulken blijkbaar van het geld. Even professionele verhuizers laten komen, architect inhuren, dat hele krot van onder tot boven willen verbouwen.... En alles uitbesteden.
davo1979 schreef:
04-07-2019 17:59
Ik trek die moeders rutten niet, rare vrouw
Megadominant. Stuurt dat hele gezin aan, maar dat zijn ze blijkbaar allang gewend.
En dat meisje Donna is dus 24 en heeft nog nooit een was gedraaid... Ik vind haar zo piep overkomen...

Eigenlijk vind ik nog niemand sympathiek. Zou bijna fan worden van Thysa en Wijnand. Die gaan ook meteen een beetje minglen in de plaatselijke kroeg en hij kan zich tenminste verstaanbaar maken.

Waarom heeft de rest niet even de moeite genomen voor een taalcursus? Christiaan en Kirsten spreken echt geen woord Spaans. En ze weten toch al best een hele tijd dat ze aan dat programma meedoen en daar gaan wonen en zo?
Maar omdat ze het bij die Ruttens over de 'escritura' hadden, begrijp ik dus dat ze sowieso allemaal voor 1 euro hun huis hebben kunnen kopen. Dat is best een leuke deal. Ook als je dat programma niet wint.

Wel benieuwd wie er voor die huizen betaald heeft. RTL en de productiemaatschappij? Of de gemeente uit het promotiebudget?
Alle reacties Link kopieren
Fossa schreef:
04-07-2019 23:28
En dat meisje Donna is dus 24 en heeft nog nooit een was gedraaid... Ik vind haar zo piep overkomen...

Eigenlijk vind ik nog niemand sympathiek. Zou bijna fan worden van Thysa en Wijnand. Die gaan ook meteen een beetje minglen in de plaatselijke kroeg en hij kan zich tenminste verstaanbaar maken.

Waarom heeft de rest niet even de moeite genomen voor een taalcursus? Christiaan en Kirsten spreken echt geen woord Spaans. En ze weten toch al best een hele tijd dat ze aan dat programma meedoen en daar gaan wonen en zo?
Nou het stukje dat ze stroom kregen door een paar schakelaars om te zetten en water kregen door de hoofdkraan open te draaien, vond ik wel het toppunt. En maar blij zijn dat ze zo’n handige hulp hadden. Hiermee had Google je echt kunnen helpen.
Seriously?
MeredithGrey schreef:
04-07-2019 23:36
Nou het stukje dat ze stroom kregen door een paar schakelaars om te zetten en water kregen door de hoofdkraan open te draaien, vond ik wel het toppunt. En maar blij zijn dat ze zo’n handige hulp hadden. Hiermee had Google je echt kunnen helpen.
Klopt, ook dat. Ze komen als twee naïeve kinderen over. Ben heel benieuwd hoe die een bedrijf gaan opzetten in een vreemd land. Gaan dus sportvakanties aanbieden en trainingen geven terwijl hun enige ervaring het lidmaatschap van de plaatselijke hockeyclub is.
MeredithGrey schreef:
04-07-2019 23:36
Nou het stukje dat ze stroom kregen door een paar schakelaars om te zetten en water kregen door de hoofdkraan open te draaien, vond ik wel het toppunt. En maar blij zijn dat ze zo’n handige hulp hadden. Hiermee had Google je echt kunnen helpen.
Het is wel 'n ander land he, je weet niet of het allemaal goed is aangesloten en wel safe is om zomaar aan te zetten. En denk niet dat er zo makkelijk via google te vinden was waar de hoofdkraan zich bevond bij dat soort huizen. Ik zou er nooit op zijn gekomen om dat buiten te zoeken. Tof voor hen dat ze een Britse buurman hebben, dat praat toch gelijk 'n stuk makkelijker en hij is nog handig ook!
Alle reacties Link kopieren
MeredithGrey schreef:
04-07-2019 23:36
Nou het stukje dat ze stroom kregen door een paar schakelaars om te zetten en water kregen door de hoofdkraan open te draaien, vond ik wel het toppunt. En maar blij zijn dat ze zo’n handige hulp hadden. Hiermee had Google je echt kunnen helpen.
Ik dacht echt dat ze bedoelden dat ze hulp nodig hadden om te zien of de leidingen nog goed waren zodat ze niet meteen geëlektrocuteerd zouden worden bij het aandoen van een lamp, Niet om de hoofdschakelaar om te zetten
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
nlies schreef:
04-07-2019 23:46
Ik dacht echt dat ze bedoelden dat ze hulp nodig hadden om te zien of de leidingen nog goed waren zodat ze niet meteen geëlektrocuteerd zouden worden bij het aandoen van een lamp, Niet om de hoofdschakelaar om te zetten
En ze waren ook nog onder de indruk van de actie van de buurman :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
GroenTuintje schreef:
04-07-2019 13:45
Misschien gaat het naar draagkracht? Koppels met minste budget krijgen beste huis? Althans minst op te knappen huis?

Ik snap ook niet waarom ze dat niet laten zien in de serie.
Dat vermoeden kreeg ik ook, maar dat wordt totaal niet duidelijk uit de serie.
Life's not about waiting for the storm to pass... It's about learning to dance in the rain.
Alle reacties Link kopieren
Fossa schreef:
04-07-2019 23:48
En ze waren ook nog onder de indruk van de actie van de buurman :biggrin:
Ja! Dat stukje en dan vooral het commentaar daarna van ze.. en dan later vertelt ze ook nog dat ze altijd bij haar ouders heeft gewoond en nog nooit zelf wat heeft gedaan... :popcorn:
Seriously?
Alle reacties Link kopieren
rianneplaya schreef:
04-07-2019 14:02
Hoe vaak in 1 programma gaat die kerel van het stel met baby quality time zeggen? Man, man, alles is quality time.
Dat vond ik ook irritant. Net als dat alles zo "chill" is....
Life's not about waiting for the storm to pass... It's about learning to dance in the rain.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven