Entertainment alle pijlers

Het Spaanse Dorp: Polopos - Geen Spoilers s.v.p.

20-06-2019 07:15 3073 berichten
Ik dacht, ik maak maar vast een topic aan voor het vervolg van 'Het Italiaanse Dorp Ollolai'

Het Italiaanse dorp: Ollolai krijgt een opvolger in Het Spaanse dorp: Polopos. Ook dit keer emigreren weer vijf Nederlandse koppels om het uitgestorven plaatsje nieuw leven in te blazen.

Net als eerder bij Ollolai trokken ook uit Polopos (inwonersaantal: 60) in de provincie Granada veel bewoners weg voor een spannender leven in de stad. Aan de Nederlanders de schone taak om weer wat leven in de brouwerij te brengen en hopelijk een toeristenstroom op gang te brengen. Net als in het eerste, succesvolle seizoen, mogen 10 stellen die geïnteresseerd zijn in een Spaans avontuur hun idee voor Polopos voorleggen aan een Dorpsraad. Zij beslissen welke vijf koppels mogen verhuizen.

Veel te doen is er niet voor de nieuwe bewoners. Winkels zijn er niet meer, er is alleen nog een SRV-wagen en twee kleine cafés. Op het eind kiezen de bewoners van Polopos welke Nederlanders het best geïntegreerd zijn en wie het meest heeft gedaan om het dorp op de kaart te zetten. Zij winnen 20.000 euro. Destijds trok Het Italiaanse dorp: Ollolai best wat Nederlandse toeristen naar het pittoreske plaatsje.

Wie gaat er ook kijken?

De deelnemers:

Familie Rutten: camperplaats, wakeboardbaan, koffiehuis, studioverhuur, winkel en markt.
Mark en Donna: B&B en sportieve vakanties
Thysa en Wijnand : Kunstenaarsstudios en koffiehuis
John en Juani: B&B en motortochten
Kirsten en Christiaan met Lucas: Luxe verblijf met wellnessfaciliteiten
anoniem_648d7f72e2b6c wijzigde dit bericht op 07-08-2019 08:55
12.57% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
04-07-2019 17:45
Ze hadden ook een tweede cabin op eigen kosten kunnen huren natuurlijk.
Had gekund, maar de schoondochter stelde net voor de volgende de was met de hand te doen omdat ze er anders voor moeten betalen. Dus het lijkt me niet dat ze extra geld gaan uitgeven voor hun privacy.
Life's not about waiting for the storm to pass... It's about learning to dance in the rain.
2019 schreef:
04-07-2019 18:00
Die loopbaancoach krijg ik slaan neigingen van.
:HA:
Life's not about waiting for the storm to pass... It's about learning to dance in the rain.
nlies schreef:
04-07-2019 22:20
En zouden die mensen nou echt zelf niet doorhebben dat die huizen niet geschikt zijn voor een zwembad op het dak. Weet niet meer wie, ben slecht in namen onthouden,
Christiaan en Kirsten. Lifestylecoach en luxeresort zijn de toekomstplannen, dus er moet op zijn minst een whirlpool of jacuzzi in ;-D
Heb vanavond voor het eerst een klein stukje gezien. Dat jonge stel dacht dat er een wonder gebeurde toen iemand de schakelaars in de stoppenkast weer aan zette.
redbulletje schreef:
04-07-2019 23:39
Het is wel 'n ander land he, je weet niet of het allemaal goed is aangesloten en wel safe is om zomaar aan te zetten. En denk niet dat er zo makkelijk via google te vinden was waar de hoofdkraan zich bevond bij dat soort huizen. Ik zou er nooit op zijn gekomen om dat buiten te zoeken. Tof voor hen dat ze een Britse buurman hebben, dat praat toch gelijk 'n stuk makkelijker en hij is nog handig ook!
Als het is zoals het bij ons was is het niet de hoofdkraan zoals je die hier in nederland hebt maar echt de aansluiting. Het is eigenlijk illegaal om daar aan te zitten.. maar iedereen doet het :D
Het is ook geen kraan die je omdraait maar een soort dop waar je gereedschap voor gebruikt.
Heel eerlijk vult ook menigeen zijn zwembad op die manier.
Het zit dus vóór de watermeter. Als je aangeeft dat je al water gebruikt heb doen ze een natte vinger schatting met een het zal wel goed zijn.
Zo ver mijn ervaring is het dat ze minder rigide doen over regeltjes dan hier.
bethweeter schreef:
05-07-2019 00:12
Heb vanavond voor het eerst een klein stukje gezien. Dat jonge stel dacht dat er een wonder gebeurde toen iemand de schakelaars in de stoppenkast weer aan zette.
Vaak heb je een stoppenkast in huis maar óók buiten :D Moet je maar net weten hé.
Het is echt niet zo als in nederland. Kun je dus binnen de schakelaar omzetten of er een nieuwe stop in doen maar als het buiten uit is dan doet binnen het niet.
Dat dacht ik ook, Nina. Je weet niet hoe de systemen werken in een ander land. Dan is het maar wat handig als je een buurman hebt met lokale kennis, die ook nog Engels spreekt! Waarschijnlijk de enige in het dorp ;-D
Ik ben benieuwd of die jongelui beseffen dat ze nu dus uit moeten zoeken hoe en wie ze voor hun water en licht moeten gaan betalen :)

En ja, een jacuzzi op een balkon ... als je geld zat hebt, kan bijna alles. Ik voorspel dat die aannemer komt met het voorstel om het grootste deel van dat huis plat te gooien en er een nieuw deel aan te bouwen. Dan ben je zó een paar ton, tig lastige aanvragen èn een jaar 'quality time' in je chaletje verder.
Die met jacuzzi zijn ook niet mijn favoriete stel :biggrin: .
Die jonge lui die tevreden zijn met wat er nu is en al water en stroom hebben vind ik wel leuk om naar te kijken :)
Voor iedereen een groene tuin
GroenTuintje schreef:
05-07-2019 07:59
Die met jacuzzi zijn ook niet mijn favoriete stel :biggrin: .
Die jonge lui die tevreden zijn met wat er nu is en al water en stroom hebben vind ik wel leuk om naar te kijken :)

Dat heb ik ook.
Het bambino&jacuzzi koppel lijkt vooral over een dikke portemonnee te beschikken.
Prima, maar nogal een contrast met de koppels die het met de eigen handen moeten doen.
Het jongste koppel vind ik echt schatjes. Ze steken ook niet onder stoelen of banken dat ze 0 ervaring hebben, maar hun positiviteit en goede zin vind ik ontzettend leuk om te zien.
Als mevrouw Rutten tegen die hond gaat praten... vreselijk.
Seriously?
T'is ook wel een scheet van een hond. Ik betrap mezelf er ook wel eens op dat ik tegen mijn honden praat alsof het peutertjes zijn.. :-D
(Ik krijg dan meestal op mijn kop van mijn kinderen)
Brrrr die loopbaancoach en z'n bakvisvrouw vind ik echt vreselijk om naar te kijken..
Nouschi schreef:
04-07-2019 22:26
Wat een ongelofelijk suf stel zeg dat ze zelf niet even helpen maar wel een filmpje maken. Dat kán toch niet!
Dat was ook mijn gedachte tot mijn man zei dat je vaak bij professionele verhuizers niet mag meehelpen ivm de verzekering. Als er dan iets kapot is krijg je het niet vergoed. Ondanks dat is het niet mijn favoriete koppel. Gooien met geld en ja zij leven wel volgens een bepaalde standaard en daar hoort luxe toch echt wel bij. Waarom ga je dan in hemelsnaam naar zo'n verlaten oord. Mensen die daar komen voor luxe vakanties willen volgens mij toch ook luxe in de omgeving , winkels waar ze kunnen shoppen een boulevard om te flaneren, mooi zwembad of toegang tot eigen strand enz.
Die gaan wel erg uit de toon vallen denk ik in dat dorpje met hun verbouwingsplannen. Dat past toch helemaal niet daar. Nee dat gaat ze erg tegenvallen...dat huis van hen lijkt me daar helemaal niet geschikt voor.

Dat jonge stel vind ik enig om naar te kijken.
Ik vind geen van de plannen echt overtuigend. Ik dacht eerst dat die camperplaats nog wat was, maar waar ga je in zo'n bergdorp in hemelsnaam een camperplaats maken? Bovendien kun je op zat plekken gratis met je camper staan.

Ze mikken allemaal op toeristen (wat logisch is), maar ik denk dat het heel lastig wordt om toeristen naar zo'n dorp te trekken. Het is best een gedoe om er te komen, er is niks te beleven en je hebt vette concurrentie van de kust. Ik ben bang dat er simpelweg geen hoop is voor dit soort dorpen...

En ja, de B&B-achtigen zullen heus aan het begin wel even vol zitten met nieuwsgierige Nederlanders, maar dat ebt weg. Het is gewoon geen aantrekkelijke plek, middenin zo'n afgelegen dorp. Mensen willen ofwel rust en ruimte ofwel reuring.
Je kunt nergens met de huurauto parkeren bij die b&b en er is geen tuin met zwembad. Lijkt me ook vrij kansloos midden in zo'n dorp. Als toerist zoek ik een leuke vrijstaande finca in de bergen.
Dat stel met peuter waarom zoeken ze als eerst niet een goed oppasadres?
Desnoods via de "gemeente".
Ze hebben een handenbindertje de hele tijd mee.
Gadverdamme zat die hond nou uit die honingpot te likken?
Komt Cool Blue ook al in Spanje?
:proud:
2019 schreef:
05-07-2019 17:29
Gadverdamme zat die hond nou uit die honingpot te likken?
Komt Cool Blue ook al in Spanje?
:proud:
Haha, dat van die hond zag ik ook.

Ik dacht bol.com. Was een verpakking met blauwe bolletjes
2019 schreef:
05-07-2019 17:26
Dat stel met peuter waarom zoeken ze als eerst niet een goed oppasadres?
Desnoods via de "gemeente".
Ze hebben een handenbindertje de hele tijd mee.
Dat halve dorp wil wel oppassen. Leert ie meteen vloeiend Spaans.
Ik heb jaren gelden in Nerja een talencursus gedaan, en het stikt in die buurt van de witte dorpjes, 13 in een dozijn dus. Hebbend e toeristen na de eerste 2 allemaal gezien, dus die rijden niet nog een stuk verder omdat daar toevallig een paar Nederlanders zitten
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Ik hoop dat die Juani snel volledig overschakelt op het Spaans, want dat Limburgs is echt niet te hachelen....
Dat Limburgs is idd niet te doen!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Limburg is gewoon een Nederlandse provincie (ook al vergeet 90% van dit land dat) en ja zo praten wij in Limburg. Ons eigen dialect! Net zo als wij bepaalde andere manieren niet te ''hachelen'' vinden zoals dat geschreeuw van de meeste Hollanders en het feit dat een Hollander alles 6 x tegen elkaar moet herhalen wil de ander het begrijpen, hoeft ons dialect, manier van praten of onze provincie niet steeds afgezeikt te worden. Wij hadden ook liever bij België blijven horen zoals dat ooit was!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven