Entertainment alle pijlers

Het viva-boekentopic - deel 6

29-08-2018 11:18 2353 berichten
Een vers boekentopic!

Afbeelding

Deel 5 is vol dus ik ben zo vrij om een nieuw topic te openen.

Voor iedereen die mee wil schrijven over boeken en alles wat er mee te maken heeft: lezen, schrijvers, genres, boekenkasten, leeslijstjes, klassiekers, strandboeken, boekenbeurzen, literatuur, non-fictie, nieuwe hypes en vergeten pareltjes... hier kunnen ze besproken, getipt, afgeraden en gerecenseerd worden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Babooshka77 schreef:
08-07-2020 12:01
Het vervolg De Wilde Stilte is net uit.
Zo kwam ik erop! Ik zag iemand het vervolg lezen. Ik vind het eerste deel erg mooi.

Eigenlijk las ik Aangeraakt van Lisa Gardner en dat was dan weer omdat ik echt niet in deel 2 van Boek van Stof kwam... wordt het beter?

Ik heb niet echt een mening over happy end of open einde, maar ik hou wel van een goed einde. Dus ik heb een hekel aan als het afgeraffeld wordt, juist maar door en door gaat of een totaal onwaarschijnlijk einde heeft.
Alle reacties Link kopieren Quote
O deel 2 van boek van Stof heb ik ook niet uitgelezen. Deel 1 vond ik wel leuk, maar deel 2 kon ik niet inkomen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren Quote
Nou dat biedt niet echt hoop 😂
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb net De Nachtegaal van Kristin Hannah uit en dat was een ongelooflijk intens verhaal vond ik. Pff.. Heb echt vreselijk zitten janken ook.

Begin nu dus in een dun boekje van Marion Pauw: Villa Serena

ik wil Atwood ook al een tijdje lezen. Jammer dat jullie er dan niet enthousiast over zijn.. ik begrijp dat de serie wel boeiend is, maar ik lees dan toch altijd liever het boek.

Ik vind een goed einde vaak wel fijn. Bij thrillers, zoals Gardner, altijd wel leuk als er een twist in zit qua dader. Dat je niet bij hoofdstuk 2 al weet wie het gedaan heeft en je zit te zuchten waarom die enorm goede (maar uiteraard getroebleerde) rechercheur dat éne ding niet ziet :)
Later is nu
Alle reacties Link kopieren Quote
Nou dat vond ik dus bij In haar Naam wel, Dreamer. Ik vond het totaal niet verrassend en ook geen boeiende twist.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dreamer schreef:
08-07-2020 22:22
Ik heb net De Nachtegaal van Kristin Hannah uit en dat was een ongelooflijk intens verhaal vond ik. Pff.. Heb echt vreselijk zitten janken ook.

Begin nu dus in een dun boekje van Marion Pauw: Villa Serena

ik wil Atwood ook al een tijdje lezen. Jammer dat jullie er dan niet enthousiast over zijn.. ik begrijp dat de serie wel boeiend is, maar ik lees dan toch altijd liever het boek.

Ik vind een goed einde vaak wel fijn. Bij thrillers, zoals Gardner, altijd wel leuk als er een twist in zit qua dader. Dat je niet bij hoofdstuk 2 al weet wie het gedaan heeft en je zit te zuchten waarom die enorm goede (maar uiteraard getroebleerde) rechercheur dat éne ding niet ziet :)
Nou ja het heeft dus een hele goede score op Goodreads dus zat die hem wel tof vinden. Ik ben zelf echt een thriller/horror mens en heel erg een cultuurbarbaar en anti-roman, dus geneuzel over hoe die vrouwen daar onderdrukt worden boeit me gewoon niet en van romantiek hou ik ook absoluut niet, het voegt niks toe voor mij in elk geval. Dus als je dat wel interessant vindt dan zal het vast een heel leuk boek zijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
pppf ik heb lichtelijk de pest in. Pc vorige week kapot, nieuw moederbord processor en weet ik wat er in. Nu kan ik alles weer, behalve boeken van de online bieb op mijn pc zetten via de Acrobat reader. krijg mededeling file does not exist.
heb al geprobeerd acrobat te verwijderen en opnieuw installeren, maar op de een of andere manier heb ik niet goede wachtwoord dus kan ik niet uitloggen en bij terugzetten ben ik weer ingelogd en al, maar kan ik nog steeds geen boek toevoegen (boek dat ik via mail kreeg lukt wel)
(had dit beter op digi kunnen zetten bedenk ik me nu)
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren Quote
Oh wat balen, Nlies! En je hebt dus maar 1 pc? Hier hebben we een pc en een laptop, zodat er uitwijkmogelijkheiden zijn. Maar ik doe het eigenlijk nooit via acrobat reader. Ik sla een boek gewoon op en kopieer 'm dan naar de ereader via. Ooit begon ik met een apart programma bij de e-reader, waarin je ook heel handig mappen kon maken en organiseren, maar dat werkte al heel snel niet meer.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren Quote
Boeken van de online bieb moeten toch via Adobe digital editions?
Alle reacties Link kopieren Quote
Oh, dat weet ik niet, sorry. Ik ging uit van dezelfde manier als een gekocht boek.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren Quote
klopt online bieb gaat via adobe
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren Quote
Deel twee van Boek van Stof... Wat een tegenvaller. Ik wil wel graag weten hoe het afloopt, maar dit deel was echt deprimerend.

Atwood vind ik geweldig, ook The Handmaid's Tale.
What a nuanced anxiety
Alle reacties Link kopieren Quote
tyche schreef:
11-07-2020 08:55
Deel twee van Boek van Stof... Wat een tegenvaller. Ik wil wel graag weten hoe het afloopt, maar dit deel was echt deprimerend.

Atwood vind ik geweldig, ook The Handmaid's Tale.
:( He, ik was er in begonnen, boek van stof deel 2, maar het kon me niet echt boeien en ik ben afgehaakt. Dit is nou niet echt een aanbeveling om het boek weer op te pakken. Boek van stof deel 1 vond ik nog wel leuk, maar ook niet echt super.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben nogal Friends aan het kijken op Netflix, dus ik lees nauwelijks. Ben net in seizoen 5 van de 10... Maar misschien las ik wel ergens een pauze in, vanwege overdosis Monica & co.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Heb weer wat dingen uit. En ik ben weer wat meer in de lees stemming, dus dat is fijn.

Born a Crime van Trevor Noah is echt een aanrader. En omdat ik toen toch in de memoires zat heb ik Hunger van Roxane Gay geluisterd als audioboek. Daar had ik iets meer moeite mee. Het is moedig hoe ze haar verhaal vertelt, maar het schrijven van het boek was voor haar denk ik bedoeld als deel van het verwerkingsproces van een traumatische ervaring. En het is duidelijk (zegt ze zelf ook in het begin), dat ze daar nog niet doorheen is. Het is nogal fragmentarisch en met veel herhaling. Het is altijd moeilijk om kritisch te zijn over zo'n soort boek, want dan wordt 't snel persoonlijk. Ik vond het gewoon als boek minder goed werken.

Nu luister ik naar het audioboek The Things They Carried van Tim O'Brien. Audible had een 2 voor 1 actie en deze stond erbij en staat op de Rory Gilmore lijst. Ik ben halverwege en ik vind het wel boeiend. Het zijn een soort verbonden korte verhalen. Ik moet af en toe wel stoppen, want het gaat over de Vietnam oorlog en is soms wel heftig. Maar het heeft een fijne schrijfstijl en is interessant.

En ik ben op de helft van The Vanishing Half van Brit Bennet en dat is echt een topper tot nu toe.
anoniem_64cf6f24eb981 wijzigde dit bericht op 11-07-2020 14:17
0.08% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik lees nu Victor, het debuut van een jonge schrijver David Steenmeijer. Een young adultboek over uitgaan /Dance en drugs.
Alle reacties Link kopieren Quote
tonkje schreef:
11-07-2020 09:07
:( He, ik was er in begonnen, boek van stof deel 2, maar het kon me niet echt boeien en ik ben afgehaakt. Dit is nou niet echt een aanbeveling om het boek weer op te pakken. Boek van stof deel 1 vond ik nog wel leuk, maar ook niet echt super.
Nou lekker dit, haha. Ik ga nu ook maar deel 2 van Raynor Winn kopen. Daarnaast ben ik Aangeraakt aan het lezen van Lisa Gardner maar daar kom ik ook niet lekker in.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik lees nu De ijzige verloofde van Christelle Dabos. Misschien wel net zo leuk als Morrigan Crow :D
Later is nu
Alle reacties Link kopieren Quote
Dreamer schreef:
11-07-2020 19:53
Ik lees nu De ijzige verloofde van Christelle Dabos. Misschien wel net zo leuk als Morrigan Crow :D
Klinkt gaaf! :cheer2:

Ik ben het nu aan het kopen op bol.com. Gelukkig heb ik een ereader dus ik kan over 1 minuut beginnen!
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren Quote
tonkje schreef:
11-07-2020 20:17
Klinkt gaaf! :cheer2:

Ik ben het nu aan het kopen op bol.com. Gelukkig heb ik een ereader dus ik kan over 1 minuut beginnen!

Oh, dan haal je me zo in. Ik lees 'm ook digitaal, ben op pagina 27 en vond het een fijn begin. Weer andere leuke ideeën als een levend huis. Heerlijk!
Maar goed, ga nu eerst een serie kijken met m'n man :)
Later is nu
Alle reacties Link kopieren Quote
Ben wel benieuwd nu hoe je hem vindt :)
Later is nu
Alle reacties Link kopieren Quote
Dreamer schreef:
11-07-2020 22:59
Ben wel benieuwd nu hoe je hem vindt :)
Tot nu toe Heel Erg Leuk!
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dreamer schreef:
11-07-2020 19:53
Ik lees nu De ijzige verloofde van Christelle Dabos. Misschien wel net zo leuk als Morrigan Crow :D
Die heb ik al op mijn wil ik lezen lijst staan. Maar heb mijn reader nog niet zo ver dat hij boeken overneemt van de pc (adobe doet moeilijk)
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren Quote
tonkje schreef:
11-07-2020 23:05
Tot nu toe Heel Erg Leuk!

Gelukkig maar :-]
Later is nu
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier bezig in de nieuwe van Saskia Noort. Hoewel de achterflap mij niet zo aansprak leest het boek toch weer lekker weg. Vanouds spannend! Hierna ga ik denk ik beginnen aan Volle bloei van Holly Kleinloog, een roman over een clubje oudere dames. Geen idee waarom maar ik lees graag over oudere, zo vind ik de boeken van Hendrik Groen ook top!

Ijzige geloofde twijfel ik over, maar is dus wel de moeite?

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven