Entertainment alle pijlers

Hollands Next Top Model 2019 - GEEN SPOILERS S.V.P.

27-08-2019 07:20 474 berichten
Wie kijkt er mee? Nieuwe seizoen begint 2 september op RTL 5.

In het nieuwe seizoen doen zowel jongens als meisjes mee, die in twee verschillende huizen verblijven. De jury bestaat uit Anna Nooshin, Kim Feenstra en Nigel Barker. De jury zal hulp krijgen van gastjuryleden Nikkie Plessen, Famke Louise, ontwerper Olaf Hussein en oud-winnares Loiza Lamers

Deelnemers:

Anouk Borgman,
Benjamin van Dam,
Bibi Doesburg,
Jawahir Khalifa,
Jay Hofstede,
Joella Ajayi,
Lenny Kruider,
Maha Eljak,
Marcus Hansma,
Marnix Baas,
Nick Bonsink,
Sam Hofman,
Samuel Verissimo,
Silke Otten,
Sinio Sanchez,
Tenisha Ramazan
anoniem_648d7f72e2b6c wijzigde dit bericht op 17-12-2019 07:40
95.50% gewijzigd
Niq schreef:
10-09-2019 09:18
Om er nog wat extra jeu aan te geven hebben ze nu ook een vlogger met hijab.
Aardige meid, maar waarom?
Ik vind dat moslimpromotieteam niet gepast in een modellenwedstrijd.
Als ze dan toch moslima's naar voor willen schuiven in de publiciteit, kies er dan die hun hoofddoek hebben afgeworpen. Dáármee zijn ze tenminste een goed voorbeeld voor de conservatieve moslima's in Nederland.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
10-09-2019 10:21
Ik vind dat moslimpromotieteam niet gepast in een modellenwedstrijd.
Als ze dan toch moslima's naar voor willen schuiven in de publiciteit, kies er dan die hun hoofddoek hebben afgeworpen. Dáármee zijn ze tenminste een goed voorbeeld voor de conservatieve moslima's in Nederland.
Daarom noem ik Jawahir.
Op haar instagram kun je zien dat ze in het verleden wel een hoofddoek droeg.
Het is dus niet raar om haar alsnog met hoofddoek te laten poseren, maar het kan ook zonder. Dus wel de diversiteit maar niet de restricties.
AnAppleADay schreef:
10-09-2019 10:27
Daarom noem ik Jawahir.
Op haar instagram kun je zien dat ze in het verleden wel een hoofddoek droeg.
Het is dus niet raar om haar alsnog met hoofddoek te laten poseren, maar het kan ook zonder. Dus wel de diversiteit maar niet de restricties.
Ik wist niet eens dat zij een moslima was! Vind haar wel 'n mooi gezicht hebben. En idd kun je een getinte vrouw altijd met hoofddoek laten poseren indien gewenst, maar deze kan ook gewoon een bikinishoot doen.
Als ze dan zo graag meegaan met de tijd zet er dan een bekeerde blanke Hollander bij.
Aangezieh er zeer veel moslima’s in Nederland wonen vind ik het niet raar dat ze ook in deze wedstrijd zitten .
Het lijkt wel of jullie alleen de doorsnee meisjes/jongens willen .
Nou met de doorsnee heb ik weinig tot zeg maar niks.
Maar het gaat mij erom dat bijvoorbeeld de make overs weinig voor ze heeft te bieden.
En er altijd op gelet moet worden dat armen en benen bedekt moeten zijn.
Yildizlar schreef:
10-09-2019 10:55
Aangezieh er zeer veel moslima’s in Nederland wonen vind ik het niet raar dat ze ook in deze wedstrijd zitten .
Het lijkt wel of jullie alleen de doorsnee meisjes/jongens willen .
Verscheidenheid is prima, maar deelnemers moeten wel hun lichaam en haar willen tonen. Helemaal ingepakt naar een modellenwedstrijd gaan slaat als 'n lul op 'n drumstel.
Alle reacties Link kopieren
Denk dat ze er ook in zit voor dit soort discussies ;).

Ik snap het ook niet dat Maha erin zit: het past gewoon niet in het programma. Iemand met een rolstoel doet ook niet mee (wellicht volgend jaar wel?), iemand die te klein is en iemand die te lelijk is ook niet. Dat is net zo goed lullig? Als ik door die hoofddoek heen kijk (bij wijze van;)) zie ik het evenmin. Een mooi meisje, daar niet van, maar vooral heel verlegen en lieflijk. Niet iemand die zich als model lijkt te kunnen presenteren.

Ps: Echt wow die bitch-actie aan het eind met die kamers. Dat was volgens mij soort van grappig bedoeld, maar min punten voor haar. Verder vond ik haar wel goed. Weet niet hoe ze heet eigenlijk.
Ik denk dat Maha zelf ook heel goed beseft dat ze weinig kans maakt op winnen .
Maar alles voor de show he
Alle reacties Link kopieren
Yildizlar schreef:
10-09-2019 10:55
Aangezieh er zeer veel moslima’s in Nederland wonen vind ik het niet raar dat ze ook in deze wedstrijd zitten .
Het lijkt wel of jullie alleen de doorsnee meisjes/jongens willen .
Zeker niet.
Diversiteit is in in de modewereld, je ziet steeds meer plussize en apartere modellen (bijvoorbeeld iemand als Winnie Harlow). Maar het moet wel realistisch blijven, het blijft een baan waarbij je je moet aanpassen aan de opdracht en iemand als Maha is gewoon niet veelzijdig genoeg.
Als ze niet al een enorme fan-base heeft zou geen agency haar aannemen omdat ze bijna nooit ingezet kan worden: iedereen kan een hoofddoek op doen en bedekte kleding aan doen, maar zij kan dat niet uit doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het bloed irritant al die excessen in de modewereld als fashion statement ineens. Ik wil gewoon een wandelende kleerhanger zien, of een gewone standaard bloedmooie vrouw zoals destijds met Naomi Campbell en Claudia Schiffer enzo. Tegenwoordig kan en mag iedereen maar model worden. Syndroom van Down, huge birthmarks, vitiligo, obese, groeistoornissen, in een rolstoel, en ga zo maar door.
Wanneer was de supermodel nog gewoon een uitgestorven soort van super skinny meisjes met borsten en 1m80 met een perfecte huid en perfect haar?
Nu kan ineens iedereen model worden.
Gaat heen!!
Alle reacties Link kopieren
Los daar nog van is Maha gewoon niet mooi. Punt.
Alle reacties Link kopieren
darksideofthemoon- schreef:
10-09-2019 17:12
Los daar nog van is Maha gewoon niet mooi. Punt.
Ze is denk ik wat aan de kleine kant. Misschien doet ze het wel heel goed op fotoos. Er zitten wel meer meiden/jongens bij die ik niet gelijk heel erg mooi vind maar die wel mooi op de fotoos staan. Ik denk idd niet dat Maha het gaat winnen maar ze hebben haar denk ik door laten gaan om een statement te maken, zo van “iedereen is mooi, wat of wie je ook bent”.

Ik vind Silke en Benjamin mooie mensen. Hoop alleen dat ze wat doen aan dat haar van Benjamin, vind het nu een bloempot.
Gisteren pas teruggekeken:
* Geen moeite met een model die een hoofddoek draagt. In de tijd van social media en waarin er met de huidige presentatrice veel aandacht voor social media zal blijven, zal er zeker een groep zijn die haar zal volgen. TOPMODEL worden lijkt me echter een vrij onmogelijke opgave als iemand haar hoofddoek niet af wil doen en eventueel bedekte armen en benen wenst. Veel kleding van TOPONTWERPERS is immers niet geschikt om met hoofddoek te dragen omdat het dan punten qua kleding bedekt, die juist belangrijk deel van design bedekken en veel kleding van TOPDESIGNERS zal dan te bloot zijn.
Net als ik geloof dat er nu ook modellen zijn doorgelaten die veel te klein of iets te grote maten hebben voor een TOPMODEL en dus niet zullen winnen. Want als jij ergens een shoot moet doen en er is geen kleding die past, heb je toch een probleem. Trouwens ook weer opvallend dat als je je programma TOPMODEL. noemt, je een shoot voor H&M gaat doen.
Trouwens slechte zaak dat ze die vrouw spiegelopdracht lieten doen. Zet daar een psycholoog neer. Zulke opdrachten kunnen enorm veel oproepen, zeker bij jonge deelnemers.
En het stoorde mij nogal dat één van die jongens steeds zo boos keek. Mag hij snel wat aan gaan veranderen, want anders wil geen fotograaf of designer met hem samenwerken.
Zo weer terug van vakantie, gisteren de uitzending van vorige week terug gekeken en de OP bijgewerkt. Bedankt voor de vakantie wensen Niq en Tijdschriftenverslindster! Het was een heerlijke maar frisse week in Engeland :-D

Ik heb de lijst aangehouden van de uiteindelijke 16 deelnemers die de huizen in gaan en streep er elke week de afvaller in door.
juliadenders schreef:
09-09-2019 23:13
Maar het lijkt er idd op dat ze van alles 1 willen hebbben. De gay, moslim, etcetc.
Leuk idd dat benjamin door is!
Ik moet nog geel erg wennen aan de namen. Ik vind al wel van alles maar weet die namen niet:)
Dit heb ik ook ja, van alles eentje lijkt het wel. Heel 'politiek correct'allemaal. Prima hoor, diversiteit want de wereld is ook divers. Maar ze moeten wel kijken naar of iemand ook echt kans maakt in die wereld. En dat zie ik bij Maha ook echt niet zo met al die restricties.

En inderdaad, erg wennen weer aan al die nieuwe namen.

Vanavond makeovers !
anoniem_648d7f72e2b6c wijzigde dit bericht op 16-09-2019 08:01
21.58% gewijzigd
redbulletje schreef:
10-09-2019 11:01
Verscheidenheid is prima, maar deelnemers moeten wel hun lichaam en haar willen tonen. Helemaal ingepakt naar een modellenwedstrijd gaan slaat als 'n lul op 'n drumstel.
Eens
Tijdschriftenverslindster schreef:
11-09-2019 07:29
Gisteren pas teruggekeken:
* Geen moeite met een model die een hoofddoek draagt. In de tijd van social media en waarin er met de huidige presentatrice veel aandacht voor social media zal blijven, zal er zeker een groep zijn die haar zal volgen. TOPMODEL worden lijkt me echter een vrij onmogelijke opgave als iemand haar hoofddoek niet af wil doen en eventueel bedekte armen en benen wenst. Veel kleding van TOPONTWERPERS is immers niet geschikt om met hoofddoek te dragen omdat het dan punten qua kleding bedekt, die juist belangrijk deel van design bedekken en veel kleding van TOPDESIGNERS zal dan te bloot zijn.
Net als ik geloof dat er nu ook modellen zijn doorgelaten die veel te klein of iets te grote maten hebben voor een TOPMODEL en dus niet zullen winnen. Want als jij ergens een shoot moet doen en er is geen kleding die past, heb je toch een probleem. Trouwens ook weer opvallend dat als je je programma TOPMODEL. noemt, je een shoot voor H&M gaat doen.
Trouwens slechte zaak dat ze die vrouw spiegelopdracht lieten doen. Zet daar een psycholoog neer. Zulke opdrachten kunnen enorm veel oproepen, zeker bij jonge deelnemers.
En het stoorde mij nogal dat één van die jongens steeds zo boos keek. Mag hij snel wat aan gaan veranderen, want anders wil geen fotograaf of designer met hem samenwerken.
Snap ook niet dat die hoofddoekjes geen hoofddoek meer zijn maar de complete halspartij bedekken. Als ze die lap stof in/om hun haar wikkelen en die omhoog binden dan kan dat best een fashionstatement worden. Zolang de hele nekpartij maar vrij blijft.

Ook eens met 'n psych ipv zo'n hoofddoekvlogger bij die spiegel.
Wie kijkt er naar de make-over?
Alle reacties Link kopieren
Tijdschriftenverslindster schreef:
16-09-2019 20:39
Wie kijkt er naar de make-over?
Ja ik kijk!!!
Zo jammer dat veel meiden niet zien hoe lelijk je haar wordt van die goedkope extensions.
Wat vinden jullie van het resultaat?
Alle reacties Link kopieren
Tijdschriftenverslindster schreef:
16-09-2019 20:56
Zo jammer dat veel meiden niet zien hoe lelijk je haar wordt van die goedkope extensions.
Nou idd!!

Ik vind Benjamin echt een hele mooie jongen.
Alle reacties Link kopieren
Dwarrel75 schreef:
16-09-2019 21:01
Nou idd!!

Ik vind Benjamin echt een hele mooie jongen.
Ik ook, maar ik weet niet of ik deze haarkleur nou zo mooi vind
Alle reacties Link kopieren
Wat ik mij wel afvraag, waar is de rest? De groep van Silke zeg maar, huis 2

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven