Entertainment alle pijlers

Holleeder tapes

12-02-2019 10:14 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanavond op RTL, de bekendmaking van de geluidsbestanden die Peter R. De Vries had.

Ik ga kijken, ben erg benieuwd.

Peter R de Vries heeft vanmorgen op de radio aangegeven waarom hij de tapes nu wel bekend heeft gemaakt. Volgens eigen zeggen heeft hij in eerste instantie beloofd dat hij ze pas bekend zou maken na de dood van Willem H. Maar na de bedreigingen aan zijn adres en de beschuldiging van meineed vond hij dat het het enige juiste was.

Ik vind het ergens dubbel moraal. Peter R. die altijd nogal een duidelijke bewoording heeft over wat hij vindt van mensen die de grenzen van de wet opzoeken, heeft hier in eigen belang gehandeld en (vermoedelijk) belastbare informatie bij zich gehouden.

En begrijp me niet verkeerd, ik snap het echt wel in het kader van zijn eigen veiligheid maar het geeft ook wel te twijfelen aan zijn integriteit. Zeker aangezien hij directeur is van een advocatenkantoor. Hij is zelf geen advocaat dus heeft geen beroepsgeheim. De wet schrijft voor dat iedereen die kennis heeft van strafbare feiten verplicht is om hiervan aangifte te doen ( SV art 160). Uiteraard is daar de beperking als deze aangifte eventuele veiligheidsgevolgen voor de aangever heeft.

Ik ga in ieder geval kijken. Ik ben benieuwd of er hier ook gekeken wordt en wat een ieder daarvan vindt.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Alle reacties Link kopieren
Interview met de rechtbankvoorzitter Frank Wieland in de Holleeder zaak.

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ce=twitter
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven