Entertainment alle pijlers

Hét Viva Boekentopic - deel 4

07-08-2009 22:45 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
De opvolger van Hét Viva Boekentopic van Trenchtown.

Wat ben je nu aan het lezen? Welke boeken raad je aan? Welke raad je af? Thrillers, romans, non-fictie, fantasy enz, gaat het om boeken dan zit je hier goed.

Klik hier voor het vorige topic.

If at first you do not succeed, try doing it the way your wife told you.
Ik heb net Stille Anna van Elbie Lötter gelezen. Mooi, aangrijpend boek.

Een onder pseudoniem geschreven, geromantiseerd autobiografisch verslag van een jonge vrouw die als kind seksueel werd misbruikt door haar stiefvader. Als ze in de dertig is, gaat ze op weg om haar moeder en stiefvader te vermoorden. Tijdens de lange autorit passeren alle traumatische gebeurtenissen uit het verleden de revue.
[quote]mikkemak schreef op 09 februari 2012 @ 20:02:

Ik ga nu in The Help van Kathryn Stockett beginnen. Dat is zo'n boek dat ik al heel vaak in mijn handen heb gehad in de boekenwinkel en nu eindelijk heb gekocht![/quote]

Ik heb die in het nederlands gelezen "De keukenmeidenroman", en

die is super, ga hem vast nog een keer lezen mettertijd.

Dat boek is nu ook verfilmd.
[quote]Sam32 schreef op 13 februari 2012 @ 16:08:

Ik heb net Stille Anna van Elbie Lötter gelezen. Mooi, aangrijpend boek.

Dit hoor ik vaker, ga me er toch eens in verdiepen.
Isabel Allende is altijd leuk. Vind haar echt zo'n goede schrijfster.
Ik ben even deel 5 van Harry Potter aan het herlezen voor de zoveelste keer... maar dan wil ik wat anders. Ik denk dat het Lelieblank, scharlakenrood wordt.
Ik lees 'Groter zal ik zijn' van Sanne Janssen. Ik ken Sanne persoonlijk, en er zitten veel herkenbare dingen in (we hebben in dezelfde kliniek gezeten, maar niet samen). Aangrijpend, en ook moeilijk, door die herkenbare dingen, om het te lezen. Ik lees het dus stukje voor stukje, geen grote stukken achter elkaar. Het is wel een erg goed boek, vind ik. :-)
Ik was niet helemaal fit en dan is er niets fijners dan een oud vertrouwd boek uit de kast pakken dus ik heb Kinderen van moeder Aarde van Thea Beckman nog maar een keer gelezen.
quote:Kaaaaaaaatje schreef op 18 februari 2012 @ 08:11:

Ik was niet helemaal fit en dan is er niets fijners dan een oud vertrouwd boek uit de kast pakken dus ik heb Kinderen van moeder Aarde van Thea Beckman nog maar een keer gelezen.

Dat doe ik ook altijd, en Thea Beckman is dan heel geschikt. Leest zo lekker weg.

Ik ben net begonnen in The magician king van Lev Grossman. Het is het vervolg op The magicians, wat ik een meer dan geweldig boek vond. Dus ik ben helemaal blij met dit vervolg. Tot nu toe valt het gelukkig niet tegen.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
' De gekwelde man' van Mankell uit, ik vond het tot nu toe het beste boek dat ik van hem gelezen heb. Het verhaal zat goed in elkaar en las makkelijk weg. Wel een beetje sneu hoe het uiteindelijk met Wallander afloopt...

Nu bezig in ' Alles te verliezen' van Esther Verhoef. Leest heerlijk weg.
Oeh Tonkje! Ik wist niet dat er een vervolg kwam. Ik heb toevallig net een nieuwe stapel boeken aangeschaft, en mag even niks kopen, maar ik wil graag weten of het een waardige opvolger is. Ik vond the magicians echt fantastisch!
Nog nooit gehoord van Grossman. De titels klinken interessant dus ik ga het proberen.

Ik ga nu Sherlock Holmes, a study in scarlet lezen van Sir Huppeldepup Doyle.
Het Viva forum is papaja.
Grossman is geweldig! The magicians is absoluut een van mijn favoriete boeken en de opvolger is ook meer dan fijn.

@Saszzje: gewoon stiekem toch een boek kopen.
quote:Fiorah schreef op 17 februari 2012 @ 22:21:

Ik ben even deel 5 van Harry Potter aan het herlezen voor de zoveelste keer... maar dan wil ik wat anders. Ik denk dat het Lelieblank, scharlakenrood wordt.

Oeh die heb ik ook gelezen. Erg lang, maar wel mooi. Het duurde wel even voor ik er in kwam moet ik zeggen.

Ik vind Thea Beckman ook nog steeds helemaal geweldig. Ik kwam van het weekend bij het opruimen een kist oude kinderboeken tegen. Wist niet dat ik nog zoveel Kameleons had! Leuk voor als Dochter straks wat ouder is.
Ik lees nu 'Het gym' van Karin Amatmoekrim.

Hierna op de planning: Saskia Noort - Koorts, Bert Natter - Hoe staat het met de liefde, Nico Dijkshoorn - Nooit ziek geweest, Eowyn Ivey - Kind van sneeuw

Heb zelf ongeveer een jaar geleden de Keukenmeidenroman gelezen, kwam er echt niet doorheen! Halverwege gestopt.
Ik ben bezig in de nieuwste van Michael Robotham,hij is wel spannend maar er zit een verhaallijn in in Irak welke me niet zo boeit en er speelt een jonge vrouw in die piercings heeft en een hekel aan autoriteiten,moest meteen aan Stieg Larsson denken...
[quote]Zazana1985 schreef op 23 februari 2012 @ 18:12:

Ik lees nu 'Het gym' van Karin Amatmoekrim.

Hierna op de planning: Saskia Noort - Koorts, Bert Natter - Hoe staat het met de liefde, Nico Dijkshoorn - Nooit ziek geweest, Eowyn Ivey - Kind van sneeuw

Heb zelf ongeveer een jaar geleden de Keukenmeidenroman gelezen, kwam er echt niet doorheen! Halverwege gestopt.[/quote]

Ik vond hem juist super....ga hem vast nog een keer weer lezen.
Iemand de laatste Sophie Kinsella al gelezen. Staat op de planning om te lezen hier.

Laatst 'Tinseltown' van Judith Visser gelezen, vond het heus de moeite waard (was in een ruk uit), nu nog eens wat geld bijeensprokkelen voor 'time-out'.
Ik wilde gisteren gaan beginnen in De behandeling van Mo Hayder,ik heb hem uit de bieb maar het is een poema pocket en zulke irritant kleine letters dat ik hem aan de kant gelegd heb terwijl ik het wel een erg goede schrijfster vind.
The magician king was gaaf en heeft een einde dat een volgend deel belooft!

Afgelopen woensdag heb ik de Darkest power trilogie gekocht van Kelley Armstrong en ook al een klein stukje in gelezen. En dat was al spannend en eng.
Gelezen laatste tyd o.a

Zomerhuis met zwembad - koch. Goed

De boeken van camilla lackberg: goed, alleen patrick is altijd moe/uitgeput en hij rijdt altijd slecht: paar van die standaarddingen die altijd terugkomen

Jetset: mwha,wat ongeloofwaardig

Die laatste zomer : goed (net als haar naam was sara): leuk, modern over pubers met ipods/ computers etc en zo n frans sfeertje.

De verbouwing: wel aardig

Cruise/ vermeer: gaat

Natasja kamphush ( haar verhaal ): goed

Daglicht: herlezen ,blijft goed
Ben deze week begonnen in 'het familieportret' zit nu bij pagina 124 en hoop het deze week uit te lezen, want vind het echt wel goed.

Echt niemand die de nieuwste Kinsella heeft gelezen? Denk dat ik hem over een paar weekjes ga aanschaffen
Ik ben zwijgplicht van Linda Costelli aan het lezen.

Aanrader!!
gister uitgelezen : getuige van Lars Kepler lekker spannend boek.

@ bewitched, ik ben begonnen in de nieuwe kinsela, gewoon lekker luchtig ( net als al haar andere boeken)

minpuntje, in het begin schrijft de hoofdpersoon over voetnoten, die je dan aan het eind van het hoofdstuk uitgelegd krijgt, maar da's lastig terugzoeken als je op een ereader leest
Lelieblank, scharlakenrood...zo mooi !!!!

Lees nu De betovering van april van Elisabeth von Arnim. Verhaal uit 1922, heerlijk wegdroom sfeertje!
Gister in de sauna begonnen aan dorsvloer vol confetti van Franca Treur. Mooi.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven